در روزهای گرم تابستانی، کولر گازی جنرال شکار به عنوان یک همراه وفادار در خانه‌ها و محیط‌های کاری ما حضور دارد. این دستگاه بی‌نظیر که با طراحی زیبا و عملکرد عالی خود، توانسته ارامش و راحتی را در دستان ما قرار دهد، باعث شده که بیش از یک دستگاه الکترونیکی معمولی باشد.

اما در طول زمان و به دلیل استفاده مداوم، کولر گازی جنرال شکار به سرویس و تعمیرات دوره‌ای نیاز دارد تا همچنان بتواند با کارایی بالا و بهره‌وری بی‌نقص خدمت کند. در این مقاله، با مفاهیم و مراحل سرویس و تعمیر کولر گازی جنرال شکار آشنا خواهیم شد.

همراه با راهنمایی‌ها و نکات مفید این مطلب خواهید توانست از کولر گازی جنرال شکار به بهترین نحو مراقبت کرده و از لحظات خنک و آرامش‌بخش آن لذت ببرید. پس با ما تا انتها همراه باشید.

بررسی ویژگی ها و عملکرد کولر گازی جنرال شکار در یک نگاه

کولر گازی جنرال شکار یکی از محصولات برجسته شرکت جنرال شکار در زمینه تولید تجهیزات خانگی است. این دستگاه‌ها با توجه به نوع مدل و سری محصول، ویژگی‌های متفاوتی دارند که در کل به چندین دسته قابل تقسیم هستند. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها و عملکرد کولر گازی جنرال شکار اشاره می‌کنیم:

  • توان: توان کولر گازی جنرال شکار از 9000 تا 48000 بی تی یو بر ثانیه متغیر است. با توجه به اندازه و مساحت فضایی که قرار است با این دستگاه خنک شود، باید توان مناسب را انتخاب کرد.
  • کارایی: این دستگاه‌ها در کارایی بسیار بالایی عمل می‌کنند. به عنوان مثال، برخی مدل‌های جنرال شکار با استفاده از تکنولوژی Inverter می‌توانند تا 70 درصد از مصرف انرژی را کاهش دهند.
  • دمای خنک کردن: دمای خروجی کولر گازی جنرال شکار بین 16 تا 30 درجه سانتیگراد است و با توجه به محیط، می‌توان تنظیمات مختلفی را روی دستگاه انجام داد.
  • فیلترهای هوا: برخی مدل‌های کولر گازی جنرال شکار با فیلترهای هوای قابل شستشو و قابل تعویض مجهز شده‌اند که به صورت مداوم هوای داخل فضا را تصفیه می‌کنند.
  • سیستم‌های حفاظتی: کولر گازی جنرال شکار با برخورداری از سیستم‌های حفاظتی مختلف مانند حفاظت در برابر بالا رفتن فشار، کمبود گاز و حرارت بیش از حد، ایمنی کاربران را تضمین می‌کند.
  • کنترل: برخی از مدل‌های جنرال شکار دارای کنترل از راه دور هستند که به کاربر امکان کنترل آسان و دقیق را می‌دهد. همچنین، برخی از مدل‌ها قابلیت اتصال به شبکه‌های هوشمند و کنترل از طریق تلفن همراه را دارند.

حال که با ویژگی‌ها و عملکردهای کولر گازی جنرال شکار آشنا شدید، بیشتر از اهمیت سرویس های دوره ای این وسیله مطلع می شوید. در ادامه در خصوص روش سرویس کولر گازی جنرال شکار صحبت می کنیم.

راهنمای_جامع_سرویس_و_تعمیر_کولر_گازی_جنرال_شکار-_1.jpg

مراحل سرویس کولر گازی جنرال شکار

سرویس کولر گازی جنرال شکار عموماً شامل چندین مرحله است که به ترتیب زیر انجام می‌شود:

  1. خاموش کردن و قطع برق

قبل از شروع هرگونه سرویس و تعمیرات، ابتدا باید کولر گازی را خاموش کرده و برق را قطع کنید. این یک اقدام ایمنی مهمی است و باعث می شود در طول فرایند سرویس، هیچ خطری وجود نداشته باشد.

  1. تمیز کردن فیلترها

فیلترهای هوای کولر گازی جنرال شکار معمولاً به سرعت کثیف می‌شوند. بنابراین، باید آنها را بررسی کرده و در صورت لزوم تمیز یا تعویض کنید. فیلترهای تمیز شده باید قبل از قرار دادن بر روی کولر گازی به دقت خشک شوند.

  1. تمیز کردن بخش خارجی

با استفاده از یک پارچه نرم و خشک، سطوح خارجی کولر گازی را تمیز کنید. این بخش ها شامل کندانسور، فن و صفحه خارجی کولر گازی است. در زمان پاکسازی یونیت خارجی کولر گازی از آب و مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید تا به قطعات داخلی آسیب نرسانید.

  1. بررسی و تمیز کردن بخش داخلی

برای دسترسی به بخش داخلی کولر گازی جنرال شکار، باید پنل‌ داخلی کولر را باز کنید. در این مرحله، باید بخش‌های داخلی کولر گازی از جمله اوپراتور و پره های آن را بررسی کرده و تمام قطعات را از گرد و غبار و کثیفی پاک کنید.

  1. بررسی و تنظیمات

در این مرحله، باید تنظیمات کولر گازی جنرال شکار را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه پارامترها به درستی تنظیم شده‌اند. این تنظیمات شامل تنظیم دما، سرعت فن، حالت عملکرد (سرمایش یا گرمایش) و سایر موارد مربوطه است.

  1. بررسی و شارژ میزان گاز مبرد

در صورتی که کولر گازی جنرال شکار به خوبی سرد نمی کند، ممکن است نیاز به شارژ مجدد گاز مبرد داشته باشد. در این صورت، باید با استفاده از ابزارهای مناسب، میزان گاز مبرد را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را شارژ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله طریقه شارژ کردن کولر اسپلیت مراجعه کنید.

  1. بررسی و تنظیم سیستم هوای خنک‌کننده

سیستم هوای خنک‌کننده کولر گازی جنرال شکار شامل فن‌ها و کانال‌های هوایی است. در این مرحله، باید فن‌ها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که به درستی عمل می‌کنند. همچنین، کانال‌های هوایی را نیز بررسی کنید و از عدم وجود موانع و تنگی در آنها مطمئن شوید.

  1. بررسی و تنظیم ترموستات

ترموستات کنترل دما در کولر گازی جنرال شکار را به عهده دارد. در این مرحله، باید ترموستات را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که به درستی عمل کرده و دستگاه را در دمای موردنظر تنظیم می‌کند. در صورت لزوم، ترموستات را تنظیم یا تعویض کنید.

  1. روشن کردن کولر گازی و آزمایش عملکرد

پس از انجام تمامی فعالیت‌های سرویس، می‌توانید کولر گازی جنرال شکار را روشن کنید و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سرمایش یا گرمایش به درستی انجام می‌شود، فن‌ها صداهای غیرطبیعی ندارند و تمامی تنظیمات به درستی عمل می‌کنند.

  1. پایان سرویس و تمیزکاری

در انتهای سرویس، باید تمامی پنل های داخلی و خارجی را بسته و دستگاه را مجدداً به برق وصل کنید. همچنین، می‌توانید سطوح خارجی کولر گازی را پاک کنید و ابزارها و مواد استفاده شده را به محل مناسب برگردانید.

مهم است به خاطر داشته باشید که توضیحات داده شده فقط یک راهنمای کلی در خصوص سرویس کولر گازی بود و ممکن است بسته به مدل و نوع کولر گازی جنرال شکار و شرایط خاص، برخی مراحل دیگر هم مورد نیاز باشند. پس در صورت لزوم به تکنسین مجرب مراجعه کنید.

همچنین توصیه می کنیم مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید تا در خصوص اقدامات قابل انجام در سرویس فصلی کولر گازی، زمان و معایب انجام ندادن آن مطلع شوید.

 

نشانه های خرابی کولر گازی جنرال شکار

نشانه‌های خرابی کولر گازی جنرال شکار ممکن است متنوع باشند و بسته به نوع و مشکل خرابی، ممکن است تفاوت داشته باشند. اما برخی از نشانه‌های معمول خرابی کولر گازی جنرال شکار عبارتند از:

  1. عدم تولید سرمای کافی

اگر کولر گازی شما در حالت عادی به میزان مناسبی سرما نمی‌دهد و درجه حرارت محیط به طور قابل توجهی کاهش نمی‌یابد، ممکن است نشانه خرابی در سیستم خنک‌کننده یا کمبود گاز باشد.

  1. عملکرد نامناسب

اگر کولر گازی جنرال شکار شما به طور ناگهانی روشن و خاموش می‌شود یا در حالت عملکرد نامناسبی قرار می‌گیرد، این نشانه وجود مشکلات در قسمت‌های الکتریکی، موتور، یا سیستم کنترل است.

  1. صداهای غیرعادی

صداهای بلند، صدای تکان خوردن، صداهای لرزشی یا صداهای دیگری که در سیستم کولر گازی عادی نباشند، ممکن است به خرابی در قطعات مکانیکی، فن‌ها یا کمپرسور اشاره کنند. کلیپ زیر را ببینید تا بدانید علت سر و صدای کمپرسور و راه حل تعمیر آن چیست؟

  1. نشتی آب

اگر از کولر گازی جنرال شکار شما آب نشت کند، ممکن است به خرابی سینی تخلیه و مسدود شدن شلنگ تخلیه مربوط باشد.

  1. عملکرد غلط در صفحه نمایش

در صورتی که صفحه نمایش کولر گازی اطلاعات اشتباه یا نامعمول نشان می دهد، مثلاً دمای نمایشی نادرست باشد، این علامت وجود مشکل در سیستم کنترل یا سنسورها است.

  1. بوی نامطبوع

بوی سوختنی، بوی متعفن یا بوهای نامطبوع و غیرمعمول دیگری که از کولر گازی جنرال شکار بیرون می آید، می‌تواند نشانه خرابی در قطعات الکتریکی، موتوریا سیستم سرمایش کولر باشد.

در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ها، بهتر است از یک تکنسین مجرب برای بررسی و تعمیرات لازم کمک بگیرید.

راهنمای_جامع_سرویس_و_تعمیر_کولر_گازی_جنرال_شکار-2.jpg

مشکلات رایج در کولر گازی جنرال شکار

به‌طور کلی، مشکلات رایج در کولر گازی جنرال شکار شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. عدم سرد شدن کامل کولر

این مشکل می‌تواند به دلیل مسدود شدن فیلتر هوا، نداشتن گاز مبرد کافی، خرابی کمپرسور یا ترکیبی از این موارد باشد. برای رفع این مشکل، می‌توانید فیلترهای هوای کولر را تمیز کرده، سطح گاز مبرد را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم کولر گازی را شارژ کنید. البته اگر علت از خرابی کمپرسور باشد، باید تعمیر یا تعویض کمپرسور را انجام دهید.

  1. عدم اجرای کولر

این مشکل می‌تواند به دلیل قطع شدن برق، خرابی ترانسفورماتور، اتصالی یا قطعی کابل‌های برق، خرابی یا قطع شدن کانکشن‌های برق و یا خرابی پنل کنترل باشد.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید وضعیت برق کولر گازی را بررسی کرده و در صورت نیاز با یک تکنسین برق تماس بگیرید. در صورتی که مشکل از پنل کنترل باشد، می‌توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

  1. صدای بلند کولر

این مشکل می‌تواند به دلیل پایین بودن روغن کمپرسور، وجود گرد و غبار در فن کولر یا خرابی قطعات داخلی کولر باشد.

برای رفع این مشکل، می‌توانید روغن کمپرسور را تعویض کرده، فن کولر را تمیز یا تعویض کنید. همچنین قطعات داخلی کولر را بررسی و در صورت نیاز آن ها تعمیر یا تعویض کنید.

  1. نشت گاز مبرد

این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی شیر انبساطی، له شدن لوله های مسی گاز کولر یا خرابی واشرهای مهر و موم در واحد داخلی باشد. برای رفع این مشکل، باید قطعات مذکور را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

 

نحوه تعمیر کولر گازی جنرال شکار

تعمیر کولر گازی جنرال شکار باید به صورت دقیق و با دانش و تخصص کافی انجام شود. در ادامه، مراحل تعمیر کولر گازی جنرال شکار را به شما توضیح می‌دهیم:

  1. شناسایی مشکل

ابتدا باید مشکل کولر گازی را شناسایی کرد. بهتر است برای شناسایی مشکل، از دستگاه‌های تشخیص خطا استفاده کنید. در صورتی که دستگاه تشخیص خطا در دسترس نیست، با دقت به صدای کولر گازی گوش دهید و بررسی کنید که آیا صدای غیرعادی وجود دارد یا خیر.

  1. بررسی کامل قطعات

بعد از شناسایی مشکل، باید کلیه قطعات کولر گازی را بررسی کنید که شامل بررسی قطعات بیرونی و درونی کولر گازی، فن‌ها، مبدل حرارتی، کمپرسور، کنترل‌کننده، واشر و... می‌شود. در صورتی که قطعات خراب و تعویض نیاز دارند، باید آن‌ها را تعویض کنید.

  1. تعمیر کمپرسور

کمپرسور یکی از مهمترین قطعات کولر گازی است که در صورت خرابی، می‌تواند باعث خرابی کلی کولر گازی شود. در صورت خرابی کمپرسور، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. با مشاهده کلیپ زیر می توانید از مشکلات و خرابی های رایج کمپرسور کولر گازی مطلع شوید.

  1. پاک کردن و تعویض فیلتر

در صورتی که فیلتر هوا کولر گازی کثیف یا خراب باشد، باید آن را تمیز کرده یا تعویض کنید. متخصص ما در کلیپ زیر به شما خواهد گفت که تعویض فیلترهای هوا چه تاثیری در راندمان این وسیله دارد.

  1. شارژ مجدد گاز

در صورتی که کولر گازی کم گاز شده است، باید گاز آن را مجدداً شارژ کنید. برای انجام این کار، بهتر است با یک تکنسین مجرب همراهی کنید.

  1. آزمایش و تنظیمات

بعد از تعمیرات، باید کولر گازی را آزمایش کرده و اطمینان حاصل کنید که مشکل برطرف شده است. همچنین، تنظیمات کولر گازی را بررسی کنید و به طور صحیح تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که تعمیر کولر گازی یک فرآیند پیچیده است و بهتر است در صورت مشکل جدی، با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید. همچنین، همواره دستورالعمل‌های تولید کننده را رعایت کرده و از ابزارها و تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

 

توصیه های طلایی برای حفظ و نگهداری بهتر از کولر گازی جنرال شکار

برای نگهداری بهتر کولر گازی جنرال شکار و پیشگیری از خرابی این وسیله، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  1. تمیز کردن فیلترها

تمیز کردن فیلترهای کولر گازی به منظور جلوگیری از انسداد آنها بسیار مهم است. با تمیز کردن فیلترها به‌صورت منظم، می‌توانید از راندمان بهتر کولر گازی بهره‌مند شوید و در نتیجه، هزینه‌های مربوط به تعمیرات نیز کاهش یابد.

  1. نظافت داخلی کولر گازی

برای حفظ کیفیت هوا و جلوگیری از رشد قارچ و باکتری‌ها در داخل کولر گازی، بهتر است که داخل آن را به‌صورت منظم تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از محلول آب و سفیدکننده یا محلول خاصی که تولید کننده توصیه می‌کند، استفاده کنید.

  1. استفاده از قطعات اصلی

برای پیشگیری از خرابی کولر گازی، بهتر است از قطعات اصلی تولید کننده استفاده کنید. قطعات اصلی باعث بالا رفتن عمر کولر گازی می‌شوند و همچنین از لحاظ بهره‌وری، به‌صورت بهینه عمل می‌کنند.

  1. نصب کولر گازی در محل مناسب

نصب کولر گازی در محلی با دمای مناسب و هوای تمیز و خشک، می‌تواند به بهره‌وری بهتر آن کمک کند و مانع از خرابی‌های زودرس کولر گازی شود.

  1. نصب تایمر

نصب تایمر بر روی کولر گازی، مانع از استفاده اضافه و نامناسب از کولر گازی شده و در هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی صرفه‌جویی می کند.

  1. سرویس دوره ای کولر گازی

برنامه‌ریزی برای سرویس کولر گازی به صورت دوره‌ای و توسط سرویسکار کولر گازی می تواند در تشخیص و پیشگیری از مشکلات ناشی از خرابی و عدم عملکرد صحیح کولر گازی جنرال شکار بسیار مفید باشد.

با رعایت این موارد، می‌توانید نگهداری بهتری از کولر گازی جنرال شکار داشته باشید و عمر مفید آن را بهبود دهید. در کلیپ زیر می توانید با مراحل سرویس دوره ای کولر گازی آشنا شوید.

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سرویس و تعمیر کولر گازی جنرال شکار پرداختیم و به شما نکات مهمی را برای نگهداری بهتر و جلوگیری از خرابی این دستگاه‌ها یادآوری کردیم. باید به یاد داشته باشید که سرویس و تعمیر دوره‌ای کولر گازی جنرال شکار به مراتب ارزان‌تر از هزینه‌های ناشی از خرابی آن است و بنابراین اهمیت آن را نباید کم‌تر از آنچه که باید در نظر گرفت.

اگر شما نیز در داشتن یک کولر گازی جنرال شکار به عنوان دستگاه تنظیم دمای فضاهای داخلی خود علاقه‌مندید، بهتر است برای نگهداری بهتر آن، مراحل سرویس و تعمیر آن را به دقت پیگیری کنید. همچنین بهتر است در صورت مشاهده هرگونه علامت خرابی در دستگاه، سریعا اقدام به تعمیر آن کنید تا جلوی ایجاد مشکلات جدی‌تر گرفته شود.

یکی از ده ها خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته انجام تعمیر کولر گازی و سرویس این وسیله توسط تکنسین های مجرب است که همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می شود.

بنابراین اگر شما هم برای سرویس یا تعمیر کولر گازی جنرال شکار خود به کمک نیاز دارید، همین الان فرم درخواست سرویسکار را پر کنید یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

راهنمای_جامع_سرویس_و_تعمیر_کولر_گازی_جنرال_شکار-_3.jpg

پرسش و پاسخ های متداول

۱. چگونه می‌توان کولر گازی جنرال شکار را سرویس کرد؟

به دلیل پیچیدگی ساختار دستگاه بهترین روش برای سرویس کردن کولر گازی جنرال شکار، تماس با تکنسین متخصص و کارآزموده است.

۲. چه علایمی نشان دهنده این است که کولر گازی جنرال شکار نیاز به تعمیر دارد؟

علایم خرابی کولر گازی جنرال شکار ممکن است شامل عملکرد ضعیف، صدای غیرمعمول، تغییر در دمای هوا، عدم سرماش یا مشکل در تنظیم رطوبت باشد. در صورت مشاهده هرگونه علامت خرابی، باید به سرعت اقدام به تعمیر کولر گازی کنید.

۳. برای سرویس و تعمیر کولر گازی جنرال شکار چه میزان هزینه باید پرداخت شود؟

هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی جنرال شکار، به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل، ابعاد دستگاه و همچنین موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد. اما به طور کلی، قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی جنرال شکار در بازار تقریباً یکسان است و می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد.

۴. چگونه می توان از خرابی دستگاه جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خرابی کولر گازی جنرال شکار، می‌توانید مراقبت‌های منظم و دوره‌ای انجام دهید. این اقدام شامل تمیز کردن فیلترها، بررسی و تنظیم کمپرسور، بررسی و عیب‌یابی سیستم برقی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده است.

منابع: 1، 2، 3

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

اشتراک گذاری این صفحه