فرقی نمی کند که از کدام برند پکیج استفاده کنید؛ چرا که در هر صورت برای افزایش بازدهی آن باید سرویس سالیانه پکیج دیواری را جدی بگیرید تا مجبور نباشید که در فصل سرما با مشکلات گرمایشی ساختمان دست و پنجه نرم کنید.

از این رو ما در این مطلب هر آنچه باید درباره سرویس پکیج بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم تا شما هیچ نگرانی از بابت سرویس و تعمیر پکیج خود نداشته باشید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

انواع سرویس پکیج

دو نوع سرویس پکیج وجود دارد که شامل سرویس کامل و سرویس دوره ای هستند. در سرویس کامل پکیج باید همه قطعات یکی یکی بررسی شوند تا اگر مشکلی داشته باشند، پیش از این که به تعمیر نیاز پیدا کنند برطرف شود. اما در سرویس دوره ای که دو بار در سال یعنی یک بار قبل از شروع فصل سرما و یک بار هم بعد از اتمام آن صورت می گیرد، قطعات جز به جز بررسی می شوند و عیبشان برطرف می شود.

اما به طور کلی سرویس پکیج دیواری که باید توسط سرویسکاری متخصص انجام شود شامل موارد زیر است:

  • رسوب زدایی

توصیه می شود که برای رسوب زدایی پکیج دیواری از رسوب گیرهای پلی فسفات استفاده شود. همچنین در زمان رسوب زدایی باید تهویه مناسبی هم وجود داشته باشد. در صورتی که رسوب زدایی به موقع انجام نشود، دستگاه با مشکلات مختلفی از جمله کاهش فشار آب و گرم نشدن آب مصرفی مواجه می شود که می تواند آسیب های زیادی به این سیستم گرمایشی وارد کند و طول عمر آن را کاهش دهد.

در همین راستا از شما دعوت می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید تا از نحوه شستشوی مدار رادیاتور و پکیج به منظور حذف رسوبات داخل مدار مطلع شوید.

  • کنترل فشار آب

یک سرویسکار باید در هنگام سرویس کردن پکیج، فشار آب را هم کنترل کند، زیرا اگر فشار آبی که به دستگاه وارد می شود زیاد یا کم باشد، می تواند به قطعات داخلی پکیج صدمه بزند و دستگاه را از کار بیندازد.

آقای صالح آبادی در کلیپ زیر توضیحات بیشتری در خصوص تاثیر فشار کم آب ساختمان بر عملکرد پکیج و روش حل این مشکل ارائه کرده اند.

  • کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی

سرویسکار پکیج باید حتماً در زمان سرویس دستگاه از عملکرد درست این دو مدار اطمینان حاصل کند.

  • آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون

محور پمپ سیرکولاسیون هم باید کنترل شود و اگر این پمپ گرفتگی داشته باشد برای رفع آن اقدام شود؛ چرا که وجود ایراد در این پمپ باعث می شود پمپاژ آب به درستی صورت نگیرد و در نتیجه آب به محل مورد نظر نرسد یا فشار آن کم باشد.

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج 1

  • تنظیم شیرگاز

لازم به ذکر است که بررسی شیر گاز سیستم گرمایشی و تنظیم مجدد پیچ و مهره های آن کاری تخصصی است که اگر به تعمیرکار پکیج سپرده نشود می تواند فشار گاز را دچار مشکل کند. به علاوه اگر در زمان سرویس این بخش از پکیج یک صافی مناسب بر روی شیر گاز گذاشته شود، می تواند عمر این شیر را افزایش دهد.

  • تنظیم حرارت

به کمک کلیدهای حد تنظیم و شیر ترموستاتیک روی رادیاتور شوفاژ می توان حرارت مورد نیاز محیط را تنظیم و تامین کرد تا خیلی گرم یا خیلی سرد نشود.

  • بررسی عملکرد دودکش یا فن پکیج

در صورتی که پکیج شما دارای فن باشد باید حتماً آن را بررسی کنید. ولی اگر پکیج بدون فن دارید لازم است که با چک کردن مسیرهای دودکش از عدم گرفتگی آن ها مطمئن شوید. بدین منظور کافی است که یک جسم کوچک را به داخل دودکش پرتاب کنید. اگر این جسم از دودکش رد شد، یعنی مسیر آن باز است. به خاطر داشته باشید که دودکش ها نباید پیچ و خم زیادی داشته باشند و برای هر دستگاه هم باید از یک دودکش جداگانه استفاده کرد. پس از آنجایی که استفاده از دودکش نامناسب خطر گاز گرفتگی و مرگ خاموش را در پی دارد، باید حتماً به کمک یک متخصص از سلامت دودکش، درز نداشتن اتصالات آن و باز بودن دریچه های اکسیژن اطمینان حاصل کنید.

برای این که از اهمیت وجود دودکش در پکیج مطلع شوید، حتماً به توضیحات آقای صالح آبادی در کلیپ زیر دقت کنید.

  • هواگیری پکیج و رادیاتور

هواگیری پکیج و رادیاتور باعث بهبود راندمان گرمایشی دستگاه و بلوک های رادیاتور، کاهش خطر نشت کردن آب، کم شدن سر و صدا و آسیب های احتمالی به دستگاه، استفاده بهینه از گاز و کاهش هزینه های آن می شود. بهترین زمان برای هواگیری بعد از داغ شدن رادیاتورها است، البته سرویسکار پکیج باید دقت کند که با آب گرم شوفاژ به خود آسیب نرساند.

برای این که اطلاعات بیشتری درباره انواع سرویس پکیج و مزایای سرویس دوره ای آن به دست بیاورید، حتماً کلیپ زیر را تماشا کنید.

با توجه به این که بوتان و ایران رادیاتور دو برند مطرح پکیج دیواری هستند، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مطالب مربوط به سرویس پکیج بوتان و تعمیر پکیج ایران رادیاتور را از دست ندهید.

 

نکات مهم قبل از سرویس پکیج دیواری

پیش از شروع سرویس انواع پکیج باید به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید:

1- پیش از هر کاری باید برق پکیج را قطع کنید زیرا در حین انجام سرویس دستگاه امکان برق گرفتگی وجود دارد.

2- در ادامه باید گاز این سیستم گرم کننده چند کاره را قطع نمایید تا گاز در هنگام باز کردن قطعات به بیرون نشت پیدا نکند.

3- حتماً باید آب داخل پکیج را تخلیه کنید تا فشار آب داخل دستگاه به صفر برسد. برای این کار کافی است که شیر آب داغ ظرفشویی یا حمام و ... را به همراه شیر پرکن باز کنید تا فشار آب مدار اولیه صفر شود.

 

چه زمانی باید سرویس پکیج انجام شود؟

برای سرویس پکیج بهتر است که هر چند ماه یک بار اقدام شود. بنابراین گفته می شود که بهترین زمان آن به خصوص برای پکیج های تازه خریداری شده هر شش ماه یک بار است تا چنانچه هر ایراد یا مشکلی در قطعات وجود داشت، بتوان آن را عیب یابی و تعمیر کرد.

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج 2

البته برای دستگاه هایی که مدتی از کارکرد آن ها گذشته است، بهتر است که سرویس سالیانه پکیج انجام شده و دستگاه به طور کامل بررسی شود. ضمناً به خاطر داشته باشید که برای این که این سیستم گرمایشی عملکرد مناسبی در فصل زمستان داشته باشد، بهتر است که پیش از شروع فصل سرما آن را سرویس کنید.

اما از آنجایی که سرویس پکیج شامل عملیات رسوب زدایی، تست عملکرد قطعات و ... است، باید حتماً به افراد کاردان این حوزه سپرده شود، در غیر این صورت ممکن است که دستگاه پکیج با مشکل جدی مواجه شود.

 

مراحل سرویس پکیج در 11 قدم

اگر می خواهید سلامتی و طول عمر پکیج خود را افزایش دهید، باید سرویس دوره ای و سالیانه آن را جدی بگیرید. بدین منظور باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

1- بعد از قطع گاز، برق و آب دستگاه، باید پوسته پکیج را باز کنید و به مخزن آب و لوله هایی که آب از آن ها رد می شود دقت کنید تا ببینید که آیا به رسوب زدایی احتیاج دارند یا خیر؟ در اکثر مواقع به رسوب زدایی پکیج نیاز دارید، پس باید قسمتی که آب برای گرم شدن از آن جا عبور می کند را از پکیج بیرون بیاورید و اسید را از ورودی آب دستگاه به درون آن بریزید و اجازه دهید که به مدت کوتاهی داخل آن بماند. سپس باید آن را از قسمت خروجی به بیرون هدایت کنید تا رسوب ها هم خارج شوند. در نهایت هم لازم است که آن را به خوبی با آب و مواد شوینده بشویید.

2- با توجه به این که منبع انبساط یکی از مهم ترین بخش های پکیج است، باید بدانید که اگر باد آن به اندازه کافی نباشد دستگاه زودتر از موعد خراب می شود. پس برای این که بتوانید فشار باد این منبع را چک کنید بایستی یک گیج را روی والف منبع انبساط دستگاه پکیج بگذارید و درجه باد را بررسی کنید. این درجه باید بین 7/0 الی 1 بار باشد. ضمناً فراموش نکنید که زمانی باید فشار باد منبع را اندازه بگیرید که هیچ آبی داخل مدار نباشد؛ چرا که در غیر این صورت فشاری که نشان داده می شود، فشار آب داخل مدار است.

3- در ادامه کار باید به سراغ تمیز کردن مبدل اصلی یا اولیه دستگاه بروید و پیچ های محفظه احتراق را باز کنید تا فین های آن را مشاهده کنید. سپس باید روی برنر را با روزنامه بپوشانید و مبدل اصلی را به کمک فرچه پاک کنید. البته دقت داشته باشید که نباید در هر بار سرویس پکیج، مبدل ها را اسیدشویی کنید، زیرا اسیدشویی پکیج باعث کاهش طول عمر آن می شود و لایه های مبدل که از جنس مس است را می خورد و ممکن است آن را سوراخ کند.

4- در مرحله چهارم از سرویس انواع پکیج بهتر است که برد این دستگاه گرم کننده چند کاره را مورد بررسی قرار دهید تا خاک نگرفته باشد، زیرا این گرد و خاک ها می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد پکیج شود. برای تمیز کردن این خاک ها می توان از سشوار استفاده کرد. البته این کار را باید با دقت زیادی انجام دهید، زیرا برد پکیج بسیار حساس است و ممکن آسیب ببیند.

3- حالا می توانید دودکش پکیج دیواری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مسیر آن مسدود نشده است، زیرا انسداد مسیر دودکش باعث برگشت CO2 به محیط و مرگ می شود. بدین منظور لازم است که از روی پشت بام یک سنگ کوچک را داخل دودکش بیندازید. در صورتی که صدای برخورد این سنگ با پکیج را شنیدید، یعنی مسیر باز است، ولی چناچه صدایی نشنیدید یعنی یک شی یا پرنده ای این مسیر را مسدود کرده است.

اگر پکیج خود را در بالکن نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما کلیپ زیر را تماشا کنید تا با نکات مهم در زمان سرویس پکیج خود آشنا شوید.

4- یکی دیگر از مهم ترین مراحل سرویس پکیج، تمیز کردن مشعل آن است. برای انجام این کار کافی است که از یک دمنده یا جارو برقی کمک بگیرید تا اگر گرد و خاک یا آشغالی سوراخ های آن را مسدود کرده است باز شود. معمولاً همین کار کفایت می کند و اگر تمایل دارید که سرویس کاملی انجام دهید، می توانید در زمانی که دستگاه خاموش است، یک اسپری خشک ناهید را با شدت داخل محفظه احتراق اسپری کنید و صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

5- برای این که از تمیز بودن فن دستگاه مطمئن شوید، چند راه دارید. یکی این که فن را به طور کامل باز کنید و آن را با آب بشویید. اما اگر فرصت کافی برای این کار ندارید، می توانید با استفاده از یک اسپری WD-40 منطقه فن را به طور کامل پاک کنید. به علاوه چون این اسپری چرب است، اگر آن را داخل بلبرینگ ها و شافت فن هم تزریق کنید، آن ها روان تر می شوند.

چنانچه فن سیستم گرمایشی پکیج به روغن کاری نیاز داشت، کافی است که از روغن یاتاقان کولر یا روغن چرخ خیاطی کمک بگیرید. فراموش نکنید که این روغن را باید در بلبرینگ ها بریزید و همزمان پره فن را بچرخانید تا به خوبی چرب شود. در ادامه هم می توانید با استفاده از اسپری، داخل لوله ونتوری را تمیز نمایید.

6- در سرویس پکیج نباید از پمپ آن غافل شوید. بنابراین ابتدا پمپ را به وسیله آچار آلن باز کنید و پره های روتور آن را تمیز نمایید. سپس برای روان کار کردن این قطعه، کمی مایع ظرفشویی در داخل شافت بریزید و روتور را بچرخانید. بعد هم واشر پمپ را در جای خود قرار دهید و پیچ های پمپ را به شکل ضربدری و محکم ببندید.

7- در ادامه کار و برای تمیز کردن جرقه زن باید چندین بار سمباده را بر روی الکترود و جرقه زن بکشید و بعد آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. البته کارهای دیگری هم باید در این مرحله انجام شود که شامل موارد زیر است:

* از سالم بودن چینی دور الکترود یون و جرقه زن اطمینان حاصل کنید.

* فاصله ای که باید بین سر جرقه زن و برنر وجود داشته باشد را به درستی تنظیم کنید.

* از این که الکترود یون و جرقه زن به کابل خود وصل شده اند و به جایی از بدنه متصل نیستند، مطمئن شوید.

7- اکنون باید شیر پرکن دستگاه را باز کنید و صبر کنید فشار داخل مدار به 1 الی 5/1 بار برسد. سپس همه اتصالات را بررسی کنید تا جایی نشتی وجود نداشته باشد. توجه کنید که اگر کوچک ترین نشتی دیدید، باید مجدداً فشار مدار را به صفر برسانید و بار دیگر اتصالات را محکم کنید تا نشتی از بین برود.

8- در ادامه لازم است که شیر گاز را باز کنید و به کمک مخلوط آب، مایع ظرفشویی و یک ابر، همه اتصالات گاز را بررسی کنید تا هیچ نشتی وجود نداشته باشد.

9- حال باید دستگاه را روشن کنید. پس پکیج را به برق بزنید و آن را روی حداکثر گرمای شوفاژ قرار دهید.

10- سپس برای هواگیری پکیج به عنوان یکی از مهم ترین های بخش های سرویس دستگاه باید آب ورودی را باز کنید و اجازه دهید که به شوفاژها راه پیدا کند. بعد از این که این آب از همه آن ها رد شد باید دریچه خروجی آخرین شوفاژ را باز کنید و اجازه دهید که مقداری از آب تخلیه شود و بعد از مدتی که هوای پکیج خارج شد باید دریچه خروجی آن را ببندید. البته برای این که این آب محیط اطراف را خیس نکند، باید وقتی هوای پکیج تخلیه شد، دریچه خروجی را ببندید. در نهایت هم اگر شعله پکیج نیاز به تنظیم داشت آن را تنظیم نمایید.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_3.jpg

11. آخرین اقدامی که باید در زمان سرویس پکیج انجام دهید تنطیم دمای دستگاه در یکی از دو جالت زمستانه یا تابستانه است که از طریق ولوم های روی بدنه پکیج انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص کلیپ دمای مناسب زمستانه و تابستانه پکیج را مشاهده کنید.

ما در این بخش آموزش سرویس پکیج را در اختیار شما قرار دادیم، اما از آنجایی این کار، کاری تخصصی است و به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد، بهتر است که اگر فردی دست به آچار نیستید، این کار را به متخصص آن واگذار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس پکیج کافیست که از طریق لینک این مطلب اقدام نمایید.

در کلیپ زیر هم آقای مهندس اشتیاقی درباره سرویس کامل پکیج نکاتی را بیان کرده اند که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

 

اگر پکیج شما بوتان است و قصد سرویس آن را دارید، حتما کلیپ زیر را ببنید. در این کلیپ همکار ما یک سری نکات مهم در زمان سرویس پکیج بوتان را به شما گوشزد می کنند.

 

فیلم سرویس کامل پکیج

برای این که بتوانید به صورت تصویری هم با سرویس کامل دستگاه پکیج آشنا شوید و هیچ سوالی از این بابت در ذهنتان باقی نماند، در این قسمت توجه شما را فیلم سرویس کامل پکیج جلب می کنیم.

در زمان سرویس پکیج ایران رادیاتور نیز باید به برخی نکات مثل ارتفاع شعله، تنظیم حرارت و غیره توجه کرد. توضیحات تکمیلی را در کلیپ زیر تماشا کنید.

 

نحوه رسوب زدایی پکیج

اگر برای شما هم پیش آمده است که وقتی مشغول حمام کردن هستید آب به یک باره سرد و دوباره گرم شود، یعنی مخازن حرارتی و لوله های پکیج رسوب گرفته است. این رسوب می تواند باعث تنگی مسیر آب شود و آب با فشار و سرعت کمتری در لوله ها جریان پیدا کند و به همین دلیل است که تا زمانی که آب به محل مصرف برسد، سرد می شود. از طرف دیگر رسوبی که در مخازن حرارتی وجود دارد موجب ضخیم شدن دیواره های منبع می شود و در نتیجه باید انرژی و گرمای بیشتری مصرف شود تا آب مورد نیاز شما گرم شود. پس از آنجایی که این عامل می تواند باعث سوراخ شدن مخزن آب شود، بهتر است که قبل از بروز این مشکلات، رسوب زدایی را انجام دهید.

لازم به ذکر است که عمل رسوب زدایی پکیج کاری تخصصی است که باید بی عیب و نقص انجام شود. بنابراین توصیه می کنیم که انجام این کار را به فردی حرفه ای واگذار کنید.

  • مراحل رسوب زدایی پکیج

1- ابتدا باید دو شاخه برق پکیج را از پریز جدا کنید و بعد کاور دستگاه را باز نمایید.

2- حالا شیر ورودی آب سرد دستگاه را ببندید و بعد شیر پرکن را در جهت عقربه های ساعت باز کنید تا آب سیستم به طور کامل تخلیه شود و عقربه فشار عدد صفر را نشان دهد.

3- در ادامه باید مبدل پکیج را که به بلوک ها وصل شده باز کنید و آن را در بیاورید.

4- اکنون لازم است که مبدل سیستم گرمایشی را رسوب زدایی کنید و برای این کار هم به ماده ای به نام دیسکلر (نوعی محلول شیمیایی برای پاکسازی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی) احتیاج دارید که هیچ آسیبی هم به دستگاه شما نمی زند. اما از آنجایی که ماده ای شیمیایی است باید در هنگام کار با آن از عینک مخصوص، ماسک، دستکش و لباس استفاده کنید. حالا باید دیسکلر را درون سوراخ مبدل بریزید تا اسیدشویی انجام شود. سپس به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد آن را با فشار زیاد آب بشویید. چنانچه رسوب ها به طور کامل از بین نرفت باید فرآیند را با حرارت دادن و ضربه زدن ادامه دهید. یعنی باید مبدل را روی شعله گاز بگیرید و حرارت دهید و بعد یا با چکش روی آن ضربه بزنید یا آن را زیر فشار آب بگیرید تا مابقی رسوبات هم جدا شوند.

5- حال باید مبدل را نصب کنید، ولی قبل از آن لازم است که اگر شکل اورینگ ها تغییر کرده آن ها را عوض کنید. در واقع اورینگ نوعی اتصال حلقه ای شکل است از آن برای نصب مبدل استفاده می کنند.

6- سپس مبدل را طوری در سر جای خود قرار دهید که شیارهای آن در سمت چپ قرار بگیرند. در ادامه هم فشار دستگاه را روی عدد 5/1 قرار دهید و پکیج را روشن کنید.

  • رسوب زدایی دستگاه پکیج به کمک پمپ

اگر نمی خواهید که برای رسوب زدایی پکیج، مبدل گرمایی را دربیاورید و از دستگاه جدا کنید، می توانید رسوب زدایی را با پمپ اسیدشویی انجام دهید. در این روش باید پمپ اسیدشویی را داخل ظرف اسید بگذارید و خروجی آن را به یک طرف مبدل متصل کنید و طرف دیگر مبدل را هم با استفاده از یک شیلنگ به ظرف متصل نمایید. حال با پمپاژ اسید داخل مبدل، رسوب زدایی انجام می شود و رسوبات از طریق شیلنگ خارج می شوند. در نهایت هم باید با پمپاژ آب به داخل مبدل، آن را بشویید تا اسیدی در داخل دستگاه باقی نماند.

  • نحوه جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج

همان طور که می دانید سختی آب و وجود املاح معدنی می توانند باعث تشکیل رسوب در لوله ها و مخزن شوند. بنابراین شما با استفاده از یک دستگاه می توانید تا حد زیادی جلوی تشکیل این رسوبات را بگیرید. بدین منظور کافی است که در زمان راه اندازی پکیج، فیلترهای تصفیه را بر سر راه آب سرد ورودی نصب کنید تا املاحی که در آب وجود دارند به دستگاه نفوذ نکنند.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_4.jpg

مزایا و معایب استفاده از پکیج

امروزه در اکثر ساختمان ها به جای موتورخانه از پکیج برای تامین گرمایش آب و محیط منزل استفاده می شود. بنابراین لازم است که با مزایا و معایب این دستگاه آشنا شوید.

  • مزایا

1- هزینه های مربوط به تهیه، اجرا و راه اندازی پکیج به نسبت سیستم مرکزی (موتورخانه) بسیار کمتر است.

2- بازدهی این سیستم گرمایشی به نسبت مصرف سوختی که دارد، چندین برابر موتورخانه است.

3- وزن دستگاه پکیج در مقایسه با تجهیزات سیستم مرکزی بسیار کمتر است و حتی یک نفر هم به تنهایی می تواند آن را نصب کند.

4- پکیج های دیواری، مدل های چگالشی دارند که خیلی سنگین نیستند و می توان آن ها را بر روی دیوار آویزان کرد. همچنین این دستگاه ها بازدهی استاندارد بالایی دارند.

5- از آنجایی که این گرم کننده چند کاره در ارتفاع نصب می شود، پس در معرض خطراتی همچون سیل قرار ندارد.

6- معمولاً تعمیر پکیج زمانبر نیست و خیلی زود می توان آن را تعمیر کرد.

7- خودتان به راحتی می توانید سیستم پکیج را راه اندازی کنید و آن را با استفاده از یک کلید ساده بر روی حالت زمستانه یا حالت تابستانه تنظیم کنید.

8- بر خلاف سیستم گرمایش مرکزی که در زمان تغییر فصل یا تعمیرات سالیانه آن مقدار زیادی آب هدر می رود، در پکیج دیواری این اتفاق نمی افتد.

9- با توجه به این که دستگاه پکیج برای هر واحد به طور مستقل نصب می شود، پس به وسیله آن می توان دمای واحد و دمای آب مصرفی را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

10- این دستگاه گرم کننده چند کاره فضای زیادی اشغال نمی کند و می توان آن را در گوشه آشپزخانه، بالکن یا داخل کابینت نصب کرد.

11- به راحتی می توان کد خطای پکیج را از طریق صفحه نمایشگر آن مشاهده کرد و برای تعمیر آن اقدام نمود.

12- سیستم گرمایشی پکیج بر خلاف سیستم های مرکزی صدای کمتری دارد و به همین دلیل ساکنان ساختمان را اذیت نمی کند. بنابراین اگر روزی دیدید که این دستگاه صدای زیادی تولید می کند، باید حتماً از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا بتوانید مشکل آن را برطرف کنید.

13- لازم است بدانید که برای نصب و راه اندازی پکیج به میزان لوله کشی کمتری در مقایسه با موتورخانه نیاز است. بنابراین هم انرژی کمتری مصرف می شود و هم هزینه ها کاهش پیدا می کند. در ضمن به خاطر داشته باشید که وقتی لوله کشی کوتاه تر باشد، اگر لوله دستگاه دچار نشتی یا ترکیدگی شود، کل ساختمان دچار مشکل نمی شود.

14- شما می توانید در کنار پکیج از فن کویل هم استفاده کنید تا هم گرمای مطبوع تری داشته باشید و هم میزان مصرف انرژی و هزینه های شما کاهش پیدا کند. در ضمن بد نیست بدانید که وجود قطعاتی مانند پرشر سوئیچ هوا در ایجاد چنین شرایطی تاثیر زیادی دارند.

15- این سیستم گرمایشی به دلیل سنسورهایی که دارد از امنیت بالایی برخوردار است؛ چرا که این سنسورها نه تنها خطراتی از قبیل جمع شدن دود را تشخیص می دهند، بلکه می توانند خودشان را به صورت اتومات خاموش کنند.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_5.jpg

  • معایب

1- از آنجایی که در محل نصب دستگاه پکیج دیواری، رطوبت و اکسیژن هوا کمتر می شود، پس این موضوع ممکن است برای افراد مسن یا کودکان خطراتی به همراه داشته باشد.

2- در صورتی که دودکش خروجی بین دستگاه و محل خروج دچار نشتی شود و محصولات احتراقی در فضای اطراف پراکنده شوند، خطر مرگ وجود دارد.

3- اگر همزمان چند نفر از شیرهای آب مختلف در منزل استفاده کنند، فشار آب افت شدیدی پیدا می کند.

4- معمولاً طول عمر این سیستم های گرمایشی کمتر از سیستم های مرکزی مثل موتورخانه است.

5- عمدتاً پکیج ها برای فضاهای بزرگی که متراژ آن ها بیش از 300 متر است مناسب نیستند و چون در این حالت مجبور هستند که با حداکثر توان خود کار کنند، طول عمرشان کاهش پیدا می کند.

6- با توجه به این که دستگاه پکیج، هم حرارت مرکزی و هم آب گرم مصرفی را تامین می کند، پس اگر با مشکلی مواجه شود، هم آب گرم مصرفی و هم گرمایش منزل شما قطع می شود.

7- پیش از نصب پکیج دیواری و زمینی از فشار کافی آب اطمینان حاصل کنید، چون اگر فشار آب کم یا زیاد باشد، می تواند عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه کند. فراموش نکنید که باید علت کاهش فشار آب گرم در پکیج در زمان سرویس دوره ای دستگاه مورد بررسی قرار دهید.

8- اگر قطعات مدار بسته خراب شود و یا شما فراموش کنید که شیر پرکن را به طور کامل ببندید، شیر اطمینان پکیج در محل، تخلیه آب اضافی مدار دستگاه را انجام می دهد. بنابراین اگر شما در محل حضور نداشته باشید، کل محیط پر از آب می شود و احتمال برق گرفتگی افزایش پیدا می کند.

9- اگر دستگاه پکیج را در بالکن نصب کنید، ممکن است که پرندگان در آن لانه بسازند که این مسئله علاوه بر این که مشکلات بهداشتی ایجاد می کند، می تواند باعث مرگ پرنده هم شود.

10- از متداول ترین ایرادات پکیج های دیواری می توان به آبریزی آن ها اشاره کرد. بنابراین اگر در آشپزخانه نصب شوند، می توانند به کابینت های MDF آسیب وارد کنند.

از آنجایی که موتورخانه هم یکی از مهم ترین سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان است، توصیه می کنیم که حتماً مطلب تعمیر و نگهداری موتورخانه را مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

در ضمن برای این که بدانید موتورخانه بهتر است یا پکیج، حتماً به توضیحات آقای مهندس اسماعیلی در کلیپ زیر توجه کنید.

انواع قطعات پکیج جهت بررسی هنگام تعمیر پکیج

اگر قطعات پکیج دیواری را بشناسید و با عیب یابی آن ها آشنا شوید، می توانید تا حدودی از هزینه های اضافی برای تعمیر پکیج جلوگیری کنید. به علاوه وقتی اطلاعاتتان در این زمینه زیاد باشد، راحت تر می توانید مشکل دستگاه را به تعمیرکار گزارش دهید.

کلیه قطعات یدکی پکیج شوفاژ دیواری به 4 دسته اصلی برد الکترونیک، حسگرهای پکیج دیواری، قطعات مجری فرمان و قطعات مکانیکی تقسیم می شوند.

  • کاربرد برد الکترونیک

برد الکترونیک پکیج همانند مغز انسان عمل می کند و گزارش ها و دستورات را از حسگرها و اوپراتور دستگاه دریافت می کند و دستورات لازم را به قطعات مجری فرمان ارائه می دهد. معمولاً این برد در پکیج های دیجیتال دارای دو تکه است که یکی از آن ها برای نمایشگر و دیگری برای برد کنترل دستگاه استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که در اکثر مواقع این دو برد بر روی همدیگر سوار شده اند و جدا نیستند.

با تماشای کلیپ زیر می توانید اطلاعات خود را در زمینه وظیفه برد پکیج و نحوه تشخیص سوختگی آن افزایش دهید.

  • کاربرد حسگرها

انواع حسگرها در پکیج دیواری شامل سنسورهای حرارتی یا NTC، ترموستات حد، ترموستات دود و ترموستات اتاقی، پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب، فلوسوئیچ، فلورگلاتور یا فلومتر است. وظیفه حسگرها این است که گزارش وضعیت دستگاه را به برد کنترل اعلام کنند.

  • کاربرد قطعات مجری فرمان

انواع قطعات مجری فرمان در پکیج شامل شیر کنترل گاز، فن تخلیه دود، پمپ سیرکولاسیون و شیر موتوری هستند. این قطعات بر اساس دستوری که از برد کنترل دستگاه پکیج دریافت می کنند، عکس العمل نشان می دهند. یعنی مثلاً برد الکترونیک گزارشی مبنی بر افزایش دمای پکیج از سنسور سیستم دریافت می کند و این برد بلافاصله دستور قطع یا کوتاه کردن شعله را به شیر کنترل گاز می دهد و این شیر هم دستور دریافتی را به سرعت و بدون کم و کاست اجرا می کند.

  • کاربرد قطعات مکانیکی

از جمله قطعات مکانیکی پکیج می توان به منبع انبساط، برنر شعله، مبدل حرارتی اولیه و ثانویه، بلوک های چپ و راست پکیج دیواری، هود و محفظه احتراق و غیره اشاره کرد.

  • آشنایی با انواع قطعات پکیج دیواری
  • پرشر سوئیچ آب

این قطعه که در مسیر آب شوفاژ و قبل یا بعد از مبدل قرار دارد، می تواند فشار آب مدار گرمایش را کنترل کند. در صورتی که فشار آب مدار گرمایشی کم باشد، مدار پرشر سوئیچ آب باز می شود و اجازه نمی دهد که مابقی مراحل ادامه پیدا کند.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_6.jpg

برای تست این قطعه هم باید بدانید که چنانچه فشار آب مدار گرمایش نرمال و بیش از 6 بار باشد باید به کمک اهم متر مدار برق پرشر سوئیچ را کنترل کنید. در صورتی که مدار بسته باشد، یعنی پرشر سوئیچ آب سالم است.

  • پرشر سوئیچ هوا

پرشر سوئیچ هوا که در بالای محفظه احتراق و نزدیک به فن قرار گرفته است، وظیفه کنترل خروج محصولات احتراق را بر عهده دارد و تنها قطعه ای است که برد آن را در دو مرحله کنترل می کند. به عبارت دیگر برد دستگاه پیش از این که فن را روشن کند، به کنترل این که مدار پرشر سوئیچ هوا باز باشد می پردازد. سپس زمانی که از باز بودن این قطعه مطمئن شد، فن را روشن می کند. اما مجدداً برد دستگاه، مدار پرشر سوئیچ هوا را کنترل می کند تا اطمینان حاصل کند که با روشن شدن فن و مکش از لوله آنتی کندانس، مدار پرشر سوئیچ هوا بسته شده است.

اگر بخواهید خود پرشر سوئیچ هوا را تست کنید باید ابتدا لوله آنتی کندانس را از سمتی که به فن متصل شده جدا کرده و بعد دو سیم برقی که به پرشر سوئیچ هوا وصل شده است را جدا نمایید. در ادامه باید با استفاده از اهم متر، مدار را کنترل کنید تا از قطع بودن آن مطمئن شوید و سپس از لوله آنتی کندانس مک زده و نگه می داریم؛ چرا که مدار پرشر سوئیچ هوا باید با مکش وصل شود.

اما در صورتی که بخواهید پرشر سوئیچ هوا را در حین کارکرد آن تست کنید باید به روشن یا خاموش بودن فن دقت کنید. یعنی اگر فن خاموش باشد باید با اهم متر باز بودن مدار پرشر سوئیچ هوا را کنترل کنید، اما در صورتی که فن روشن باشد باید بسته بودن مدار پرشر سوئیچ هوا را به وسیله اهم متر بررسی نمایید.

معیوب یا سالم بودن پرشر سوئیچ هوا را باید از روی روشن یا خاموش بودن فن مورد بررسی قرار دهید. یعنی چنانچه فن خاموش باشد و با جدا کردن لوله آنتی کندانس روشن نشود، اما با کشیدن یکی از سیم های پرشر سوئیچ هوا فن روشن شود، یعنی قطعه پرشر سوئیچ هوا دچار ایراد شده است. ولی در صورتی که فن روشن باشد و وقتی لوله آنتی کندانس را از قسمت فن جدا می کنید، جرقه زن وارد عمل شود یعنی پرشر سوئیچ هوا سالم است. در غیر این صورت می توان نتیجه گرفت که این قطعه معیوب است.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

  • رابط پلاستیکی متصل به فن

وظیفه این قطعه که در داخل فن قرار دارد، ایجاد مکش از پرشر سوئیچ هوا است. در حقیقت این قطعه از شیپور تشکیل شده که در زمان روشن شدن فن، مکشی را از پرشر سوئیچ هوا ایجاد می کند و از این طریق موجب بسته شدن مدار پرشر سوئیچ هوا می شود.

برای تست رابط پلاستیکی متصل به فن پکیج باید آن را از محل نصب بیرون بیاورید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. در واقع اگر این قطعه مشکلی داشته باشد یا فن روشن نشده یا جرقه زن کار نمی کند.

  • پمپ سیرکوله

پمپ سیرکوله آب ثابت درون پکیج را یا به سمت شوفاژها یا به سمت مبدل ثانویه روانه می کند. در واقع وقتی پکیج در حالت گرمایش کار می کند، این پمپ باید آب را از مبدل اصلی به سمت رادیاتورها بفرستد تا این مسیر به طور مداوم تکرار شود. اما زمانی که آب گرم باز می شود، اگر دستگاه پکیج از نوع دو مبدل باشد، پمپ باید آب را بین مبدل اصلی و ثانویه به گردش دربیاورد. فراموش نکنید که وقتی آب گرم را در پکیج های تک مبدل باز می کنید، نباید پمپ دستگاه روشن باشد.

برای این که بتوانید این قطعه را تست کنید باید پیچ پشت پمپ را باز کنید و با کمک پیچ گوشتی دو سو از روان بودن روتور مطمئن شوید. در ادامه هم لازم است که پکیج را روشن کنید تا خیالتان از بابت گردش روتور راحت شود. البته به خاطر داشته باشید که در این حالت باید برق ورودی به پمپ را هم توسط اهم متر چک کنید که 220 ولت باشد؛ چرا که این امکان وجود دارد که برد خراب شده باشد و برقی به پمپ نفرستد.

نشانه بارزی که به وسیله آن می توان به خراب بودن پمپ پی برد، این است که با روشن شعله در حالت شوفاژ، دمای شوفاژ تغییر نمی کند و پکیج بعد از چند ثانیه روشن بودن شعله، خطای باز بودن ترموستات حد را نمایش می دهد.

دقت داشته باشید که اگر پمپ کار نمی کند و می خواهید متوجه شوید که ایراد از پمپ است یا این که برق به آن نمی رسد، باید پمپ را به وسیله یک کابل به برق وصل کنید. چنانچه روتور پمپ شروع به چرخیدن کرد، پمپ سالم است و برد اصلی دستگاه خراب شده است.

  • منبع انبساط

معمولاً منبع انبساط در پشت پکیج و بعد از پمپ در مدار شوفاژ قرار دارد. این منبع وظیفه ثابت نگه داشتن فشار مدار گرمایش را در برابر افزایش حجم آب این مدار بر عهده دارد. وقتی آبی در مدار شوفاژ نباشد، باید فشار هوای داخل منبع بین 8/0 تا 2/1 باشد. پس اگر قصد دارید که سلامت این منبع را چک کنید باید ابتدا آب مدار شوفاژ را خالی کنید و بعد به کمک فشار سنج میزان هوای این منبع را اندازه بگیرید. اگر وقتی که مدار شوفاژ پر از آب است، از این منبع به جای هوا، آب خارج شود به این معنی است که منبع انبساط شما سوراخ شده و لازم است که آن را تعویض نمایید.

با مشاهده کلیپ زیر می توانید به طور دقیق تر با نحوه تنظیم فشار هوای منبع انبساط پکیج دیواری آشنا شوید.

  • سنسور شوفاژ

وظیفه این سنسور که دو نوع جداری و غوطه ور در آب دارد و در مسیر مدار آب شوفاژ و بعد از مبدل اصلی قرار گرفته، این است که دمای آب رفت مدار شوفاژ را به برد انتقال دهد و سبب روشن یا خاموش شدن شعله شود تا رادیاتورها بر اساس میزان دمای تنظیمی شوفاژ گرم شوند. به بیان ساده تر این سنسور مشخص می کند که شعله پکیج چه زمانی روشن و چه زمانی خاموش شود.

برای تست این قطعه باید مقاومت دو سر آن را در دمای 25 درجه اتاق و به وسیله اهم متر اندازه بگیرید. در ضمن برای تست سنسور شوفاژ بهتر است که همیشه از قطعه جایگزین استفاده نمایید.

حالا اگر این سنسور خراب باشد، شما با یکی از 3 حالت زیر برخورد می کنید:

1- اگر مدار دو سیم متصل به سنسور باز یا بسته شود، پکیج شما خطای خرابی سنسور شوفاژ را نشان می دهد.

2- اگر سنسور شوفاژ دمای بیشتر از حد واقعی را به برد اعلام کند، پکیج خطایی نمایش نمی دهد. اما با وجود این که مدار رفت رادیاتورها سرد است، اما همچنان دستگاه روشن نمی شود و دمای تنظیمی شوفاژ با آنچه که برد نشان می دهد فرق می کند.

3- حالا اگر شوفاژ دمای کمتر از اندازه واقعی را به برد دستگاه اعلام کند، باز هم پکیج خطا نمی دهد، ولی علی رغم گرم بودن مدار رفت رادیاتورها، این سیستم گرمایشی خاموش نمی شود و در عین حال دمای تنظیمی شوفاژ و دمایی که برد نشان می دهد با هم یکی نخواهد بود.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_7.jpg

  • سنسور آب گرم مصرفی

سنسور آب گرم مصرفی در پکیج تک مبدل در مسیر خروج آب گرم مصرفی از دستگاه و بعد از مبدل اصلی قرار دارد و در پکیج دو مبدل در مسیر خروج آب گرم مصرفی و بعد از مبدل صفحه ای یا ثانویه قرار گرفته است. این سنسور می تواند دمای آب گرم مصرفی را به برد منتقل کند و موجب روشن و خاموش و حداقل و حداکثر شدن طول شعله شود تا آب مصرفی را بر اساس دمای تنظیمی آب گرم، گرم کند. برای این که بتوانید این سنسور را تست کنید، کافی است که مقاومت دو سر آن را به کمک اهم متر و در دمای 25 درجه اتاق اندازه بگیرید. البته همیشه توصیه می شود برای تست سنسور آب گرم مصرفی از قطعه جایگزین استفاده شود.

در صورتی که این سنسور معیوب باشد 3 حالت زیر رخ می دهد:

1- اگر مدار دو سیم متصل شده به سنسور آب گرم مصرفی باز یا بسته شود، این گرم کننده چند کاره خطای خرابی سنسور آب گرم مصرفی را نشان می دهد.

2- اگر این سنسور دمای غیر واقعی و بیشتری را به برد اعلام کند، پکیج خطا نمی دهد. ولی با وجود سرد بودن آب، پکیج همچنان خاموش است و روشن نمی شود و از طرف دیگر دمای تنظیمی آب گرم مصرفی با دمای برد یکسان نیست.

3- در صورتی که سنسور آب گرم مصرفی دما را کمتر از آنچه که هست به برد اعلام کند، باز هم پکیج خطایی نشان نمی دهد، اما علی رغم گرم بودن آب مصرفی، پکیج با حداکثر شعله کار می کند و دمای تنظیمی آب و با دمایی که برد نمایش می دهد یکی نیست.

  • ترموستات حد شوفاژ

کاری که این ترموستات انجام می دهد این است که از سوختن مبدل اصلی در برابر دماهای بیشتر از 95 درجه و گرمای بیش از اندازه محافظت کند. در واقع مدار این ترموستات که کلید همیشه فعالی است بر اثر گرم شدن بیش از حد و رسیدن دما به بالای 95 درجه قطع شده و پکیج خاموش می شود.

برای تست این ترموستات در دمای کمتر از 95 درجه باید مدار آن را با اهم متر چک کنیم که بسته باشد. توجه کنید که اگر ترموستات حد شوفاژ معیوب باشد تنها پمپ دستگاه کار می کند و پکیج به مرحله بعد نمی رود و علی رغم سرد بودن، خطای باز بودن مدار ترموستات حد شوفاژ را نشان می دهد.

  • ترموستات دود

این ترموستات بر روی کلاهک دود و در مسیر خروجی دود قرار دارد، در واقع قطعه جایگزین پرشر سوئیچ هوا در پکیج های بدون فن است. این قطعه یک کلید ایمنی است که باعث کنترل خروج دود و محصولات احتراق در پکیج های بدون آن می گردد. برای تست آن لازم است که در دمای کمتر از 75 درجه مدار آن را با اهم متر چک کنید تا مطمئن شوید که بسته است. در صورتی که این قطعه خراب باشد تنها خطای باز بودن ترموستات دود نشان داده می شود. حالا اگر پیش از روشن شدن شعله این خطا نشان داده شود یا خود ترموستات خراب است یا مدار آن تا برد اصلی قطع شده است، ولی اگر بعد از روشن شعله این خطا را نمایش دهد یعنی خروجی دود گرفته است.

  • شیر برقی گاز

وظیفه شیر برقی گاز که در زیر محفظه احتراق قرار دارد این است که بعد از تولید جرقه توسط جرقه زن، جلوی گاز را باز کند. رها سازی گاز درون محفظه احتراق به دستور برد دستگاه صورت می گیرد. در صورتی این قطعه خراب شده باشد، سیستم گرمایشی پکیج تا مرحله تشکیل شعله جلو می رود اما به هیچ وجه شعله ای ایجاد نمی شود.

برای تست آن باید قسمتی از شلنگ گاز دستگاه را که به لوله گاز خانه وصل است باز کرده و بررسی کنید که آیا در زمان جرقه زدن پکیج با فوت کردن درون شلنگ، مسیر آن باز است یا خیر؟ اگر باز بود یعنی شیر گاز سالم اما در غیر این صورت معیوب است. البته حتماً لازم است که برق ورودی به شیر برقی گاز را در زمان جرقه زنی به کمک اهم متر چک کنید.

  • ترانس جرقه زن

این قطعه می تواند جرقه را پیش از باز شدن مسیر گاز تا زمانی که شعله ایجاد شود و الکترود تشخیص شعله، شعله را شناسایی نماید، ایجاد کند. به عبارت دیگر با دریافت برق 220 ولت از برد اصلی، می تواند جرقه پیوسته ای ایجاد کند تا شعله درست شود.

برای تست آن هم باید ابتدا درب محفظه احتراق را باز کنید و بعد برق ورودی به ترانس را در زمان باز شدن مسیر شیر گاز با اهم متر کنترل کنید. در صورتی که برق 220 به ترانس جرقه زن رسید و پکیج با شعله دستی روشن شد و کار کرد، یعنی این ترانس خراب شده است.

  • الکترود تشخیص شعله

کار این قطعه که در فاصله 8 الی 9 میلی متری از سطح برنر قرار دارد، اعلام تشکیل شعله پکیج به برد آن است و اگر پس از 7 ثانیه نتواند گرمای شعله را احساس کند، مسیر گاز بسته و شعله قطع می شود. اگر بخواهید این قطعه را تست کنید، تنها راه این است نوک آن را به وسیله شعله گرم کنید. چنانچه با تشکیل شعله و گرم شدن نوک الکترود تشخیص شعله، جرقه زن قطع شود و شعله باقی بماند، یعنی الکترود مشکلی ندارد.

  • شیر برقی یا سه راهه

با باز و بسته کردن آب گرم، شافت درون شیر برقی به سمت جلو و عقب حرکت می کند و به کمک کیت تعمیر، آب را به سمت مبدل ثانویه یا رادیاتورها روانه می کند. اگر این شیر خراب باشد، وقتی آب گرم را باز می کنید آب ثابت داخل پکیج به جای این که به داخل مبدل ثانویه برود به سمت رادیاتورها می رود و به همین دلیل قسمت کمی از ابتدای لوله های رادیاتور گرم می شود.

بنابراین برای تست آن باید موتور شیر برقی را با کشیدن کلید نگه دارنده آن بیرون بیاورید و بعد پکیج را بین دو حالت شوفاژ و آب گرم مصرفی تغییر وضعیت دهید. در این حالت اگر شافت موتور جا به جا شد، یعنی موتور شیر برقی سالم است ولی در غیر این صورت دچار ایراد شده است.

  • کیت شیر برقی یا سه راهه

این کیت که در زیر شیر برقی قرار دارد با فشار شافت موتور شیر برقی باعث می شود که مسیر عبور آب شوفاژ بین مبدل اصلی و ثانویه باز و بسته شود. وقتی می خواهید این کیت را تست کنید باید موتور شیر برقی را بیرون بیاورید و از جام کردن کیت شیر سه راهه و نشتی آب به بیرون مطمئن شوید. اگر کیت شیر برقی خراب باشد، پکیج شما در حالت شوفاژ یا آب گرم به درستی فعالیت نمی کند.

  • شیر پرکن

به منظور تنظیم فشار آب مدار گرمایش و رادیاتورها باید از شیر پر کن استفاده کرد. برای این که از سالم بودن این شیر مطمئن شوید، کافی است که خود شیر پرکن را باز کنید. در صورتی که این قطعه معیوب باشد، نمی توان فشار پکیج را بالا برد و به همین دلیل قطعات دیگر پکیج هم کار نمی کنند. به علاوه وقتی این قطعه خراب شود ممکن است فشار بار پکیج خود به خود کم و زیاد شود.

  • شیر اطمینان

عمدتاً این شیر در بلوک رفت پکیج دیده می شود و وظیفه آن این است که اجازه ندهد فشار آب پکیج بیشتر از 3bar شود. به عبارت دیگر وقتی فشار آب مدار گرمایش به بیش از 3 بار می رسد، این شیر سه بار عمل می کند و آب را از مدار خارج می کند تا فشار آن کمتر از 3 بار شود.

در صورتی که پیش از رسیدن فشار آب به 3bar، آبی از این شیر چکه کند یعنی شیر اطمینان خراب شده است و در این حالت فشار آب مدار گرمایش هم کم کم پایین می آید و پکیجتان خطای کمبود فشار آب مدار گرمایش را نمایش می دهد.

  • بای پس

برای این که از کم آبی پمپ پکیج و سوختن آب جلوگیری شود از بای پس استفاده می شود. در حقیقت بای پس یک فنر است که مابین بلوک رفت و برگشت شوفاژ قرار گرفته و در حالت عادی هم بسته است. ولی اگر مسیر رفت تا برگشت شوفاژ رسوب گرفته یا بسته باشد و آب به پمپ نرسد، این فنر باز می شود و آب از مسیر رفت به برگشت می رسد تا کم آبی ایجاد نشود.

دقت داشته باشید اگر وقتی پکیج را در حالت شوفاژ روشن می کنید، شلنگ رفت شوفاژ گرم شود یعنی بای پس سالم است. حالا چنانچه پکیج در مود شوفاژ کار کند و شعله هم ایجاد شود ولی علی رغم افزایش دمای شوفاژ، رادیاتورها سرد باشند، یعنی بای پس معیوب است.

  • فلوسوئیچ

کار این قطعه این است که باز شدن آب گرم مصرفی را به برد دستگاه اطلاع دهد. فلوسوئیچ یا فلومتر در ورودی آب سرد مصرفی به پکیج و قبل از مبدل قرار گرفته است. برای تست آن باید در هنگام باز بودن آب گرم مصرفی با کمک اهم متر از بسته بودن فلوسوئیچ مطمئن شوید و ضمناً وقتی آب گرم بسته شد باید مدار فلوسوئیچ باز شود. حالا اگر سیستم گرمایشی پکیج در حالت تابستانه با باز شدن آب گرم مصرفی روشن نشود و عکس العملی از خودش نشان ندهد یا این که در حالت تابستانه و بدون این که دائماً آب گرم مصرفی باز باشد باز بماند، یعنی این قطعه خراب است.

  • مبدل ثانویه یا صفحه ای

این مبدل که مخصوص پکیج های دو مبدله است آب مصرفی را به کمک گردش آب گرم شوفاژ گرم می کند. برای این که این مبدل را تست کنید کافی است که آن را بیرون بیاورید و از باز بودن هر دو مسیر عبور آب گرم و شوفاژ مطمئن شوید. سپس رسوب احتمالی که ممکن است در هر دو مسیر به چشم بخورد را با مواد رسوب گیر بشویید.

چنانچه پکیج در حالت تابستانه روشن شود اما آب را گرم نکند، می توان فهمید که مسیر آب شوفاژ مبدل صفحه ای یا دچار گرفتگی شده یا رسوب دارد. اما اگر آب سرد با فشار وارد پکیج شود و در عوض آب گرم با فشار کم خارج شود، یعنی مسیر آب سرد این مبدل مسدود شده است.

  • مبدل دو منظوره

مبدل دو منظوره که در بالای محفظه احتراق و تشکیل شعله قرار دارد، مخصوص پکیج های تک مبدل است و به جای مبدل اصلی و ثانویه در دستگاه پکیج قرار می گیرد. اگر رسوبی در داخل این مبدل وجود داشته باشد، باعث می شود که فشار آب کم شود، بنابراین باید اسیدشویی مبدل انجام شود. ایراد متداول مبدل های دو منظوره این است که مبدل از داخل سوراخ می شود و آب ثابت پکیج به آب شهری راه پیدا می کند و به همین دلیل فشار عقربه پکیج بالا رفته و آب از شیر اطمینان بیرون می ریزد.

 یکی از قطعات مهم در برخی از پکیج ها، دودکش دوجداره است که باید در زمان سرویس پکیج مورد بررسی قرار بگیرد. اگر می خواهید بدانید دودکش دوجداره چه تفاوتی با دودکش معمولی دارد و برای چه پکیج هایی مناسب است، پیشنهاد می کنیم تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید.

 

مشکلات رایج در تعمیر پکیج

از آنجایی که پکیج برای تامین گرمایش آب و منزل اهمیت زیادی دارد، پس ایجاد کوچک ترین مشکلی در آن می تواند شما را کلافه کند و گرمایش آب و منزل را با مشکل مواجه کند. بنابراین در این قسمت متداول ترین مشکلاتی که در پکیج ها وجود دارد را با شما به اشتراک می گذاریم تا در اسرع وقت بتوانید به کمک تعمیرکاری ماهر ایراد دستگاه را برطرف کنید.

  • آب گرم نمی شود

عوامل مختلفی در گرم نشدن آب ساختمان موثر هستند. مثلاً اگر منطقه محل زندگی شما دچار افت فشار شده باشد، آب گرم نمی شود. اما یکی از متداول ترین مواردی که باعث بروز این مشکل می شود، کم بودن فشار آب است. وقتی مقداری آبی که وارد پکیج می شود کم باشد، آن مقدار به سرعت داغ می شود و وقتی این میزان تمام شد، دوباره آب سرد وارد پکیج می شود. همین روشن و خاموش شدن مداوم پکیج باعث عدم ثبات آب گرم خروجی لوله ها می شود. بنابراین برای رفع مشکل فشار آب در ساختمان بهتر است که از پمپ آب کمک بگیرید.

مورد دیگری که می تواند مانع از گرم شدن آب شود، رسوب گرفتن مبدل ثانویه است که تمیز کردن آن به مواد خاصی نیاز دارد و بهتر است که انجام آن به تعمیرکار پکیج سپرده شود.

علاوه بر این موارد اگر لوله ها هوا بگیرند هم آب گرم نمی شود. بنابراین در این حالت باید عمل هواگیری پکیج صورت بگیرد تا مشکل حل شود. برای این کار لازم است که پیچی که در زیر دستگاه پکیج وجود دارد را بچرخانید و باز کنید تا صدای خارج شدن هوا را بشنوید. فراموش نکنید که تا زمانی که درجه فشارسنج به بالای عدد یک نرسیده نباید پیچ را ببندید.

  • رادیاتورها گرم نمی شوند

از جمله دلایل بروز این مشکل می توان به پایین بودن فشار آب، وجود هوا درون لوله ها، خراب بودن دبافراگم، خراب بودن شیرها و ترموستات اشاره کرد. برای این که متوجه شوید که گرم نشدن رادیاتورها به فشار آب ارتباط دارد یا خیر، باید عقربه فشار سنج زیر پکیج را چک کنید. اگر کمتر از 1 بار باشد یعنی باید فشار دستگاه را تنظیم کنید. در صورتی که آب گرم قطع و وصل و رادیاتورها سرد و گرم شوند، می توان حدس زد که مشکل از ترموستات است. در این صورت می توان از طریق دفترچه راهنمای پکیج یا کمک گرفتن از فردی متخصص مشکل را حل کرد.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_8.jpg

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره علت گرم نشدن رادیاتور و نحوه عیب یابی آن از شما دعوت می کنیم که کلیپ زیر را با دقت مشاهده کنید.

  • پکیج نشتی دارد

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث آبریزی از پکیج شود، این است که اتصالات این سیستم گرمایشی در زمان نصب به درستی عایق نشده اند و همین موضوع باعث نشت آب از پکیج شده است.

به علاوه پوسیدگی اتصالات و لوله ها و ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل هم می تواند باعث نشت آب از پکیج شود. اگر مشکل از مبدل باشد راهی جز تعویض آن وجود ندارد. ضمناً از آنجایی که نشتی آب از دستگاه پکیج باعث کاهش فشار سیستم می شود، بهتر است که تا رسیدن سرویسکار پکیج، آن را خاموش کنید.

به منظور اطلاع از اقدامی که می توانید در زمان نشتی پکیج انجام دهید، حتماً ویدیوی زیر را تا انتها تماشا نمایید.

  • دائماً پکیج با افت فشار مواجه می شود

به طور ایده آل فشار سنج پکیج باید عدد 5/1 بار را نشان دهد. حالا اگر این فشار به زیر 1 بار برسد، دستگاه نمی تواند به درستی کار کند. نشتی آب از پکیج، خرابی سوپاپ اطمینان فشار و هواگیری رادیاتورها جز عواملی هستند که می توانند باعث افت فشار سیستم گرمایشی شوند. بنابراین ابتدا سیستم را چک کنید تا مطمئن شوید که آب از آن چکه نمی کند، چون اگر نشتی داشته باشید بهتر است که از یک تعمیرکار کاربلد کمک بگیرید. اما چنانچه خودتان می خواهید این کار را انجام دهید باید از دستورالعمل های دفترچه راهنمای پکیج کمک بگیرید. اگر سوپاپ اطمینان تنظیم کننده فشار دچار مشکل شده باشد باید آن را عوض کنید. همچنین در صورتی که جدیداً رادیاتورها را هواگیری کرده اید و آب از سیستم خارج شده، باید حتماً بار دیگر فشار دستگاه را تنظیم نمایید.

  • پکیج خود به خود خاموش می شود

عواملی از قبیل کم بودن فشار آب، خرابی ترموستات، مسدود شدن شیر ورودی آب به دلیل تجمع رسوبات، خرابی پمپ، به گردش در نیامدن آب درون سیستم و وجود هوا داخل لوله ها می توانند باعث خاموشی خود به خودی دستگاه شوند. در این حالت باید برای عیب یابی پکیج و تعمیر آن از فردی کاربلد کمک بگیرید.

در ویدیوی زیر مهندس اسماعیلی، توضیحات کاملی درباره نحوه عیب یابی پکیجی که خاموش شده است ارائه داده اند.

  • پکیج روشن نمی شود

برای این که دقیق تر بتوان علت روشن شدن شمعک پکیج را متوجه شد لازم است که برند دستگاه مشخص باشد. اما با این وجود عمدتاً دلایل زیر می توانند باعث بروز این مشکل شوند:

1- شاید سیستم به دلیل کم بودن فشار آب روشن نمی شود. در این حالت باید ابتدا فشارسنج این سیستم گرم کننده چند کاره را بررسی کنید. اگر فشار کمتر از 5/0 باشد یا دستگاه روشن نمی شود یا بلافاصله پس از روشن شدن خاموش می شود. بنابراین باید از طریق شیر فشار، فشار دستگاه را تنظیم کنید. اما در صورتی که دوباره با افت فشار مواجه شد باید از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

2- رسوب گرفتن لوله ها و انسداد مسیر حرکت آب، وجود هوا درون لوله ها، بسته شدن مسیر دودکش، عدم خروج دود از دودکش، روشن نشدن شمعک دستگاه و داغ شدن بیش از حد پکیج جز عواملی هستند که باعث می شوند پکیج روشن نشود.

3- از آنجایی که پکیج ها دارای حسگر هستند، پس اگر دود تجمع پیدا کند و خارج شود، فوراً دستگاه خاموش می شود. بنابراین باید مسیر عبور دود بررسی شود تا هر چیزی که آن را مسدود کند از میان برداشته شود.

4- ممکن است به دلیل خرابی جرقه زن یا شمعک، دستگاه روشن نشود که در این حالت هم برای تعمیر پکیج باید از فردی که در این کار خبره است کمک بگیرید.

  • پکیج جوش می آورد

در صورتی که آب به سرعت گرم شود و به نقطه جوش برسد، باعث می شود که هوا در پکیج به دام بیافتد و این هوای به دام افتاده مثل کتری در حال جوش، صدای سوت بدهد. معمولاً در اثر تجمع رسوبات آهکی که باعث کند شدن جریان آب و گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود، دستگاه جوش می آورد. به علاوه وجود قطعات خراب در پکیج هم می تواند سیستم گرمایشی شما را بیشتر از حد انتظار گرم کند. بنابراین باید از یک تعمیرکار پکیج بخواهید تا دستگاه را عیب یابی و تعمیر کند.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_9.jpg

  • لوله های پکیج یخ زده است

در صورتی که درجه حرارت هوا به زیر صفر برسد، ممکن است آب لوله میعان یخ بزند و سیستم را به طور خودکار خاموش کند. بهترین کاری که در چنین شرایطی باید انجام دهید این است که مقداری آب گرم بر روی لوله بریزید تا یخ آن ذوب شود.

اگر می خواهید با دلایل یخ زدن پکیج و راه های پیشگیری از آن بیشتر آشنا شوید، تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید.

  • ترموستات پکیج دیواری خراب شده است

اگر پکیج شما به ترموستات پاسخ ندهد، می تواند برای شما مشکل ساز باشد. پس چنانچه دمای اتاق کمتر از دمای ترموستات باشد، می توانید یا باتری های آن را عوض کنید یا آن را به گیرنده نزدیک تر نمایید. اما اگر همچنان مشکل پابرجا بود، امکان دارد که ترموستات خراب شده باشد و باید آن را تعویض کنید.

  • پکیج سروصدای زیادی دارد

یکی از دیگر متداول ترین ایرادات سیستم گرمایشی پکیج، سروصدای آن است.

1- اگر صدایی شبیه به صدای غر غر از پکیج شنیدید، یعنی هوا درون سیستم به دام افتاده است.

2- معمولاً شنیدن صدای وزوز از دستگاه به علت خرابی پمپ آن رخ می دهد.

3- در صورتی که آب با فشار بیش از اندازه از شبکه اصلی وارد شود، صدای همهمه به گوش می رسد.

4- اگر مانعی باعث مسدود شدن لوله ورودی هوا شده باشد یا فیلترهای هوا بر اثر گرد و غبار دچار انسداد شده باشند، صدای فش فش از دستگاه شنیده می شود.

لازم به ذکر است که لزوماً این صداها نشان دهنده خطر فوری برای سیستم نیستند، اما در هر حال بهتر است که توسط یک سرویسکار پکیج مورد بررسی قرار بگیرند.

برای این که اطلاعات بیشتری درباره علت سروصدای پکیج به دست بیاورید و بدانید که تا رسیدن متخصص به محل باید چه اقدامی انجام دهید به توضیحات آقای اشتیاقی دقت کنید.

کلیپ آموزشی چطور بهره وری پکیج خود را بالا ببریم؟

قطعا شما هم به دبنال راهی برای بالا بردن رادمان حرارتی پکیج خود هستید که این وسیله را مورد سرویس قرار می دهید. حال، علاوه بر سرویس پکیج می توانید از طریق راه های دیگر نیز بهره وری این وسیله را افزایش دهید. برای اطلاع از این راهکارها پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

 

هزینه و قیمت سرویس پکیج

با توجه به این که هزینه سرویس پکیج بر اساس این که مثلاً سرویس کامل انجام شده یا سرویس به شکل دوره ای بوده فرق می کند، نمی توان هزینه دقیقی برای آن مشخص کرد. اما باید بدانید که چون در سرویس کامل تمام قطعات پکیج مورد بررسی قرار می گیرند و بعد سرویس می شوند، قطعاً هزینه آن از سرویس دوره ای یا همان سرویس سالیانه پکیج که در آن اقداماتی مثل شارژ باد منبع انبساط، سرویس جرقه زن و تنظیم فشار دستگاه انجام می شود، بیشتر است.

ضمناً بد نیست بدانید که عواملی از برند پکیج، تک مبدل یا دو مبدل بودن آن، نوع خرابی دستگاه و دیواری یا زمینی بودن این سیستم گرمایشی بر هزینه های سرویس آن اثر می گذارند.

با این وجود اگر می خواهید از قیمت های حدودی سرویس و تعمیر پکیج مطلع شوید، کافیست که مقاله هزینه سرویس و تعمیر تعمیر پکیج چقدر می شود را به طور کامل مطالعه کنید.

ردیف
نوع خدمات
توضیحات
قیمت تقریبی
درخواست
1
نوع خدمات آب بندی و واشر بندی
توضیحاتآب بندی و واشر بندی کامل پکیج در صورت نشتی
قیمت تقربی 300 هزار تومان
2
نوع خدمات تعویض ایرونت یا هواگیر
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
3
نوع خدمات تعویض برد الکترونیکی
توضیحاتتعویض برد الکترونیکی پکیج همراه با تنظیم
قیمت تقربی 250 هزار تومان
4
نوع خدمات تعویض برنر یا مشعل پکیج
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
5
نوع خدمات تعویض پرشر سوئیچ آب
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
6
نوع خدمات تعویض پرشر سوئیچ هوا
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
7
نوع خدمات تعویض پمپ کامل با فلنج فلزی
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
8
نوع خدمات تعویض پمپ کامل با کاتالیست
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
9
نوع خدمات تعویض ترانس جرقه با یون
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
10
نوع خدمات تعویض ترمومتر یا مانومتر یا ترموستات
توضیحاتمبلغ به ازای هر عدد
قیمت تقربی 200 هزار تومان
11
نوع خدمات تعویض سنسور آب گرم یا شوفاژ جداری
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
12
نوع خدمات تعویض سنسور آب گرم یا شوفاژ مستغرق هر عدد
توضیحاتمبلغ به ازای هر عدد
قیمت تقربی 200 هزار تومان
13
نوع خدمات تعویض سنسور دود و لیمیت سوئیچ
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
14
نوع خدمات تعویض شیر پر کن اتوماتیک با تنظیم فشار
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
15
نوع خدمات تعویض شیر سه راه مکانیکی
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
16
نوع خدمات تعویض شیر کنترل گاز کامل با تنظیم
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
17
نوع خدمات تعویض شیر موتوری و سرویس
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
18
نوع خدمات تعویض شیرپرکن اتوماتیک با تنظیم فشار
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
19
نوع خدمات تعویض شیرکنترل گاز کامل با تنظیم
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
20
نوع خدمات تعویض فلومتر یا فلوسوئیچ
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
21
نوع خدمات تعویض فن پکیج احتراق بسته یا باز
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
22
نوع خدمات تعویض فیوزهای کنترل هر عدد
توضیحاتاجرت به ازای هر عدد
قیمت تقربی 200 هزار تومان
23
نوع خدمات تعویض لاستیک دیافراگم
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
24
نوع خدمات تعویض مبدل ثانویه صفحه ای
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
25
نوع خدمات تعویض مبدل ثانویه معمولی
توضیحات
قیمت تقربی 350 هزار تومان
26
نوع خدمات تعویض مبدل حرارتی
توضیحات
قیمت تقربی 350 هزار تومان
27
نوع خدمات تعویض محدود کننده جریان آب
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
28
نوع خدمات تعویض منبع انبساط و راه اندازی
توضیحات
قیمت تقربی 350 هزار تومان
29
نوع خدمات تعویض نسوز اتاق احتراق و سرویس محفظه احتراق
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
30
نوع خدمات تعویض ولوم های تنظیم دما و کنترل
توضیحات
قیمت تقربی 250 هزار تومان
31
نوع خدمات تغیر فصل تابستان به زمستان یا بالعکس با هواگیری
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
32
نوع خدمات تنظیم برد الکترونیک دستگاه
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
33
نوع خدمات تنظیم شیرکنترل گاز
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
34
نوع خدمات تنظیم فشار و راه اندازی پمپ بدون تعویض قطعات
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
35
نوع خدمات تنظیم فشار و شارژ منبع انبساط
توضیحات
قیمت تقربی 250 هزار تومان
36
نوع خدمات جابجایی دستگاه و نصب در همان محل
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
37
نوع خدمات رفع گیرپاژ پمپ بدون سرویس
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
38
نوع خدمات سرویس سالیانه و راه اندازی با 20 دقیقه تست بدون اسیدشویی
توضیحات
قیمت تقربی 400 هزار تومان
39
نوع خدمات سرویس کامل پکیج
توضیحات ( شامل سرویس تمام موارد )
قیمت تقربی 1000 هزار تومان
40
نوع خدمات نصب پکیج دیواری
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
41
نوع خدمات هزینه کارشناسی
توضیحات
قیمت تقربی 200-300 هزار تومان
42
نوع خدمات اسیدشویی پکیج دیواری دو مبدل
توضیحات
قیمت تقربی 350 هزار تومان

 

چرا تاسیسات 24 ساعته برای سرویس پکیج انتخاب مناسبی است؟

1. تبحر فنی تکنسین‌ها: تیم متخصص ما در سرویس پکیج‌های داخلی و خارجی، دارای دانش و مهارت فوق‌العاده‌ای هستند.

2. ضمانت خدمات: ما خدمات سرویس انواع پکیج را با ضمانت ارائه می‌دهیم و در صورت نیاز، خدمات تعمیر را بدون هزینه اضافی انجام می‌دهیم.

3. کیفیت بی‌نظیر: تیم ما تضمین می‌کند که پکیج شما با بالاترین استانداردهای کیفی سرویس شود.

4. دسترسی همیشگی: ما حتی در ایام تعطیل، برای سرویس پکیج شما آماده‌ایم.

 

روند ارائه خدمات تاسیسات 24 ساعته برای سرویس پکیج

- مرحله 1: ثبت درخواست از طریق تماس یا فرم آنلاین.

- مرحله 2: تماس و هماهنگی تکنسین ما در عرض 2 ساعت.

- مرحله 3: اعلام هزینه پس از بازدید.

- مرحله 4: شروع کار پس از تأیید قیمت و اتمام کار بر اساس برنامه‌ریزی.

- مرحله 5: تسویه حساب پس از تست و تأیید عملکرد پکیج.

 

خدمات پس از فروش ما در زمان سرویس پکیج

در خدمات پس از فروش ما، پشتیبانی مستمر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تیم ما پس از اتمام هر پروژه، همواره آماده است تا به سرعت و با دقت هرگونه ایراد احتمالی را برطرف کند.

در صورت بروز هر نوع مشکل در زمان سرویس پکیج، کارشناسان متخصص ما با تعهد کامل و بدون هزینه اضافی، به رفع مشکل می‌پردازند.

این تعهد ما به ارائه خدمات پشتیبانی و گارانتی کیفیت است که به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مشتریان ما همیشه راضی و خیالشان از بابت کیفیت خدمات راحت باشد.

 

رضایت مشتری

رضایت تعداد زیادی از مشتریانی که از خدمات سرویس و تعمیر پکیج مجموعه تاسیسات 24 ساعته استفاده کرده اند، مهر تاییدی در تضمین کیفیت خدمات ما و مهارت بالای متخصصین سرویسکار پکیج است. در ادامه توجه شما را به نظر آقای صالحی بعد از استفاده از خدمات پکیج جلب می کنیم.

 

 بهترین سرویسکار و تعمیرکار پکیج را می خواهید؟

ما در این مطلب سعی کردیم که آموزش سرویس پکیج را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم تا از لزوم سرویس این سیستم گرم کننده چند کاره مطلع شوید و بتوانید طول عمر پکیج خود را تضمین کنید.

ولی از آنجایی که سرویس سالیانه و دوره ای پکیج کاری تخصص است و اگر توسط افراد ماهر انجام نشود، می تواند هزینه زیادی بابت تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه به شما تحمیل کند و آسایش را از شما بگیرد، بهتر است که انجام این کار را به سرویسکار پکیج بسپارید.

از آنجایی که یکی از ده ها خدمت ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته سرویس و تعمیر پکیج به کمک گروهی از تکنسین های باتجربه و کاربلد است، شما می توانید با خیال راحت خدمات مربوط به پکیج ساختمان خود را به ما بسپارید و از گارانتی تضمین خدمات این مجموعه که خود مهر تاییدی بر دانش و مهارت مجریان ما است بهره مند شوید.

آموزش_صفر_تا_صد_سرویس_پکیج-_10.jpg

پس اگر شما هم به خدمات تعمیر وسرویس سیستم گرمایشی خود نیاز دارید، کافیست که با پر کردن فرم درخواست سرویسکار متخصص یا تماس با شماره تلفن های مجموعه سفارش خود را ثبت نمایید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

 

خلاصه ای از آنچه گفته شد

  • از جمله مزایای پکیج می توان به هزینه اجرا و راه اندازی کمتر این دستگاه به نسبت موتورخانه و بازدهی بیشتر آن و از جمله معایب پکیج نیز می توان به طول عمر کوتاه تر این دستگاه به نسبت موتورخانه اشاره کرد.
  • سیستم گرمایشی پکیج را از نظر محل نصب می توان به سه دسته پکیج دیواری، پکیج زمینی و پکیج ایستاده تقسیم بندی کرد.
  • انواع سرویس پکیج شامل رسوب زدایی، کنترل فشار آب، کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی، آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون، تنظیم شیر گاز، تنظیم حرارت، بررسی عملکرد دودکش یا فن پکیج و هواگیری پکیج و رادیاتور هستند.
  • قبل از سرویس پکیج باید برق و گاز دستگاه را قطع کنید و آب داخل آن را تخلیه نمایید تا فشار آب داخل سیستم به صفر برسد.
  • برای این که سیستم پکیج عملکرد بهتری در زمستان داشته باشد، توصیه می شود که آن را قبل از شروع فصل سرما سرویس کنید.
  • برای رسوب زدایی که یکی از مهم ترین مراحل سرویس کامل پکیج است، می توان از ماده ای به نام دیسکلر استفاده کرد.
  • قطعات یدکی پکیج شوفاژ دیواری شامل 4 دسته اصلی برد الکترونیک، حسگرهای پکیج، قطعات مجری فرمان و قطعات مکانیکی هستند.
  • برای تست پرشر سوئیچ هوا در زمان کارکرد آن باید به روشن یا خاموش بودن فن توجه کنید. اگر فن خاموش بود باید به کمک اهم متر از باز بودن مدار مطمئن شوید، اما اگر فن روشن بود بایستی بسته بودن مدار این قطعه را به کمک اهم متر بررسی کنید.
  • اگر با وجود روشن بودن شعله در حالت شوفاژ، دمای شوفاژ عوض نشود و پکیج هم پس از چند ثانیه روشن بودن، خطای باز بودن ترموستات حد را نشان دهد، یعنی پمپ سیرکوله دستگاه خراب شده است.
  • از جمله مشکلات رایج پکیج می توان به گرم نشدن آب و رادیاتورها، نشتی آب از پکیج، افت فشار دائمی دستگاه و خود به خود خاموش شدن آن اشاره کرد.
  • عواملی همچون برند ایرانی یا خارجی بودن پکیج، تک مبدل یا دو مبدل بودن دستگاه، نوع خرابی آن و دیواری یا زمینی بودن این سیستم بر هزینه های مربوط به سرویس کردن پکیج موثر هستند.

 

پرسش و پاسخ های متداول

1- چه زمان باید رسوب زدایی پکیج انجام شود؟

در صورتی که فشار آب گرم کم شده یا زمان زیادی طول می کشد تا آب گرم شود، باید حتماً نسبت به رسوب زدایی پکیج و رسوب گیری رادیاتور و شوفاژ اقدام شود.

2- سرویس و تعمیر پکیج برای کدام برندها انجام می شود؟

همه برندهای ایرانی و خارجی پکیج مثل بوتان، ایران رادیاتور، بوش و آریستون نیاز به سرویس و تعمیر دارند.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6، منبع 7، منبع 8، منبع 9، منبع 10، منبع 11، منبع 12، منبع 13 

اشتراک گذاری این صفحه