امروزه کولرهای پرتابل یا Portable Air که به دو دسته کولرهای گازی و آبی تقسیم شده و در فضاهای کوچک استفاده می شوند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

بنابراین ما در این مطلب پس از معرفی کولر گازی پرتابل، راجع به نحوه عملکرد و قطعات اصلی این کولرها صحبت می کنیم. در ادامه نیز شما را با انواع کولرهای گازی پرتابل، مزایا و معایب آن ها آشنا خواهیم کرد و در نهایت بهترین برندهای کولرهای پرتابل را معرفی می کنیم. پس تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل، وسیله ای سرمایشی و گرمایشی است که بیشتر برای ساختمان های کوچک و یا فضاهایی به اندازه یک اتاق به کار گرفته می شود. کلمه پرتابل به معنی قابل حمل است و علت نامگذاری این کولرها این است که قابل حمل هستند و به دیوار یا سقف وصل نمی شوند. در واقع این کولرها حالت ایستاده دارند و تمامی اجزای آن ها داخل یک یونیت قرار می گیرد. به عبارت دیگر کولر پرتابل گازی مثل یک اسپیلت یا کولر گازی ایستاده، قسمت خارجی ندارد و کندانسور و اپراتور آن در خود کولر قرار دارد.

اگر به خرید کولر آبی پرتابل نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولر آبی پرتابل متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 1

کولر پرتابل گازی در مدل ها و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارد که کولرگازی پرتابل کوچک برای اتاق ها و محیط های کوچک مناسب است و نمی توان از آن برای سرمایش و گرمایش فضاهایی با متراژ بیش از 30 متر استفاده کرد. اما سایز متوسط کولرهای قابل حمل برای فضاهایی مثل پذیرایی مناسب است و از سایز بزرگ آن نیز می توان برای فضاهای بزرگ مانند مراکز تجاری و اداری استفاده کرد.

بنابراین شما می توانید با بررسی میزان قدرت کولر گازی و نیاز خود، کولر پرتابل مناسبی برای اتاقتان انتخاب نمایید، اما به خاطر داشته باشید که عمدتاً افرادی از این کولرها بهره می برند که فضای کمی در اختیار دارند و می خواهند در این محیط ها از هوای خوب و مطلوب بهره مند شوند.

استعلام قیمت و خرید کولر گازی پرتابل از دیجی کالا

استعلام قیمت خرید انواع کولر گازی در تیمچه

بررسی جزئیات و خرید انواع کولر گازی از سایت ایسام

 

نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل

لازم است بدانید که کولرهای گازی قابل حمل یا پرتابل به راحتی نصب می شوند. در این کولرها، کمپرسور درون دستگاه تعبیه شده و احتیاجی به نصب موتور جداگانه نیست. در واقع کولرهای پرتابل دارای دو کمپرسور هستند که یکی عمل انتقال جریان هوای خنک از بالا را انجام داده و دیگری همین کار را از پایین و پشت دستگاه انجام می دهد. به همین علت لازم است که در محل نصب این کولر، دریچه ای برای خروج باد گرم وجود داشته باشد. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که بهترین مکان برای قرارگیری کولر گازی قابل حمل، نزدیک پنجره یا یک منفذ است.

پس برای نصب کولر پرتابل گازی، کافیست دستگاه را از کارتن درآورده و به برق وصل کنید. سپس شیلنگ تهویه را متصل کرده و آن را تا بیرون از منزل هدایت نمایید و نهایتاً کولر گازی را روشن کنید.

توجه داشته باشید که کولرهای گازی قابل حمل دو کار اصلی انجام می دهند که شامل خنک کردن فضا و خروج رطوبت محیط است. از آنجایی که کولرهای قابل حمل گازی رطوبت هوا را هم می گیرند، پس تفاوت زیادی مابین قطعات اصلی آن ها و دیگر کولرهای گازی وجود دارد، ولی با وجود همه این تفاوت ها، نقش اصلی همه کولرهای گازی یک چیز است و آن هم این است که باید گرمای محیط را بگیرند و آن را به بیرون منتقل کنند.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 2

به منظور آشنایی بهتر با نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل که برای مبنای چرخه تبرید است، توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

1- هوای گرم و مرطوب اتاق توسط فن به داخل کولر گازی کشیده می شود.

2- این هوا در زمان عبور از کویل های کندانسور، گرما و رطوبت خود را از دست می دهد. به عبارت ساده تر رطوبت آن متراکم می شود. سپس هوای گرم از روی کویل های کندانسور رد شده و گرمای خود را به ماده مبرد داخل کویل های کندانسور انتقال می دهد. هنگامی که هوا به اپراتور رسید، گرمای آن سبب تبخیر ماده مبرد داخل کویل های اپراتور شده و مایع مبرد به گاز تبدیل می شود. حال این هوا، همه گرما و رطوبت خود را از دست داده است.

3- در این مرحله هوای خنک از طریق فن به فضای اتاق برمی گردد.

4- حال رطوبت متراکم شده به صورت قطره قطره جمع می شود و می تواند به بیرون از اتاق تخلیه شود. البته شما می توانید سطلی در مکان تخلیه آب قرار دهید و آن را به صورت دستی خالی نمایید.

5- سپس گاز مبرد از اپراتور به کمپرسور وارد می شود و در آن جا فشرده می گردد. بعد از فشرده شدن، مایع مبرد وارد کندانسور شده و گرمای گرفته شده از هوا به وسیله شیلنگ تهویه هوا به بیرون منتقل می شود.

6- در ادامه هم دوباره فن، هوای گرم را به داخل کولر می کشد تا فضا خنک شود.

لازم به ذکر است که تمام مراحل بالا، باید مثل یک چرخه و به طور مداوم تکرار شوند تا کولر گازی قابل حمل بتواند محیط اتاق را خنک نماید.

استعلام قیمت و خرید کولر گازی پرتابل از دیجی کالا

 

قطعات کولر گازی پرتابل

کولرهای گازی سیار دارای چند قطعه اصلی و مهم هستند که عبارتند از:

* فن کولر گازی که وظیفه انتقال و جا به جایی هوا را بر عهده دارد.

