شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بدون هیچ دلیل واضحی کارکرد کولر گازی دچار اختلال شده به صورتی که دستگاه روشن نمی شود و یا تنظیمات آن به هم ریخته است و یا ریموت کنترل کولر گازی با وجود داشتن باتری کار نمی کند.

در چنین مواقعی اولین پیشنهاد متخصصین کولر گازی این است که یک بار کولر گازی و یا ریموت کنترل کولر را ریست کنید. اگر می خواهید با شیوه ریست کردن کولر اسپلیت و کنترل این وسیله آشنا شوید در ادامه ما را همراهی کنید.

مهمترین مشکلات به وجود آمده در کولر گازی

ابتدا با هم به بررسی آن دست از مشکلات مهم در کولر گازی می پردازیم که برای رفع ابتدایی آن ها می توان به ریست کردن کولر گازی اقدام کرد. این مشکلات اغلب به سیستم نرم افزاری دستگاه مربوط می شوند:

  1. روشن نشدن موتور یا کمپرسور کولر گازی

اگر مشاهده می کنید کولر گازی تنها روی حالت فن مانده است و موتور آن روشن نمی شود، می توانید برای راه اندازی کمپرسور یک بار کولر گازی را ریست کنید.

  1. فعال شدن خود به خود قطع کننده مدار

یکی از شایع ترین دلایل نیاز به ریست کردن کولر گازی زمانی است که قطع کننده مدار محافظ به صورت خودکار فعال می شود.

با وجود اینکه فعال شدن قطع کننده مدار کولر گازی به منظور پیشگیری از آتش سوزی و انفجار سیستم ضروری است، اما اگر مشاهده کردید این اتفاق دائم تکرار می شود، می توانید جهت تست، کولر گازی را یک بار ریست کنید. در صورت عدم رفع این مشکل توصیه می کنیم حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

  1. خروج باد گرم از کولر گازی با وجود تنظیم ترموستات بر روی درجه پایین

گاهی مشاهده شده که ترموستات کولر گازی را بر روی درجه پایین تنظیم کرده ایم، اما کولر گازی به جای باد سرد، باد گرم می دهد.

هر چند دلایل بسیار متنوعی باعث سرد نبودن باد کولر گازی می شوند، اما یکی از دلایل اصلی آن ارور ترموستات است که با ریست کردن کولر حل می شود. برای بررسی بیشتر این مشکل پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله 13 علت سرد نکردن کولر گازی به همراه راه حل این مشکل را مطالعه کنید.

  1. نمایش کد خطا بر روی کولر گازی

در بعضی از مواقع کولر گازی ارور می دهد، مبنی بر این که مشکلی در سیستم برق، ولتاژ یا هر بخش الکترونیکی دستگاه وجود دارد. در چنین شرایطی می توان برای رفع خطا کولر گازی این وسیله را ریست کرد.

راهنمای کامل ریست کردن کولر گازی 1

آموزش ریست کردن کولر گازی

حال که با مشکلات کولر گازی که با کمک ریست کردن رفع می شوند، آشنا شدید، به سراغ آموزش نحوه ریست کولر گازی می رویم. در ادامه روش ریست اسپلیت را به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم:

مرحله اول: قطع کردن برق کولر گازی

برای حفظ امینت دستگاه و پیشگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کولر در اثر ریست کردن، توصیه می شود در قدم اول ترموستات کولر گازی را در حالت OFF یا خاموش قرار داده و سپس کولر گازی را کاملاً خاموش کنید. حتی می توانید برق اصلی به کولر را از جعبه فیوز دستگاه قطع نمایید.

جعبه فیوز کولر گازی در مکانی در داخل ساختمان قرار گرفته است که برق مورد نیاز کولر را تامین می کند. اگر قادر به یافتن آن نیستید، بهتر است دوشاخه برق کولر را از پریز جدا کرده و یا برق واحد ساختمانی را قطع کنید تا مطمئن شوید برق کولر گازی کاملاً قطع است.

مرحله دوم: پیدا کردن و فشار دادن دکمه ریست کولر گازی

اغلب کولر گازی ها دارای دکمه ریست هستند که اغلب بسیار ریز بوده و به رنگ قرمز است. برای پیدا کردن دکمه ریست کولر گازی خود می توانید به دفترچه راهنمای این وسیله مراجعه کنید. در هر صورت بعد از یافتن دکمه ریست آن را بین 3-5 ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید.

در صورتی که قادر به پیدا کردن دکمه ریست کولر گازی نیستید، می توانید از یک راه دیگر اقدام کنید. روش ریست کولر گازی به این صورت است که باتری های ریموت کنترل کولر را از داخل آن جدا کرده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید.

مرحله سوم: وصل کردن برق کولر گازی

بعد از گذشت 15 دقیقه از زمان خارج کردن باتری ها از داخل ریموت کنترل کولر می توانید برق کولر گازی را مجدداً وصل کرده و باتری های ریموت کنترل را در جای خود قرار دهید.

اگر از دکمه ریست کولر برای راه اندازی مجدد آن استفاده کرده اید، کافیست بعد از فشار دادن دکمه ریست و لحظه ای صبر کردن، دوباره برق کولر را وصل کنید. در این مرحله مادربرد اصلی و تنظیمات کولر گازی به صورت کامل ریست شده و به حالت اولیه برگشته اند.

مرحله چهارم: تنظیم مجدد کولر گازی

این مرحله زمان تست عملکرد کولر گازی بعد از ریست کردن است، برای این منظور یکی از عملکردهای کولر گازی در حالت سرمایش و یا گرمایش را انتخاب کرده و کولر گازی را دوباره تنظیم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تنظیم کولر گازی توصیه می کنیم به مقاله آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی مراجعه کنید.

اگر بعد از تنظیم مجدد کولر گازی باز هم شاهد مشکلات در عملکرد کولر هستید، بهتر است از تعمیرکار کولر گازی کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که روش ریست کولر گازی جنرال، ریست کولر گازی ال جی و ریست کولر گازی سامسونگ همانند روشی است که در قسمت فوق گفته شد.

راهنمای کامل ریست کردن کولر گازی 2

آموزش ریست ریموت کنترل کولر گازی

گاهی مواقع مشکلات ریموت کنترل کولر گازی از قبیل هنگ کردن ریموت کنترل ما را مجبور می کند برای ریست کردن آن اقدام کنیم. منظور از هنگ کردن ریموت کنترل این است که با وجود پر بودن باتری ریموت برخی از دکمه های آن کار نمی کنند و یا بعضی از تنظیمات و عملکردهای کولر با مشکل مواجه شده اند.

به طور کلی 2 روش برای ریست کردن ریموت کنترل اسپلیت وجود دارد که ما در ادامه این دو روش را به شما آموزش می دهیم. اما قبل از آن توصیه می کنیم از سالم بودن کنترل کولر گازی خود مطمئن شوید.

روش اول: ریست دستی ریموت کنترل اسپلیت

راه اول برای ریست کردن ریموت کنترل کولر بسیار ساده است، به این صورت که باتری های ریموت کنترل را از آن خارج کرده و بعد از گذشت 3-5 دقیقه دوباره آن ها را در جای قبلی قرار می دهید و از کنترل استفاده می کنید.

روش دوم: ریست ریموت کنترل با استفاده از دکمه ریست

ما این روش را به عنوان راه دوم به شما آموزش می دهیم، به این دلیل که برخی از مدل های ریموت کنترل به دکمه ریست مجهز نیستند. در واقع فقط تعدادی از کولرها از قبیل کولر گازی جنرال، ال جی و سامسونگ دارای دکمه ریست بر روی ریموت کنترل خود هستند.

دکمه ریست ریموت کنترل کولر گازی به دو شکل قابل مشاهده است. این دکمه یا به صورت دکمه برآمده و یا به شکل دکمه حفره ای است.

اگر دکمه ریست در ریموت کنترل کولر گازی برآمده یا برجسته باشد، کافیست آن را در حدود 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید. بعد از رها کردن دکمه، ریموت کنترل ریست شده و تنظیمات آن به حالت اولیه برمی گردد.

اما در صورتی که شکل ظاهری دکمه ریست به صورت حفره ای باشد، باید با کمک جسم نوک تیز ریز، همچون نوک سوزن این دکمه را فشار داده و 3 ثانیه نگه دارید. با این اقدام برد ریموت کنترل کولر گازی شما ریست شده و تنظیمات آن به حالت اولیه برمی گردد.

شاید جالب باشد بدانید که در برخی از کولرهای گازی با ریست کردن ریموت کنترل، کولر گازی نیز مجدداً راه اندازی می شود. به همین دلیل می توان از این قابلیت به عنوان روش ریست اسپلیت استفاده کرد.

راهنمای کامل ریست کردن کولر گازی 3

چه زمانی باید کولر گازی را ریست کنیم؟

حال سوالی که اینجا مطرح می شود در خصوص زمان مناسب ریست کردن کولر گازی است. به طور معمول هر زمان عملکرد کولر گازی دچار اختلال شود، بهتر است در قدم اول کولر را ری استارت کنیم.

معمولاً مشکلات کولر گازی به دلیل ایراد در ولتاژ، جریان، مقاومت و دیگر پارامترهای نرم افزاری سیستم کولر گازی ایجاد می شود که با ریست کردن کولر قابل رفع هستند.

بنابراین همانطور که در بخش اول توضیح دادیم، در صورت ایراد در قطع کننده مدار، تنظیمات نادرست ترموستات و عدم کارکرد صحیح کولر در تولید باد سرد توصیه می شود به ریست کردن کولر گازی اقدام کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب در خصوص علت نیاز کولر گازی به ریست کردن برای شما توضیحاتی را بیان کردیم و روش ریست کردن کولر گازی و ریموت کنترل این وسیله را به شما آموزش دادیم.

با این حال به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر چند ریست کردن اسپلیت طبیعی است، اما انجام آن به دفعات ممکن است نشان دهنده وجود مشکل بزرگتری باشد و اگر دائماً کولر را ری استارت کنید، احتمالاً آسیب های بیشتری به سیستم کولر وارد خواهید کرد.

بنابراین اگر همیشه در حال ریست کولر گازی خود هستید، از یک تکنسین کولر گازی بخواهید دستگاه شما را بررسی کند. آنها می توانند مشکل را تشخیص دهند و سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل را برای نیازهای شما پیدا کنند.

متخصصین ما در گروه تاسیسات 24 ساعته این توانایی را دارند که تعمیر کولر گازی شما را با بهترین کیفیت انجام دهد. ما در این مجموعه تمامی خدمات از جمله تعمیر و سرویس کولر گازی را به همراه گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می کنیم.

پس اگر با وجود آموزش های داده شده و ریست کردن کولر گازی باز هم مشکل دستگاه همچنان باقی است، می توانید برای ثبت سفارش به منظور بهره مندی از خدمات ما همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

راهنمای کامل ریست کردن کولر گازی 4

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • از جمله مشکلات کولر گازی که نیاز به ریست کردن این وسیله را به ما یادآوری می کند، می توان به روشن نشدن کمپرسور، خروج باد گرم از کولر گازی، نمایش کد خطا و فعال شدن دائمی قطع کننده مدار اشاره کرد.
  • برای ریست کردن کولر گازی ابتدا باید برق دستگاه را به طور کامل قطع کرده و سپس دکمه ریست روی بدنه کولر را به مدت 3 ثانیه فشار دهیم. بعد از آن می توانیم برق کولر را مجدد وصل کرده و دستگاه را بر روی حالت و دمای دلخواه تنظیم کنیم.
  • اگر ریموت کنترل کولر گازی هنگ می کند، می توانیم باتری های کنترل را از آن خارج کرده و بعد از چند دقیقه باتری ها را در جای خود قرار دهیم. همچنین می توانیم دکمه ریست کنترل را به مدت 5 ثانیه فشار دهیم.
  • ریست کردن کولر گازی زمانی مورد نیاز است که مشکلات نرم افزاری در سیستم کولر ایجاد شده باشد.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. چگونه می توان کولر گازی را ریست کرد؟ ریموت کنترل کولر نیز کار نمی کند.

برای رفع این مشکل ابتدا برق کولر گازی را به مدت 10 دقیقه قطع کنید و باطری های ریموت کنترل را نیز خارج کرده و بعد از آن کولر را مجدداً روشن کنید و ریموت را راه اندازی نمایید.

  1. اگر بعد از ریست کولر گازی باز هم کولر روشن نشد، چه باید کرد؟

در چنین شرایطی بهتر است از تعمیرکار کولر گازی کمک بگیرید. چون احتمالاً دستگاه نیاز به تعمیر دارد.

  1. نحوه ریست کردن برندهای مختلف کولر گازی به چه صورت است؟

شما می توانید دکمه قرمز رنگ ریست روی کولر را فشار دهید و اگر کولر گازی شما دکمه ریست ندارد، برق آن را برای چند دقیقه قطع کرده و سپس وصل کنید.

منبع فارسی

منابع انگلیسی: منبع 1، منبع 2

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه