میزان فشار در پکیج باید مقدار مشخص شده ای بین 1.5 تا 2 داشته باشد، در پکیج ایران رادیاتور نیز قانون به همین ترتیب است. پس اگر فشار بار دستگاه کمتر از این مقدار قرار می گیرد نشان دهنده وجود مشکل در پکیج است که باید رفع شود. اگر شما هم با افت دائمی فشار در پکیج ایران رادیاتور درگیر هستید، مطالعه این مطلب می تواند در حل این معضل به شما کمک کند.

زیرا ما در این مطلب ابتدا نشانه های افت فشار در پکیج ایران رادیاتور را برای شما بررسی می کنیم. پس از آن تمام علت های کاهش فشار بار در این وسیله را بیان کرده و در ادامه راه تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور را به شما آموزش می دهیم. در نهایت نیز به شما یاد می دهیم که چگونه می توانید فشار بالا و پایین پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

علائمی که به ما نشان می دهند فشار پکیج ایران رادیاتور افت پیدا کرده است

اگر می خواهید بدانید پکیج ایران رادیاتور شما دچار افت فشار شده یا خیر؟ بهتر است به علامت های زیر دقت کنید:

  • درجه فشار بر روی مانومتر پکیج زیر 1 بار قرار گرفته است.
  • آب گرم مصرفی دائم گرم و سرد می شود.
  • رادیاتورهای حرارت مطلوبی ندارند.
  • پکیج ایران رادیاتور روشن نمی شود.
  • پکیج ایران رادیاتور به یک باره خاموش می شود.

واضح ترین علامت مبنی بر اینکه فشار پکیج ایران رادیاتور کم شده در این است که درجه مانومتر دستگاه به جای آنکه بین عدد 1.5 تا 2 بار باشد، زیر 1 بار و در بدترین حالت خود بر روی عدد 5/0 بار قرار گرفته است.

اگر فشار بار در پکیج کم باشد، فلوسوئیچ دستگاه نمی تواند بعد از باز کردن شیر آب مصرفی در ساختمان جریان آب در پکیج را تشخیص داده و در نتیجه اصلاً برد پکیج فرمان تشکیل شعله را صادر نمی کند و پکیج ایران رادیاتور امکان روشن شدن ندارد.

اگر افت فشار بار پکیج در زمان روشن بودن دستگاه اتفاق بیوفتد، به یک باره جریان آب در مدار کم می شود و برد دستگاه به گمان اینکه شیر آب مصرفی بسته شده، فرمان خاموش شدن شعله را صادر می کند. البته این در صورتی است که پکیج ایران رادیاتور بر روی وضعیت تابستانه تنظیم شده باشد.

در یک حالت دیگر ممکن است شعله تشکیل شده باشد، اما چون فشار بار پکیج پایین است، شدت جریان آب در پکیج کم شده و با نوسان حرارت در آب گرم مصرفی و گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ مواجه می شویم.

هر یک از این دلایل به خودی خود کافی هستند تا عملکرد پکیج ایران رادیاتور را شدیداً تحت تاثیر قرار دهنده به حدی که این وسیله دیگر نتواند بازدهی مناسبی داشته باشد. حال در ادامه می خواهیم دلایل افت فشار در پکیج ایران رادیاتور را برای شما بیان کنیم.

تصویر فشار مناسب پکیج ایران رادیاتور

علت پایین آمدن فشار پکیج ایران رادیاتور چیست؟

دلایل متنوعی هستند که می توانند فشار بار در پکیج ایران رادیاتور را کاهش دهند که برای حل اساسی این معضل باید علت اصلی را پیدا کنیم:

  1. وجود نشتی در پکیج و رادیاتورها

پکیج و رادیاتورها سیستم حرارتی بسته ای هستند که از مجموعه ای از لوله ها، اتصالات، اورینگ ها و تجهیزات هیدرولیکی و برقی تشکیل شده اند. از آنجا که در پکیج آب در داخل یک مسیر بسته چرخش می کند، پس اگر هر گونه نشتی در قسمت های مختلف آن از جمله لوله ها و حتی اورینگ های بسیار کوچک اتفاق بیوفتد، باعث کم شدن فشار بار دستگاه می شود.

نشتی آب از هر کدام از بخش های پکیج می تواند بسیار کم باشد به حدی که تشخیص نشتی کار ساده ای نباشد، با این حال باید بدانید که حتی کمترین مقدار نشتی آب از مدار می تواند افت فشار بار پکیج را به همراه داشته باشد و باید پیش از هر اقدامی تمامی بخش های سیستم پکیج ایران رادیاتور و رادیاتورها را برای یافتن نشتی چک کنید.

توجه داشته باشید که خالی شدن آب از مدار پکیج نه تنها افت فشار و معضلات پس از آن را به همراه دارد، بلکه می تواند آسیب های جدی به بخش برقی پکیج از جمله برد الکترونیکی آن وارد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بهتر است مقاله دلیل آبریزی زیر پکیج چیست را مطالعه کنید.

در صورتی که با نشتی از پکیج ایران رادیاتور مواجه شده اید و نمی دانید تا رسیدن تعمیرکار پکیج چه کاری باید انجام دهید، توصیه می کنیم در کلیپ زیر به توضیحات آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج گوش دهید

  • وجود هوا در سیستم پکیج و رادیاتور شوفاژ

اگر در رادیاتورها هوا وجود داشته باشد، این ملکول های هوا هستند که به جای آب در مدار حرکت می کنند. در نتیجه پکیج ایران رادیاتور با افت فشار مواجه می شود.

  1. سوراخ شدن مبدل پکیج ایران رادیاتور

مبدل پکیج ایران رادیاتور می تواند به دلیل گذر زمان و خوردگی از داخل دچار پوسیدگی شده و در نهایت سوراخ شود. وقتی مبدل سوراخ شود احتمال آبریزی از آن بسیار بالاست و همین مشکل باعث افت فشار در دستگاه می شود.

  1. خرابی شیر پرکن پکیج

شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور یک شیر ساده با درپوش مشکی و یا آبی رنگ است که دقیقاً در زیر بدنه پکیج نصب شده است. از این شیر به منظور آبگیری پکیج کمک گرفته می شود.

اما اگر شیر پرکن خراب شود، خود می تواند باعث کم شدن فشار بار پکیج باشد. منظور از خرابی شیر پرکن این است که لوله شیر پرکن رسوب گرفته است و نمی تواند به خوبی مدار را پر آب کند. گاهی مواقع نیز شیر پرکن به دلیل گرفتگی خوب بسته نمی شود و باز می ماند. تمام این علت ها باعث خراب شدن شیر پرکن و در نتیجه افت فشار پکیج ایران رادیاتور می شوند.

تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن 2

  1. ایراد در منبع انبساط پکیج

وقتی آب در مدار بسته پکیج گرم می شود، خواه ناخواه به فشار آن افزوده خواهد شد، به همین دلیل در پکیج های دیواری از جمله پکیج ایران رادیاتور از منبع انبساط به منظور دفع فشار مضاعف ایجاد شده در آب گرم دستگاه استفاده می شود.

اما اگر منبع انبساط خراب شود، نمی تواند فشار مضاعف آب گرم پکیج را کنترل کرده و در این مرحله شیر اطمینان پکیج باز می شود تا با تخلیه آب فشار پکیج را متعادل کند، در حالی که با این اتفاق در واقع از فشار طبیعی پکیج ایران رادیاتور کاسته می شود.

خراب شدن منبع انبساط پکیج از جمله عواملی است که علاوه بر ایجاد افت فشار در پکیج باعث بالا رفتن فشار هم می شود. به همین دلیل اگر مشکل از این قطعه باشد باید هر چه زودتر برای تعمیر آن اقدام کرد.

  1. کم بودن فشار آب شهری

در ساده ترین حالت ممکن این احتمال وجود دارد که کم بودن فشار آب شهری باعث افت فشار در پکیج ایران رادیاتور شده اند. چرا که اصلاً آب پرفشار وارد سیستم نمی شود که بتواند فشار بار پکیج را تا محدوده نرمال بالا ببرد.

معمولاً در مناطقی که با افت فشار آب شهری مواجه هستند، فشار آب در طول روز کم می شود و در هنگام شب فشار بالا می رود. در چنین شرایطی فشار پکیج نیز روزها پایین بوده و فقط شب ها فشار بار دستگاه تنظیم می شود.

البته اگر از پمپ آب نیز در ساختمان استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که به دلیل خراب بودن پمپ و یا خاموش شدن آن به هر دلیلی فشار بار پکیج ایران رادیاتور شما کم شود.

برای اینکه بدانید علت افت فشار در پکیج ایران رادیاتور به دلیل پایین بودن فشار آب ساختمان است یا خیر، می توانید شیر پرکن پکیج را باز کنید و به عقربه مانومتر نگاه کنید، اگر فشار بالا رفت، یعنی فشار آب ساختمان مناسب است. اما اگر با وجود باز کردن شیر پرکن باز هم با فشار در پکیج بالا نرفت، فشار آب ساختمان پایین است که یا باید با نصب پمپ و منبع آن را حل کنید و یا اگر پمپ آب دارید، باید احتمالاً پمپ خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

تمامی این علت هایی که گفتیم می توانند در افت فشار پکیج ایران رادیاتور m24ff نیز موثر باشند.

تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن 3

تعمیر افت فشار در پکیج ایران رادیاتور

در قسمت فوق با تمام دلایل احتمالی ایجاد افت فشار در پکیج ایران رادیاتور آشنا شدید، اکنون می خواهیم راه تعمیر افت فشار در این وسیله را برای شما بررسی کنیم.

مرحله اول: علت نشتی در پکیج ایران رادیاتور را پیدا کرده و سپس به رفع آن اقدام کنید.

از آنجا که شایع ترین دلیل کم شدن فشار بار در پکیج ایران رادیاتور به وجود نشتی در این وسیله مربوط می شود، برای تعمیر افت فشار در پکیج ایران رادیاتور ابتدا به سراغ پیدا کردن و رفع نشتی می رویم.

توجه داشته باشید که پیدا کردن نشتی در پکیج را باید تنها زمانی انجام دهید که دمای آب سیستم پایین باشد، چون اگر آب داغ باشد، در صورت نشتی از سیستم به سرعت تبخیر می شود و نمی توانیم آبریزی از پکیج را ببینیم.

قسمت هایی در پکیج ایران رادیاتور که بیش از همه جا احتمال نشتی در آن ها وجود دارند، عبارتند از:

  • نشتی در رادیاتورها
  • نشتی در شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها
  • نشتی در شیرها و شیلنگ های زیر پکیج
  • نشتی در لوله های رفت و برگشت رادیاتورها در دیوار و کف ساختمان
  • نشتی در اتصالات لوله کشی پکیج
  • نشتی در اورینگ پمپ پکیج
  • نشتی از مبدل پکیج

حال باید دمای پکیج ایران رادیاتور را پایین آورده و با دقت بسیار زیاد تمام قسمت های ذکر شده در بخش فوق را برای یافتن نشتی چک کنیم.

اگر در هیچ بخش از پکیج و رادیاتورها نشتی پیدا نشد، به این معنی است که علت افت فشار در دستگاه موارد دیگر است که باید بررسی شود.

اما اگر نشتی را پیدا کردیم باید از تعمیرکار پکیج درخواست کنیم تا با تعویض قطعه معیوب شده و یا لوله آسیب شده آبریزی از پکیج را تعمیر کند. پس از آن باید دوباره مدار را از آب پر کرده و پکیج ایران رادیاتور را راه اندازی کنیم.

مرحله دوم: تمامی رادیاتورهای شوفاژ را هواگیری کنید.

در قدم بعدی به سراغ تک تک رادیاتورها می رویم و با انجام هواگیری دوباره دستگاه را آبگیری می کنیم تا فشار بار پکیج در محدوده نرمال قرار بگیرد. برای مشاهده فیلم هواگیری رادیاتورهای شوفاژ روی لینک مقاله بزنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم در کلیپ زیر به توضیحات آقای اشتیاقی در خصوص تاثیر هواگیری بر عملکرد پکیج گوش دهید.

مرحله سوم: شیر پرکن پکیج را بازدید کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

اگر شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور خراب باشد، نه تنها احتمال افت فشار در دستگاه وجود دارد، بلکه احتمالاً با افزایش ناگهانی فشار بار پکیج نیز مواجه می شوید.

پس دو دلیل بالا و پایین رفتن فشار در پکیج ایران رادیاتور به خرابی شیر پرکن و خرابی منبع انبساط دستگاه مربوط می شود.

برای تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور به دلیل خرابی شیر پرکن دستگاه به این صورت اقدام می کنیم:

  1. اول از همه بدنه شیر پرکن را با چشم بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که شیر پرکن نشتی ندارد.
  2. شیر پرکن را از دستگاه جدا کرده و مغزی داخل آن را چک می کنیم، گاهی رسوبات انباشته شده در داخل مغزی شیر پرکن مانع از بسته شدن کامل شیر می شوند.
  3. اگر مشکل شیر پرکن به دلیل تجمع رسوبات در مغزی دستگاه باشد می توانید با شستوی مغزی مشکل را حل کنید، در غیر این صورت باید شیر پرکن به طور کامل تعویض کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش تعویض شیر پرکن پکیج لینک مقاله مربوطه را لمس کنید.

تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن 4

مرحله چهارم: منبع انبساط پکیج را چک کنید که خراب نباشد.

برای چک کردن سالم یا معیوب بودن منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

  1. شیر آب ورودی به پکیج را ببندید.
  2. شیر آب گرم ظرفشویی را در حالت باز بگذارید.
  3. شیر پرکن پکیج را باز کنید تا از شیر آب گرم ظرفشویی آب به آهستگی خارج شود.
  4. تا زمان قطع شدن آب از شیر ظرفشویی صبر کنید.
  5. همزمان که شیر آب ظرفشویی و شیر پرکن پکیج باز هستند، از بالای بدنه پکیج ایران رادیاتور به داخل آن نگاه کنید تا والف روی منبع انبساط پکیج را ببینید.
  6. درپوش والف روی منبع انبساط را باز کرده و با تلمبه باد حدوداً 10 الی 15 بار داخل منبع را باد بزنید. در این زمان باید موقع تلمبه زدن آب از داخل شیر ظرفشویی خارج شود.
  7. بعد از اینکه تلمبه زدن منبع انبساط تمام شد، سری والف را ببندید و چک کنید که باد از آن خارج نشود.
  8. حال اگر منبع انبساط سوراخ باشد، باد داخل منبع نمی ماند و در نتیجه آب از شیر ظرفشویی خارج می شود. در این حالت باید منبع انبساط پکیج را تعویض کنیم.
  9. اما اگر منبع انبساط سالم بود، شیر ظرفشویی و شیر پرکن را می بندیم، شیر آب سرد ورودی به پکیج را باز می کنیم، سپس شیر پرکن را دوباره باز کرده و تا زمان رسیدن گیج فشار بر روی عدد 1.5 بار به آبگیری پکیج ادامه می دهیم. پس از آن شیر پرکن را بسته و پکیج را روشن می کنیم.

در فیلم زیر آقای حقیقی از همکاران ما دلایل افت فشار پکیج و راهکار آن را توضیح می دهند

البته فیلم مربوط به پکیج ایران رادیاتور نیست ولی دلایل مشترک است.

 

اگر می خواهید نحوه تنظیم فشار هوای منبع انبساط پکیج دیواری را به صورت تصویری یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

آموزش تنظیم فشار بار پکیج ایران رادیاتور

اگر فشار بار پکیج ایران رادیاتور بالا و پایین شود، لازم است تا بعد از تعمیر علت افت فشار و یا رفع علت بالا رفتن فشار دستگاه به تنظیم بار اقدام کنیم.

اگر فشار بار پکیج ایران رادیاتور بیش از حد بالا باشد، از طریق روش زیر می توانیم فشار بار دستگاه را پایین بیاوریم:

  1. شیر آب سرد ورودی به پکیج را می بندیم.
  2. شیر پرکن پکیج را به آرامی باز می کنیم.
  3. نزدیک ترین شیر آب نزدیک به پکیج را باز می کنیم تا فشار دستگاه به آرامی پایین بیاید.
  4. شیر آب گرم مصرفی و شیر پرکن پکیج را می بندیم.
  5. شیر آب سرد ورودی به پکیج را باز می کنیم و دوباره شیر پرکن پکیج را باز می کنیم تا فشار دستگاه در محدوده نرمال بین 1.5 تا 2 بار قرار بگیرید.

اگر می خواهید با کمک شیر پرکن فشار بار پکیج را تنظیم کنید، بهتر است این کار را در زمان خاموش بودن پکیج و سرد بودن آب داخل دستگاه انجام دهید.

اگر فشار بار پکیج ایران رادیاتور افت کرده است، بعد از حل علت اصلی این اتفاق بر اساس مراحل زیر فشار دستگاه را تنظیم می کنیم:

  1. از باز بودن شیر آب سرد ورودی به پکیج مطمئن می شویم.
  2. شیر پرکن آبی رنگ زیر بدنه پکیج را برخلاف عقربه های ساعت می چرخانیم.
  3. وقتی عقربه فشار سنج به عدد 1.5 بار رسید، شیر پرکن را می بندیم.

شما با کمک توضیحاتی که در این مطلب دادیم می توانید به تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF نیز اقدام کنید.

 

فیلم بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور

در  کلیپ کوتاه زیر نحوه بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور را میبینید.

 

جمع بندی

افت دائمی فشار در پکیج می تواند معضلات زیادی را برای ما ایجاد کند، تصور کنید در یک روز سرد زمستانی فشار بار پکیج به قدری پایین می آید که نه از آب گرم مصرفی خبری است و نه رادیاتورهای شوفاژ گرم می شوند. در این شرایط هر چقدر که با باز کردن شیر پرکن فشار دستگاه را بالا می بریم، باز هم تا شب نشده پکیج افت فشار پیدا می کند.

همانطور که در این مطلب گفتیم بیش از شش دلیل برای افت دائمی فشار در پکیج ایران رادیاتور وجود دارد که قطعاً برای تشخیص دلیل اصلی پایین آمدن فشار در پکیج به مهارت و تبحر یک مجری تعمیرکار پکیج باتجربه نیاز داریم.

گروه تاسیسات 24 ساعته با کمک مجریان باسابقه و حرفه ای خود می تواند در عیب یابی پکیج ایران رادیاتور در پیدا کردن دلیل افت فشار و تعمیر آن به شما کمک کند.

تعمیرکاران پکیج ایران رادیاتور در این مجموعه تمام آموزش های لازم در خصوص تعمیر این وسیله را به طور کامل گذرانده اند و به دلیل سابقه طولانی مدتی که در عیب یابی پکیج ایران رادیاتور دارند، می توانند به راحتی و با سرعت مشکل اصلی دستگاه شما را پیدا کرده و رفع کنند.

علاوه بر این تمام خدمات گروه تاسیسات 24 ساعته و از جمله تعمیر پکیج ایران رادیاتور به همراه گارانتی به شما عرضه می شود، پس دیگر لازم نیست نگران کیفیت خدمات دریافتی خود باشید.

بنابراین اگر فشار پکیج ایران رادیاتور شما دائم بالا و پایین می شود و با مشکلات افت فشار در این وسیله مواجه هستید، کافیست برای ثبت سفارش همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

تعمیر افت فشار پکیج ایران رادیاتور و تنظیم آن 5

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • افت فشار در پکیج ایران رادیاتور هر ماه یک بار طبیعی است و اگر به تازگی رادیاتورها را هواگیری نکرده اید ولی با پایین آمدن فشار در این وسیله روبرو شده اید باید به دنبال تعمیر این مشکل باشید.اگر پکیج ایران رادیاتور دچار افت فشار شود ممکن است شعله خاموش شود و یا به کل روشن نشود. همچنین احتمال سرد بودن آب گرم مصرفی و گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ وجود دارد.
  • مهمترین دلایل افت فشار در پکیج ایران رادیاتور شامل وجود نشتی در مدار، سوراخ شدن مبدل، خرابی شیر پرکن، خرابی منبع انبساط و کمبود فشار آب ورودی به ساختمان است.
  • بعد از اینکه علت افت فشار در پکیج رفع شد، باید از طریق شیر پرکن دستگاه به تنظیم مجدد فشار در این وسیله اقدام کرد.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

 منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

اشتراک گذاری این صفحه