* لوله پلاستیکی که به وسیله آن گرما به بیرون از خانه انتقال داده می شود.

* مایع مبرد که وظیفه آن گرفتن گرما و رطوبت هوای دریافتی است.

* کمپرسور کولر گازی که برای فشرده کردن گاز مبرد از آن استفاده می شود.

 

آشنایی با انواع کولر گازی پرتابل

کولرهای گازی پرتابل به دو دسته کولر گازی پرتابل تک لوله (single hose) و کولر گازی پرتابل دو لوله (double hose) تقسیم بندی می شوند.

  • کولر پرتابل گازی تک لوله

لوله موجود در کولرهای سیار تک لوله از طریق پنجره و یا با عبور از دیوار به بیرون راه پیدا می کند تا بتواند گرمای هوا را به خارج از محیط منتقل کند. با وجود این که این کولرهای پرتابل رایج تر و پر طرفدارتر هستند و به نسبت کولرهای پرتابل دو لوله، قیمت پایین تر و نصب راحت تری دارند، اما معایبی هم دارند.

به علت تک لوله بودن این نوع کولرها، فن فقط هوا را به داخل می کشد و بخشی از هوا را به همراه گرما به بیرون انتقال می دهد که همین عامل سبب می شود که با گذشت زمان، فشار هوای موجود در داخل اتاق کم شده و هوای اتاق های اطراف به داخل این اتاق وارد شود. پس بهترین کاری که می توان انجام داد این است که در زمان روشن کردن کولر گازی پرتابل تک لوله، درب اتاق را ببندید تا کولر به حجم زیادی از هوای گرم دسترسی پیدا نکند.

همچنین عیب دیگر این کولرها این است که چون به طور دائم در حال کار کردن هستند، خیلی زود فرسوده و خراب می شوند. 

  • کولر پرتابل گازی دو لوله

کولرهای گازی سیار دو لوله کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که هم نصب سخت تری دارند و هم گران قیمت تر هستند. البته مزیت آن ها به نسبت کولرهای گازی پرتابل تک لوله این است که مصرف انرژی کمتری دارند و هوای تازه را جایگزین هوای گرم اتاق می کنند. عملکرد این کولر به این شکل است که یکی از لوله ها، هوای تازه را از بیرون از خانه به داخل منتقل کرده و دیگری مشابه لوله کولر پرتابل تک لوله، هوای گرم اتاق را به بیرون انتقال می دهد.

هنگامی که یک لوله، هوای تازه را با هوای خارج شده جایگزین می کند، شما دیگر با کاهش فشار هوا مواجه نخواهید شد و این به این معنی است که در زمان استفاده از کولر گازی پرتابل دو لوله، شرایط هوای داخل اتاق بهتر و مناسب تر است.

این کولرها به علت مصرف انرژی کمتری که دارند، باعث می شوند که شما هزینه کمتری برای برق پرداخت کنید. علاوه بر این چون عمل تهویه هوا توسط دو لوله انجام می شود، پس اتاق سریع تر خنک شده و بازدهی آن ها به نسبت کولرهای پرتابل تک لوله بیشتر است.

ذکر این نکته الزامی است که در هنگام استفاده از هر نوع کولر گازی پرتابل، نباید لوله تهویه هوای آن را طویل تر کنید، زیرا این کار علاوه بر از بین رفتن حق گارانتی، می تواند سبب بیش از اندازه داغ کردن کولر گازی پرتابل شود.

 

مزایای استفاده از کولر گازی های پرتابل

1- مهم ترین برتری این نوع کولرها، قابل حمل بودن آن ها است. به خصوص اگر پایه های آن ها چرخ دار باشند، می توان آن ها را به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر انتقال داد.

2- کولرهای گازی سیار به نسبت کولرهای گازی رایج دیگر، ارزان تر هستند و هزینه نصب کمتری دارند. در صورتی که شما تا حدی در کارهای فنی مهارت داشته باشید، می توانید خودتان آن را نصب کنید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

3- از آنجایی که کولرهای گازی پرتابل، به خصوص نوع دو لوله آن کم مصرف هستند، شما می توانید در مصرف برق خود نیز صرفه جویی کنید و هزینه کمتری بابت قبض برق پرداخت نمایید.

4- این کولرها به راحتی نصب می شوند، چرا که برای نصب و راه اندازی آن به لوله کشی و سیم کشی برق نیازی نیست و تنها با نصب لوله تهویه و اتصال دستگاه به برق می توان از آن بهره مند شد.

5- کولرهای پرتابل گازی برای افراد مستاجر بسیار مناسب هستند، زیرا قابل حمل هستند و می توان آن ها را به راحتی به محل سکونت و یا محل کار جدید انتقال داد.

6- همان طور که گفته شد کولرهای پرتابل علاوه بر خنک کردن هوا، وظیفه گرفتن رطوبت هوا را هم بر عهده دارند. در نتیجه در مناطقی که دارای هوای گرم و شرجی هستند، می توان از آن ها استفاده کرد تا میزان رطوبت موجود در هوا کاهش پیدا کند.

7- یکی از مهم ترین مزیت های کولر گازی سیار، جمع و جور بودن و جاگیر نبودن آن ها است. از آنجایی که این کولرها یونیت خارجی ندارند و فضایی را بر روی دیوار اشغال نمی کنند، شما می توانید بهترین استفاده را از فضای خود داشته باشید.

8- درون کولرهای گازی پرتابل جدید، محفظه ای برای تجمع آب ایجاد شده در کولر در نظر گرفته شده است که وقتی پر می شود به شما اخطار می دهد که آن را تخلیه نمایید. همین موضوع باعث می شود که دیگر برای جمع آوری آب به لوله تخلیه یا سطل احتیاج نداشته باشید.

9- کولرهای پرتابل گازی می توانند به راحتی محیط های کوچک که مساحتی در حدود 30 متر دارند را به خوبی خنک کنند.

10- دستگاه کولر گازی پرتابل، قابل استفاده به صورت کنترل از راه دور است. همچنین در بعضی از مدل ها نیز دارای سیستم کنترل زمان است تا به راحتی در زمان هایی معین، خاموش و روشن شوند.

11- فیلترهای کولر گازی سیار به وفور در بازار وجود داشته و تا چند بار قابلیت شست و شو دارند.

12- این دستگاه ها دارای قابلیت گرمایشی هم هستند که برای این حالت از هیتر استفاده می کنند.

استعلام قیمت و خرید کولر گازی پرتابل از دیجی کالا 

معایب استفاده از کولر گازی های پرتابل

1- همان طور که به آن اشاره شد کولرهای گازی پرتابل، تمام قطعات مهم از جمله کمپرسور را در خود جای داده اند، بنابراین ممکن است تا حدی سنگین باشند. از این رو اگر چرخ نداشته باشند، جا به جایی آن ها کمی مشکل خواهد بود.

2- به دلیل این که کمپرسور درون این کولرها قرار گرفته است،، صدای زیادی تولید می کنند. البته برخی تولید کنندگان با عایق بندی مناسب بدنه این نوع کولرها و با استفاده از تکنولوژی روز توانسته اند صدای آن ها را به حداقل برسانند.

3- کولرهای گازی قابل حمل، فضای محدودی را خنک می کنند. در واقع فضایی که یک کولر گازی پرتابل خنک می کند به نسبت فضایی که کولر گازی دیواری خنک می کند، بسیار کمتر است، مخصوصاً اگر کولر پرتابل از نوع تک لوله باشد و شما مجبور باشید که درب اتاق مورد نظر را ببندید.

4- کولرهای گازی سیار به برق 15 یا 20 آمپر نیاز دارند.

5- این کولرها فقط برای فضاهایی با متراژ پایین و سوییت های کوچک مناسب هستند و برای به کار بردن آن ها  در جاهای بزرگ تر باید از مدل های متوسط و بزرگ کولر گازی پرتابل استفاده کرد.

6- کولرهای پرتابل گازی برای تهویه و خروج هوای گرم به پنجره یا سوراخ نیاز دارند. همچنین این کولرها برای انتقال گرما نیز به یک لوله پلاستیکی احتیاج دارند که ممکن است ظاهر فضا را کمی ناخوشایند نماید.

7- کولرهای قابل حمل گازی به نسبت کولرهای گازی اسپیلت، زودتر مستهلک و فرسوده می شوند.

8- با توجه به این که کندانسور این کولرها درون آن ها قرار دارد، ممکن است به همراه هوا، گرد و خاک هم به داخل اتاق وارد شود.

 

بهترین برندهای کولر پرتابل کدامند؟

برای انتخاب بهترین برند و مدل کولر گازی پرتابل باید فاکتورهایی مثل اندازه اتاق، عملکرد مورد انتظار، قدرت BTU (یکای اندازه گیری ظرفیت تبرید سیستم تهویه مطبوع)، میزان سر و صدا، قابلیت حمل، شرایط نصب و نگهداری، سهولت استفاده، نوع کنترل دستگاه و شرایط آب و هوایی منطقه را در نظر بگیرید.

بنابراین در این بخش چند مدل از بهترین برندها و مدل های کولر گازی پرتابل را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید خرید راحت تری داشته باشید.

  • کولر گازی پرتابل 9000

گری 9000 مدل سی فور ماتیک

این مدل از کولرهای گازی پرتابل، قدرت سرمایشی بالا و مصرف انرژی پایینی دارند. این کولر با وزن سبک و ابعاد کوچک خود برای اتاق هایی با مساحت کمتر از 20 متر مربع مناسب است و علاوه بر سرمایش مناسب، از قدرت تصفیه هوای مطبوعی برخوردار است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 3

همان طور که می دانید کمپرسور، فن، کندانسور و اپراتور کولر گازی گری در یک محفظه قرار دارد و نصب آن به تکنسین متخصص احتیاج ندارد. سرمایش کولر سیار گری 9000 به وسیله کمپرسور روتاری تامین شده و باد را به سمت بالا پرتاب می کند. همچنین گرمایش این کولر با کمک هیتر برقی انجام می شود تا در کمترین زمان ممکن، فضای مورد نظر شما گرم شود.

کولر آمریکایی گری که مونتاژ چینی آن در بازار ایران موجود است، به سیستم لوله کشی مسی نیازی ندارد و به دلیل طراحی زیبا و یکپارچه خود می تواند بهترین گزینه برای خرید کولر گازی پرتابل باشد.

بوش 9000 مدل اینورتر

برند بوش از جمله برندهای خوشنام بازار لوازم خانگی است که کولر گازی پرتابل آن نیز از کیفیتی مطلوب برخوردار است. در مکان هایی که مساحت آن ها کمتر از 20 متر است و امکان نصب کولر اسپیلیت و پنجره ای وجود ندارد، می توان از کولر پرتابل بوش با ظرفیت 9000 استفاده کرد.

از ویژگی های این مدل می توان به کم صدا بودن، داشتن نمایشگر LCD، داشتن فیلتر قابل شستشو، قابلیت تنظیم دور فن و جهت پرتاب باد اشاره کرد.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 4

  • کولر گازی پرتابل 12000

گرین 12000 مدل GPS-H12P1T1A

این مدل از کولرهای پرتابل گازی که ظرفیت آن 12000 BTU است، برای محیطی با مساحت 30 متر مناسب هستند. این دستگاه دارای کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410 است. علاوه بر این کولر قابل حمل گرین به علت داشتن قابلیت سرمایش و گرمایش، برای مناطقی با آب و هوای معتدل انتخاب مناسبی است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 5

این کولرها دارای فیلتر چندگانه برای تصفیه هوا، کمپرسور روتاری با مصرف برق پایین و قدرت پرتاب باد مطلوب هستند و تنها پیش نیاز آن ها، هدایت لوله خروج هوای گرم به خارج از محیط است که معمولاً این کار را از طریق پنجره یا دودکش بخاری انجام می دهند.

استعلام قیمت و خرید کولر گازی پرتابل از دیجی کالا

اجنرال 12000

کولر گازی پرتابل اجنرال 12000 بسیار کم صدا و کم مصرف است و به همین دلیل می توان از آن در مکان هایی که به آرامش بیشتری نیاز دارید، استفاده کنید. میزان صدای این کولر، تنها 26 دسی بل است که در بین برندهای دیگر کولر گازی، بسیار شاخص است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 6

جالب است بدانید که کولر پرتابل گازی اجنرال 12000 می تواند هوای اتاق را از هر گونه عامل بیماری زا و حساسیت زایی پاک کند. همچنین این کولر دارای فیلتر کربن است که از آن برای پاکسازی گازهای اضافی مانند بوهای ناخوشایند و دود سیگار از هوای محیط استفاده می شود.

  • کولر گازی پرتابل 14000

ال جی 14000 مدل LP1417WSRSM

کولر گازی پرتابل ال جی 14000 مدل LP1417WSRSM، از جمله با کیفیت ترین مدل های برند ال جی است که به علت صدای کمی که دارد برای محیط های آرام مناسب است. دامنه عملکرد این کولر بین منفی 10 تا 43 درجه سانتی گراد است و قدرت بالایی در سرمایش و گرمایش دارد.

جهت پرتاب باد این کولر را می توان به راحتی تغییر داد و فن آن را در سه سرعت مختلف تنظیم نمود. در ضمن فیلتر به کار رفته در این کولر، قابل جدا شدن و شستشو است و اجازه نمی دهد که ذرات گرد و غبار به دستگاه وارد شود.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 7

گری 14000 مدل سی فور ماتیک

این کولر در کنار قدرت سرمایش بالای خود، مصرف انرژی پایینی دارد. کمپرسور این کولر که درون دستگاه تعبیه شده، دارای دو موتور است که یکی از آن ها وظیفه هدایت جریان هوای خنک به بیرون بر عهده داشته و دیگری هدایت جریان هوای گرم به داخل را انجام می دهد.

کولر گازی سیار اینورتر گری برای مکان هایی با حداکثر متراژ 45 متر مربع که نمی توان کمپرسور را بیرون از واحد نصب کرد، مناسب است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 8

بوش 14000

این کولر گازی پرتابل با BTU 14000 می تواند اتاق ها و فضاهای بزرگ را خنک نماید. این دستگاه دارای تایمر 24 ساعته شمارش معکوس است که می توان آن را در هنگام خواب و یا عدم حضور در منزل، برای خنک کردن، گرم کردن و رطوبت رسانی بهینه تنظیم کرد. همچنین به وسیله ترموستات این کولر می توان دمای آن را در سطح مورد نظر حفظ کرد. در زمانی که کولر در خنک ترین حالت ممکن فعالیت می کند، میزان صدا 40 تا 46 دسی بل است که علاوه بر خنک شدن محیط، سبب شده تا شما بتوانید بدون سر و صدای اضافی به فعالیت خود بپردازید.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 9

از آنجایی که این کولر دارای سیستم کنترل از راه دور آسان و سیستم ضد برفک داخلی است، می توان آن را در هر هوایی استفاده کرد. نمایشگر بزرگ این دستگاه باعث شده که بتوان به سادگی تنظیمات خاص آن را مشاهده کرد و به آن دسترسی داشت. کولرهای گازی قابل حمل بوش از فناوری بدون آب استفاده می کنند که هر نوع چگالش و تبخیری را از درون دستگاه بازیافت می کنند و به همین جهت دیگر نگران نشتی آن نخواهید بود. بر اساس ویژگی های ذکر شده، این کولر یکی از بهترین کولرهای گازی پرتابل موجود در بازار است.

استعلام قیمت و خرید کولر گازی پرتابل از دیجی کالا

  • کولر گازی پرتابل 18000

ریوکو 18000 مدل RT18PCW

کولر گازی ایستاده ریوکو 18000 مدل RT18PCW، علاوه بر قدرت سرمایش بالای خود، پرتاب باد قوی داشته و می تواند 360 درجه حرکت کند. همچنین آب جمع شده در محفظه این کولر به صورت اتوماتیک بخار می شود و به همین علت نیازی به تخلیه دستی آن نیست. صدای کم این کولرها سبب شده تا از آن ها در سالن های اداری، دانشگاهی و منازل استفاده شود. در ضمن این مدل کولر به نمایشگر LED و کنترل از راه دور هم مجهز است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 10

ایوولی 18000 مدل EVPR-18K-PO

از آنجایی که این دستگاه دارای هر دو قابلیت سرمایشی و گرمایشی است، می توان از آن در مناطقی با آب و هوای گرم و معتدل استفاده کرد. این کولر که توسط برند اوولی عرضه می شود و ساخت کشور چین است، برای تامین هوای گرم و سرد خود از گاز مبرد R410a و کمپرسور روتاری کمک می گیرد که بهترین نوع مبرد است و قدرت سرمایش بالاتری به نسبت سایر مدل ها دارد. همچنین گاز به کار رفته در آن از گازهای دوستدار محیط زیست شناخته می شود. کولر گازی ایوولی دارای برچسب انرژی گرید A است و صدای زیادی تولید نمی کند.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 11

  • کولر گازی پرتابل 24000

بوش 24000

کولر گازی پرتابل ایستاده بوش با ظرفیت 24000 به نسبت سایر مدل های مشابه از 15 درصد مصرف برق کمتر برخوردار است. این دستگاه با دمای منفی 15 تا 65 درجه کار می کند و می توان از در مناطق گرم و معتدل بهره برد. همچنین گازی که در این کولر استفاده می شود از نوع گاز مبرد R22 است و پرتاب هوای چهار طرفه دارد.

کولر پرتابل گازی بوش 24000، علاوه بر خاصیت ضد برفک و یخ زدایی، صفحه نمایش LCD بزرگی هم دارد. این کولر دارای سیستم سه بعدی کنترل دمای محیط یا سیستم بالانس دما، فیلتر تصفیه قابل شستشو و فیلتر کربن فعال است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 12

جنرال گلد 24000 مدل  GG-P 24000 SUPER

کولر گازی سیار جنرال گلد 24000 برای مکان هایی با مساحت 50 تا 70 متر و مناطق گرم و حاره ای انتخاب مطلوبی است. این دستگاه ساخت چین بوده اما به کمپرسور با کیفیت توشیبای ژاپن مجهز است. از جمله مزیت های اصلی این کولر می توان به حجم صدای پایین، طراحی چشم نواز و مجهز بودن آن به حالت خواب با تایمر اشاره کرد. همچنین در این کولر از اینورتر DC خبری نیست و برچسب انرژی آن A+ است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 13

  • کولر گازی پرتابل 30000 و بالاتر

جنرال گلد مدل GG-P30000SUPER

برای تهویه مطبوع فضاهایی با مساحت 70 تا 90 متر مربع می توان از کولر گازی پرتابل جنرال گلد 30000 کمک گرفت. شما می توانید به وسیله دمپر قابل تنظیم و حالت سویینگ این کولر، جهت باد را به سمت بالا یا پایین تنظیم و هدایت نمایید.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 14

علی رغم این که سازنده این محصول مدعی است که این کولر با استفاده از کمپرسور روتاری مصرف انرژی را کاهش می دهد، اما به علت وجود برچسب انرژی B بر روی آن می توان به مصرف انرژی متوسط آن پی برد. علاوه بر این کولر قابل حمل جنرال گلد به فیلتر گرد و غبار مجهز است که توسط آن گرد و خاک، دوده و گازهای نامطبوع به بیرون منتقل می شود.

استعلام قیمت و خرید کولر گازی پرتابل از دیجی کالا

هیوندای 48000 مدل WT3 4833

کولر گازی ایستاده هیوندا مدل WT3 4833 از کمپرسور اسکرال و قدرت پرتاب باد 30 متری برخوردار است که ظرفیت سرمادهی بالای آن، امکان استفاده از آن در سالن های بزرگ به مساحت 130 متر، مراکز خرید، رستوران ها، بیمارستان ها، کتابخانه ها، بانک ها و غیره را فراهم کرده است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 15

از ویژگی های برجسته این دستگاه نیز می توان به حجم صدای متوسط 57 دسی بل، جذب رطوبت قوی، تایمر و حالت خواب اشاره کرد.

هیوندای 60000 WT3 6033

این مدل از نظر کارآیی و قابلیت های خود مشابه مدل 48000 است با این تفاوت که از ظرفیت سرمادهی بالاتر، یعنی 60000 برخوردار است. لازم به ذکر است که این دستگاه به طور ویژه برای مکان های صنعتی و اداری که فضای گسترده ای در اختیار دارند، طراحی شده است.

در نهایت با توجه به آنچه گفته شد اگر به دنبال ویژگی های خاص تری در کولر گازی پرتابل می گردید، می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که دارای تایمرهای قابل برنامه ریزی، حالت خواب و حالت خاموش شدن خودکار هستند.

اگر جز افرادی هستید که از گرد و غبار، گرده گل و سایر آلرژی ها رنج می برید، بهتر است از کولرهای گازی پرتابلی استفاده کنید که دارای فیلتر هوا هستند و می توانند هوا را از مواد آلرژی زا پاک کنند.

همچنین حتماً کولر را بر اساس فضای موجود خود انتخاب کنید. بسیاری از مدل های کولرهای سیار گازی دارای چرخ هستند تا بتوان آن ها را به راحتی حمل کرد و در زمانی که از آن ها استفاده نمی شود در انبار نگه داری کرد.

 

آشنایی با بهترین کولرهای آبی پرتابل

کولر پرتابل آبی از بسیاری از جهات مشابه ساختار و اجزای تشکیل دهنده کولرهای آبی معمولی است و تنها تفاوت قابل ملاحظه کولر آبی پرتابل، قابلیت جا به جایی آسان و وارد کردن به مخزن به صورت دستی است. هر چند مدل های جدیدتر این کولر، به دلیل داشتن شناور و قابلیت اتصال دائمی شیلنگ، به پر کردن مخزن به صورت دستی احتیاجی ندارند.

اگر جز افرادی هستید که به علت محدودیت فضا، امکان استفاده از کولرهای آبی کانال کشی شده را ندارند، کولر پرتابل آبی گزینه مناسبی برای شما است. البته این را هم فراموش نکنید که قدرت سرمایش این نوع کولرها به پای کولرهای گازی نمی رسد و آن ها سرمایشی بیشتر از پنکه و کمتر از کولرهای آبی کانال کشی شده دارند.

کولرهای آبی سیار به نسبت کولرهای آبی معمولی، هزینه تعمیرات کمتری دارند و برق کمتری هم مصرف می کنند. علاوه بر این شما می توانید خودتان به راحتی آن ها را نصب و جا به جا کنید. با این حال به خاطر داشته باشید که سر و صدای کولر آبی پرتابل به نسبت کولرهای آبی معمولی بیشتر بوده و سبب ایجاد رطوبت در محیط می شوند.

کولرهای آبی پرتابل هم همانند سایر کولرها در مدل ها و اندازه های متنوعی در بازار عرضه می شوند که شما باید یکی از آن ها را بر اساس مساحت خانه یا محل کار و میزان نیازتان به سرمایش انتخاب نمایید.

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید کولر آبی قابل حمل، در نظر گرفتن میزان CFM یا قدرت سرمادهی دستگاه بر حسب دقیقه در میزان متراژ محیط است. این کولرها را می توان در حجم های 2500، 2800، 3000، 5000 و غیره خریداری کرد. معمولاً میزان حجم و یا ظرفیت این کولرها بر روی بدنه دستگاه درج شده است.

کولرهای آبی قابل حمل در برندهای مختلفی تولید می شوند که از جمله بهترین برندهای آن می توان به برفاب، آبسال، ریتون، آزمایش و جنرال اشاره کرد. البته در هنگام خرید کولر، باید علاوه بر برند به اندازه، توان و سایر امکانات آن نیز توجه داشته باشید.

کولر آبی پرتابل آبسال مدل AC26

این دستگاه با ظرفیت 2600 در دو حالت کولر و پنکه قابل استفاده است. این کولر که هم به صورت رومیزی و هم پایه دار استفاده می شود و توان ورودی آن 80 وات است را می توان در دسته کولرهای کم مصرف قرار داد.

کولر آبی پرتابل آبسال با سه سرعت تند، متوسط و کند کار می کند و برای محیط هایی با مساحت 20 تا 30 متر مربع مناسب است. با این وجود بعضی از افراد معتقد هستند که کولر آبسال، بدنه زیبا و ظریفی ندارد و کیفیت و طراحی ظاهری آن ضعیف است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 16

کولر آبی پرتال هیتما مدل AHPC37HG

کولر آبی پرتابل هیتما با توان 600 متر مکعب در ساعت، دارای هر دو قابلیت سرمایش و گرمایش است. همچنین این کولرها مجهز به فیلتر سلولزی هستند که علاوه بر تولید باد خنک و مطبوع، قادر به تولید آب و هوای استوایی نیز هستند. توجه داشته باشید که این مورد یک مزیت ویژه به حساب می آید، چرا که همه کولرها به چنین سیستمی مجهز نیستند.

این کولرهای آبی تایمر و ریموت کنترل هم دارند که به وسیله آن می توان مدت زمان استفاده و زمان دلخواه برای خاموش شدن دستگاه را انتخاب کرد.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 17

کولر آبی پرتابل ریتون مدل PC-2500

کولر آبی پرتابل ریتون مدل PC-2500 یکی از پرفروش ترین و بهترین کولرهای آبی پرتابل است که قدرت موتور آن 44204 وات و حداکثر قدرت باددهی آن 850 متر مکعب در ساعت است که می تواند محیط کار و منزل را به خوبی خنک نماید.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 18

در این کولرها به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده است که به کمک آن ها گرد و غبار جذب نمی شود و آب در اطراف کولر نمی ریزد. همچنین این پدها بر خلاف پوشال ها به تعویض سالیانه نیاز ندارند و می توان از هر پد به مدت سه سال برای یک دستگاه استفاده کرد.

از دیگر مزایای این مدل از کولر آبی پرتابل می توان به داشتن چهار چرخ برای حمل آسان، داشتن دو موتور سرعت، کارکرد دو حالته فن یا کولر، پرتاب باد بالا و نصب راحت آن اشاره کرد.

از جمله معایب این کولر نیز می توان به صدای زیاد آن اشاره کرد. بنابراین بهتر است حتماً قبل از خرید، این نکات را مدنظر داشته باشید.

استعلام قیمت و خرید کولر آبی پرتابل از دیجی کالا

کولر آبی پرتابل برفاب مدل BF5-O

این دستگاه با ارتفاع 135 سانتی متری و عرض 84 سانتی متری می تواند فضاهایی با متراژ 30 الی 40 متر را خنک کند، پس چنانچه محیط کوچکی در اختیار دارید، بهتر است سراغ مدل های دیگر بروید. در ساختار این مدل از کولر آبی نیز از پدهای سلولزی استفاده شده که در صورت لزوم می توان در پنل پشتی کولر را باز کرده و پد را خارج کرد.

همچنین بدنه کولر آبی پرتابل برفاب مدل BF5-O، تمام پلاستیکی و از جنس ABS است که در برابر ضربه مقاوم است و در صورت ایجاد گرد و غبار به سادگی پاک می شود. در ضمن کیفیت، مونتاژ خوب، سرما و پرتاب باد این کولر از دیگر مزایای آن است.

مواردی مانند صدای نسبتاً بالا و ایجاد رطوبت زیاد در محیط از جمله معایب کولر آبی پرتابل برفاب مدل BF5-O است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 19

کولر آبی پرتابل اینترنشنال آنیل TP-18000

کولر سلولزی پرتابل اینترنشنال آنیل TP-18000 با ظرفیت 18000 می تواند فضاهایی تا حدود 80 متر را هم خنک کند. این کولر به علت نداشتن تسمه و دینام و داشتن فن از صدای بسیار کمی برخوردار است و مصرف آب و برق آن هم متوسط است. به علاوه این دستگاه به دلیل داشتن چهار چرخ به راحتی جا به جا می شود.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 20

کولر آبی پرتابل آزمایش مدل AZ-2800

کولر آبی قابل حمل آزمایش با توان خروجی 1300 و جنس بدنه گالوانیزه، یکی از پرفروش ترین کولرهای آبی پرتابل این شرکت است. این کولر اندازه کوچکی دارد و می تواند مکان هایی با متراژ پایین را خنک نماید.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 21

در ساختار و طراحی این مدل از کولر آبی سیار آزمایش از پوشال های با کیفیتی استفاده شده که می توانند حجم بالایی از آب را جذب خود کرده و در نتیجه سرمایش بیشتری ایجاد کنند. در ضمن این کولرها قیمت مناسب و پرتاب باد بالایی دارند. ولی زود خالی شدن مخزن آب این کولرها، جز معایبی است که برای آن ها مطرح می شود.

کولر آبی پرتابل بارا Bara BR3500

این کولر با ظرفیت 3500، مصرف برقی کمتر از 160 وات و میزان صدایی کمتر از 62 دسی بل دارد. از این مدل کولر آبی پرتابل در خانه هایی با حداکثر مساحت 60 متر مربع استفاده می شود. پوشال به کار رفته در کولر پرتابل آبی بارا از نوع سلولزی است و سرعت پرتاب آبی آن بیش از 10 متر است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 22

از آنجایی که وزن این کولر 28 کیلوگرم است و ابعاد فیزیکی آن جمع و جور است، پس می توان در هر گوشه از خانه از آن استفاده کرد. از دیگر قابلیت های این کولر هم می توان به داشتن فیلتر تصفیه هوا و کنترل از راه دور اشاره کرد. در ضمن ایجاد رطوبت و خنک نمودن بسیار زیاد هوا از ویژگی حائز اهمیت در انتخاب این کولر آبی قابل حمل است.

کولر آبی پرتابل اینترنشنال آنیل مدل NAC 9000

کولر آبی پرتابل اینترنشنال آنیل که جز کولرهای پایه دار است، در محیط های 30 الی 40 متری کاربرد دارد و از هر دو قابلیت پنکه و کولر آبی برخوردار است. این کولر در دسته کولرهای سلولزی است که می تواند 30 درصد بیشتر از مدل های دیگر محیط را خنک نماید.

سلولز موجود در این کولرها، رطوبت پذیری بسیار بالایی دارد. این مدل از معدود کولرهای سلولزی ساخت ایران است که هم به آب شهر متصل می شود و هم می توان آن را به صورت دستی پر کرد.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 23

کولر آبی پرتابل مایدیا مدل AC120-16AR

کولر آبی 1000 مایدیا می تواند فضایی با مساحت 9 تا 12 متر مربع را پوشش دهد. البته به گفته گروهی از خریداران آن، این محصول می تواند برای محیط هایی با متراژ 30 تا 40 متر مربع هم گزینه مناسبی باشد.

بیشترین قدرت باددهی این کولر 250 متر مکعب در ساعت است و سرعت کارکرد آن در سه حالت نرمال، طبیعی و بی صدا قابل تنظیم است. بنابراین می توان آن را در دسته کولر آبی پرتابل بی صدا قرار داد. در ضمن این دستگاه دارای قابلیت تصفیه هوا، کنترل از راه دور و تایمر است و به علت استفاده از پد سلولزی به جای پوشال، خنک کنندگی بیشتری دارد.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 24

کولر آذر درخشان مدل RSN28004

این کولر آبی سیار با ظرفیت 2800 دارای موتوری 180 وات است و می تواند محیطی با متراژ 20 تا 30 متر را خنک کند. بیشینه قدرت باددهی این نوع کولر آبی پرتابل 4000 متر مکعب است. در ضمن بدنه این دستگاه فلزی است که موجب مقاومت بالای آن در برابر ضربه می شود.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 25

از این محصول می توان هم به عنوان کولر آبی پرتابل رومیزی و هم کولر آبی پرتابل پایه دار استفاده کرد. همچنین به وسیله صفحه LED این کولر می توان دمای دستگاه را متوجه شد. از جمله معایب این دستگاه نیز می توان به مصرف بالای برق در آن اشاره کرد.

کولر آبی پرتابل لایف مدل 2500

کولر آبی پرتابل لایف از پلاستیک ABS فشرده و مقاوم ساخته شده که مجهز به پدهای سلولزی است تا علاوه بر افزایش قدرت سرمایشی آن، از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به پروانه موتور و محیط خانه جلوگیری شود.

از این کولر که موجب کاهش مصرف و هزینه آب و برق می شود، می توان هم به عنوان پنکه و هم به عنوان کولر در مکان هایی با مساحت 20 تا 30 متر مربع استفاده کرد. از ویژگی های منفی این کولر نیز می توان به کم بودن بیشینه قدرت باددهی آن نسبت به مدل های دیگر اشاره نمود.

کولر آبی پرتابل جنرال مدل RS2800J

این کولر آبی پرتابل با حجم 2800، دارای پمپ و موتور استاندارد است تا بتواند فضاهای کوچک مثل یک اتاق را خنک کند. این مدل از کولر آبی قابل حمل با قدرت باددهی 1000 متر مکعب در ساعت، یکی از اقتصادی ترین کولرهای آبی پرتابل محسوب می شود.

در کل هوادهی مناسب، صدای کم و قیمت مناسب از جمله مزیت های این کولر و توان پایین و نداشتن تسمه جز معایب آن به شمار می روند.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 26

کولر آبی پرتابل رابو مدل PC2500

کولر آبی رابو (خزر سابق) مدل PC2500 دارای توان مصرفی 100 وات است و جز کولرهای کم مصرف به حساب می آید که ارزش خرید و بررسی دارد. جنس بدنه آن ها از پلاستیک ABS است و چهار چرخ دارد. این کولرها قابلیت استفاده به صورت فن یا پنکه را دارند، به طوری که در هنگام خاموش بودن پمپ می توان به عنوان پنکه از آن ها استفاده کرد.

در ساختار آن مخزن آبی به ظرفیت 20 لیتر تعبیه شده است که باید آن را به صورت دستی پر کرد. در زمان پر کردن این مخزن، باید حتماً به نشانگر سطح آب توجه داشته باشید، چون اگر مخزن بیش از حد پر شود، آب از سوراخ ریز مخزن به بیرون چکه می کند. در ضمن در این محصول هم به جای پوشال معمولی از پد سلولزی ضد باکتری استفاده شده است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 27

کولر آبی پرتابل جنرال ترمیک مدل PC-2500

این مدل به نسبت مدل قبلی سرمایش بهتری ایجاد می کند. حداکثر قدرت باددهی این کولر 850 متر مکعب در ساعت است که می می تواند فضاهای کوچک را خنک کند. بدنه این مدل از کولر پرتابل آبی جنرال از پلاستیک فشرده و مقاوم ABS ساخته شده است که از نظر ایمنی و کارآیی اهمیت بالایی دارد. پدهای سلولزی به کار رفته در این کولر به علت تراکم بالا و آب بیشتری که جذب می کنند، سرمای بیشتر و یکنواخت تری به وجود می آورند، البته گروهی از خریداران معتقد هستند که باد این کولر شبیه به باد پنکه است.

کولر آبی پرتابل فریدولین مدل PC3000

این کولر آبی سیار دارای یک مخزن 40 لیتری است که به صورت دستی پر می شود و دارای نشانگر میزان آب است. در این کولر یک مخزن یخ وجود دارد که در صورت نیاز می توانید آن را هم پر کنید. کولر آبی پرتابل فریدولین مدل PC3000 که یکی از کم مصرف ترین کولرهای آبی سیار موجود در بازار است، برای خنک کردن فضایی به اندازه یک اتاق مناسب است و برای فضای بیشتر از آن، بازدهی کمی دارد.

از ویژگی های مثبت این دستگاه می توان به قابلیت چرخش پره ها به چپ و راست، مجهز بودن به نشانگر آب، داشتن دو حالت کارکرد تند و کند و پایه های فلزی مستحکم آن اشاره کرد. همچنین صدای نسبتاً زیاد و سرمای کم آن از معایب این دستگاه است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 28

کولر آبی پرتابل باسئوس مدل CXTM-21

این کولر ظاهری شبیه به یک تلویزیون کوچک دارد و کاملاً با رقبای خود متفاوت است. حجم این کولر 3500 و ابعاد آن 50*100*50 سانتی متر است. کولر آبی پرتابل باسئوس مدل CXTM-21 از جدیدترین محصولات بیسوس بوده و یکی از پرفروش ترین کولرهای آبی قابل حمل در بازار است.

طراحی و ساخت این کولر به گونه ای است که فضای بسیار کمی را اشغال کرده و می توان از آن به عنوان کولر رومیزی استفاده کرد. در این دستگاه از پدهای سلولزی ضد باکتری استفاده می شود تا از ورود گرد و غبار به محیط جلوگیری شود.

جالب است بدانید که این دستگاه دارای پورت Type c است و به همین علت می توان آن را به کمک پاور بانک هم شارژ کرد.

در مجموع اگر قصد دارید که کولری کم مصرف، با قدرت باددهی عالی و ظاهری زیبا برای فضای کوچک داشته باشید، این مدل گزینه مناسبی برای شما است.

 کولر پرتابل چیستصفر تا صد راهنمای خرید 29

کولر آبی پرتابل هیتما مدل EHPC38HB

کولر آبی پرتابل هیتما با ابعاد 350*900*400 یک کولر آبی پرتابل بلند قامت بوده که بیشترین قدرت باددهی آن 12 متر مکعب در ساعت است و به هر دو سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز است.

این دستگاه دارای فن حلزونی با قدرت بالا، سیستم گردش هوای افقی و عمودی، ریموت کنترل، دکمه های لمسی و تایمر است. پس چنانچه به دنبال کولر آبی پرتابل خوب می گردید و به کیفیت و ظاهر زیبای آن اهمیت می دهید، این مدل از کولر آبی هیتما می تواند انتخاب مطلوبی برای شما باشد. البته این را هم در نظر داشته باشید که علی رغم ویژگی های مثبتی که این کولر دارد، عدم وجود نمایندگی یکی از عیوب قابل توجه این محصول است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهنمای خرید بهترین کولر آبی پرتابل می توانید از طریق لینک آن اقدام نمایید و این مطلب مفید را هم مطالعه نمایید.

اطلاع از قیمت خرید انواع کولر آبی پرتابل در سایت دیجی کالا

اطلاع از قیمت خرید انواع کولرهای آبی در سایت تیمچه

 

اگر به خرید کولر آبی پرتابل نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولر آبی پرتابل متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید.

 

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر معرفی کولر پرتابل، شما را با صفر تا صد راهنمای خرید کولر پرتابل گازی و آبی آشنا کنیم تا دیگر دغدغه ای در مورد خرید کولرهای قابل حمل نداشته باشید.

همان طور که از این متن برمی آید کولرهای سیار می توانند بهترین گزینه برای سرمایش و گرمایش مکان هایی با فضای محدود باشند که اتفاقاً کار نصب و راه اندازی آن ها هم بسیار آسان است.

اما چنانچه برای خرید بهترین کولر گازی پرتابل و یا بهترین کولر آبی پرتابل به راهنمایی های بیشتری احتیاج داشتید، می توانید بر روی تخصص مجریان ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته حساب باز کنید. همچنین ما برای خدمات نصب، راه اندازی، سرویس و تعمیر کولرهای گازی، در هفت روز هفته و بدون تعطیلی، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز خواهیم بود.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات تخصصی این مجموعه شامل گارانتی تضمین کیفیت هستند که این مساله مهر تاییدی بر مهارت و تخصص همکاران فنی ما است.

پس اگر شما هم به سرویسکار کولر گازی نیاز دارید، کافیست همین حالا از طریق پر کردن فرم درخواست سرویسکار متخصص و یا تماس با شماره تلفن های مجموعه، سفارش خود را ثبت نمایید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

 

خلاصه ای از آنچه گفته شد

  • کولر پرتابل گازی همانند اسپیلت یا کولر گازی ایستاده، فاقد قسمت خارجی است و کندانسور و اپراتور آن درون خود کولر تعبیه شده است.
  • فن، لوله پلاستیکی برای انتقال گرما، مایع مبرد و کمپرسور جز قطعات اصلی کولرهای گازی پرتابل هستند.
  • کولرهای گازی پرتابل به دو دسته کولر گازی پرتابل تک لوله و دو لوله تقسیم بندی می شوند.
  • برای نصب و راه اندازی کولرهای قابل حمل به لوله کشی و سیم کشی برق احتیاج ندارید.
  • کولرهای سیار گازی در مقایسه با کولرهای گازی اسپیلت، خیلی زودتر فرسوده و خراب می شوند.
  • برای این که بتوانید بهترین برند و مدل کولر گازی پرتابل را انتخاب کنید باید به مواردی مثل اندازه اتاق، عملکرد مورد انتظار، قدرت BTU، میزان سر و صدا و قابلیت حمل آن توجه کنید.
  • کولرهای آبی قابل حمل در مقایسه با کولرهای آبی کانال کشی شده، مصرف برق پایین تری داشته و به هزینه کمتری برای تعمیرات نیاز دارند.

 

پرسش و پاسخ های متداول

1- چه چیزی باعث می شود که کولر پرتابل گازی بر کولر گازی دیواری یا پنجره ای ارجحیت داشته باشد؟

قابل حمل بودن، هزینه ارزان تر و کم مصرف تر بودن کولرهای پرتابل سبب می شود که این کولرها بهتر از کولرهای گازی پنجره ای و دیواری باشند.

2- آیا کولرهای گازی پرتابل از کولرهای پنجره ای یا اسپیلت پر سر و صداتر هستند؟

بله، چون در کولرهای قابل حمل، کمپرسور در خود دستگاه قرار دارد و به همین دلیل صدای نسبتاً زیادی ایجاد می کند که البته این صدا در مدل های جدیدتر کمتر شده است.

3- آیا کولرهای آبی پرتابل، رطوبت دهی بالایی دارند؟

بله، رطوبت دهی متوسطی دارند، چرا که در داخل محیط خانه یا محیط کار قرار می گیرند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6، منبع 7، منبع 8

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه