کاشی کاری سرویس بهداشتی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های بازسازی سرویس بهداشتی به شمار می‌رود. این بخش باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که بهداشت و کارایی سرویس بهداشتی را تضمین کند.

اگر می خواهید با اصول کاشی کاری سرویس بهداشتی و نحوه کاشی کاری سرویس بهداشتی آشنایی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

اهمیت استفاده از کاشی در سرویس بهداشتی

برای کاشی کاری سرویس بهداشتی، باید از کاشی‌هایی با خصوصیات خاص استفاده شود که مقاومت و ماندگاری بالایی داشته باشند و همچنین به راحتی شسته شوند.

استفاده از کاشی در سرویس بهداشتی به دلایل زیادی مهم است. این علت‌ها عبارتند از:

  • ظاهر زیبا

کاشی‌ها ظاهر زیبا و شیکی به سرویس بهداشتی می‌بخشند و می‌تواند به زیبایی داخلی فضای بهداشتی کمک کند.

  • سهولت در نظافت

کاشی‌ها به دلیل سطح صاف و بدون حفره، به راحتی تمیز شده و مورد نظافت قرار می گیرند. علاوه بر این، کاشی‌ها ضد آب هستند و می‌توانند برای مقابله با نفوذ رطوب به کف سرویس بهداشتی استفاده شوند.

  • مقاومت در برابر خراشیدگی

کاشی‌ها مقاوم در برابر خراشیدگی و سایش هستند و می‌توانند طول عمر سرویس بهداشتی را افزایش دهند.

  • مقاومت در برابر باکتری و ویروس

از آنجا که سطح کاشی ها صاف و بدون ‌حفره است، مقاومت بیشتری در برابر باکتری و ویروس دارند و می‌توانند به بهبود بهداشت و سلامتی کمک کنند.

به طور کلی، استفاده از کاشی در سرویس بهداشتی می‌تواند علاوه بر حفظ پاکیزگی به زیبایی فضای داخلی کمک کند.

نحوه_کاشی_کاری_سرویس_بهداشتی_و_نکاتی_که_باید_رعایت_کنید-_1.jpg

ارتفاع کاشی کاری سرویس بهداشتی چقدر است؟

در زمان کاشی کاری سرویس بهداشتی بسیار مهم است که بدانیم تا چه ارتفاعی کاشی کاری را ادامه دهیم. بر همین اساس به طور معمول ارتفاع کاشی کاری تا زیر سقف اصلی یا سقف کاذب ادامه می دهند.

اما ارتفاع کاشی کاری در حمام تا 180 سانتی متر از کف است. چون دوش حمام باید به دیوار نصب شود و در خصوص آشپزخانه تا 150 سانتی متر از کف می توان کاشی کاری را انجام داد.

ولی در مورد سرویس بهداشتی یا توالت کاشی کاری را تا 60 سانتی متر از کف ادامه می دهند و اگر روشویی هم در این مکان وجود داشته باشد، می توان ارتفاع کاشی کاری را تا 90 سانتی متر ادامه داد.

 

آموزش شیب بندی کف سرویس بهداشتی

شیب بندی کف سرویس بهداشتی برای ایجاد شرایط بهداشتی و رفع مشکل آب‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت شیب بندی کف سرویس بهداشتی به قدری زیاد است که اگر به درستی لحاظ نشود، عمر مفید ساختمان را تا 10 سال کاهش می دهد.

در زمان شیب بندی باید کاشی کف توالت به نحوی نصب شود که آب در کمترین زمان ممکن به داخل کف شو یا آبراه توالت هدایت شود.

نکته مهم در زمان شیب بندی کف سرویس بهداشتی این است که مقدار شیب نباید به قدری باشد که با چشم دیده شود. یعنی شیب بندی نباید به زیبایی سطح کاشی کاری کف تاثیر نامطلوب بگذارد. به همین دلیل شیب استاندارد در کف سرویس بهداشتی و حمام بین 1 الی 3 درصد است.

برای انجام شیب بندی کف سرویس بهداشتی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تهیه مواد لازم برای آماده سازی ملات

برای شیب بندی کف سرویس بهداشتی، شما نیاز به موادی مانند سیمان، شن، ماسه و آب دارید.

  1. آماده‌سازی سطح کار

 قبل از انجام هرگونه کاری، سطح کف سرویس بهداشتی باید کاملاً یک دست بوده و آماده شیب بندی شود. همچنین باید قبل از آن لایه عایق کاری کف، یعنی ایزوگام یا قیرگونی انجام شده باشد تا بتوان گفت کف سرویس بهداشتی کاملاً آب بند است.

  1. تهیه ملات

برای تهیه ملات زیر کاشی های سرویس بهداشتی باید سیمان و شن نرم را کم کم با آب مخلوط کنید تا حاصل آن یک ملات خامه ای شکل شود. توجه داشته باشید که ملات مناسب برای شیب بندی کف سرویس بهداشتی باید چسبدگی زیادی داشته باشد.

  1. ایجاد شیب

مخلوط ملات را به صورت یکنواخت بر روی سطح کف سرویس بهداشتی قرار دهید و شیب مورد نظر را با کمک ابزارهای مناسب مثل تراز بنایی ایجاد کنید.

  1. خشک شدن

پس از ایجاد شیب، باید صبر کنید تا مخلوط خشک شود. سپس به نصب کاشی ها اقدام کنید. این فرآیند زمان‌بر بوده و ممکن است تا چند روز به طول انجامد.

با انجام این مراحل، شیب بندی کف سرویس بهداشتی به راحتی انجام خواهد شد. همچنین بهتر است قبل از انجام هر گونه کاری، با یک کارشناس مشورت کنید

نحوه_کاشی_کاری_سرویس_بهداشتی_و_نکاتی_که_باید_رعایت_کنید-_2.jpg

نکات مهم نصب کاشی در سرویس بهداشتی

نصب کاشی در سرویس بهداشتی نیازمند رعایت نکاتی است تا در آینده به مشکل بر نخورید و از کارکردن صحیح و بهینه آن استفاده کنید. در زیر نکات کاشی کاری سرویس بهداشتی را برای شما توضیح می‌دهیم:

  • رعایت محل نصب لوازم بهداشتی مانند شیرآلات و وسایل بهداشتی دیگر

پیش از شروع کاشی کاری باید محل قرارگیری تجهیزات بهداشتی در توالت از قبیل روشویی، شیر آفتابه ای و سنگ توالت ایرانی یا توالت فرنگی مشخص شوند.

  • انجام کاشی کاری دیوارها

قبل از اینکه کاشی کاری کف سرویس بهداشتی را انجام دهید، باید کاشی کاری دیوارها را از کف شروع کرده و تا ارتفاع مناسب ادامه دهید.

همانطور که گفتیم ارتفاع کاشی کاری سرویس بهداشتی تا قبل از سقف کاذب است که البته می توان برای گچ و رنگ کاری دیوارها فضایی را بعد از کاشی کاری تا سقف در نظر گرفت.

  • رعایت اصول آب‌بندی

کاملاً واضح است که قبل از شروع کاشی کف سرویس بهداشتی باید آب بندی کف به درستی انجام شود که شامل عایق کاری کف با کمک بتون سیمان و قیرگونی یا لایه از ایزوگام است.

  • استفاده از ملات کف‌پوش مناسب

ملات مناسب کاشی کاری باید تا حد امکان کم خاک باشد تا سیمان موجود در ملات به اصطلاح پوک نشود. به این ترتیب ملات کاملاً پشت کاشی را می گیرد و کاشی سریع تر می چسبد.

البته می توان از چسب های آماده کاشی نیز استفاده کرد. چسب کاشی در بسته بندی آماده به صرف عرضه می شوند که فقط کافیست با آب مخلوط شود.

  • استفاده از کاشی‌های مقاوم در برابر آب و رطوبت

باید از کاشی‌هایی در سرویس بهداشتی استفاده شود که مقاومت مناسبی در برابر آب و رطوبت داشته باشند. همچنین باید به دوام و مقاومت آن‌ها در برابر محصولات شیمیایی توجه شود. در نهایت، کاشی‌هایی که به راحتی تمیز می‌شوند و طرح‌های مناسب سرویس بهداشتی دارند را انتخاب کنید.

  • رعایت اصول نصب و ترازبندی کاشی‌ها

همانطور که در بخش شیب بدی کف سرویس بهداشتی گفتیم، باید کاشی ها در یک تراز استاندارد نسبت به هم قرار بگیرند تا آب در کف سرویس بهداشتی جمع نشده و به راحتی به سمت آبراه هدایت شود.

  • رعایت محل قرارگیری درب

در زمان کاشی کاری کف سرویس بهداشتی باید به محل قرارگیری درب سرویس بهداشتی دقت شود. به این ترتیب که ارتفاع کف سرویس بهداشتی بعد از کاشی کاری آنقدر بالا نیاید که مانع باز و بسته شدن درب شود.

  • پوشاندن درز بین کاشی ها با دوغاب

برای اینکه کاشی کاری کف توالت به خوبی و زیبایی اجرا شود باید بعد از اتمام کاشی کاری درز خالی بین کاشی های کف با دوغاب سیمان سفید پر شود. به این ترتیب از نشتی آب به زیر کاشی ها زیر جلوگیری می شود.

برخی دیگر از نکات هنگام کاشی کاری سرویس بهداشتی به این قرار است که همیشه سعی کنید کاشی های نو و یکدست را در فضای مقابل درب سرویس بهداشتی کار کنید، به این ترتیب دید زیباتری به این مکان می دهید.

در نهایت اینکه علاوه بر نکات فوق سعی کنید برای نصب کاشی در سرویس بهداشتی از کارشناسان مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کنید تا از نصب صحیح و بهینه برخوردار شوید.

نحوه_کاشی_کاری_سرویس_بهداشتی_و_نکاتی_که_باید_رعایت_کنید-_3.jpg

آموزش کاشی کاری سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی، یکی از مهمترین بخش های بهداشتی در هر محیطی است و کاشی کاری آن نیز اهمیت بالایی دارد. در ادامه به بررسی مراحل نحوه کاشی کاری سرویس بهداشتی می پردازیم:

مواد و ابزار لازم برای کاشی کاری

قبل از شروع به کاشی کاری سرویس بهداشتی، باید مواد لازم را آماده کنید. این مواد شامل:

  • کاشی‌های سرویس بهداشتی به تعداد کافی
  • خاک رس، گچ، ماسه، سیمان و شن نرم
  • ماله و کاردک
  • تراز
  • چکش
  • متر
  • سمباده
  • ابزار برش کاشی همچون فرز

نحوه_کاشی_کاری_سرویس_بهداشتی_و_نکاتی_که_باید_رعایت_کنید-_4.jpg

مراحل کاشی کاری سرویس بهداشتی

  1. کف سرویس بهداشتی را عایق کاری کنید.
  2. با ملات سیمان و بتون سطح کار را یکدست کنید.
  3. طرح قرارگیری کاشی های کف را بر اساس ابعاد سرویس بهداشتی طراحی کنید. این طرح می تواند به صورت ذهنی یا بر روی کاغذ پیاده شود.
  4. ملات مخصوص کاشی کاری، یعنی مخلوط آب، خاک رس، گچ، ماسه، سیمان و شن نرم را با آب مخلوط کنید تا مواد کاملاً نرم و چسبنده شوند.
  5. مخلوط ملات را بر کف سرویس بهداشتی قرار داده و با کمک ماله سطح ملات را صاف کنید.
  6. کاشی های کف را بر اساس طرح کاشی کاری از پیش تعیین شده بر روی ملات قرار داده و با دست و سپس چکش فشار دهید تا ملات کف کاملاً در حفره های زیر کاشی نفوذ کند. بهتر است کاشی ها را به گونه ای کنار هم قرار دهید که رنگ یا طرح آن ها به هم نخورند.
  7. برای گوشه ها و محل قرارگیری کف شور که باید کاشی برش داده شود از ابزارهای برش همچون فرز کمک بگیرید. البته قبل از برش کاری باید ابعاد مورد نیاز را با استفاده از مواد یا ماژیک در پشت کاشی علامت بزنید.
  8. در موقع کاشی کاری از ابزار تراز برای شیب بندی مناسب کف سرویس بهداشتی استفاده کنید.
  9. در نهایت فواصل بین کاشی ها را با مخلوط دوغاب سیمان سفید بپوشانید و تا خشک شدن کامل کاشی ها از راه رفتن روی آن ها اجتناب کنید.

این مراحل کلی است و بسته به نوع کار و نوع سطح، ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. تغییر دکوراسیون حمام و بازسازی آن دو پروژه متفاوت هستند و هرکدام مزایای خود را دارند.

نحوه_کاشی_کاری_سرویس_بهداشتی_و_نکاتی_که_باید_رعایت_کنید-_5.jpg

انتخاب طرح در کاشی کاری سرویس بهداشتی

طراحی کاشی کاری سرویس بهداشتی یکی از عوامل مهم دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی است. در واقع، انتخاب کاشی مناسب می‌تواند علاوه بر زیبایی، به بهبود بهداشت و تمیزی سرویس بهداشتی کمک کند.

انتخاب طرح کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام، به عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، اندازه و نوع فضای مورد استفاده و نوع سبک دکوراسیون داخلی بستگی دارد.

برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مقاومت در برابر آب و رطوبت

به دلیل اینکه سرویس بهداشتی یک محیط مرطوب است، باید کاشی‌هایی را انتخاب کنید که در برابر آب و رطوبت مقاوم باشند.

  • سهولت در شستشو

برای رعایت بهداشت، باید کاشی‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی شسته می شوند و اثر جرم بر روی آن ها باقی نمی ماند.

  • طرح و رنگ

طرح کاشی‌های انتخابی با سبک و رنگ بقیه اجزای داخلی فضا همخوانی داشته باشد تا در کل، یک ظاهر همگرا و زیبا به دست آید.

علاوه بر این مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک باید بزرگ و رنگ روشن باشد تا به این ترتیب فضای سرویس بهداشتی کوچک شما بزرگ تر دیده شود و به حفظ پاکیزگی بیشتر به فضای داخلی سرویس بهداشتی کمک کند.

  • انتخاب کاشی‌هایی با سطح ضد لغزش

برای جلوگیری از سقوط و صدمات جسمی باید کاشی‌هایی با سطح ضد لغزش انتخاب کنید.

  • انتخاب کاشی‌هایی با قیمت مناسب

برای انتخاب کاشی‌هایی با قیمت مناسب، باید بازار را بررسی کرده و از نظر قیمت و کیفیت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در نهایت اینکه برای انتخاب طرح کاشی سرویس بهداشتی، می‌توانید به لینک خرید کاشی از دیجی کالا مراجعه کنید. در این فروشگاه می توانید مدل و طرح کاشی سرویس بهداشتی جدید و متفاوت را مشاهده کرده و خریداری کنید.

همچنین، بهتر است با متخصصین کاشی‌کاری و دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای فضای خود انتخاب کنید.

 

معرفی 4 طرح کاشی کاری سرویس بهداشتی

امروزه طرح های کاشی کاری سرویس بهداشتی بسیار متنوع هستند که می توانید از آن ها برای کاشی کاری سرویس بهداشتی ایرانی و کاشی کاری سرویس بهداشتی کوچک خود استفاده کنید.

از جمله مدل های طراحی کاشی کاری سرویس بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاشی کاری چپ و راست

در مدل کاشی کاری سرویس بهداشتی به روش چپ و راست، کاشی های مستطیل شکل در الگوهای هشتی و به صورت چپ و راست در کف قرار می گیرند. به این ترتیب منظره ای زیبا از بافت کاشی ایجاد می شود.

  1. کاشی کاری هفت هشتی

برای کاشی کاری سرویس بهداشتی کوچک از الگوی هفت هشای استفاده می شود تا به این ترتیب فضای داخلی بلندتر دیده شود.

  1. کاشی کاری آجری

اگر سرویس بهداشتی شما کوچک است و می خواهید فضا بزرگ تر جلوه کند، می توانید کاشی کاری را بر اساس الگوی آجری پیاده سازی کنید تا دیوارها و کف کشیده تر به نظر برسند.

  1. کاشی کاری دوغابی

در این مدل که اغلب برای کاشی های رنگ تیره استفاده می شود، فضای بین کاشی ها را با حجم بیشتری از دوغاب پر می کنند تا این تفاوت رنگ بین کاشی تیره و دوغاب یک کنتراست زیبا ایجاد کند.

نحوه_کاشی_کاری_سرویس_بهداشتی_و_نکاتی_که_باید_رعایت_کنید-_6.jpg

نتیجه گیری

نحوه کاشی کاری سرویس بهداشتی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبایی و ظاهری خوب، ایمنی و بهداشت را هم به همراه داشته باشد. در این راستا، نکات زیر را می‌توان به عنوان نتیجه گیری مطرح کرد:

  • استفاده از کاشی‌های ضد لغزش و ضد آب برای کاشی کاری سطوح اطراف سرویس بهداشتی، بهبود ایمنی و بهداشت را به همراه دارد.
  • کاشی کاری سرویس بهداشتی باید به گونه‌ای انجام شود که سطح کاشی‌ها بدون ترک و شکستگی باشد.
  • توجه به صافی و تراز بودن کاشی‌ها بسیار مهم است، زیرا این موارد در بهبود بهداشت و ظاهر سرویس بهداشتی تأثیرگذار است.
  • انتخاب رنگ کاشی‌ها باید به گونه‌ای باشد که با محیطی که در آن سرویس بهداشتی قرار دارد، سازگاری داشته باشد.
  • در نهایت، بهتر است از کاشی‌هایی با طول عمر طولانی استفاده شود تا نیاز به تعویض زودهنگام آنها نباشد.

کاشی کاری سرویس بهداشتی یک فرآیند تخصصی است که به دقت و دانش خاصی نیاز دارد. با اجرای مراحل گفته شده در این مطلب می‌توانید به راحتی سرویس بهداشتی خود را کاشی کنید و از نتیجه زیبا و کاربردی آن لذت ببرید.

اما اگر به یک تیم حرفه ای نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما گروه تاسیسات 24 ساعته است. در این مجموعه تمامی مراحل بازسازی ساختمان از جمله کاشی کاری سرویس بهداشتی از صفر تا صد به همراه نصبیات تاسیسات توسط یک تیم با تجربه از متخصصین تاسیساتی و طراحان داخلی انجام می شود.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات ما همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

منابع فارسی: 1، 2

منبع انگلیسی

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه