حتماً برای شما هم پیش آمده که لوله فاضلاب حمام، چاه آشپزخانه و بدتر از آن، چاه توالت خانه تان گرفته باشد. فنر زنی یکی از راهکاری است که می توان برای باز کردن گرفتگی های سخت لوله و چاه فاضلاب انجام داد.

به همین دلیل افراد به دنبال تعرفه فنرزنی و لوله بازکنی هستند تا از هزینه ای که باید بابت دریافت این خدمات پرداخت کنند مطلع شوند. با ما همراه باشید تا شما را در جریان قیمت فنرزنی و لوله بازکنی 1402 بر اساس تعرفه های مجموعه تاسیسات 24 ساعته قرار دهیم.

عوامل موثر در هزینه فنرزنی و لوله بازکنی

زمانی که در مجموعه ما از خدمات فنرزنی و لوله بازکنی استفاده می کنید، هزینه نهایی سفارش شما تحت تاثیر عوامل زیر محاسبه می شود:

  • تعداد چاه یا لوله های فاضلاب مسدود شده

گاهی مشاهده شده که گرفتگی در یک خانه چندین لوله یا چاه فاضلاب گرفته است، در این صورت هزینه لوله بازکنی یا فنر زنی به تعداد چاه یا لوله های فاضلاب حساب می شود.

  • مقدار زمان مورد نیاز برای باز کردن چاه

عوامل متعددی باعث گرفتگی چاه فاضلاب می شوند که از آن جمله می توان به چربی و روغن، رسوب و جرم، مو، اشیا، مصالح ساختمانی مثل سیمان و آهک، مدفوع و دستمال کاغذی و مواد سلولزی اشاره کرد.

به طور حتم مدت زمان باز کردن لوله ای که توسط چربی و جرم مسدود شده، بسیار کمتر از باز کردن لوله فاضلابی است که به دلیل تجمع ملات سیمان یا دیگر اشیا گرفته شده. چون شدت گرفتگی با مصالح شدیدتر است.

به همین خاطر اگر متخصص زمانی بیش از یک ساعت را برای باز کردن لوله فاضلاب صرف کند، می تواند بعد از هماهنگی با مشتری دستمزد بالاتری دریافت کند.

  • خدمات مضاف بر لوله بازکنی

در مواقعی که چاه توالت فرنگی گرفته باشد، باید کاسه توالت فرنگی باز و بسته شود. در این صورت نیز هزینه مازاد به تعرفه فنرزنی اضافه می شود. چون فرد متخصص باید کاسه توالت را باز و بسته کند و این جزو خدمات مضاف بر لوله بازکنی محسوب می شود.

علاوه بر این در بعضی از پروژه ها مشاهده شده که شدت گرفتگی چاه توالت به قدری زیاد است که به خارج از کاسه توالت نفوذ کرده است، در این صورت هزینه لوله بازکنی بیشتر می شود.

مطالعه بیشتر: طریقه فنر زدن لوله فاضلاب

 

نحوه محاسبه هزینه فنرزنی و لوله بازکنی چگونه است؟

شاید هر شرکت خدماتی شیوه متفاوتی برای محاسبه هزینه فنرزنی یا لوله بازکنی داشته باشد، اما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته هزینه فنرزنی و لوله بازکنی 1402 بر اساس روش زیر محاسبه می شود:

1- هزینه فنرزنی به ازای هر بار فنر زدن 600 هزار الی 800 هزار تومان برای ظرفشویی و توالت و زیر 1 ساعت زمان اجرای کار است. (منظور از هر بار فنر زدن این است که در یک ساختمان بیش از یک لوله یا چاه مسدود شده باشد و بنابراین این هزینه برای هر لوله به صورت جداگانه حساب می شود)

2- به ازای مازاد 1 ساعت زمان کارکرد هزینه با مشتری توافق شده و به مشتری گفته شود.

3- در صورتی که فنر زده شود اما گرفتگی رفع نشود، هیچ هزینه ای بابت دستمزد و ایاب ذهاب به مجری تعلق نمی گیرد.

4- در صورت باز نشدن و تعویض فنر، هزینه مازادی از مشتری دریافت نمی شود.

5- در صورت باز شدن لوله فاضلاب، همان موقع مشتری می تواند با ریختن آب توسط سطل از باز شدن مسیر اطمینان پیدا کند.

6- توالت های خیلی کثیف که فاضلاب گرفته و به کاسه پس زده است هزینه 10% بالاتر از تعرفه می باشد.

7- در صورت گرفتگی توالت فرنگی و باز و بست کاسه توالت فرنگی هزینه 300 هزار تومان مازاد بر هزینه فنر زنی بابت برداشتن کاسه و نصب مجدد از مشتری دریافت می شود.

8- چنانچه گرفتگی لوله فاضلاب در پارکینگ یا حیاط به دلیل برخورد ریشه درخت باشد و مجری فنرزن بعد از فنرزدن متوجه این عامل شود، هزینه فنر زنی به مجری تعلق می گیرد.

 

جمع بندی

گرفتگی لوله یا چاه فاضلاب می تواند کل آسایش شما در خانه را مختل کرده و علاوه بر این بهداشت اعضا خانواده را به خطر بیاندازد. به همین دلیل در صورت گرفتگی لوله فاضلاب یا چاه توالت راهی جز کمک گرفتن از یک متخصص برای فنرزنی نیست.

ما در این مطلب قیمت لوله بازکنی و فنرزنی را به شما اعلام کردیم. اما همانطور که گفتیم این قیمت ها بر اساس تعرفه های سال 1402 بوده و مختص مجموعه تاسیسات 24 ساعته است.

پس اگر برای لوله بازکنی و فنرزنی لوله یا چاه فاضلاب ساختمان خود به دنبال یک متخصص حرفه ای هستید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

اشتراک گذاری این صفحه