گرفتگی لوله های فاضلاب یکی از مشکلات رایج در خانه ها و ساختمان ها است. گرفتگی لوله می تواند باعث شود که آب از سینک ظرفشویی، وان و دوش به خوبی تخلیه نشود. این امر می تواند منجر به بوی بد، رشد باکتری ها و حتی آسیب به لوله ها شود.

پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آن است. به منظور تکمیل مطلب صفر تا صد لوله بازکنی به همراه قیمت قصد داریم تا در ادامه به برخی از روش های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب اشاره کنیم. 

دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب

دلایل مختلفی برای گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد. برخی از رایج ترین دلایل عبارتند از:

  • ریختن مواد غذایی و اشیاء خارجی در لوله ها
  • رسوب چربی و روغن در لوله ها
  • مو و پرز حیوانات خانگی
  • وجود اشکالات در لوله کشی
  • استفاده از مواد شیمیایی لوله بازکنی نامناسب
  • وجود رسوب و جرم در لوله ها
  • رشد گیاهان در لوله ها

اگر سینک آشپزخانه شما گرفته است، پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله آموزش لوله بازکنی سینک ظرفشویی را از دست ندهید.

پیشگیری_از_گرفتگی_لوله_ها-_4.png

4 روش پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب

در ادامه به 4 مورد از بهترین روش های پیشگیری از گرفتگی لوله ها اشاره می کنیم که می توانید از آنها استفاده کنید:

روش اول: از ریختن مواد غذایی و اشیاء خارجی در لوله ها خودداری کنید.

مواد غذایی مانند پوست میوه و سبزیجات، چربی و روغن، و حتی مو و پرز حیوانات خانگی می توانند باعث گرفتگی لوله ها شوند. برای جلوگیری از ورود این مواد به لوله ها، از ریختن آنها در سینک ظرفشویی، وان و دوش خودداری کنید.

روش دوم: از یک توری در کف سینک ظرفشویی استفاده کنید.

توری سینک ظرفشویی از ورود مواد درشت مانند تفاله های چایی و مواد غذایی به لوله ها جلوگیری می کند. این توری ها را می توانید از فروشگاه های لوازم خانگی تهیه کنید.

روش سوم: برای جلوگیری از رسوب مواد غذایی در لوله ها، به طور مرتب از مواد شیمیایی لوله بازکنی استفاده کنید.

مواد شیمیایی لوله بازکنی می توانند به تجزیه مواد غذایی و چربی های رسوب کرده در لوله ها کمک کنند. با این حال، استفاده از این مواد باید با احتیاط انجام شود. دستورالعمل های روی بسته بندی را به دقت بخوانید و از استفاده بیش از حد از این مواد خودداری کنید.

روش چهارم: از یک توری در کف وان و دوش استفاده کنید.

توری وان و دوش از ورود مو و پرز حیوانات خانگی به لوله ها جلوگیری می کند. این توری ها را نیز می توانید از فروشگاه های لوازم خانگی تهیه کنید.

پیشگیری_از_گرفتگی_لوله_ها-1.png

نحوه انتخاب محلول لوله بازکنی برای لوله های فاضلاب گرفته

مواد شیمیایی لوله بازکنی می توانند به تجزیه مواد غذایی و چربی های رسوب کرده در لوله ها کمک کنند. با این حال، استفاده از این مواد باید با احتیاط انجام شود. در هنگام انتخاب مواد شیمیایی لوله بازکنی، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع گرفتگی

مواد شیمیایی لوله بازکنی برای انواع مختلف گرفتگی ها مناسب نیستند. برخی از مواد شیمیایی برای گرفتگی های ناشی از چربی و روغن مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر برای گرفتگی های ناشی از مواد غذایی مناسب هستند.

  • جنس لوله

مواد شیمیایی لوله بازکنی می توانند به لوله های پلاستیکی آسیب برسانند. بنابراین، اگر لوله های شما از جنس پلاستیک هستند، باید از مواد شیمیایی لوله بازکنی مخصوص لوله های پلاستیکی استفاده کنید.

  • میزان گرفتگی

اگر گرفتگی شدید است، ممکن است نیاز به استفاده از مواد شیمیایی قوی تر داشته باشید.

در هنگام استفاده از مواد شیمیایی لوله بازکنی، باید دستورالعمل های روی بسته بندی را به دقت بخوانید. همچنین، باید از استفاده بیش از حد از این مواد خودداری کنید، زیرا می تواند به لوله ها آسیب برساند. اگر گرفتگی لوله با استفاده از مواد شیمیایی برطرف نشد، باید از یک متخصص لوله بازکنی کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر: مزایا و معایب استفاده از محلول های شیمیایی برای لوله بازکنی

پیشگیری_از_گرفتگی_لوله_ها-_2.png

چرا پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب مهم است؟

پیشگیری از گرفتگی لوله بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آن است. در اینجا چند دلیل اهمیت پیشگیری از گرفتگی لوله آورده ایم:

  • گرفتگی لوله می تواند باعث شود که آب به خوبی تخلیه نشود و در نتیجه، آب کثیف و باکتری های موجود در آن در لوله ها باقی بمانند. این امر می تواند باعث ایجاد بوی بد در خانه شود.
  • گرفتگی لوله محیط مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد کرده و باعث بیماری ساکنین می شود.
  • گرفتگی لوله می تواند به لوله ها فشار وارد کرده و باعث آسیب به لوله ها و حتی نشت آب شود.
  • گرفتگی‌های شدید می‌توانند به لوله‌ها و ساختمان‌ها آسیب بزنند، که تعمیر آن‌ها ممکن است هزینه‌بر و زمان‌بر باشد.
  • گرفتگی لوله‌ها می‌تواند منجر به نشت فاضلاب به محیط زیست شود، که این امر به آلودگی آب و خاک و تهدید حیات وحش منجر می‌شود.
  • پیشگیری از گرفتگی معمولاً کم‌هزینه‌تر از تعمیر و رفع گرفتگی‌های شدید است.
  • لوله‌های بدون گرفتگی به معنای عدم دغدغه برای ساکنان و استفاده راحت از امکانات بهداشتی است.

بنابراین، اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده صحیح از لوله‌های فاضلاب و انجام تعمیرات و نگهداری منظم، برای جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب، اهمیت زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنیم مقاله آسیب های ناشی از گرفتگی لوله و چاه فاضلاب را مطالعه کنید.

www.piping24.ir_4.png

جمع بندی

در این مطلب به شما گفتیم که لوله و چاه فاضلاب به چه دلایلی ممکن است مسدود شود و بعد از آن چند راهکار عملی به منظور پیشگیری از گرفتگی لوله ها به شما پیشنهاد دادیم.

اما در مواقعی که گرفتگی شدید است قطعا به حضور یک متخصص برای باز کردن لوله های فاضلابی نیاز خواهید داشت.

خوشبختانه یکی از خدمات ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته انجام لوله بازکنی انواع چاه فاضلاب، حمام، آشپزخانه، توالت فرنگی و ایرانی است که توسط حرفه ای ترین متخصصین لوله بازکنی انجام می شود.

متخصصین ما به تمام تجهیزات مورد نیاز برای لوله بازکنی مجهز هستند و شما می توانید تا با یک تماس ساده با شماره های داخل سایت یا پر کردن فرم درخواست متخصص سفارش خود را ثبت کنید تا متخصص ما در اسرع وقت با شما بگیرد.

لوله بازکنی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته همراه با گارانتی تضمین کیفیت انجام می شود و قبل از شروع کار قیمت دقیق به شما اعلام می شود تا هیچ نگرانی بابت کیفیت کار و دستمزد متخصص نداشته باشید.

بنابراین اگر لوله های فاضلاب شما به هر دلیلی گرفته است، همین الان برای ثبت سفارش اقدام کنید تا متخصصین ما جهت انجام کار با شما تماس بگیرند.

منبع

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

اشتراک گذاری این صفحه