در هنگام خرید کولر گازی لازم است که ابتدا منطقه جغرافیایی خود را شناسایی کنید و سپس بر اساس نوع آب و هوای آن اقدام به خرید کولر نمایید تا بتوانید از هوایی مطبوع برخوردار شوید.

بدین منظور ما در این متن ابتدا انواع کولرهای گازی را به شما معرفی می کنیم و بعد تنوع آن را بر حسب کلاس آب و هوایی شرح می دهیم. در ادامه هم پس از بررسی کولرهای گازی مخصوص مناطق معتدل، سردسیر و گرمسیری، نکاتی را راجع به برچسب انرژی در کولر گازی بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

انواع کولرهای گازی

پیش از معرفی انواع کولر گازی که جز پر کاربردترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیا شناخته می شوند، بد نیست که راجع به نحوه عملکرد و کاربرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

کولرگازی، خنک کننده ای قوی است که در مقایسه با کولرهای آبی قدیمی، بسیار قوی تر عمل می کند و تنها مدت کوتاهی بعد از فعالیت آن، هوای منزل یا محیط کار شما مطبوع و دلنشین خواهد شد.

در روزهای گرم فصل تابستان، به خصوص در مناطقی که هوای گرم و شرجی دارند، کولرهای گازی یکی از مهم ترین و پر کاربردترین وسایل محسوب می شوند. از طرف دیگر سیستم فیلترینگ هوا در کولرهای گازی می تواند هوای محیط را از هر گونه آلودگی و آلاینده ای پاک کند. به همین علت این کولرها برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند گزینه بسیار مناسبی هستند، زیرا علاوه بر خنک نمودن محیط، عمل استرلیزه کردن هوا را هم انجام می دهند و دیگر احتیاجی نیست که از فیلترهای هوا استفاده شود.

جالب است بدانید که واژه کولر گازی به این معنی نیست که باید مثل اجاق گاز یا بخاری، شیر یا شیلنگ گاز به کولر وصل باشد، بلکه منظور از کولر گازی، نوع مکانیزم و فرایند خنک سازی هوا است که به وسیله نوعی گاز خاص انجام شده که می تواند بارها تبدیل به مایع و دوباره تبدیل به گاز شود. در واقع این دستگاه ها با کمک انرژی برق کار می کنند، اما به دلیل این که مکانیسم عمل آن ها مثل یخچال های خانگی بر اساس خواص فیزیکی گازهای CFC است، در ایران با نام کولر گازی شناخته می شوند.

پس اساس کار کولر گازی بر پایه سیکل تبرید است. به عبارت دیگر سیکل سرمایش به این شکل است که ابتدا گاز توسط کمپرسور متراکم شده و پس از عبور گاز از کندانسور، وارد اوپراتور شده و به مایع تبدیل می شود. در ادامه گاز تبخیر شده و گرمای مورد نیاز خود را از مولکول های هوا دریافت می کند و بدین ترتیب سبب سرمایش هوای داخل ساختمان می شود.

استعلام قیمت و خرید انواع کولر گازی از تیمچه

  • انواع کولر گازی از نظر ساختاری

علی رغم این که اساس کار همه کولرهای گازی شبیه به یکدیگر است، اما از نظر فیزیکی و ساختاری با همدیگر متفاوت هستند. به طور کلی کولرهای گازی را می توان به سه دسته تقسیم کرد که در ادامه آن ها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

انواع کولر گازی یک تکه

* کولر گازی پنجره ای یا اتاقی

از آنجایی که نسل اول کولرهای گازی، دستگاه های مکعبی شکلی هستند که عموماً در محل پنجره نصب می شوند، از آن ها با نام کولر پنجره ای یاد می شود. در واقع علت این که این کولرها در محل پنجره نصب می شوند این است که نیمی از دستگاه در محیط داخل و نیمی دیگر در محیط بیرون و در مجاورت هوای آزاد قرار می گیرد.

این کولرها، کولر گازی یک تکه ای هستند که از 3 قسمت اصلی کمپرسور، اوپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. کندانسور در انتهای آن و رو به بیرون قرار دارد. هوا از طریق فن کندانسور دمیده شده و گرمای آن را از بین می برد. معمولاً کولرهای گازی پنجره ای موجود در بازار ایران دارای ظرفیت های 18000، 24000 و 30000 BTU هستند و عمدتاً از آن ها در منازل و محیط های کاری استفاده می شود.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 1

* کولر گازی پرتابل یا قابل حمل

کولرهای گازی پرتابل در ظرفیت های پایین تولید می شوند و حالت گرمایشی هم دارند. این کولرها که بیشتر در مکان های کوچک مثل اتاقک ها استفاده می شوند، دارای ریموت کنترل هستند. ساختار آن ها مشابه کولرهای گازی پنجره ای است با این تفاوت که این کولرها قابل حمل هستند و نیازی نیست که در جایی ثابت نصب شوند.

کولرهای گازی سیار در حالت سرمایش، گرمای محیط را به وسیله لوله خرطومی که در پشت دستگاه قرار دارد به بیرون انتقال می دهند، بنابراین لازم است که این لوله خرطومی را به پنجره یا منفذی که هوا را به بیرون منتقل می کند، متصل نمایید.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 2

کولر گازی دو تکه

اسپیلت ها از دسته کولرهای گازی دو تکه هستند. این دستگاه ها از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده اند که محل قرارگیری یونیت داخلی یا اوپراتور، درون ساختمان و محل قرارگیری یونیت خارجی یا کندانسور در بیرون ساختمان یا فضای آزاد است تا سر و صدای آن موجب سلب آسایش ساکنان نشود.

لازم به ذکر است که یونیت داخلی و خارجی توسط لوله های مسی یا آلومینیومی به هم مرتبط هستند. لوله باریک تر، گاز سرد را وارد یونیت داخلی کرده و لوله ضخیم تر، گاز گرم را وارد یونیت خارجی می کند. غالباً این کولرها دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند و دو مدل معمولی و اینورتر دارند که مدل اینورتر کم مصرف تر است و حداکثر تا 60 درصد می تواند مصرف انرژی را پایین بیاورد.

* تفاوت کولر گازی اسپیلت اینورتر با مدل معمولی

کولرهای اینورتر، نسل جدید اسپیلت ها هستند که از آن ها به عنوان کولرهای گازی کم مصرف یاد می شود. دستگاه اینورتر یا مبدل برق، ابتدا جریان برق متناوب (AC) را به جریان برق مستقیم (DC) تبدیل می کند و سپس با اعمال تغییرات، مجدداً آن را به جریان متناوب تبدیل می نماید.

اما تفاوت های کولرهای گازی اسپیلت اینورتر با معمولی شامل موارد زیر است:

1- در کولرهای اسپیلت اینورتر از گاز مبرد R134a که دمای جوش آن منفی 41 درجه سانتی گراد است، استفاده شده، ولی در کولرهای معمولی از گاز مبرد R22 با دمای جوش منفی 52 درجه استفاده می شود. بنابراین ماده مبرد کولرهای اینورتر سردتر بوده و برودت لازم را در زمان کوتاه تری ایجاد می کند.

2- هنگامی که در کولرهای معمولی قدیمی تر دمای محیط به دمای تنظیم شده برای کولر گازی برسد، کمپرسور خاموش می شود و در صورت نیاز باید دوباره آن را روشن نمود که طبیعتاً این استارت دوباره باعث افزایش برق می شود. ولی با توجه به طراحی خاص مدارهای کولر اینورتر، کمپرسور به طور کامل خاموش نمی شود و تنها دور حرکتی آن به حداقل می رسد. پس برای خنک کردن مجدد فضا، نیازی به مصرف زیاد برق برای استارت دوباره نیست.

در هر حال کولرهای اسپیلت بر اساس موقعیت نصب خود به انواع دیواری، ایستاده، سقفی و کانالی تقسیم بندی می شوند. تمامی این مدل ها می توانند تنها به صورت سرمایشی عمل کنند و یا همزمان هر دو سیستم سرمایش و گرمایش را داشته باشند. همچنین همه آن ها دارای ریموت کنترل هستند و می توانند با سیستم اینورتر تولید و به بازار عرضه شوند.

* کولر گازی اسپیلت دیواری ( Wall Mountd)

در حال حاضر کولرهای گازی اسپیلت دیواری به علت طراحی زیبا و قابلیت نصب بر روی دیوار، پر کاربردترین مدل کولر گازی در دنیا هستند. عمدتاً این کولرها در ظرفیت های 9000، 12000، 18000، 24000، 30000 و 36000 BTU در بازار عرضه می شوند و برق ورودی بیشتر آن ها از نوع تک فاز است.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 3

نوع اینورتر کوارهای اسپیلت دیواری طوری طراحی شده است که بتواند با صرف کمترین میزان انرژی، بیشترین بازدهی و میزان خنک کنندگی را داشته باشد. همچنین این کولرها در برندهای مختلفی از جمله ال جی، سامسونگ، جنرال و ... تولید می شوند که دارای کیفیت های مطلوبی هستند.

مشاهده و خرید انواع کولر گازی اسپیلت از تیمچه

* کولر گازی اسپیلت ایستاده (Standing)

کولرهای اسپیلت ایستاده که یونیت داخلی آن ها به صورت ایستاده بر روی زمین قرار می گیرد، ظاهری شبیه به یخچال های بلند دارند که به همین دلیل به آن ها اسپیلت ایستاده یا کابینتی می گویند. این کولرها که اغلب دارای کمپرسور اسکرال هستند، از لحاظ مکانیزم خنک سازی و تعداد محل قرارگیری پنل های داخلی و خارجی شبیه به همان اسپیلت های ساده عمل می کنند، با این تفاوت که فن و سیستم قوی تری برای استفاده در فضاهای بزرگی مثل ادارات، بانک ها، سالن ها و مساجد دارند. در ضمن برق مصرفی اکثر کولرهای گازی ایستاده، سه فاز است.

انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 4

* کولر گازی اسپیلت سقفی

1- اسپیلت کاستی (Cassette)

معمولاً این نوع اسپیلت ها کاربرد اداری و تجاری دارند و در مکان هایی با سقف مرتفع نصب می شوند. یونیت داخلی آن ها درون سقف کاذب قرار گرفته و دریچه خروج باد در بیرون از سقف کاذب نصب می شود و از چهار جهت مختلف، هوای مطبوع در محیط توزیع می شود.

عموماً اسپیلت های کاستی در ظرفیت های 18000 تا 60000 BTU وجود دارند. به علاوه این کولرها به ریموت کنترل دستی و دیواری نیز مجهز هستند و می توانند علاوه بر زیباسازی سقف، عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهند.

انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 5 

2- اسپیلت سقفی دیواری (Wall Mounted Celling)

این کولرها هم کاملاً شبیه به اسپیلت های دیواری هستند، اما چون دریچه مکش آن ها به صورت اریب طراحی شده، می توانند تا بالاترین حد ممکن و نزدیک به سقف نصب شوند.

3- اسپیلت سقفی زمینی (Floor Celling)

همان طور که از اسم این کولر اسپیلت مشخص است، پنل داخلی آن می تواند هم به شکل خوابیده به سقف و هم به صورت زمینی و در کنار دیوار نصب شود.

4- اسپیلت کانالی یا داکت اسپیلت

داکت اسپیلت همان اسپیلت است با این تفاوت که پنل داخلی در کولر گازی به صورت دیواری یا سقفی نصب شده، اما در داکت اسپیلت به شکل توکار و داخل سقف کاذب قرار می گیرد و احتیاجی به سیستم لوله کشی برای توزیع هوای مطبوع ندارد. در جاهایی که فضای کافی جهت نصب پنل داخلی کولر گازی بر روی دیوار را ندارید، می توانید از مدل داکت اسپیلت استفاده کنید.

البته داکت اسپیلت و اسپیلت فقط در سیکل سرمایش مشابه یکدیگر عمل می کنند و عملکرد آن ها در سیستم گرمایش کاملاً با همدیگر متفاوت است.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 6

کولر گازی چند تکه یا مولتی پنل

کولرهای اسپیلت مولتی پنل بر طبق اصول اسپیلت عمل می کنند، اما ابعاد بزرگ تر و قدرت بیشتری دارند. در این نوع از سیستم های تهویه که به آن VRF می گویند، یک یونیت خارجی یعنی کندانسور هوایی و کمپرسور به 2 تا 100 دستگاه یونیت داخلی وصل می شود. تمام یونیت های داخلی از نظر دمایی به صورت یکسان کنترل می گردند. در ضمن چنانچه یکی از یونیت های داخلی خاموش شود، مابقی یونیت ها هم خاموش می شوند. شاید بتوان این موضوع را یکی از عیوب این نوع کولر گازی دانست.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 7

این کولر به منظور کنترل جریان از تکنولوژی اینورتر بهره می گیرد و در صورتی که کاربر فقط به یک یونیت نیاز داشته باشد، سریعاً کمپرسور بر اساس ظرفیت درخواستی و با تنظیم دور موتور، ظرفیت را کنترل می کند. پس کاربر در زمان استفاده از یک یونیت، تنها هزینه مربوط به تهویه فضای مورد استفاده خود را پرداخت می کند.

بررسی قیمت و خرید انواع کولر گازی در سایت ایسام

انواع کولر گازی بر حسب کلاس آب و هوایی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد، نوع کلاس آب و هوایی آن است، چرا که اصولاً کولرهای گازی با 3 دسته از مناطق آب و هوایی سازگار هستند و شما باید حتماً به تناسب کولر گازی با منطقه آب و هوایی خود دقت کنید. انتخاب کولر گازی متناسب با اقلیم آب و هوایی، نه تنها عمر دستگاه را افزایش می دهد، بلکه سبب کاهش مصرف برق و هزینه های کولر گازی هم می شود.

به طور کلی سه دسته آب و هوایی که برای خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد به شرح زیر است:

* T1 (کلاس آب و هوای معتدل)

* T2 (کلاس آب و هوای خنک)

* T3 (کلاس آب و هوای گرمسیری)

ناگفته نماند که کولرهای گازی بر حسب کلاس های آب و هوایی مختلف، دارای درجه انرژی متفاوت و مشخصات سخت افزاری متنوعی هستند. همچنین موتور کمپرسوری که در کولر به کار می رود بر اساس نوع کلاس آب و هوایی متفاوت است. بعضی از انواع موتورهای کمپرسور شامل موارد زیر است:

موتور کمپرسور روتاری

این نوع موتورکمپرسور برای کلاس آب و هوایی T1 و T3 مناسب است. در واقع این موتور کمپرسور روتاری برای مناطقی که دمای آن ها تا 47 درجه سانتی گراد بالا می رود، مناسب است.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 8

موتور کمپرسور پیستونی

این نوع کمپرسورکه یکی از قدیمی ترین موتورهای کولر گازی است، به دلیل قدرت بالا و عمر زیاد خود، در مناطق گرمسیر مثل جنوب کشور استفاده می شود. بنابراین این موتور کمپرسور برای کلاس آب و هوایی T3 که دمای هوا ممکن است به 57 درجه سانتی گراد برسد، مناسب است.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 9

موتور کمپرسور اسکرال

موتور کمپرسور اسکرال یکی از جدیدترین کمپرسورهای کولر گازی است که به کمپرسور مارپیچی هم معروف است. این کمپرسور صدای کم، مصرف برق پایین و راندمان بالا دارد و از آن برای کلاس آب و هوایی T3 استفاده می شود.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 10

کولرهای گازی بر حسب مناطق معتدل

این نوع آب و هوا مربوط به مناطقی با حداکثر دمای 45 درجه سانتی گراد است. بیشتر کولرهای گازی جز این دسته از کلاس آب و هوایی هستند. توجه داشته باشید که افراد ساکن در این مناطق در طول سال، هم فصل های گرم و شرجی و هم فصل های سرد را تجربه می کنند. پس اگر در مناطق معتدل مانند تهران، کرج، کاشان، تهران، اصفهان و ... زندگی می کنید، می توانید با خیالی آسوده از کولرهای گازی کلاس T1 استفاده نمایید.

به طور کلی می توانیم مناطق مربوط به کلاس آب و هوایی T1 را به شکل زیر دسته بندی نماییم:

* مناطق معتدل خزری

* شمال غربی ایران

* فلات غربی

بررسی جزئیات فنی و خرید کولر گازی از سایت ایسام

کولرهای گازی مخصوص مناطق سردسیر

کولرهای گازی که دارای برچسب کلاس آب و هوایی T2 هستند، فقط برای مناطق سردسیر با دمای 7 تا 35 درجه مناسب هستند. البته تعداد کمی از کولرهای گازی در این کلاس قرار می گیرند و به همین دلیل است که اکثراً در بحث کلاس های آب و هوایی کولر گازی، نام کلاس های T1 و T3 شنیده می شود.

در صورتی که کولرهای T2 در مناطق گرم یا معتدل نصب و راه اندازی شوند، در مدت زمان طولانی فرسوده و خراب می شوند، چرا که بازدهی مناسبی ندارند و در نتیجه شما مجبور هستید برای تعمیرات آن ها هزینه زیادی صرف کنید.

پس چنانچه در شهرهای شمالی ایران مثل ساری، گیلان و دیگر شهرهای سردسیر زندگی می کنید، بهتر است از کولرهای گازی T2 استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که این مناطق، اغلب از قابلیت گرمایشی این کولرها بهره می برند.

 

کولر گازی مخصوص مناطق گرمسیری

کولرهای گازی با برچسب آب و هوایی T3 مناسب مناطق گرمسیر هستند. اکثر شهرهای ایران جز این دسته آب و هوایی هستند که در صورت نبود کولر مناسب، زندگی مردم به دلیل هوای گرم و آزاردهنده آن مختل می شود. بنابراین در این مناطق باید از کولرهایی استفاده شود که ظرفیت بالا و کمپرسور قوی داشته باشند تا هوای گرم و طاقت فرسای محیط به هوایی مطبوع تبدیل شود.

افرادی که در جاهایی مثل خوزستان، یزد، قم، هرمزگان، بوشهر و دیگر شهرهای گرمسیر زندگی کرده و دمایی تا حدود 52 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند، بهتر است از کولرهای گازی T3 استفاده کنند. البته لازم است بدانید که کولرهای T3 در برخی برندها تا دمای 65 درجه سانتی گراد هم به خوبی کار می کنند.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 11

در صورتی که تمایل دارید با سیستم کولر گازی در شهرهای مختلف بیشتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را از دست ندهید.

 

برچسب انرژی در کولر گازی

یکی از اصلی ترین نکاتی که حین خرید انواع تجهیزات سرمایشی و تهویه مطبوع باید مدنظر قرار گیرد، داشتن برچسب انرژی کولر گازی است که بر روی پنل آن قرار می گیرد. این لیبل انرژی می تواند نشان دهنده بازدهی دستگاه هم باشد.

هر قدر که میزان انرژی دستگاه کمتر باشد، به همان نسبت هم بازدهی آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه هزینه برق کمتری به همراه خواهد داشت که نشان دهنده مقرون به صرفه بودن سیستم است.

آشنایی با رنگ ها و حروف لاتین برچسب انرژی کولر گازی

همان طور که گفته شد این برچسب بیانگر میزان مصرف انرژی دستگاه است که به شکل 7 طیف رنگ از سبز پر رنگ تا قرمز و از حروف لاتین A تا G رتبه بندی شده است. رنگ سبز و حرف A به معنی بیشترین میزان بازدهی دستگاه است و به هر میزان که به پایین نوار و رنگ قرمز نزدیک می شویم، مصرف انرژی بیشتر شده و بازدهی دستگاه کمتر می شود.

به طور کلی گرید انرژی کولر بسته به نوع کمپرسور و اینورتر بودن یا نبودن آن از گریدهای انرژی ++A، +A، A، B، C و D تشکیل شده است. از این گریدها می توان نتیجه گرفت که بهترین و کم مصرف ترین کولرهای گازی موجود در بازار، برچسب انرژی ++A دارند و بعد از آن به ترتیب +A و A دارای مصرف بهینه هستند، اما بالعکس گریدهای C و D بیانگر بیشترین مصرف انرژی هستند.

معنی علائم برچسب انرژی

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، کولر گازی بر روی برچسب انرژی خود علائمی دارد که مفهوم هر یک از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 انتخاب کولر گازی بر اساس شرایط آب و هوایی 12

1- برچسب انرژی نشان دهنده علامت استاندارد

2- بیانگر شاخص بازده بیشترین و کمترین میزان انرژی

3- نسبت راندمان انرژی، EER (تا دو رقم اعشار بر حسب کیلو وات)

4- نشان دهنده ظرفیت سرمایشی دستگاه (بر اساس بی تی یو بر ساعت)

5- بیانگر ظرفیت سرمایشی دستگاه (بر اساس کیلو وات)

6- نشان دهنده توان مصرفی دستگاه (بر حسب کیلو وات)

7- عملکرد نوع سرمایش و گرمایش دستگاه

8- نوع کلاس آب و هوایی (گرمسیری، معتدل و خنک)

9- عملکرد گرمایشی دستگاه (بر حسب کیلو وات)

10- راندمان حرارتی

11- عملکرد ضریب سرمایشی (COP)

12- بیانگر نام شرکت سازنده و مدل های قسمت داخلی و بیرونی

* مزیت های استفاده از برچسب انرژی کولر گازی

1- آشنایی مشتری با میزان بازدهی و کارآیی انرژی کولر

2- انتخاب صحیح و دقیق مصرف کننده در زمان خرید کولر گازی

3- کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از کولر گازی

4- کاهش هزینه های کولر گازی

5- کاهش آلودگی محیط زیست

مشاهده مدل های متنوع کولر گازی در ایسام

 

جمع بندی

ما در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات کاملی درباره تنوع کولرهای گازی و انتخاب آن ها بر اساس شرایط آب و هوایی در اختیارتان قرار دهیم.

همان طور که می دانید در بسیاری از مناطق، برای داشتن هوایی مطبوع از کولرهای گازی استفاده می شود. بنابراین کاملاً قابل تصور است که انتخاب اشتباه کولر گازی تا چه اندازه می تواند آسایش شما و اعضای خانواده تان را به خطر بیندازد.

بنابراین اگر به دنبال گروهی متخصص هستید که بتوانید راجع به خرید کولری مناسب با آن ها مشورت کنید و یا از خدمات با کیفیت جهت نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی خود بهره مند شوید، ما به شما مجموعه تاسیسات 24 ساعته را پیشنهاد می کنیم.

چرا می توان به این مجموعه اعتماد کرد؟

1- همه خدمات این مجموعه شامل گارانتی می باشند و چنانچه مشتریان محترم در هر مرحله از پروژه از کار همکاران فنی ما ناراضی باشند، می توانند بار دیگر همان خدمت را به صورت رایگان از ما دریافت کنند.

2- مهارت های فنی و فردی کلیه مجریان توسط سرپرست فنی مجموعه تایید شده است.

3- جهت رفت و آمد مجری به محل پروژه، هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.

4- کلیه همکاران موظف هستند که پس از اتمام کار، محل پروژه را تمیز کرده و به مشتری تحویل دهند.

5- ما در هفت روز هفته و بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز هستیم.

پس اگر به دنبال سرویسکار کولر گازی می گردید و فکر می کنید که ما مجموعه مناسبی برای شما هستیم، همین الان از طریق پر کردن فرم درخواست سرویسکار متخصص و یا تماس با شماره تلفن های موجود در صفحه تماس با ما، نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

 

خلاصه ای از آنچه گفته شد

  • اساس کار کولر گازی بر پایه سیکل تبرید است.
  • کولرهای گازی از نظر ساختاری به 3 دسته کولرهای گازی یک تکه، کولرهای گازی دو تکه و کولرهای گازی چند تکه یا مولتی پنل نقسیم می شوند.
  • کولرهای اسپیلت بر اساس موقعیت نصب خود به انواع دیواری، ایستاده، سقفی و کانالی تقسیم بندی می شوند.
  • برای خرید کولر گازی باید به 3 دسته آب و هوایی T1، T2 و T3 توجه کرد.
  • بهترین و کم مصرف ترین کولرهای گازی موجود در بازار دارای برچسب انرژی ++A هستند.

 

پرسش و پاسخ متداول

1- واژه تروپیکال به چه معنی است؟

تروپیکال به معنی حاره ای یا استوایی است و شهرهای مناطق گرمسیری از کولرهای حاره ای یا همان کولرهایی با برچسب آب و هوایی T3 استفاده می کنند.

2- بهترین وقت جهت خرید کولر گازی چه زمانی است؟

بهتر است در شش ماه دوم سال که قیمت به نسبت سال بعد مناسب تر است و شرکت ها و نصاب ها حجم کار کمتری دارند، برای خرید کولر اقدام شود تا کار با کیفیت بالاتری انجام شود.

منابع: منبع1، منبع2، منبع3، منبع4، منبع5، منبع 6، منبع7

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه