کف حمام یکی از قسمت‌های حیاتی و مهم در خانه است. بنابراین، هر گونه خرابی در کف حمام می‌تواند موجب مشکلات جدی برای خانواده شما شود. تعمیر کف حمام می‌تواند یک فرایند زمان‌بر و دشوار باشد، اما با رعایت نکاتی که در این مقاله بیان می‌شوند، می‌توانید به راحتی و با کمترین هزینه ممکن، کف حمام خود را تعمیر کنید.

در این مقاله، به بررسی نکات مهمی که باید برای تعمیر کف حمام در نظر داشته باشید، پرداخته شده است. پس اگر قصد بازسازی حمام خانه خود را دارید با ما تا انتها همراه باشید.

مقدمه‌ای درباره کف حمام و نکات مهم در تعمیر آن

نکاتی که در تعمیر کف حمام باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • تشخیص دادن نوع و جنس کف حمام
  • استفاده از ابزار و مواد مناسب
  • اطمینان از عملکرد درست آب و لوله‌کشی
  • پیروی از دستورالعمل‌های مربوط به نوع تعمیر
  • انواع کف حمام و مشخصه های هر کدام

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات مهم تعمیر حمام مطالعه مقاله 10 نکته مهم در بازسازی حمام را از دست ندهید.

photo_2021-10-24_18-26-52.jpg

 انواع کف حمام

کف حمام‌ها معمولاً از نوع سنگی، سرامیکی، شیشه‌ای و ... تشکیل شده‌اند. هر کدام از این نوع‌ها دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاصی هستند که در تعمیر آن‌ها باید در نظر گرفته شوند.

  1. کف سرامیکی:

این نوع کف حمام بسیار محبوب است و بسیاری از مردم در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. سرامیک‌ها از خاک‌های سفالی با فرآیندی از قالب‌گیری و سپس پخت در دمای بالا تولید می‌شوند. این نوع کف حمام از قطعات کوچک سرامیکی تشکیل شده است که با استفاده از چسب و روش‌های خاص روی کف حمام قرار می‌گیرند.

سرامیک‌ها از نظر رنگ و طرح متنوع هستند و باعث می‌شوند حمام شما بسیار زیبا و شیک باشد. همچنین، سرامیک ها به دلیل مقاومت بالا، سهولت در نصب و دوام بیشتر، گزینه مناسبی برای کف حمام هستند.

همچنین ضد آب هستند و با توجه به نوع پوششی که بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌توانند مقاومت خوبی نسبت به خراشیدگی و شکستگی داشته باشند.

  1. کف سنگی:

سنگ‌هایی مانند مرمر، گرانیت و تراورتن از جمله انواع کف حمام هستند که بسیار زیبا و با کیفیت هستند. این کف‌ها برای تزیین داخلی، دارای بافت های زیبا و جذابی هستند و همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و حرارت، گزینه مناسبی برای کف حمام هستند.

  1. کف پلاستیکی:

این نوع کف حمام با استفاده از مواد پلیمری ساخته شده است و بسیار سبک و قابل حمل است. کف‌های پلاستیکی بسیار چند منظوره هستند و در اندازه ها، رنگ ها و طرح های مختلفی در دسترس هستند. همچنین، نصب آن ها بسیار ساده است و به راحتی روی کف حمام قابل نصب هستند.

  1. پرسلان:

پرسلان نوع دیگری از سرامیک است که در مقایسه با سرامیک دارای سطحی بسیار صیقلی‌تر و شفاف‌تر است. به دلیل سطح صاف و بدون خط و خش پرسلان‌ها برای کف حمام بسیار مناسب هستند.

همچنین این نوع سرامیک‌ها نسبت به سرامیک‌های معمولی مقاومت بیشتری نسبت به خط و شکستگی دارند. با این حال، پرسلان‌ها همچنان به خاطر ضعف در مقابل ضربه‌های شدید، ممکن است خراب شوند.

  1. سنگ طبیعی:

سنگ طبیعی نیز از جمله مواد محبوب و استفاده‌شده در کف حمام است. این نوع مواد شامل سنگ‌های گرانیت، مرمر و تراورتن می‌شوند.

سنگ‌های طبیعی به دلیل زیبایی ظاهری و مقاومت بیشتر نسبت به سرامیک، انتخاب محبوبی برای کف حمام هستند. با این حال، به دلیل قیمت بالا و هزینه‌بر بودن، سنگ‌های طبیعی به اندازه کافی متداول نیستند.

  1. کف سیمانی:

این نوع کف حمام از موادی مانند سیمان، شن و ماسه تشکیل شده است. این نوع کف حمام از این جهت مقاومت بالایی دارد که مقاومت شیمیایی خوبی دارد و می‌تواند در برابر اثرات آب، شیمیایی‌ها و حتی فشار آب مقاومت کند. با این حال، این نوع کف حمام به سرعت پوسیده و شکسته می‌شود و نیازمند نگهداری دوره‌ای است.

  1. کف چوبی:

این نوع کف حمام از تخته چوب تشکیل شده است و به عنوان یکی از انواع کف حمام بسیار زیبا و جذاب به شمار می‌رود. با این حال، کف چوبی بسیار آسیب‌پذیر است و اگر از آن به درستی مراقبت نشود، به سرعت خراب می‌شود. برای حفظ آن نیاز به مراقبت و نگهداری مداوم است.

  1. کف پلیمری:

 این نوع کف حمام از موادی مانند پلیمر تشکیل شده است و به دلیل دارا بودن مقاومت بالا در برابر رطوبت، شیمیایی‌ها و فشار آب، برای مناطقی با شرایط رطوبت بالا مناسب است. همچنین، نصب آن بسیار ساده و راحت است.

istockphoto-532187615-612x612.jpg

 علت خرابی کف حمام و نحوه تشخیص آن

علت خرابی کف حمام ممکن است به دلایل مختلفی باشد که به برخی از آنها می‌توان به شرح زیر اشاره کرد:

  1. خراشیدگی: خراش‌های روی کف حمام ممکن است از اشتباهات مختلفی مانند حمل‌ونقل و جابجایی اشیاء ثقیل، ترکیدن چوب و یا شیشه و حتی استفاده طولانی مدت باشد.
  2. سایش: این مشکل بیشتر در کف حمام های سخت و سرامیکی رخ می‌دهد که با استفاده طولانی مدت، سطح آن‌ها ساییده شده و لیز شده است.
  3. گرفتگی: در کف حمام های چوبی و وینیلی که آب روی آن‌ها می‌ریزد، گرفتگی و ترک‌هایی رخ می‌دهد.
  4. نفوذ آب: در کف حمام هایی که آب در آنها جمع می‌شود، نفوذ آب به میان لایه‌های کف حمام و باعث خرابی‌های شدید و بیماری‌زا می‌شود.

برای تشخیص مشکلات کف حمام می‌توانید با استفاده از یک لامپ فانتزی و یا چراغ قوه بر روی سطح کف حمام بازدید کرده و بررسی کنید که آیا خراش، ساییدگی، گرفتگی، نفوذ آب و یا سایر مشکلات دیگری وجود دارد یا خیر.

همچنین در صورتی که چشم‌های خود را بر روی سطح کف حمام نمی‌توانید متمرکز کنید، می‌توانید با استفاده از دستکش لاتکسی در دستان و پوشاندن آن بر روی انگشتان، به سمت سطح کف حمام حرکت کرده و با بکارگیری حس لامسه، بافت سطح کف حمام را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که بارها و بارها آب به کف حمام بریزد، سطح یا لوله آن خالی نشود و تمام آب آنجا بماند، قطرات آب در نهایت به شکل یک لایه ضخیم در زیر کف حمام جمع خواهد شد. این لایه، منجر به آسیب و خرابی کف حمام می‌شود. این خرابی معمولاً خود را به شکل پوسته‌ شدن و شکستگی در کف حمام نشان می‌دهد که باعث نفوذ آب و یا هوا به زیر کف حمام می‌شود.

نحوه تشخیص خرابی کف حمام به تفاوت واضح ظاهری کف حمام در قسمت‌هایی که خرابی دارد و قسمت‌های سالم می‌باشد. در صورت وجود شکستگی، پوسته‌ای شدن، نفوذ آب و هوا، زبری و ترک‌ها در کف حمام می‌توان به راحتی خرابی را تشخیص داد.

توصیه می کنیم قبل از اقدام به تعمیر کف حمام خود مقاله انواع مدل های حمام را بخوانید تا با جدیدترین و لوکس ترین مدل های حمام بعد از تعمیر و بازسازی آشنا شوید.

istockphoto-1203498173-612x612.jpg

روش‌های تعمیر کف حمام بر اساس نوع و جنس آن

با توجه به نوع و جنس کف حمام و همچنین خرابی آن، روش‌های مختلفی برای تعمیر و بازسازی کف حمام وجود دارد. در ادامه به بررسی چند روش تعمیر کف حمام بر اساس نوع و جنس آن پرداخته خواهد شد:

تعمیر کف حمام سرامیکی

اگر کف حمام شما سرامیکی است و شکستگی‌هایی در آن وجود دارد، شما می‌توانید از موادی مانند پی‌وی‌سی و چسب سیلیکون برای تعمیر استفاده کنید. با این روش می‌توانید ترک‌هایی که در سطح کف حمام دیده می‌شود را مهار کنید.

برای تعمیر کف حمام سرامیکی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. خشک کردن کامل سطح: قبل از هر کاری، باید مطمئن شوید که سطح کف حمام خشک است.
  2. تمیز کردن سطح: با استفاده از یک محلول شستشو، کف حمام را تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه روغن، چربی، خاک و یا شیمیایی دیگری روی سطح باقی نمانده باشد.
  3. تعویض سرامیک شکسته: در صورتی که بخشی از سرامیک شکسته یا خراب شده است، باید آن قسمت را تعویض کنید. برای این کار، شما باید سرامیک جدید را خریداری کرده و با چسب سرامیکی آن را به جایی که قبلی شکسته است محکم کنید.
  4. تعمیر ترک‌ها: اگر روی سطح کف حمام ترک وجود دارد، باید از یک محلول تعمیر ترک استفاده کنید. برای این کار، باید محلول تعمیر ترک را روی ترک پخش کرده و بگذارید تا به خوبی خشک شود.
  5. تعمیر درزها: در صورتی که درزهای سرامیکی در حمام شما دارای مشکل هستند، باید از یک چسب سرامیکی یا سیلیکون استفاده کنید. برای این کار، باید چسب سرامیکی یا سیلیکون را روی درز پخش کرده و بگذارید تا به خوبی خشک شود.
  6. تمیز کردن سطح دوباره: پس از تعمیر کف حمام سرامیکی، سطح را دوباره تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ گونه لکه و یا شیمیایی روی سطح باقی نمانده باشد.

نکته مهم: برای تعمیر کف حمام سرامیکی، باید از محصولات مناسب و با کیفیت استفاده کنید. برای مثال، باید از چسب سرامیکی یا سیلیکون با کیفیت بالا استفاده کنید که ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد و قابلیت مقاومت در برابر آب و رطوبت را داشته باشد.

همچنین، برای تعمیر ترک‌ها و درزهای سرامیکی، باید از محلول‌های تعمیر ترک و چسب سرامیکی با کیفیت بالا استفاده کنید تا ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشند و بتوانید از طولانی مدت از تعمیرات خود لذت ببرید.

istockphoto-513683746-612x612.jpg

تعمیر کف حمام پلی‌پروپیلنی

کف حمام پلی‌پروپیلنی عمدتاً برای استفاده در ساختمان‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. این نوع از کف حمام برای دوام بیشتر و مقاومت در برابر آب و خوردگی طراحی شده است.

برای تعمیر کف حمام پلی‌پروپیلنی ابتدا باید محل آسیب دیده را شناسایی کنید. در صورتی که آسیب بسیار کوچک باشد، می‌توانید از چسب پلی‌پروپیلنی استفاده کنید تا آن را تعمیر کنید.

اگر آسیب بزرگتر است، ابتدا باید محل آسیب دیده را با شفاف کردن سطح آن و آب‌کاری با شن و ماسه تمیز کنید. سپس، برای تعمیر آسیب، می‌توانید از چند روش استفاده کنید. یکی از روش‌ها، استفاده از چسب پلی‌پروپیلنی است که مانند چسب سرامیکی عمل می‌کند و قابلیت چسباندن سطوح پلی‌پروپیلنی را دارد.

راه دیگر، استفاده از فوم پلی‌پروپیلنی است که مانند رزین است و پس از مخلوط کردن دو ماده شیمیایی، روی سطح آسیب دیده ریخته می‌شود و پس از مدتی خشک می‌شود. این روش بسیار مقاوم و دوام بالایی دارد.

تعمیر کف حمام فایبرگلاس

کف حمام فایبرگلاس اغلب با مواد مرغوبی ساخته می‌شود که ماندگاری بالا و مقاومت در برابر آب و رطوبت را دارند. با این حال، در صورتی که کف حمام فایبرگلاس شما آسیب دیده است، می‌توانید از روش‌های زیر برای تعمیر آن استفاده کنید:

  1. تعمیر ترک‌ها و شکاف‌ها: برای تعمیر ترک‌ها و شکاف‌های ریز در کف حمام فایبرگلاس، می‌توانید از چسب فایبرگلاسی استفاده کنید. این چسب بسیار قدرتمند است و می‌تواند به سطح فایبرگلاسی چسبیده و آن را تعمیر کند.
  2. تعمیر آسیب‌های بزرگ: برای تعمیر آسیب‌های بزرگتر در کف حمام فایبرگلاس، می‌توانید از رزین پلی‌استری استفاده کنید. این روش شامل مخلوط کردن رزین با کاتالیزور است و پس از تمیز کردن محل آسیب دیده، روی آن ریخته می‌شود. پس از خشک شدن، سطح را می‌توانید سنگ‌زنی کرده و بعد از آن تمیز کنید.

تعمیر کف حمام موزاییکی

کف حمام موزاییکی معمولاً شامل تعداد بسیار زیادی از تکه‌های کوچک سرامیکی است که باید با دقت تعمیر شوند. برای تعمیر کف حمام موزاییکی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. تعمیر ترک‌ها: برای تعمیر ترک‌های ریز و موزاییک‌هایی که جدا شده‌اند، می‌توانید از چسب سرامیکی استفاده کنید. این چسب را می‌توانید با یک قلم مخصوص به آسانی روی موزاییک قرار دهید. پس از خشک شدن، می‌توانید سطح را تمیز کنید.
  2. تعمیر آسیب‌های بزرگ: برای تعمیر آسیب‌های بزرگتر در کف حمام موزاییکی، باید ابتدا موزاییک‌های آسیب‌دیده را با یک ابزار جدا کرده و بعد از آن محل را با چسب سرامیکی پر کنید. سپس موزاییک جدید را روی چسب قرار دهید و به آن فشار دهید تا به طور کامل به سطح چسبیده و چسب خشک شود.
  3. پاک کردن لکه‌ها: در صورتی که کف حمام موزاییکی شما با لکه‌هایی مواجه شده است، می‌توانید از محلول پاک‌کننده مخصوص برای حذف آنها استفاده کنید. اگر لکه خشک شده است، می‌توانید از سمباده سرامیکی برای خراشیدن لکه استفاده کنید و سپس با پاک کننده مخصوص آن را پاک کنید.

istockphoto-1090540432-612x612.jpg

تعمیر کف حمام پلیمری

کف حمام پلیمری معمولاً شامل یک پوشش پلی‌ورتان است که به راحتی خشک می‌شود و در طول زمان ممکن است دچار آسیب‌هایی شود. برای تعمیر کف حمام پلیمری می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. تعمیر ترک‌ها: برای تعمیر ترک‌های ریز در کف حمام پلیمری می‌توانید از محلول پلیمری مخصوص استفاده کنید. این محلول را می‌توانید با یک قلم مخصوص به آسانی روی ترک قرار دهید و پس از خشک شدن، سطح را تمیز کنید.
  2. تعمیر آسیب‌های بزرگ: برای تعمیر آسیب‌های بزرگتر در کف حمام پلیمری، باید ابتدا محل آسیب دیده را با یک مواد خارجی خشک و تمیز کنید. سپس محلول پلیمری مخصوص را بر روی محل آسیب دیده قرار داده و به طور کامل خشک شود.
  3. پاک کردن لکه‌ها: در صورتی که کف حمام پلیمری شما با لکه‌هایی مواجه شده است، می‌توانید از محلول پاک‌کننده مخصوص برای حذف آنها استفاده کنید. اگر لکه خشک شده است، می‌توانید از سمباده پلیمری برای خراشیدن لکه استفاده کنید و سپس با پاک کننده مخصوص آن را پاک کنید.

 تعمیر کف حمام سنگی


کف حمام سنگی معمولاً شامل سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، مرمر، تراورتن و ... است که به دلیل مقاومت و زیبایی خود، برای کف حمام بسیار مناسب هستند. با این حال، این نوع کف حمام نیز ممکن است در طول زمان دچار خراشیدگی، شکستگی و یا پوسیدگی شود که نیاز به تعمیر دارند. در ادامه روش‌های تعمیر کف حمام سنگی را شرح می‌دهیم:

  1. تعمیر ترک‌ها: برای تعمیر ترک‌های کوچک در کف حمام سنگی، می‌توانید از محلول چسب سنگی یا محلول رزین مخصوص استفاده کنید. این محلول را بر روی ترک قرار داده و به خوبی فشار دهید تا بتواند به طور کامل در ترک جذب شود. پس از آن، سطح را با دستمال خشک کنید و به مدت 24 تا 48 ساعت خشک شود.
  2. تعمیر آسیب‌های بزرگ: برای تعمیر آسیب‌های بزرگ در کف حمام سنگی، باید ابتدا محل آسیب دیده را خشک و تمیز کنید. سپس از چسب سنگی یا محلول رزین مخصوص استفاده کنید تا محل آسیب دیده را پر کنید. سپس با یک تیغه تخت، سطح را صاف کنید و به مدت 24 تا 48 ساعت خشک شود.
  3. پاک کردن لکه‌ها: برای پاک کردن لکه‌های روی کف حمام سنگی، می‌توانید از پاک کننده‌های مخصوص برای سنگ‌های طبیعی استفاده کنید. پس از اینکه لکه خشک شده است، می‌توانید از سمباده سنگی یا برس مناسب برای حذف لکه استفاده کنید.
  4. تعویض سنگ‌های شکسته: در صورتی که سنگی در کف حمام شکسته باشد، باید آن را تعویض کرد. برای این کار، ابتدا سنگ شکسته را با یک ابزار تیز جدا کنید و سپس سطح را تمیز کنید. سپس سنگ جدید را قرار داده و به خوبی بر روی سطح چسبانید. در انتها، با یک تیغه تخت سطح را صاف کنید و به مدت 24 تا 48 ساعت خشک شود.
  5. پاک کردن چسب‌های باقی‌مانده: در صورتی که بعد از تعمیر کف حمام سنگی، چسب باقی‌مانده روی سطح باقی مانده باشد، می‌توانید از موادی مانند الکل، اسید استونی، مواد ازدیاد کننده‌ی چسبندگی و یا سمپاشی برای پاک کردن استفاده کنید.
  6. نگهداری و پاک‌نمایی: برای نگهداری و پاک‌نمایی کف حمام سنگی، بهتر است از شوینده‌های مخصوص برای سنگ‌های طبیعی استفاده کنید. همچنین، قبل از استفاده از این شوینده‌ها، بهتر است سطح را با یک دستمال خشک تمیز کنید تا خاک و گرد و غبار روی سطح کف حمام حذف شود.

istockphoto-1311575867-612x612.jpg

تعمیر کف حمام بتنی

برای تعمیر کف حمام بتنی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. پر کردن شکاف‌ها: اگر در کف حمام بتنی شکافی وجود داشته باشد، می‌توانید آن را با استفاده از مواد پر کننده‌ی بتنی تعمیر کنید. برای این کار، ابتدا باید شکاف را با یک ابزار تیز و عریض بزنید تا محل شکاف عریض و عمیق شود. سپس با استفاده از یک مخلوط بتنی، شکاف را پر کنید و به خوبی صاف کنید. در انتها، به مدت حداقل 24 تا 48 ساعت خشک شود.
  2. ترمیم صدمات و شکستگی‌ها: در صورتی که کف حمام بتنی دچار صدمات یا شکستگی‌های جدی باشد، می‌توانید از روش ترمیم با استفاده از مواد اپوکسی استفاده کنید. ابتدا باید محل خراب را با یک ابزار تیز و عریض بزنید تا محل خراب عمیق و عریض شود. سپس با استفاده از مواد اپوکسی، صدمات و شکستگی‌ها را پر کنید و به خوبی صاف کنید. در انتها، به مدت حداقل 24 تا 48 ساعت خشک شود.
  3. رنگ آمیزی: در صورتی که کف حمام بتنی شما دارای لکه‌ها و اثرات زیادی است، می‌توانید از روش رنگ آمیزی استفاده کنید. برای این کار، ابتدا باید سطح کف حمام را خالی کنید و به خوبی تمیز کنید. سپس با استفاده از رنگ بتنی، سطح کف حمام را رنگ آمیزی کنید و به مدت حداقل 24 تا 48 ساعت خشک شود. در نهایت، با استفاده از محلول مخصوص، سطح را ضد آب کنید تا در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد.
  4. تعویض کف حمام: در صورتی که کف حمام بتنی شما دچار صدمات و خرابی‌های شدیدی باشد و تعمیر آن ممکن نباشد، می‌توانید از روش تعویض کف حمام استفاده کنید. برای این کار، ابتدا باید کف حمام را با استفاده از ابزار مناسب برداشته و محل سطح را صاف کنید. سپس کف جدید را نصب کنید و با استفاده از مواد ضد آب، جوش و محکم کنید.

در همه مراحل تعمیر کف حمام بتنی، باید از محافظت کننده‌های شیمیایی و ماسک برای محافظت از دست و صورت خود در برابر مواد شیمیایی استفاده کنید. همچنین، باید قبل از هرگونه تعمیر کف حمام بتنی، سطح را به خوبی تمیز کرده و خشک کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تعمیر کف حمام با آجر

قطعات آجری معمولا به روش دستی یا با استفاده از چکش و مجموعه ای از ابزارهای سنگبری تعمیر می شوند.

  1. در ابتدا باید بخش خراب را برداشته و سطح را صاف کنید. سپس قطعه آجری جدید را در قسمت خالی قرار داده و به دیوارها و دیگر قطعات آجر مجاور، چسبانید.
  2. پس از اینکه قطعات آجر به هم چسبیدند، می توانید مواد روکش دهنده مثل مالت سیمانی و گچ برای پوشش دادن به فضای بین قطعات استفاده کنید.
  3. پس از خشک شدن مواد روکش دهنده، کف حمام خود را بشویید و آن را به آرامی خشک کنید.

istockphoto-1298861636-612x612.jpg

تعمیر کف حمام چوبی

کف حمام چوبی بسیار زیبا و دوست داشتنی است، اما برای نگهداری آن نیاز به توجه ویژه دارد. در صورتی که کف حمام چوبی شما دچار صدمات و خرابی شده است، می‌توانید از روش‌های زیر برای تعمیر آن استفاده کنید:

  1. تعویض قسمت معیوب: در صورتی که خرابی بخش کوچکی از کف حمام چوبی شما باشد، می‌توانید آن قسمت را با قطعه چوب جایگزین کنید. برای این کار، ابتدا باید قطعه چوب جایگزین را با اندازه و شکل مورد نیاز برش داده و سپس با استفاده از چسب چوب، آن را به محل قبلی چسبانید. پس از خشک شدن چسب، سطح را صاف کنید و با پوشش دهی مناسب، آن را در برابر آب و رطوبت محافظت کنید.
  2. پوشش دهی با رنگ چوب: در صورتی که کف حمام چوبی شما دارای صدمات کوچکی باشد، می‌توانید با استفاده از رنگ چوب، آن را تعمیر کنید. برای این کار، ابتدا باید سطح را به خوبی تمیز کرده و خشک کنید. سپس با استفاده از رنگ چوب، سطح را رنگ آمیزی کنید و به خوبی خشک کنید. پس از خشک شدن رنگ، با استفاده از پوشش دهی مناسب، آن را در برابر آب و رطوبت محافظت کنید.
  3. استفاده از پوشش مخصوص چوب: در صورتی که خرابی کف حمام چوبی شما بسیار جدی باشد، می‌توانید از پوشش مخصوص چوب استفاده کنید. این پوشش می‌تواند از نوع رزینی یا پلی‌یورتانی باشد

پس از تعمیر و پوشش دهی با رنگ چوب یا رزین، باید آن را به خوبی خشک کنید. در صورت استفاده از پوشش مخصوص چوب، باید به دقت دستورالعمل تولید کننده را دنبال کرده و پس از استفاده، سطح را به خوبی تمیز کنید.

برای نگهداری کف حمام چوبی، باید از تماس آن با آب و رطوبت جلوگیری کرد. همچنین باید در مواجهه با رطوبت، سطح را به خوبی خشک کنید. برای پاک کردن سطح کف حمام چوبی، باید از مواد شوینده مخصوص برای چوب استفاده کرده و بعد از پاک کردن، آن را به خوبی خشک کنید. همچنین، باید از تماس طولانی با آب جلوگیری کرده و در صورت نیاز، از حوله‌ی خشک استفاده کرد.

در نهایت، برای جلوگیری از خرابی و صدمات به کف حمام چوبی، باید از استفاده یکپارچه از آن و اجتناب از استفاده از مواد شوینده قوی و خشک کننده‌های گرم استفاده کرد. همچنین، در صورت نیاز، باید به صورت دوره‌ای کف حمام چوبی خود را بازبینی کرده و هرگونه خرابی و صدمات را تعمیر کرد.

istockphoto-1147136420-612x612.jpg

تعمیر کف حمام لمینتی


برای تعمیر کف حمام لمینتی که به دلیل نفوذ آب و رطوبت، آسیب دیده است، باید ابتدا منبع نفوذ آب را پیدا کرد. ممکن است نقاط اتصال کفپوش لمینتی، نقاط اتصال لوله‌های آب، یا حتی ترک‌های ریز در سطح کف حمام باشد.

پس از پیدا کردن منبع نفوذ آب، باید آن را تعمیر کنید. در صورت نیاز، ممکن است لازم باشد لوله‌های آب را جایگزین کرد یا ترک‌های ریز را ترمیم کرد.

سپس باید بخشی از کفپوش لمینتی که آسیب دیده است، را تعویض کنید. برای این کار، ابتدا باید کفپوش قدیمی را با دقت جدا کرده و بخشی از آن را بردارید. سپس باید کفپوش جدید را برش داده و به اندازه‌ی دقیق قسمتی که باید تعویض شود، برش دهید. در نهایت، باید کفپوش جدید را با استفاده از چسب لمینتی به کف حمام چسبانده و آن را با دقت تراز کنید.

پس از تعویض قسمت آسیب دیده از کفپوش لمینتی، باید سطح کف حمام را به خوبی تمیز کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از مواد شوینده خاص برای لمینت استفاده کنید. همچنین، برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های جدید در آینده، باید از تماس طولانی با آب و رطوبت جلوگیری کنید و در صورت نیاز، از حوله‌ی خشک استفاده کنید.

همچنین، برای جلوگیری از آسیب دیدگی مجدد کفپوش لمینتی، می‌توانید از یک پوشش ضد آب استفاده کنید. این پوشش را می‌توانید با استفاده از رنگ ضد آب یا پوشش‌های ضد آب آماده در بازار به راحتی روی سطح کف حمام لمینتی اعمال کنید.

در صورتی که کف حمام لمینتی شما به دلیل آب‌گیری و رطوبت قابل استفاده نیست، ممکن است لازم باشد که کفپوش لمینتی کاملاً تعویض شود. در این صورت، باید کف حمام را باز کرده و کفپوش لمینتی قدیمی را با دقت جدا کنید. سپس باید سطح کف حمام را به خوبی تمیز کرده و پوشش جدید را بر روی آن اعمال کنید. این کار بهتر است توسط تکنسین‌های ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود.

در کل، برای تعمیر کف حمام لمینتی بهتر است همیشه از ابتدا در نظر داشته باشید که کفپوش لمینتی بسیار حساس به رطوبت است و در صورتی که در معرض آب و رطوبت قرار گیرد، آسیب دیدگی و آب‌گیری قابل توجهی خواهد داشت. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات، باید از پوشش‌های ضد آب استفاده کنید و از تماس طولانی با آب و رطوبت جلوگیری کنید.

istockphoto-1084192598-612x612.jpg

ابزار لازم برای تعمیر کف حمام

برای تعمیر کف حمام، لازم است تا ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به دست داشته باشید. در ادامه به برخی از ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر کف حمام اشاره خواهیم کرد:

۱. ابزار لوله کشی: برای جداسازی لوله‌های زیر کف حمام و اتصال آنها به دوباره به همدیگر.

۲. دستکش: برای محافظت از دست‌ها در صورت استفاده از مواد شیمیایی.

۳. پد تمیز کننده: برای پاک کردن کف حمام و پاک کردن لکه‌های سخت و کثیف.

۴. ماژیک نشان‌دهنده خطوط: برای نشان دادن خطوط و مرزهای کار و برشته بودن.

۵. ماژیک نشان‌دهنده لوله: برای نشان دادن جایی که باید قطعه لوله جدیدی نصب کنید.

۶. چسب لوله: برای اتصال دو قطعه لوله با همدیگر.

۷. ملات: برای پر کردن خال و ترمیم صافی کف حمام.

۸. پیچ و مهره: برای اتصال قطعات و تثبیت آنها.

۹. تیغه: برای برش و تراشیدن قطعات کف حمام.

۱۰. دستگاه تفنگی چسب: برای چسباندن و اتصال دادن قطعات به هم.

۱۱. دستگاه برش سیمی: برای برش قطعات کف حمام با دقت بیشتر.

۱۲. دستگاه لیزر: برای برش و تراشیدن قطعات با دقت و دقت بالا.

توصیه می‌شود قبل از شروع به تعمیر کف حمام، همه ابزارهای لازم را آماده کنید تا در طول کار نیاز به توقف و جستجوی ابزار نداشته باشید.

istockphoto-506065790-612x612.jpg

مراحل تعمیر کف حمام به صورت کامل و گام به گام

مراحل تعمیر کف حمام به صورت کامل و گام به گام به شرح زیر است:

۱. پاک کردن کف حمام: در ابتدا، کف حمام باید به دقت تمیز شود تا از ذرات خارجی و آلودگی‌های دیگر پاک شود. برای پاک کردن، از مواد شوینده ضعیف و آب استفاده کنید. قبل از شروع به تعمیر، باید کف حمام را کاملاً خشک کنید.

۲. تعیین نوع خرابی: پس از تمیز کردن کف حمام، نوع خرابی را تشخیص دهید. آیا کف حمام ترک خورده است؟ آیا کوچک شده است؟ آیا مواد آن زنگ زده‌اند؟ بر اساس نوع خرابی، روش تعمیر را انتخاب کنید.

۳. آماده‌سازی برای تعمیر: پس از تشخیص خرابی، کف حمام را باید آماده تعمیر کنید. برای این کار از موادی مانند شن و ماسه و پاک کننده‌های قوی استفاده کنید.

4. تعمیر خرابی: بسته به نوع و جنس کف حمام، روش تعمیر متفاوت است. مثلاً در صورت ترک در سرامیک، می‌توانید از چسب سرامیکی استفاده کنید و در صورت خرابی در کف پلاستیکی، با استفاده از چسب پلاستیکی می‌توان آن را تعمیر کرد.

5. نصب مجدد: در بعضی موارد، ممکن است نیاز به جایگزینی قسمت خراب باشد. در این صورت، ابتدا قسمت قدیمی را جدا کنید و قطعات جدید را به جای آن قرار دهید. سپس با استفاده از چسب مناسب قطعات را متصل کنید.

6. نواقص رفع شده را پوشش دهید: پس از تعمیر، بهتر است که نواقص رفع شده را با مواد و رنگ مناسب پوشش دهید تا از نواحی تعمیر شده همخوانی با کف حمام حاصل شود.

7. اجازه دهید تا کف حمام خشک شود: پس از تعمیر و پوشش دادن نواقص، باید به کف حمام اجازه داده شود تا به طور کامل خشک شود. بهتر است در طول این فرآیند، هیچ وسیله‌ای روی کف حمام قرار نگیرد تا جلوی ایجاد خط و نواقص جدید گرفته شود.

istockphoto-1137334131-612x612.jpg

نکاتی که در طول تعمیر کف حمام باید مد نظر قرار دهید

در زمان تعمیر کف حمام، باید به نکات مهمی توجه کرد تا بهترین نتیجه را به دست آورد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب مواد: باید مواد با کیفیت و مرغوب را انتخاب کرد تا از طولانی مدت استفاده کنید و نیاز به تعمیر مجدد نداشته باشید. در هنگام خرید مواد و ابزار مورد نیاز، به کیفیت آن‌ها توجه کنید تا از نتیجه‌ای قابل قبول برخوردار شوید.
  • استفاده از وسایل حفاظتی: در زمان تعمیر، باید از وسایل حفاظتی مانند دستکش، ماسک و عینک استفاده کرد تا از خطرات ناشی از استفاده از مواد شیمیایی و ابزارهای برشی جلوگیری شود.
  • شناختن مشخصات کف حمام: قبل از شروع به تعمیر کف حمام، باید نوع و جنس آن را شناخته و به شیوه‌های تعمیر مختلف بر اساس نوع کف حمام، توجه کرد.
  • تمیز کردن کف حمام: برای تعمیر کف حمام، ابتدا باید کف را تمیز کرد تا مواد تعمیری بهتر جذب شوند و نتیجه بهتری حاصل شود.
  • رعایت دمای محیط: باید به دمای محیط و شرایط هوایی در زمان تعمیر کف حمام توجه کرد و در صورت نیاز، با استفاده از دستگاه گرمایشی یا سرمایشی، دمای محیط را تنظیم کرد.
  • توجه به مراحل تعمیر: باید به دقت به مراحل تعمیر کف حمام توجه کرد و هر مرحله را به صورت کامل و صحیح انجام داد.
  • تست کردن نتیجه: پس از انجام تعمیرات، باید نتیجه کار را با دقت تست کرد تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی عمل کرده است.
  • رعایت زمان خشک شدن
  • هرگز از مواد شوینده تیز یا خیلی قوی برای شستشوی کف حمام استفاده نکنید، زیرا ممکن است کف حمام را آسیب برسانند.
  • در هنگام کار با ابزار برقی، بسیار احتیاط کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.
  • قبل از شروع به کار، مطمئن شوید که همه ابزار و مواد لازم در دسترس شماست و همه قطعات کف حمام را به درستی برداشته‌اید.
  • در صورتی که قصد استفاده از مواد شیمیایی دارید، حتماً دستکش و ماسک را به کار ببرید تا از آسیب دیدن دست‌ها و جذب بوی نامطبوع مواد شیمیایی جلوگیری کنید.
  • در صورتی که قصد خودسازی کف حمام را دارید، حتماً از ماسک و گان پوشیدن استفاده کنید، زیرا گرد و غبار پراکنده در هوا ممکن است به صورت تصادفی در آن‌ها جا بیفتد.
  • اگر هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارید، بهتر است به یک کارشناس حرفه‌ای مراجعه کنید تا به شما کمک کند و نکات لازم را به شما آموزش دهد.
  • همواره در هنگام کار با ابزارهای تیز و بریدنی، از دستگاه‌های حفاظتی استفاده کنید تا از آسیب دیدن دست‌ها و انگشتان جلوگیری کنید.
  • به دقت دنبال دستورالعمل های سازندگان مواد شیمیایی برای آمیزش، استفاده و همچنین دفع آن‌ها پیش بروید.

istockphoto-1281058372-612x612.jpg

نحوه محاسبه هزینه تعمیر کف حمام به چه صورت است؟

برای محاسبه هزینه تعمیر کف حمام، باید در نظر داشت که هزینه تعمیر ممکن است متفاوت باشد و بستگی به نوع کف حمام و انجام دهنده تعمیرات دارد. در ادامه روش‌های مختلف محاسبه هزینه تعمیر کف حمام را شرح می‌دهیم:

  1. درخواست برآورد هزینه: یکی از روش‌های معمول برای محاسبه هزینه تعمیر کف حمام، درخواست برآورد هزینه از چندین پیمانکار است. پیمانکاران مختلف با توجه به نوع کف حمام و میزان آسیب دیدگی آن، برآوردی از هزینه تعمیرات ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها برای مقایسه قیمت و انتخاب بهترین گزینه استفاده کرد.
  2. محاسبه هزینه با توجه به متراژ: در برخی موارد، پیمانکاران هزینه تعمیر کف حمام را بر اساس متراژ آن محاسبه می‌کنند. برای محاسبه هزینه به این روش، متراژ کف حمام را با قیمت واحد تعمیرات کف حمام ضرب کرده و مبلغ نهایی را محاسبه می‌کنند.
  3. محاسبه هزینه با توجه به نوع مواد استفاده شده: در برخی موارد، هزینه تعمیر کف حمام با توجه به نوع مواد استفاده شده محاسبه می‌شود. این روش محاسبه هزینه تعمیرات در صورتی مناسب است که می‌دانید چه نوع موادی برای تعمیر کف حمام استفاده خواهد شد.
  4. محاسبه هزینه با توجه به ساعت کاری: در برخی موارد، هزینه تعمیر کف حمام بر اساس تعداد ساعت کاری مورد نیاز برای انجام کار تعیین می‌شود.
  5. مقدار مواد لازم برای تعمیر کف حمام: مقدار مواد لازم برای تعمیر کف حمام می تواند بسته به اندازه و عمق ترک یا خرابی متفاوت باشد.
  6. هزینه تعمیرات اضافی: اگر کف حمام شما دچار خرابی های دیگری نیز شده باشد، هزینه تعمیر آن نیز باید به تعمیر کف حمام اضافه شود. به عنوان مثال، اگر ترک ها باعث نفوذ آب به زیر بتن شده باشد و بتن نیز دچار خرابی شده باشد، باید هزینه تعمیر بتن نیز به هزینه تعمیر کف حمام اضافه شود.
  7. هزینه نگهداری و پس از تعمیر: پس از تعمیر کف حمام، ممکن است برخی هزینه های نگهداری نیز وجود داشته باشد، مانند خرید مواد شوینده و تمیز کردن کف حمام و یا مواد ضد آب برای حفظ کف حمام.

در نهایت، با توجه به این نکات، می توان هزینه نهایی تعمیر کف حمام را محاسبه کرد. این مبلغ می تواند با توجه به نوع تعمیر، اندازه و شرایط دیگر متفاوت باشد. قبل از شروع به تعمیر کف حمام، بهتر است با تعمیرکار یا کارشناس مشورت کنید تا بتوانید هزینه تعمیر را به دقت محاسبه کنید.

 

چک لیست تعمیر حمام در یک جدول

در زیر یک چک لیست برای تعمیر حمام به همراه جزئیات مربوطه در یک جدول ارائه شده است:

مورد

جزئیات

بررسی آب بندی

بررسی آیا آب بندی درست انجام شده است یا خیر

بررسی لوله های آب و فاضلاب

بررسی لوله های آب و فاضلاب و تعمیر هر گونه خرابی

بررسی و تعمیر شیر آب و شیر فاضلاب

بررسی و تعمیر هر گونه خرابی در شیر آب و فاضلاب

بررسی و تعمیر مواد مصرفی

بررسی و تعمیر هر گونه خرابی در سیستم گرمایشی، دوش، جکوزی و ...

تعویض کفپوش

تعویض کفپوش در صورت لزوم

تعمیر پوشش ها و بلوک های کاشی

تعمیر هر گونه شکستگی یا خرابی در کاشی ها و بلوک های موجود

تمیز کردن سطوح

تمیز کردن سطوح کف و دیوارهای حمام

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی در صورت لزوم

نصب و تعمیر تجهیزات

نصب و تعمیر هر گونه تجهیزات اضافی مانند حوله خشک کن، دستگیره و ...

در هر مرحله از تعمیر حمام، ابتدا باید مورد مورد این چک لیست را بررسی کنید و در صورت وجود هر گونه خرابی یا مشکل، آن را تعمیر کنید. همچنین در صورت لزوم، می‌توانید به تکنسین متخصص اعتماد کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

 

راهکارهایی برای جلوگیری از خرابی کف حمام در آینده


برخی راهکارهایی که می‌توانند در جلوگیری از خرابی کف حمام در آینده مفید باشند، عبارتند از:

  1. نگهداری منظم: برای جلوگیری از خرابی کف حمام باید به نگهداری و تمیزی منظم آن توجه کرد. در واقع، بهتر است که برای پاک‌کردن کف حمام از مواد شیمیایی حرفه‌ای استفاده کنید و برای حفظ زیبایی و ایمنی کف حمام، آن را با مواد مناسب نظیر واکس مرتب و پوشانده‌ی کف با کفپوش و مناسب برای سرامیک یا موزائیک آن، حفظ کنید.
  2. استفاده از کف‌پوش‌های مقاوم: انتخاب کفپوش‌های مقاوم با کیفیت بالا، می‌تواند در کاهش خرابی کف حمام مفید باشد. کفپوش‌های مقاوم و ایمن در برابر آب و رطوبت می‌توانند از خرابی و آسیب کف حمام جلوگیری کنند.
  3. اصلاح مشکلات زیرساختی: هرگونه نشتی آب، نفوذ و سرریز آب را به‌سرعت رفع کنید. این مسائل می‌توانند سبب خرابی کف حمام شوند. بنابراین، تعمیر و اصلاح زیرساخت‌های لوله کشی و برقی قبل از شروع تعمیر کف حمام بسیار مهم است.
  4. استفاده از قالب‌های ضد آب: برای جلوگیری از نفوذ آب در قسمت‌های اتصال کف حمام با دیوار، استفاده از قالب‌های ضد آب می‌تواند مفید باشد. این قالب‌ها می‌توانند از نفوذ آب به پشت دیوار جلوگیری کنند و سبب جلوگیری از خرابی کف حمام شوند.
  5. ایجاد تهویه مناسب:
  6. استفاده از مواد مناسب: استفاده از موادی که مقاومت بالا، ضد آب و ضد لغزش هستند، می‌تواند به کاهش خرابی کف حمام کمک کند. برخی از مواد مناسب شامل سرامیک، پرسلان، پلاستیک پلی‌ورتان و فایبرگلاس هستند.
  7. تمیز نگه داشتن: تمیز نگه داشتن کف حمام، می‌تواند به جلوگیری از خرابی آن کمک کند. برای این منظور، می‌توان از مواد شوینده مناسب استفاده کرد و همچنین پس از هر بار استفاده از حمام، کف حمام را خشک کرد.
  8. استفاده از فریم حمام: استفاده از فریم حمام می‌تواند به کاهش ضرر و خرابی کف حمام کمک کند. فریم حمام به عنوان یک پوشش کف حمام استفاده می‌شود و می‌تواند کف حمام را در برابر آب و رطوبت حفظ کند.
  9. تعویض سیستم لوله‌کشی: در بعضی موارد، خرابی کف حمام به دلیل مشکلات در سیستم لوله‌کشی است. در این صورت، تعویض سیستم لوله‌کشی می‌تواند به کاهش خرابی کف حمام کمک کند.
  10. محافظت در برابر شوک حرارتی: در صورتی که کف حمام بیش از حد با تغییر دما مواجه شود، خرابی با احتمال بیشتری رخ می دهد
  11. استفاده از محصولات تمیزکننده صحیح: استفاده از محصولات شیمیایی غیرمناسب ممکن است باعث خرابی کف حمام شود. برای جلوگیری از این موضوع باید از محصولات تمیزکننده‌ای استفاده کنید که برای کف حمام مناسب باشند.
  12. استفاده از فرش حمام: استفاده از فرش حمام می تواند باعث جلوگیری از سایش کف حمام شود. همچنین فرش حمام می‌تواند باعث کاهش خطر لغزش در اثر آب ریختگی شده و در نتیجه کاهش خطر آسیب های جانبی در حمام شود.
  13. استفاده از پوشش کف حمام: پوشش کف حمام شامل موادی مانند سرامیک، پلیمر، وینیل و ... است. این پوشش‌ها می‌توانند باعث جلوگیری از خرابی کف حمام شوند. همچنین انتخاب پوشش صحیح با توجه به نوع کف حمام، باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود.
  14. استفاده از پایه های حمام: پایه‌های حمام، از جمله اقلامی هستند که می‌توانند به جلوگیری از تماس مستقیم کف حمام با آب و خطر لغزش کمک کنند. با استفاده از پایه‌های حمام، کف حمام را از آب جدا کرده و خشک نگه می‌دارند.
  15. آبگریزی درست: برای جلوگیری از خرابی کف حمام، باید مطمئن شوید که آب به درستی از حمام خارج می‌شود. برای این منظور باید تاسیسات لوله کشی درست و مناسبی برای خروج آب از حمام داشته باشید.

istockphoto-894360384-612x612.jpg

جمع بندی

پیشنهاد می‌شود برای به دست آوردن نتیجه بهتر در تعمیر کف حمام، از متخصص‌ها و کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کنید.

همچنین در صورتی که قصد انجام تعمیر کف حمام را دارید، بهتر است از قبل نیازمندی‌های لازم از جمله مواد و ابزارهای لازم برای تعمیر، هزینه‌های پیش‌بینی شده، وقت لازم برای انجام کار و تخصصی‌های مجرب در این زمینه آگاهی پیدا کنید تا بهترین نتیجه را از تعمیر کف حمام خود به دست آورید.

یکی از خدمات محبوب ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته انجام بازسازی ساختمان است که توسط یک تیم حرفه ای شامل مجریان تاسیساتی، طراحان داخلی و متخصصین تعمیرات و بازسازی انجام می شود.

بنابراین اگر برای تعمیر کف حمام خود به دنبال برآورد هزینه هستید و می خواهید از یک گروه با تجربه برای اجرای صفر تا صد کار کمک بگیرید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 

پرسش‌های متداول درباره تعمیر کف حمام

  1. آیا می‌توانم کف حمام خود را به صورت خودمان تعمیر کنیم؟

بله، می‌توانید کف حمام را خودتان تعمیر کنید، اما باید به مواردی مانند نوع و جنس کف حمام، ابزار لازم و مراحل تعمیر توجه کافی داشته باشید. در صورت عدم آشنایی کافی با مسائل ساختمانی، بهتر است از یک تکنسین متخصص استفاده کنید.

  1. آیا تعمیر کف حمام با هزینه بالایی همراه است؟

هزینه تعمیر کف حمام بستگی به نوع خرابی و جنس کف حمام دارد. در برخی موارد، هزینه تعمیر کف حمام ممکن است بالا باشد، اما اگر مشکل را در مراحل اولیه شناسایی کرده و آن را برطرف کنید، می‌توانید از خرابی های بزرگتر و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید.

  1. آیا تعمیر کف حمام به دلیل یک خرابی کوچک لازم است؟

بستگی به نوع خرابی دارد، در برخی موارد ممکن است یک خرابی کوچک به مشکلات بزرگتری منجر شود. در نتیجه، بهتر است هر گونه خرابی را در ابتدا شناسایی کرده و برطرف کنید.

  1. آیا تعمیر کف حمام تضمینی است؟

بله، در صورتی که تعمیر کف حمام توسط تکنسین مجرب و با استفاده از مواد با کیفیت انجام شود، معمولاً تضمینی است. در هر صورت، بهتر است قبل از شروع به تعمیر کف حمام با تکنسین صحبت کرده و شرایط تضمین را مشخص کنید.

  1. آیا می‌توان کف حمام را به صورت موقت تعمیر کرد و در آینده به صورت دائمی تعمیر کنم؟

تعمیر کف حمام به صورت موقت برای رفع مشکلات اضطراری می‌تواند مفید باشد، اما بهتر است به طور دائمی مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت، ممکن است مشکل در آینده بازگردانده شود و شما هزینه بیشتری برای تعمیر کف حمام پرداخت کنید.

  1. آیا می‌توانم از مواد ضد آب برای تعمیر کف حمام استفاده کنم؟

بله میتوانید از مواد ضد آب استفاده کنید

  1. چگونه می‌توان کف حمام را پاک کرد؟

برای پاک کردن کف حمام، می‌توانید از شوینده‌های مخصوصی استفاده کنید که برای شستشوی سطوح سرامیکی و سنگی بهینه شده‌اند. برخی از شوینده‌ها دارای اسیدهای قوی هستند که می‌توانند بر روی برخی از جنس‌های کف حمام تأثیر منفی داشته باشند. لذا قبل از استفاده از هر نوع شوینده، بهتر است راهنمای استفاده را به دقت مطالعه کرده و تأیید کنید که از آن برای کف حمام خود می‌توانید استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مواد طبیعی مانند سرکه سفید، آبلیمو و ... برای پاک کردن کف حمام استفاده کنید. این مواد طبیعی دارای خواص پاک‌کنندگی و ضدعفونی کننده‌ای هستند که می‌توانند کف حمام شما را به خوبی پاک کنند.

در هر صورت، پس از شستشوی کف حمام، بهتر است آن را به‌خوبی شسته و خشک کنید تا جلوی رشد قارچ و باکتری‌ها را بگیرید.

  1. چگونه می‌توان خطوط کف حمام را پاک کرد؟

خطوط کف حمام اغلب به دلیل جمع شدن رطوبت و روغن‌ها و گرد و غبار، زمینه رشد قارچ و باکتری‌ها را فراهم می‌کنند. برای پاک کردن خطوط کف حمام، می‌توانید از موادی مانند سرکه سفید، جوهر نمک، آبلیمو و ... استفاده کنید.

  1. آیا می‌توانم کف حمام را خودم تعمیر کنم؟

بله، در برخی موارد می‌توانید کف حمام خود را خودتان تعمیر کنید، اما در صورتی که مشکل بزرگ و یا پیچیده باشد بهتر است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

  • آیا تعمیر کف حمام هزینه زیادی دارد؟

هزینه تعمیر کف حمام به وابستگی به نوع خرابی و جنس کف حمام متفاوت است. در برخی موارد هزینه تعمیر کف حمام بسیار بالا می‌رود، اما در موارد دیگر هزینه قابل قبولی دارد.

  • آیا پاک کردن کف حمام بهتر از تعمیر آن است؟

در صورتی که کف حمام شما خرابی سطحی داشته باشد، پاک کردن آن ممکن است کمک کند. اما اگر خرابی جدی تر باشد، تعمیر آن از پاک کردن آن بهتر است و می‌تواند از خراب شدن بیشتر جلوگیری کند.

منابع: 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه