با توجه به اینکه نصب بخاری می تواند خطرات جانی برای ساکنین ساختمان به همراه داشته باشد و از طرفی سیستم گرمایشی منازل به سمت استفاده از پکیج و موتورخانه تمایل پیدا کرده است، امروزه شاهد استفاده از انواع رادیاتور در ساختمان های مسکونی، ادرای و تجاری هستیم.

از آنجا که شهر شیراز یکی از چندین شهر تحت پوشش خدمات ما در گروه تاسیسات 24 ساعته محسوب می شود، در این مطلب قصد داریم با آموزش نصب رادیاتور شوفاژ همراه شما باشیم. اگر می خواهید خودتان به تنهایی از عهده نصب رادیاتور در منزل بربیایید، توصیه می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین مکان برای نصب رادیاتور

توجه به این نکته ضروری است که محل قرارگیری رادیاتور تاثیر مستقیم بر روی میزان بازدهی این وسیله دارد. به همین دلیل باید مکان رادیاتور را به دقت انتخاب کنید.

بهترین محل برای قرارگیری رادیاتور نزدیک ترین نقطه به اتاق است. برای خانه های سبک قدیم توصیه می شد که رادیاتور در زیر پنجره قرار بگیرد، اما در خانه‌های مدرن‌تر مجهز به پنجره های دوجداره، ممکن است فضای سردی وجود نداشته باشد، بنابراین می‌توانید رادیاتورها را در جایی قرار دهید که روی استفاده از دیوارها تأثیری نگذارند. یک قانون کلی این است که برای هر 4 متر یا بیشتر در یک اتاق یک رادیاتور داشته باشید.

در اینجا به چند نکته مهم در خصوص مکان های ممنوعه برای نصب رادیاتور در خانه دقت کنید:

  • در پشت لوازم بزرگ منزل

هرگز رادیاتور را در پشت لوازم منزل نصب نکنید، چون این لوازم می تواند به مقدار زیادی از حرارت رادیاتور را جذب خود کرده و در نتیجه مانع از گردش حرارت در شوفاژ شوند.

  • بر روی دیواری بیرونی

هر چند همیشه توصیه می شود رادیاتور بر روی سردترین نقطه ساختمان باید نصب شود، اما در مناطق به خصوص سرد، قرار دادن رادیاتور روی دیوار بیرونی ممکن است کارایی آن را کاهش دهد، زیرا برای مقابله با سرمای بیرون باید سخت‌تر کار کند. برای جلوگیری از این امر، زمانی که رادیاتور روی دیوار داخلی قرار می گیرد، خروجی گرما ممکن است بهبود یابد. چرا که می تواند از عایق کاری دیوارهای داخلی کارایی بیشتری به دست آورد.

  • در نزدیکی درب

همانطور که رادیاتورها گرما را در اطراف یک اتاق از طریق جریان همرفتی حرکت می دهند، پس نصب رادیاتور در پشت یا کنار در نباید مشکلی ایجاد کند. با این حال، تمام این شرایط به دمای منطقه ای که درب به آن متصل می شود بستگی دارد. بیشتر درب ها به یک راهرو منتهی می شوند که معمولاً سرد است، به این معنی که گرما مستقیماً به یک منطقه سردتر می رود. پس تا حد امکان از نصب رادیاتور در نزدیکی درب اجتناب کنید.

نصب رادیاتور در شیراز 1

نکات مهم برای نصب رادیاتور

با توجه به اینکه هدف از نصب رادیاتور شوفاژ در ساختمان تامین گرمایش محیط است، در این قسمت چند نکته مهم را در زمان نصب رادیاتور به شما گوشزد می کنیم که توجه به آن ها تضمین کننده راندمان حرارتی شوفاژ است:

  • بر اساس استاندارد نصب رادیاتور در منزل اگر مجبور به نصب رادیاتور بر روی دیوار خارجی ساختمان شدید، توصیه می کنیم حتماً دیوار پشت رادیاتور را با عایق های حرارتی بپوشانید تا از هدر رفت حرارت پیشگیری کنید.
  • به منظور تامین فضای کافی برای گردش هوا در قسمت زیرین شوفاژ ارتفاع استاندارد نصب رادیاتور را رعایت کرده و این وسیله را در ارتفاع حداقل 7 سانتی نسبت به کف زمین قرار دهید.
  • مکان نصب رادیاتور را جایی از اتاق انتخاب کنید که بیشترین دسترسی را به رادیاتور داشته و جریان هوا به خوبی انجام شود.
  • اگر متراژ اتاق زیاد است، بجای نصب یک رادیاتور بزرگ از دو رادیاتور اما در سایز کوچک تر استفاده کنید.
  • در ساختمان هایی که از پنجره های تک جداره استفاده می شود، بهتر است رادیاتور در زیر پنجره قرار بگیرد.
  • هر چه رادیاتور را در فاصله دورتر از دیوار پشتی قرار دهید، گردش هوا بهتر انجام شده و راندمان حرارتی این وسیله افزایش پیدا می کند.

نصب رادیاتور در شیراز 2

آموزش نصب رادیاتور پنلی در شیراز

رادیاتور شوفاژ در مدل های متنوعی طراحی و ساخته می شود که یکی از محبوب ترین آن ها رادیاتور پنلی است. دلیل محبوبیت این مدل رادیاتور در قیمت خرید پایین تر و شیوه نصب راحت تر است.

در ادامه شما را با طریقه نصب رادیاتور پنلی آشنا می کنیم:

  1. آماده سازی رادیاتور برای نصب

قبل از نصب رادیاتور پنلی بر روی دیوار باید آن را آماده کنید. پس برای این منظور نوار تفلون را به مقدار مناسب به دور شیرهای رفت و برگشت رادیاتور ببندید.

  1. نصب شیر هواگیری بر روی رادیاتور

شیر هواگیری را از طریق اتصال آن به محل نصب خود در بالای رادیاتور قرار داده و اتصال آن را به قدری ادامه دهید که شیر سفت شود، اما مراقب باشید فشار بیش از حد به شیر وارد نکنید، در غیر این صورت احتمال شکستن اتصال وجود دارد.

  1. اتصال دنباله شیر رادیاتور

آخرین مرحله قبل از نحوه نصب رادیاتور پنلی این است که با کمک آچار فرانسه قسمت دنباله شیر رادیاتور را بر روی بدنه آن ببندید. در این مرحله رادیاتور پنلی شما آماده قرار گیری بر روی دیوار است.

نصب رادیاتور در شیراز 3

طریقه نصب رادیاتور پنلی به دیوار

وقتی رادیاتور پنلی شما آماده نصب شد، باید قبل از قرار دادن آن بر روی دیوار مرکز محل قرار گیری رادیاتور را مشخص کنید. برای این منظور طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

  1. با کمک متر عرض دیوار محل نصب رادیاتور را اندازه بگیرید.
  2. مرکز رادیاتور را در نقطه وسطی محل قرارگیری رادیاتور بر روی دیوار مشخص کنید.
  3. وقتی مرکز رادیاتور را مشخص کردید، لازم است تا فاصله بین براکت راست و چپ رادیاتور را نیز اندازه بگیرید. برای این منظور بهتر است رادیاتور را به پشت بر روی زمین قرار دهید.
  4. حال باید ارتفاع براکت ها را اندازه بزنید. برای این کار دوباره رادیاتور را به پشت قرار داده و سپس با متر فاصله بین بالا و پایین براکت ها را مشخص کنید.
  5. مرحله بعدی برای روش نصب رادیاتور پنلی این است که ارتفاع قسمت انتهایی براکت های رادیاتور تا کف زمین محل نصب آن را اندازه بگیرید. برای این کار فاصله کف تا مرکز شیر برگشت رادیاتور را اندازه بگیرید.
  6. همانطور که برای نصب رادیاتور پنلی بر روی دیوار به مرکز دیوار محل نصب نیاز دارید، باید فاصله بین مرکز رادیاتور تا براکت سمت چپ و راست را نیز مشخص کنید.
  7. با کمک مداد یا ماژیک قسمت بالا و پایین براکت ها را بر روی دیوار محل نصب مشخص کنید.
  8. با کمک دریل محل های مشخص شده برای نصب براکت رادیاتور به دیوار را سوراخ کرده و در داخل آن رول پلاک قرار دهید.
  9. براکت های رادیاتور را بر روی حفره هایی که از قبل ایجاد کردید، قرار داده و آن ها را با پیچ محکم کنید. البته قبل از سفت کردن پیچ ها می توانید با چکش آن ها را در محل نصب فیکس کنید.
  10. وقتی نصب براکت ها به دیوار به اتمام رسید، از تراز بودن آن ها مطمئن شوید و دوباره فاصله ها را چک کنید.
  11. حالا می توانید رادیاتور را بر روی براکت ها قرار داده و تراز بودن آن را چک کنید.
  12. بعد از اینکه از تراز بودن رادیاتور مطمئن شدید، شیرهای رفت و برگشت شوفاژ که از قبل بر روی بدنه آن بسته بودید را به لوله رفت و برگشت تعبیه شده در محل نصب رادیاتور ببندید و آن را با آچار مناسب محکم کنید.

توصیه می کنیم فیلم آموزش نصب رادیاتور به دیوار را مشاهده کنید تا با نحوه نصب رادیاتور به صورت تصویری آشنا شوید. مشاهده این فیلم آموزش نصب رادیاتور پنلی ایران رادیاتور را نیز شامل می شود و شما از روش نصب رادیاتور ایران رادیاتور نیز مطلع خواهید شد.

نصب رادیاتور در شیراز 4

طریقه نصب رادیاتور پره ای در شیراز

رادیاتور پره ای مدلی دیگر از رادیاتور شوفاژ است که برخلاف مدل پنلی که به صورت یکدست طراحی شده به شکل پره پره ساخته شده است. میزان پخش حرارت در رادیاتور پره ای بیشتر از مدل پنلی بوده و به همین دلیل راندمان حرارتی بالاتری دارد. با این حال قیمت خرید رادیاتور پره ای نیز به نسبت رادیاتور پنلی بالاتر است.

در ادامه با آموزش نصب رادیاتور پره ای در کنار شما هستیم:

  1. تنظیم تعداد پره های رادیاتور

یکی از مهمترین مزیت های رادیاتور پره ای در مقایسه با انواع دیگر شوفاژ این است که قابلیت تنظیم تعداد پره های رادیاتور را دارد. به بیانی دیگر شما می توانید با توجه به آب و هوای منطقه، کیفیت ساخت ساختمان، ارتفاع ساختمان نسبت به کف، تعداد نفرات ساکن در ساختمان و میزان انرژی حرارتی مورد نیاز تعداد پره های رادیاتور را کم یا زیاد کرده و سپس برای نصب آن بر روی دیوار اقدام کنید.

  1. آماده سازی شیرهای رفت، برگشت و هواگیری رادیاتور

پیش از نصب رادیاتور پره ای باید شیرهای رفت و برگشت قابل نصب در قسمت بالا و پایین رادیاتور را با نوار تفلون پیچانده و سپس بر روی بدنه رادیاتور ببندید. از این شیرها برای تنظیم جریان آب گرم ورودی و خروجی رادیاتور استفاده می شود.

همچنین رادیاتور یک شیر دیگر به نام شیر هواگیری دارد که از آن برای تخلیه هوای داخل مدار استفاده می شود. پس در این مرحله شیر هواگیری را نیز ابتدا با دست و سپس با کمک آچار در قسمت بالای رادیاتور ببندید.

  1. اتصال پایه نگهدارنده یا براکت رادیاتور به دیوار

نحوه نصب رادیاتور پره ای به دیوار به این صورت است که ابتدا باید پایه نگهدارنده رادیاتور را بر روی دیوار ببندید. برای این منظور عرض دیوار محل نصب رادیاتور را اندازه گرفته و سپس نقطه مرکزی دیوار را مشخص کنید. بعد از آن فاصله بین دو پایه دیواری رادیاتور پره ای را اندازه گرفته و در نهایت دو پایه سمت راست و چپ رادیاتور را در محل مشخص شده بر روی دیوار اتصال دهید.

  1. نصب رادیاتور پره ای بر روی دیوار

بعد از کسب اطمینان از تراز بودن پایه ها باید رادیاتور را بر روی آن ها قرار داده و همزمان شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را به لوله های ورودی و خروجی آب اتصال دهید.

نصب رادیاتور در شیراز 5

قیمت نصب رادیاتور در شیراز

در انتهای صحبت های خود به مهمترین مبحث یعنی هزینه نصب رادیاتور در شیراز می رسیم. چون برای بسیاری از افراد که تخصص این کار را ندارند و باید از افراد متخصص برای نصب رادیاتور پکیج کمک بگیرند، بسیار مهم است که بدانند اجرت نصب رادیاتور چقدر می شود؟

به همین دلیل ما در صفحه تعرفه خدمات سایت خود دستمزد نصب رادیاتور را بیان کرده ایم. همانطور که در این صفحه قید شده است، هزینه نصب رادیاتور پنلی 180 هزار تومان، قیمت نصب رادیاتور پره ای 145 هزار تومان و اجرت نصب رادیاتور حوله خشک کن 140 هزار تومان است.

البته این قیمت ها مختص به سال 1401 است که شما می توانید برای اطلاع از قیمت های به روز شده اجرت نصب رادیاتور پنلی، هزینه نصب رادیاتور بوتان، رادیاتور پره ای و حوله خشک کن به همان صفحه تعرفه خدمات سایت مراجعه کنید.

در کدام مناطق شیراز خدمات می دهیم؟

خوشبختانه گستردگی مجموعه تاسیسات 24 ساعته در شهر شیراز به اندازه ای است که تمام مناطق این شهر را تحت پوشش خود قرار دهد.

محلاتی از قبیل سرباغ، گویم، ماه فیروزان، عفیف آباد، ترکان، بالا کفت، سلامی، مهدی آباد، احمد آباد، ارمنی ها، انجیره، سنگ سیاه، گلستان، عربان، استقلال، شهید بهشتی، گلدشت حافظ، جواد الائمه، آستانه، قصردشت، نصرآباد، جوادیه و غیره همگی جزو مناطق تحت پوشش تاسیسات 24 ساعته در شیراز هستند.

بنابراین فرقی نمی کند شما در کدام منطقه از شیراز ساکن هستید، شما می توانید از هر کدام از محله های این شهر سفارش خود را ثبت کرده و از خدمات ما بهره مند شوید.

نصب رادیاتور در شیراز 6

جمع بندی

در این مطلب شما را با صفر تا صد نصب رادیاتور آشنا کردیم. از بهترین نقطه برای نصب شوفاژ گفتیم و طریقه نصب رادیاتور را به صورت قدم به قدم برایتان توضیح دادیم و در انتها شما را از هزینه و اجرت نصب رادیاتور در ساختمان مطلع کردیم.

اما برای آن دسته از افراد که تخصص کافی به منظور نصب رادیاتور بر روی دیوار ندارند، توصیه می کنیم حتماً از یک نفر متخصص کمک بگیرید.

نصب انواع رادیاتور و حوله خشک کن از جمله مهمترین خدمات ما در گروه تاسیسات 24 ساعته در شیراز محسوب می شود که توسط فنی ترین تکنسین ها و همراه با گارانتی تضمین کیفیت برای شما شهروندان شیرازی انجام می گردد.

بنابراین اگر ساکن شیراز هستید و برای نصب رادیاتور خود نیاز به کمک یک فرد حرفه ای دارید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

منبع فارسی

منابع انگلیسی: منبع 1، منبع 2

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه