از آنجا که یکی از محدوده های خدماتی ما مربوط به مرکز تهران می شود، ما قصد داریم تا این بار در خصوص سرویس کولر آبی مرکز تهران توضیحاتی را بیان کنیم.

سرویس کولر آبی مرکز تهران1

سرویس کولر آبی یکی از مهمترین کارهایی است که می توان برای افزایش راندمان و طول عمر کولر آبی انجام داد. زمان سرویس کاری این وسیله را می توان در سه بازه زمانی تقسیم کرد.

زمان های مختلف سرویس کولر آبی:

  • سرویس بهاره

درست بعد از کمی گرم تر شدن هوا و بعد از گذشتن از فصل سرما ممکن است کولر آبی در فصل زمستان آسیب دیده باشد. بنابراین برای رفع سریع صدمات و همچنین آماده کردن دستگاه به منظور مصرف مجدد باید آن را در فصل بهار سرویس کرد.

  • سرویس تابستانه

این سرویس معمولا بسیار مهمتر از سرویس های دیگر محسوب می شود، چرا که در این فصل کولر آبی در اوج مصرف قرار دارد و هر چه میزان مصرف بیشتر باشد، احتمال بروز مشکل و درنتیجه نیاز به سرویس در آن نیز افزایش پیدا می کند.

  • سرویس زمستانه

سرویس دیگر و می توان گفت سرویس نهایی کولر آبی در طول یک سال به سرویس زمستانه این وسیله مربوط می شود، که در واقع این سرویس به نوعی محافظت از کولر آبی در برابر سرما و جلوگیری از بروز یخ زدگی در آن محسوب می شود.

سرویس ها زمستانه کولر آبی شامل موارد ذیل می شود:

  • خارج کردن پوشال ها
  • تخلیه آب کولر
  • شستشوی کف بدنه دستگاه
  • پوشاندن بدنه وسیله با کمک عایقی مانند برزنت

اما به طور کلی کولر آبی دارای مراحل مختلفی به منظور سرویس قبل از استفاده مجدد از آن می باشد، که در ادامه به برخی از آن ها به صورت لیست وار اشاره خواهیم کرد.

سرویس کولر آبی شامل:

  1. تعویض پوشال کولر آبی
  2. بررسی لوله کشی آب کولر آبی
  3. نصب لوله به شیر شناور                                                              
  4. بررسی و تعویض تسمه پروانه وسیله                                                                                        
  5. روغن کاری یاتاقان و موتور کولر آبی
  6. بررسی پمپ آب کولر
  7. شستشوی کفی بدنه دستگاه
  8. بررسی و تنظیم شناور آب در کولر                                  
  9. بررسی کانال ها و دریچه های کولر آبی

سرویس کولر آبی مرکز تهران2

حال که با بازه های زمانی متفاوت و خدمات قابل ارائه در سرویس این وسیله آشنا شدید، در این قسمت به چند نمونه مشکلات رایج در آن که نیاز به بررسی و تعمیر دارند، اشاره می کنیم.

مشکلات رایج در کولر آبی:

مشکل : روشن نشدن دستگاه

راه حل:

  • ابتدا با بررسی فیوز برق کولر کار تعمیر و سرویس آن را آغاز می کنیم. در بیشتر مواقع راه حل مشکل بسیار ساده است و فقط کافیست تا فیوز دستگاه تعویض شود.
  • سپس به سراغ ترانس دستگاه رفته و در صورت خرابی آن می توان با تعویض این قطعه مشکل کولر آبی را حل کرد.

حال اگر باز هم با تعویض فیوز و ترانس مشکل برق و روشن نشدن کولر حل نشد، باید سیم پیچی موتور آن بررسی شود.

مشکل: چکه کردن آب از کولر

راه حل: چکه کردن آب از کولر آبی می تواند بسیار بد بوده و باعث خسارت به ساختمان شود. اما در بیشتر موارد علت چکه کردن آب در کولر آبی این است که در فصل زمستان عملیات حفظ و نگهداری از آن بر اساس مراحلی که در قسمت فوق ذکر شد، انجام نشده است.

در بیشتر موارد اگر در فصل زمستان سرویس های مورد نیاز کولر آبی انجام شود، کولر آبی با مشکل چکه کردن آب مواجه نخواهد شد.

اگر باز هم با انجام این دستورالعمل ها در کولر شما مشکل چکه کردن آب وجود داشت، باید از تعمیرکار این وسیله برای انجام تعمیرات مورد نیاز کمک بگیرید.

مشکل: باد کولر آبی به اندازه دلخواه سرد نیست.

راه حل:

  • قسمت زیرین کولر آبی را بررسی کرده و ببینید که آیا پمپ آب کولر به خوبی کار می کند یا نه؟

در اکثر موارد علت باد گرم دادن از کولر وجود مشکل در پمپ آب آن به دلیل مسدود شدن آن است. چرا که هر چه آب بیشتر به پوشال ها برسد، بادی که توسط کولر تولید می شود خنک تر خواهد بود.

  • پوشال های کولر آبی موضوع بعدی هستند که در این شرایط نیاز به بازدید و سرویس دارند.

اگر مدت های طولانی است که پوشال ها را تعویض نکرده اید، حتما برای تعویض آن ها اقدام کنید.

مشکل: کولر آبی کار می کند ولی هوای خروجی کافی نیست.

راه حل: برای رفع این مشکل مطمئن شوید که به اندازه کافی خروجی هوا در داخل ساختمان وجود دارد.

همانطور که می دانید، یکی از راه های بهبود عملکرد کولر آبی به منظور شدت جریان هوای تولید شده توسط آن یا به قولی بازدهی بیشتر این وسیله، این است که در داخل محیط به اندازه کافی خروجی هوا مانند در و پنجره باز گذاشته شده وجود داشته باشد.

سرویس کولر آبی مرکز تهران3

مشکل: خروج بوی نامطبوع از کولر

راه حل: علت این مشکل می تواند وجود دو مسئله باشد: یکی تمیز نکردن کفی و پوشال های کولر آبی برای مدت طولانی و در نتیجه رشد و تکثیر قارچ و کپک بر روی بدنه و پوشال ها و دیگری نصب اشتباه کولر آب در نزدیکی ونت و یا هواکش فاضلاب ساختمان.

در مورد مسئله اول بهتر است که همانطور که در مورد سرویس بهاره کولر آبی گفتیم قبل از استفاده از کولر آبی اقدام به تمیز کردن پوشال ها و شستشوی کفی کولر نمایید تا احتمال وجود باکتری ها و همچنین قارچ ها در آن محیط کاهش پیدا کند.

به منظور توضیح در خصوص مشکل دوم می توان این طور گفت که مکان نصب کولر آبی بسیار مهم است و باید شرایط خاصی داشته باشد که یکی از این شرایط این است که کولر آبی در نزدیکی ونت هواکش فاضلاب قرار نداشته باشد.

مشکل: وجود پوسیدگی و خوردگی در قطعات کولر آبی

راه حل: در بیشتر موارد وجود رطوبت زیادی در محیط خارج باعث خوردگی و زنگ زدگی بدنه و قطعات کولر آب می شود، اما گاهی این مشکل می تواند به دلیل وجود مواد معدنی موجود در آب داخل کفی کولر باشد.

از طرفی اگر رطوبت موجود در محیط خارج از ساختمان شما بسیار بالا است، پیشنهاد ما به شما این است که از کولر آبی پرتابل به جای کولر آبی معمولی که در خارج از ساختمان نصب می شود استفاده کنید.

چرا که کولر آبی پرتابل را می توان در محیط داخل ساختمان که رطوبت کمتری دارد نصب کرد.

سرویس کولر آبی مرکز تهران4

همانطور که ملاحظه کردید سرویس و تعمیر کولر آبی در مواقع مورد نیاز آن امری ضروری به منظور حفظ راندامان بالای این وسیله می باشد.

از آن جا که سرویس کولر آبی یکی از تخصصات همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و در تمامی ایام هفته از خدمت رسانی متخصصان ما بهره ببرید.

                                          محل قرارگیری سوابق کاری مرتبط

                                             محل قرارگیری ویس مشتری

شما شهروندان محترم ساکن در مرکز تهران از جمله محلات یوسف آباد، عباس آباد، امیر آباد، بهجت آباد،لاله زار، توپخانه، آرژانتین، کامکار، گیشا، ایرانشهر، قائم مقام، گاندی، سنائی، گاندی، شهرآرا، شهرک قدس، پونک و سایر محلات ذکر نشده در لیست می توانید همین الان برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

منبع انگلیسی:

منبع1

اشتراک گذاری این صفحه