یکی از مهمترین معایب سیستم گرمایش پکیج و رادیاتور این است که به دلیل جریان آب گرم در یک مدار بسته شدیداً در معرض تجمع رسوبات قرار دارد و هر چه میزان سختی آب منطقه بالاتر باشد، حجم رسوبات نیز بیشتر می شود.

در چنین شرایطی تنها انجام اسیدشویی پکیج است که می تواند جان دوباره ای به سیستم گرمایش ببخشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا ابتدا دلایل رسوب گیری پکیج و رادیاتورها را بررسی کرده و سپس نحوه رسوب زدایی پکیج و رادیاتور را به شما آموزش دهیم.

 

علت جرم یا رسوب گیری پکیج و رادیاتورها چیست؟

رسوبات انباشته شده در پکیج و رادیاتور در اصل ترکیبی از ذرات خاک و ذرات زنگ (اکسید آهن) است که به مرور زمان از لوله کشی، رادیاتورها و اتصالات لحیم شده جدا می شود. بنابراین، هر چه سیستم پکیج و رادیاتور قدیمی‌تر باشد، احتمال تجمع رسوبات بیشتر می‌شود.

جرم و رسوبات داخل پکیج و رادیاتور در واقع همان کثیفی ها و زنگ زدگی ها هستند که با هم ترکیب شده و مایعی چسبنده ایجاد می کنند. با عبور این مخلوط از اجزای سیستم گرمایش مرکزی، برخی از ذرات ته نشین شده و جمع می شوند.

به مرور زمان این حجم از رسوبات و جرم می تواند سیستم را تا حدی مسدود کند که گرما روی رادیاتورها تکه تکه شود، در این حالت نه تنها پکیج دچار افت بازدهی می شود، بلکه رادیاتورها نیز به درستی کار نخواهند کرد یا اصلاً گرم نخواهند شد.

وجود هر یک از عوامل زیر به تنهایی کافیست تا باعث رسوب گرفتن پکیج و رادیاتور شود:

  • ته نشین شدن املاح و ترکیباتی در آب همچون سدیم، منیزیوم و کلسیم
  • لوله کشی نامناسب و غیر استاندارد سیستم پکیج
  • سختی بالای آب

با مشاهده کلیپ زیر می توانید دقیق تر از دلایل رسوب گرفتن پکیج مطلع شوید.

نشانه های زمان رسوب زدایی پکیج و رادیاتورها

علائم زیر به شما خواهند گفت که پکیج و رادیاتورها رسوب گرفته اند و زمان رسوب زدایی فرا رسیده است. ابتدا نشانه های زمان رسوب زدایی پکیج را با هم بررسی می کنیم:

  • پکیج در زمان کار کردن صداهای عجیب می دهد.
  • فشار برگشتی مضاعف به پمپ سیرکولاتور پکیج وارد می شود و پمپ به شدت داغ کرده است.
  • آب بندی پمپ پکیج به دلیل فشار برگشتی مضاعف از بین رفته، در نتیجه پمپ دچار نشتی شده است.
  • قسمت های اصلی پکیج، از جمله مبدل رسوب گرفته اند.
  • خط لوله رفت پکیج بسیار داغ، اما خط لوله برگشت بسیار سرد است.
  • از قسمت شیرآلات پکیج آب نشت می کند.
  • فشار پکیج بی دلیل و به صورت دائمی بالا می رود.
  • فشار آب گرم در شیرهای آب گرم مصرفی ساختمان بسیار کم شده است.
  • دمای آب گرم مصرفی نوسان دارد و سرد و گرم می شود.
  • زمان گرم شدن آب در مقایسه با قبل طولانی تر شده است.

حالا به بررسی نشانه های رسوب زدایی رادیاتورها می پردازیم:

  • برخی از نقاط بدنه رادیاتورها گرم و برخی دیگر سرد هستند.
  • قسمت پایین و وسط رادیاتور سرد است، در حالی که بخش بالایی رادیاتور گرمای مطلوبی دارد.
  • برخی از رادیاتورها اصلاً گرم نمی شوند.
  • در زمان هواگیری رادیاتورها آب به شدت سیاه رنگ از شیر هواگیری خارج می شود.
  • با اینکه درجه سیستم گرمایش را بر روی حداکثر تنظیم کرده اید، رادیاتورها گرمای محدودی دارند.
  • لوله رفت به سمت رادیاتورها گرم است، اما بدنه رادیاتورها گرما ندارد.

برای اطلاع از علت گرم نشدن مناسب شوفاژ مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

همانطور که ملاحظه کردید نشانه های متنوعی وجود دارند که موعد رسوب زدایی پکیج و رادیاتور را به ما یادآور می شوند. توجه داشته باشید بعضی مواقع جمعی از نشانه های فوق ظاهر می شوند و بعضی مواقع ممکن است فقط یک علامت خود را نشان دهد. در هر صورت اگر به همان یک نشانه بی توجهی کنیم، قطعاً علائم دیگر نیز خود را بروز می دهند.

پس باید هر چه زودتر معضل رسوب گرفتن پکیج و رادیاتور را حل کنیم تا آسیب کمتری به دیگر قطعات این سیستم وارد شود و از طرفی در مصرف انرژی صرفه جویی گردد.

راهنمای جامع نحوه رسوب زدایی پکیج و رادیاتور 1

آموزش رسوب گیری پکیج

هر زمان علائم گفته شده در قسمت فوق را در پکیج خود ملاحظه کردید، به این معنی است که باید برای رسوب گیری پکیج اقدام کنید.

بر همین اساس جرم گیری پکیج را به دو روش سنتی و با استفاده از پمپ مخصوص انجام می دهند. ما در ادامه هر دو روش را به شما آموزش می دهیم:

  1. اسیدشویی پکیج به روش سنتی

در روش سنتی اسیدشویی شما باید مبدل را از داخل دستگاه باز کرده و در داخل تشت اسیدشویی به جرم گیری آن اقدام کنید. چون اکثر جرم و رسوبات در درون مبدل و لوله های آن انباشته شده اند. برای این منظور به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

الف) برق پکیج را قطع کرده و کاور روی پکیج را باز کنید.

ب) آب سرد ورودی به پکیج را ببندید و سپس شیر پرکن پکیج که در زیر بدنه پکیج قرار گرفته را باز کنید. در ادامه یکی از شیرهای آب گرم نزدیک به پکیج را باز بگذارید تا آب داخل مبدل و لوله های آن تخلیه شود.

پ) پیچ های مبدل پکیج را با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز کرده و مبدل را به آرامی از داخل بدنه پکیج خارج کنید.

ت) محلول اسید دیسکلر 30 درصد و یا جوهر نمک را در آماده کرده و با کمک قیف تنها از یک طرف به داخل مبدل بریزید.

ث) حدوداً 1 الی 2 ساعت صبر کرده و سپس شیلنگ آب پرفشار را به داخل لوله مبدل وارد کنید تا تمام اسیدهای باقی مانده در مبدل به همراه رسوبات از آن خارج شوند. هر زمان آب شفاف از مبدل تخلیه شد، نشان دهنده پایان اسیدشویی است. مراقب باشید اسید در داخل مبدل باقی نماند، چون باعث خورده شدن آن می شود.

ج) اگر مقدار جرم و رسوبات داخل پکیج بیش از حد بالا است و رسوبات سفت و سخت شده اند، کافیست مبدل را بر روی شعله آتش نگه دارید تا کاملاً داغ و قرمز رنگ شود، سپس با ضربه زدن به آن سعی کنید رسوبات چسبیده را از سطح مبدل جدا کنید. در نهایت پس از سرد شدن کامل مبدل آن را چندین بار با فشار آب بشویید.

چ) بعد از اتمام اسیدشویی مبدل را در جای خود قرار داده و پیچ های آن را محکم ببندید.

ح) شیر پرکن پکیج را باز کرده و شیر آب سرد ورودی به پکیج را نیز دوباره باز کنید تا دستگاه شروع به آبگیری نماید. بعد از اینکه فشار پکیج به 1.5 بار رسید، شیر پرکن را ببندید و پکیج را روشن کنید.

برای مشاهده رسوب زدایی تصویری پکیج پیشنهاد می کنیم تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید.

  • اسیدشویی پکیج با استفاده از پمپ

اگر از پمپ اسیدشویی یا پاور فلاش برای جرم زدایی پکیج استفاده کنید، دیگر نیازی به باز کردن مبدل پکیج نیست و سرعت کار بسیار بالا می رود. برای رسوب زدایی پکیج با استفاده از دستگاه پاور فلاش بر اساس مراحل زیر عمل کنید:

الف) برق ورودی به پکیج را قطع کرده و شیر آب سرد ورودی به آن را ببندید. سپس شیر پرکن و نزدیک ترین شیر آب گرم به پکیج را باز بگذارید تا آب داخل مدار تخلیه شود.

ب) پمپ مخصوص اسیدشویی را در داخل تشت آب و اسید رقیق قرار دهید.

پ) یک طرف پمپ اسیدشویی را به ورودی مبدل پکیج وصل کرده و طرف دیگر آن را در داخل تشت اسید قرار دهید و پمپ را روشن نمایید.

ت) حدوداً 15-20 دقیقه صبر کنید تا پمپ روشن بوده و به جرم زدایی از مبدل مشغول باشد، بعد از آن پمپ را از مبدل جدا کنید. اگر مقدار جرم و رسوبات مبدل بسیار زیاد است، می توانید حداکثر 30 دقیقه اجازه دهید تا پمپ به اسیدشویی خود ادامه دهد.

ث) حال یک تشت از آب گرم پر کرده و این بار پمپ را در داخل تشت آب گرم قرار دهید.

ج) یک طرف پمپ را به مبدل و طرف دیگر آن را به داخل تشت آب گرم وصل کرده و اجازه دهید تا پمپ چند دقیقه کار کند تا اسیدها و رسوبات کنده شده از مبدل را پاکسازی کند.

چ) در نهایت دوباره شیر آب سرد ورودی به پکیج و شیر پرکن را باز کرده و فشار پکیج را بر روی 1.5 بار تنظیم کنید. سپس برق پکیج را وصل کنید تا دوباره روشن شود.

توجه داشته باشید از دو روش گفته شده می توانید برای رسوب زدایی پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور استفاده کنید. برای اطلاع از هزینه رسوب گیری پکیج به صفحه تعرفه خدمات سایت مراجعه نمایید.

راهنمای جامع نحوه رسوب زدایی پکیج و رادیاتور 2

نحوه رسوب زدایی رادیاتور پکیج

سیستم پکیج و رادیاتور یک سیستم بسته است، یعنی آب در حال جریان در مدار از آن خارج نمی شود، بنابراین اگر شدت رسوبات انباشته شده در داخل پکیج زیاد باشد، به طور حتم به رادیاتورها نیز سرایت پیدا می کند و باعث افت عملکرد آن ها می شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که در صورت مشاهده علائم وجود رسوب در داخل رادیاتورها با رسوب زدایی آن ها اقدام کنید. اگر قصد جرم گیری رادیاتورهای پکیج را دارید، گام های زیر را دنبال کنید:

  1. برق پکیج را قطع کرده و آب درون سیستم را از طریق باز کردن شیر پرکن و یکی از شیرهای آب گرم ساختمان تخلیه کنید. البته پیش از آن لازم است شیر آب سرد ورودی به پکیج را به طور کامل ببندید.
  2. در زیر پکیج 4 عدد شیلنگ آب وجود دارند که 2 عدد از آن ها شیلنگ های رفت و برگشت رادیاتور هستند. این 2 شیلنگ را از زیر پکیج باز کنید.
  3. یکی دیگر از شیلنگ های زیر پکیج به آب سرد ورودی به پکیج مربوط می شود، این شیلنگ را نیز از زیر پکیج باز کنید.
  4. شیلنگ آب سرد ورودی به پکیج را با کمک رابط مغزی به شیلنگ رفت رادیاتورها متصل کرده و شیلنگ برگشت از رادیاتورها را که قبلاً از پکیج جدا کردید، در داخل یک تشت بزرگ و یا سینک ظرفشویی قرار دهید.
  5. شیر آب سرد ورودی به پکیج را باز کنید تا آب در داخل مدار رادیاتوری حرکت کند و سپس از طریق شیلنگ برگشتی از رادیاتورها تمام جرم و رسوبات و آب های کثیف حاوی گل و لای را به داخل سینک یا تشت هدایت کند.
  6. باز گذاشتن شیر آب سرد ورودی را تا جایی ادامه دهید که آب شفاف و زلال از شیلنگ برگشتی رادیاتور خارج شود.
  7. بعد از اتمام رسوب زدایی رادیاتور پکیج تمام اتصلات جدید را باز کرده و هر 3 شیلنگ رفت و برگشت رادیاتور و آب سرد ورودی را به پکیج ببندید.
  8. شیر آب سرد ورودی به پکیج و شیر پرکن را باز کرده و پس از رسیدن فشار دستگاه به 1.5 بار شیر پرکن را ببندید. نهایتاً برق پکیج را وصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

کلیپ زیر را تماشا کنید تا با توضیحات سرویسکار پکیج آقای اشتیاقی بهتر با نحوه هواگیری، رسوب گیری رادیاتورها و شستشوی مدار آشنا شوید.

 

راهکارهای جلوگیری از رسوب گیری پکیج و رادیاتورها

تا این قسمت از متن دریافتیم که علت رسوب گرفتن پکیج و رادیاتور چیست و بعد از آن علائم وجود رسوب در سیستم پکیج و نحوه اسیدشویی آن را برای شما توضیح دادیم.

همانطور که دریافتید وجود رسوب در سیستم پکیج و رادیاتور می تواند تا حد زیادی طول عمر این وسیله را کاهش داده و از طرفی مصرف انرژی آن را افزایش دهد. در مقابل بازدهی سیستم گرمایش به شدت افت پیدا می کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با راهکارهای جلوگیری از رسوب گیری پکیج و رادیاتورها آشنا شوید. شما از 3 طریق می توانید مانع از رسوب گرفتن سیستم گرمایش پکیج شوید:

  1. نصب فیلتر رسوب گیر در ورودی آب سرد پکیج

یکی از بهترین راهکارها به منظور جلوگیری از رسوب گیری پکیج و رادیاتور نصب فیلتر رسوب گیر در ورودی آب سرد به پکیج است. فیلترهای رسوب گیر به دو صورت مغناطیسی و پلی فسفات در بازار وجود دارند.

روش کار فیلترهای مغناطیسی به این صورت است که همچون یک آهنربا ذرات معلق در داخل آب را تجزیه کرده و قدرت چسبندگی را از آن ها می گیرند. تنها ایراد این نوع فیلترها عدم توانایی آن ها در جلوگیری از ورود ذرات درشت به داخل دستگاه پکیج است.

در مقابل فیلتر رسوب گیر پلی فسفات دارای یک مخزن شیشه ای حاوی نمک تصفیه شده است که به ورودی آب سرد پکیج نصب می شود. روش کار این نوع فیلتر به این صورت است که قبل از اینکه آب سرد به پکیج وارد شود، از فیلتر پلی فسفات عبور می کند و به این ترتیب از ورود ذرات معلق و املاح به داخل سیستم پکیج جلوگیری می شود.

هر کدام از فیلترهای مغناطیسی و پلی فسفات مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله راهنمای خرید بهترین فیلتر رسوب گیر پکیج و آبگرمکن مراجعه کنید.

راهنمای جامع نحوه رسوب زدایی پکیج و رادیاتور 3

  1. استفاده از محلول های ضد رسوب

گردش آب در مدار بسته پکیج و رادیاتور و از طرفی دمای بالای 60 درجه سیستم باعث جدا شدن املاح آب و معلق شدن آن ها در سیستم گرمایش می شود. این حجم از املاح به مرور به قسمت های مختلف پکیج و رادیاتور می چسبند و گردش آب را مختل می کنند.

محلول ضد رسوب یک ماده شیمیایی است که وقتی وارد مسیر بسته گردش آب شود، همچون اسید عمل می کند و تمام جرم و رسوبات چسبیده شده به اجزای پکیج و رادیاتور را از بین می برد.

محلول ضد رسوب 3 کار مهم در مدار گرمایش پکیج و رادیاتور انجام می دهد:

  • باعث ایجاد لایه محافظ در سرتاسر مسیر لوله ها و رادیاتورها می شود، به حدی که مسیر چرب شده و امکان چسبیدن رسوبات از بین می رود.
  • وقتی این محلول با آب موجود در مدار گرمایش ترکیب شود، مولکول های رسوب گذار کلسیم و منیزیوم را احاطه کرده و اجازه نمی دهد که به جداره داخلی لوله ها بچسبند.
  • در آخرین مرحله محلول ضد رسوب باعث گسسته شدن ترکیبات املاح در آب شده و حتی رسوبات چسبیده شده به لوله ها را از آن ها جدا می کند تا این ذرات از طریق مسیر برگشت رادیاتور توسط صافی برنجی نصب شده در سیستم لوله کشی پکیج جمع آوری شده و به بیرون از سیستم هدایت شوند.

برای ترزیق محلول ضد رسوب به سیستم گرمایش باید یکی از رادیاتورها، ترجیحاً حوله خشک کن را انتخاب کرده و سپس شیر هواگیری رادیاتور را باز کنید. با قرار دادن یک قیف بر سر شیر محلول را به درون آن وارد کنید.

البته تزریق اصولی محلول ضد رسوب پکیج و رادیاتور دارای مرحله پیچیده تری است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از یک متخصص کمک بگیرید.

  1. تنظیم صحیح دمای پکیج

آخرین راهکار پیشنهادی ما به منظور جلوگیری از رسوب گیری پکیج، تنظیم صحیح دمای آب گرم مصرفی و دمای گرمایش رادیاتورها است.

با این توضیح که باید مراقب باشید دمای رادیاتورها در فصل گرما روی صفر درجه باشد و در فصول سرد سال از بالا بردن بیش از اندازه دمای رادیاتورها اجتناب کنید. چون هر چه دمای رادیاتورها بیشتر باشد، میزان رسوب گیری پکیج و استهلاک آن بیشتر خواهد شد. دمای توصیه شده برای رادیاتورها 50 درجه سانتی گراد است.

تنظیم دمای رادیاتور از طریق ولوم های تعبیه شده بر روی بدنه پکیج امکان پذیر است. ولوم مربوط به تنظیم دمای رادیاتورها با علامت دانه برف و یا تصویر شوفاژ بر روی بدنه پکیج دیده می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دمای مناسب پکیج در زمستان روی لینک مقاله بزنید.

علاوه بر این لازم است تا دمای آب گرم مصرفی پکیج را نیز در بازه استاندارد آن قرار دهید. توصیه می شود دمای آب گرم مصرفی در هوای سرد بر روی 50 درجه و در هوای گرم بر روی 40 درجه سانتی گراد تنظیم شود. چون دمای بالای آب گرم مصرفی نیز به رسوب گذاری در پکیج سرعت می دهد.

ولوم تنظیم آب گرم مصرفی با علامت قطره آب و یا تصویر شیر آب بر روی بدنه پکیج قابل تشخیص است. مقاله مربوط به دمای مناسب پکیج در تابستان را از طریق لینک آن مطالعه کنید.

راهنمای جامع نحوه رسوب زدایی پکیج و رادیاتور 4

معایب و خطرات اسیدشویی پکیج

اگر با تجمع رسوبات در پکیج مواجه شدیم، راهی جز اقدام به اسیدشویی وجود ندارد تا عملکرد مناسب سیستم گرمایش را به آن باز گردانیم. اما توجه داشته باشید که اسیدشویی پکیج با یک سری خطرات و معایب همراه است که جهت آگاهی بیشتر شما در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • مخلوط اسید با آب می تواند باعث پاشش اسید به اطراف شود، به همین دلیل توصیه می شود اولاً اسید را در داخل آب بریزید، نه آب را به داخل اسید و دوماً از عینک و لباس محافظ مخصوص استفاده کنید تا در صورت پاشش اسید، آسیبی به چشم و پوست بدن شما وارد نشود.
  • حتی تنفس بوی اسید در محل اسیدشویی می تواند به دستگاه تنفسی شما آسیب وارد کند، به همین خاطر شدیداً توصیه می شود در زمان اسیدشویی از ماسک مناسب استفاده کنید.
  • در زمان اسیدشویی ممکن است به کاشی و سرامیک محل نیز خسارت وارد شود، پس برای جلوگیری از این مشکل حتماً روی کاشی و سرامیک محل اسیدشویی را با محافظ بپوشانید.
  • اسید می تواند آسیب های جدی به کودکان وارد کند، بنابراین اسیدشویی پکیج را در زمان نبود کودکان در محل انجام دهید.
  • میزان درصد مخلوط آب با اسید و همچنین زمان اسیدشویی بسیار مهم است که فقط افراد آگاه از قبیل تعمیرکار و سرویسکار پکیج از آن اطلاع دارند. پس توصیه می شود اگر تخصص ندارید، هرگز به اسیدشویی پکیج اقدام نکنید.
  • اسید می تواند باعث خورندگی فلزات شود، بنابراین پیشنهاد می شود از اسیدشویی مکرر پکیج و رادیاتورها اجتناب کنید و بجای آن هر ساله به سرویس پکیج اقدام نمایید. در غیر این صورت مبدل پکیج سریعاً سوراخ می شود و مجبورید چند برابر بیشتر بابت خرید مبدل جدید هزینه کنید.

با مشاهده کلیپ زیر می توانید از انواع سرویس پکیج و مزایای انجام سرویس دوره ای پکیج مطلع شوید.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی همه جانبه رسوب زدایی پکیج و رادیاتورها پرداختیم، چون یکی از شایع ترین مشکلاتی است که می تواند کل سیستم گرمایش را فلج کند.

بهترین توصیه ای که می توانیم به عنوان جمع بندی به شما هدیه دهیم این است که سرویس پکیج را جدی بگیرید تا با معضل رسوب زدایی از پکیج و رادیاتورها مواجه نشوید یا لااقل آن را به تعویق بیاندازید. در کلیپ کوتاه زیر نحوه سرویس کامل پکیج دیواری به صورت تصویری برای شما نمایش داده شده است.

متخصصین ما در گروه تاسیسات 24 ساعته تجربه و مهارت بالایی در سرویس و تعمیر پکیج دارند. ما در این مجموعه تمام خدمات از جمله سرویس و تعمیر پکیج دیواری را همراه با گارانتی تضمین کیفیت خدمات به شما عرضه می کنیم تا مهر تاییدی بر مهارت بالای متخصصین و کارشناسان ما باشد و شما نیز با خاطری آسوده سفارش خود را به ما بسپارید.

پس اگر علائم نیاز به اسیدشویی را در پکیج و رادیاتورهای خود ملاحظه کردید و یا قصد دارید با انجام سرویس پکیج این معضل را به تعویق بیاندازید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • ته نشین شدن املاح و ترکیباتی در آب همچون سدیم، منیزیوم و کلسیم، لوله کشی نامناسب و غیر استاندارد سیستم پکیج و سختی بالای آب مهمترین دلایل رسوب گرفتن پکیج و رادیاتور هستند.
  • خروج صداهای عجیب از پکیج، سرد بودن بدنه رادیاتور، نوسان دمای آب گرم مصرفی و نشتی آب از پمپ پکیج از جمله بارزترین علائم نیاز پکیج و رادیاتور به رسوب زدایی هستند.
  • جرم گیری پکیج بوتان و دیگر مارک ها از دو طریق شستشو با پمپ اسیدشویی و سنتی انجام می شود. در روش رسوب زدایی سنتی باید مبدل پکیج را باز کرد، اما در اسیدشویی با پمپ نیازی به این کار نیست.
  • به منظور رسوب زدایی رادیاتورها باید شیلنگ های رفت و برگشت رادیاتورها را از زیر پکیج باز کرده و شیر آب سرد ورودی به پکیج را به شیلنگ رفت رادیاتورها متصل نمود تا جریان آب در مدار رادیاتوری باعث رسوب زدایی شوفاژها شود.
  • نصب فیلترهای رسوب گیر در ورودی آب سرد پکیج، تنظیم صحیح دمای گرمایش و آب گرم مصرفی و تزریق محلول ضد رسوب می تواند مانع از تجمع رسوبات در پکیج و رادیاتور شود.
  • از جمله معایب و خطرات اسیدشویی پکیج می توان به سوراخ شدن مبدل، پاشش اسید به چشم و پوست فرد، خوردگی کاشی و سرامیک کف محل اسیدشویی و تنفس گاز اسید اشاره کرد.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. هر چند وقت یکبار باید رسوب زدایی پکیج انجام شود؟

معمولاً زمان رسوب زدایی پکیج با توجه به نحوه نگهداری از پکیج و میزان سختی آب منطقه تعیین می شود. اما اگر سختی آب بالاست، حداقل سالی یک بار به رسوب زدایی (شسشوی مدار پکیج با آب) نیاز دارد.

  1. هزینه رسوب گیری پکیج چقدر است؟

بر اساس تعرفه های سایت تاسیسات 24 ساعته هزینه رسوب زدایی پکیج دیواری دو مبدل 275 هزار تومان در سال 1401 است.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه