در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه آشنا کنیم. اگر شما هم به دنبال یادگیری نحوه نصب زنگ و سیم کشی های مربوط به آن هستید با ما همراه باشید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

با ورود انواع آیفون های تصویری ممکن است فکر کنیم که دیگر دوره استفاده از زنگ اخبار معمولی در خانه ها گذشته است.

اما در حقیقت اینطور نیست، شاید شکل طراحی اکثر خانه ها از مدل ویلایی به آپارتمانی تغییر پیدا کرده باشد، ولی هنوز هم در پشت درب خانه های آپارتمانی از زنگ استفاده می شود.

بنابراین آشنایی با نحوه سیم کشی زنگ در ساختمان و نحوه نصب آن در خانه یک موضوع بسیار کاربردی است.

جهت مشاهده انواع متنوع زنگ به همراه قیمت بر روی لینک خرید زنگ از دیجیکالا بزنید.

 

نحوه سیم کشی زنگ ساختمان

برای اینکه زنگ در ساختمان به صدا در بیاید، باید سیم کشی مورد نیاز برای زنگ را در ساختمان اجرا نمود.

معمولاً این کار در زمان سیم کشی برق ساختمان انجام می شود. یعنی اگر ساختمان به صورت ویلایی و حیاط دار باشد، در زمان اجرای سیم کشی برق حیاط کابل برق را تا نزدیکی درب خانه ادامه می دهند.

در صورتی که ساختمان به صورت آپارتمانی باشد، انشعاب سیم برق تا پشت درب آپارتمان امتداد دارد، تا بتوان برای نصب زنگ درب اقدام کرد.

بنابراین نحوه سیم کشی زنگ در ساختمان وابسته به نوع سیم کشی برق در خانه می تواند به دو صورت سیم کشی روکار و سیم کشی توکار متفاوت باشد.

چنانچه سیم کشی برق ساختمان به روش توکار باشد، کابل برق در نظر گرفته شده برای زنگ هم به صورت توکار اجرا می شود. یعنی یک رشته سیم فاز و نول از جعبه فیوز به سمت درب خانه کشیده می شود.

این دو رشته سیم به دلیل توکار بودن از داخل لوله برق حرکت می کنند و سپس در محلی که برای نصب زنگ در نظر گرفته شده از قوطی برق تعبیه شده بر روی دیوار خارج می شوند.

اما اگر سیم کشی برق ساختمان به صورت روکار باشد، دو رشته سیم فاز و نول برق از جعبه فیوز ساختمان از روی دیوار و به صورت داکت کشی حرکت کرده و سپس به داخل قوطی برق مختص زنگ درب خانه ختم می شوند.

در صورتی که در زمان اجرای سیم کشی برق خانه سیم برق مختص زنگ درب اجرا نشده باشد و قصد نصب زنگ را داشته باشیم، باید ابتدا از جعبه فیوز یا جعبه تقسیم دو رشته سیم فاز و نول انشعاب گرفته و تا درب حیاط یا آپارتمان ادامه دهیم.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با نحوه نصب جعبه فیوز فیلم نحوه سیم کشی و نصب جعبه فیوز ساختمان را مشاهده کنید.

در این حالت سیم کشی ما به صورت روکار خواهد بود، پس استفاده از لوله خرطومی یا داکت برای پوشش سیم های برق بسیار ضروریست. جهت تهیه داکت بر روی لینک خرید داکت از دیجیکالا بزنید

اگر می خواهید با نحوه سیم کشی برق ساختمان به روش توکار بیشتر آشنا شوید، فیلم نحوه سیم کشی برق ساختمان به روش توکار را مشاهده کنید.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه1

نحوه اتصال سیم برق ساختمان به زنگ درب

تا این قسمت سیم های برق فاز و نول را تا درب ساختمان ادامه دادیم و حالا نوبت به اتصال سیم برق ساختمان به زنگ درب خانه می رسد.

برای این منظور لازم است تا ابتدا جریان برق مورد نیاز برای زنگ درب خانه را بررسی کنیم. با این توضیح که برق خانه در حالت عادی 120 ولت جریان دارد، اما اکثر زنگ های خانه به این میزان از جریان نیاز ندارد.

پس باید از یک وسیله کاهنده جریان یا ترانس در مسیر سیم کشی برق ساختمان به زنگ درب استفاده کنیم. ترانس یا مبدل می تواند جریان برق ورودی به زنگ اخبار را تا 10 الی 16 ولت کاهش دهد.

البته لازم به توضیح است که برخی از زنگ های خانه دارای ترانس داخلی بوده و در نتیجه می توان سیم برق ساختمان به صورت مستقیم به زنگ اتصال داد.

حال در ادامه که روش نصب زنگ خانه را می گوییم با نحوه اتصال سیم برق ساختمان به زنگ خانه بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه2

قسمت های مختلف زنگ درب حیاط خانه

نصب زنگ درب خانه به دو صورت دارای سیم و بدون سیم یا مدل باتری دار صورت می گیرد. اما مدلی که ما در ادامه قصد آموزش آن را داریم، نحوه نصب زنگ درب همراه با سیم کشی آن است.

برای اینکه درک بهتری از طریقه نصب زنگ درب خانه داشته باشید، بهتر است ابتدا با قسمت های مختلف زنگ درب آشنایی پیدا کنید:

  • کلید یا دکمه زنگ

کلید یا دکمه زنگ همان قطعه ای است که در خارج از ساختمان و پشت درب خانه نصب می شود. وقتی کلید یا دکمه زنگ زده می شود، زنگ اخبار به صدا درآمده و شما را از وجود فردی در پشت در آگاه می کند.

از آنجا که کلید یا دکمه زنگ در محیط خارج از ساختمان نصب می شود، طراحی های متنوعی برای شکل کلید و حتی جنس مواد به کار رفته برای ساخت آن در نظر گرفته می شود.

  • زنگ اخبار

زنگ اخبار در واقع همان قسمتی از زنگ است که وقتی دکمه یا شاسی زنگ فشار داده می شود، از آن صدا خارج می شود.

زنگ اخبار درب خانه ها در انواع صداهای متنوع از جمله صدای دینگ دانگ، دیلینگ، بیززز و غیره در بازار موجود هستند، که می توانید بنا به سلیقه خود یکی از آن ها انتخاب کنید.

  • ترمینال ها یا ورودی ها

در داخل مرکز زنگ اخبار ترمینال هایی را مشاهده می کنید. این ترمینال ها در واقع محل هایی هستند که سیم های خارج شده از دکمه زنگ و سیم های برق ترانس را به زنگ اخبار اتصال می دهند.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، به طور معمول زنگ درب خانه سه عدد ترمینال به نام های ترمینال پشت، ترمینال سراسری و ترمینال جلویی دارند که توسط اتصالات به هم مرتبط می شوند.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه3

ترمینال پشت محلی است که دکمه زنگ پشتی درب به زنگ اخبار متصل می شود. ترمینال جلویی محلی است که اتصالات جلویی دکمه به زنگ اخبار اتصال داده می شود و ترمینال سراسری که به آن ترانسفورمر هم می گویند، محلی است که ترانس به زنگ وصل می شود.

  • تشدید کننده یا resonators

در قسمت بالا و پایین ترمینال های زنگ درب دو عدد میله فلزی تخت دیده می شوند که نقش تشدید کنندگی دارند.

این قطعه بر اساس صدای زنگ درب تنظیم شده و در زمان عمل کرن دکمه زنگ صدای خارج شده از زنگ اخبار را طنین انداز می کند.

  • سیم پیچ استوانه ای شکل

سیم پیچ استوانه ای شکلی از آهنربا است که از یک کویل سیم پیچ ساخته شده و زمانی که جریان برق از آن عبور کند، تولید میدان مغناطیسی می کند.

نحوه کار زنگ درب خانه به این صورت است که وقتی جریان برق از دکمه زنگ متصل می شود، به سمت ترمینال و سپس سیم پیچ استوانه ای حرکت کرده و در نتیجه آن میدان مغناطیسی تولید می شود که سیم پیچ استوانه ای را رو به پایین می کشد.

چكشی كه سیم پیچ در اطراف آن پیچیده شده است، برای ایجاد اولین نت به سیم پیچ استوانه ای پایینی زنگ ضربه می زند.

سپس وقتی جریان الکتریکی فروکش کرد، سلونوئید یا سیم پیچ استوانه ای و چکش به سمت بالا برگردانده شده و با تشدید کننده فوقانی برخورد می کنند تا نت دوم تولید شود.

در برخی از زنگ های اخبار درب خانه، از جمله نمونه نشان داده شده در قسمت فوق یک مانع کوچک از برخورد یکی از سلونوئیدها به زنگ بالا ممانعت می کند.

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بتوانید بین دو نت زنگ جلویی در و یک نت زنگ در عقب تفاوت قائل شوید.

  • ترانس زنگ درب

همانطور که در قسمت اتصال برق خانه به زنگ درب گفتیم، اگر ترانس داخلی در زنگ وجود نداشته باشد، نمی توان زنگ درب خانه را به صورت مستقیم به سیم کشی برق خانه متصل کرد، چرا که زنگ به ولتاژ کمتری از برق نیاز دارد.

در نتیجه اتصال ترانس زنگ درب خانه به سیم کشی برق خانه به کاهش جریان برق ورودی به داخل زنگ کمک می کند، تا حدی که ولتاژ 120 ولتی را به 10 الی 16 ولت تبدیل می نماید. جهت مشاهده و تهیه انواع ترانس بر روی لینک خرید ترانس از دیجیکالا بزنید.

شما می توانید ترانس زنگ را در داخل یا خارج از ساختمان خود نصب کنید، اما به خاطر داشته باشید که این قطعه باید در نزدیک ترین فاصله به جعبه تقسیم قرار بگیرد.

در تصویر زیر قسمت های مختلف ترانس زنگ درب را مشاهده می کنید:

 

  • پیچ های ترمینال

در تصویر فوق دو عدد پیچ ترمینال را در ترانس زنگ مشاهده می کنید. یکی از این پیچ ها برای اتصال سیم زنگ اخبار و دیگری برای اتصال سیم دکمه زنگ می باشد.

  • سیم های فاز، نول و ارت

سیم های فاز، نول و ارت ترانس زنگ را به سیستم برق کشی ساختمان متصل می کنند و معمولاً سیم ارت به رنگ زرد، سیم فاز قرمز و سیم نول آبی می باشد.

توجه داشته باشید که در برخی از ساختمان ها از سیم ارت استفاده نمی شود، بنابراین شما تنها دو سیم فاز و نول را برای اتصال خواهید داشت.

 نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه4

نقشه های سیم کشی زنگ خانه

ما در این قسمت از لفظ نقشه ها استفاده کردیم، چون زنگ خانه را می توانید با چهار نوع نقشه در ساختمان خود سیم کشی و نصب کنید:

  1. کلید زنگ تک به همراه زنگ اخبار تک

یکی از رایج ترین مدل های زنگ خانه به این صورت است که شما یک عدد دکمه یا کلید زنگ و یک عدد زنگ اخبار دارید.

در این حالت دکمه زنگ از طریق ترمینال جلویی به زنگ اخبار متصل می شود. این مدار توسط ترانس کامل خواهد شد، به این صورت که ترانس به زنگ اخبار و دکمه زنگ وصل می شود.

  1. دکمه زنگ دوتایی و یک عدد زنگ اخبار

فرض کنید ساختمان شما دو درب ورودی در قسمت جلو و عقب ساختمان دارد. در این صورت شما می توانید از این مدل نقشه برای سیم کشی زنگ استفاده کنید.

در این نقشه یک دکمه زنگ در قسمت درب ورودی جلویی و یک دکمه زنگ در قسمت درب عقبی ساختمان نصب می شود.

در ادامه هر دو کلید توسط ترانس به زنگ اخبار وصل می شوند. اگر هر کدام از دکمه فشار داده شوند، صدا از زنگ اخبار تک ساختمان به گوش می رسد.

  1. یک عدد دکمه زنگ با زنگ اخبار دوتایی

اگر ساختمان شما بیش از حد بزرگ است و می خواهید صدای زنگ را در دو نقطه از خانه بشنوید، این مدل از سیم کشی و زنگ درب برای شما مناسب تر است.

سیم کشی زنگ به این صورت است که دکمه زنگ در قسمت جلویی به ترمینال جلویی از زنگ اخبار وصل شده و در ادامه ترانس به ترمینال سراسری هر دو زنگ اخبار اتصال پیدا می کند.

  1. دو عدد دکمه زنگ به همراه دو عدد زنگ اخبار

چنانچه می خواهید صدای زنگ در خانه شما متفاوت باشد، می توانید از دو زنگ اخبار به همراه دو دکمه زنگ استفاده کنید.

در این حالت دکمه زنگ جلویی به ترمینال جلویی بر روی هر دو زنگ اخبار وصل می شوند و دکمه زنگ عقب به ترمینال های پشتی زنگ اخبار اتصال دارد. از طرفی هر دو دکمه های زنگ به ترانس وصل هستند.

 

نحوه نصب زنگ درب حیاط خانه

در این قسمت آموزش های لازم برای نصب زنگ درب خانه را با شما به اشتراک می گذاریم. از آنجا زنگ درب از سه قسمت اصلی ترانس، دکمه زنگ و زنگ اخبار تشکیل شده است، پس نحوه نصب هر قسمت را به صورت مجزا عنوان می کنیم.

اما توصیه می کنیم قبل از هر کاری ابتدا برق اصلی ساختمان را از محل جعبه فیوز یا جعبه تقسیم قطع کنید.

  • نحوه نصب ترانس زنگ درب

مرحله اول: ترانس را به سیم های برق جعبه تقسیم ساختمان اتصال دهید.

درپوش جعبه تقسیم برق ساختمان را برداشته و سپس سیم های منبع تغذیه را از طریق ورودی مناسب درون جعبه اتصال برق قرار دهید.

سپس ترانسفورماتور یا ترانس را در شکاف خود در کنار جعبه اتصال برق قرار دهید. برای اتصال کامل ترانس و بستن پیچ های آن از پیچ گوشتی استفاده کنید.

در صورت نیاز به تهیه پیچ گوشتی راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی همه کاره یا چند کاره و یا راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی دوسو وچهارسو دستی را مطالعه کنید. ( لینک خرید پیچ گوشتی از دیجیکالا )

مرحله دوم: سیم های برق منبع ترانس را به سیم های برق خانه اتصال دهید.

اتصال سیم های ترانس به برق خانه بسیار ساده است. کافیست ترتیب رنگ سیم ها را رعایت کنید. یعنی سیم آبی یا نول ترانس به سیم آبی یا نول خانه، سیم قرمز یا فاز ترانس به سیم قرمز یا فاز خانه و در صورت وجود سیم ارت، آن ها را هم به یکدیگر اتصال دهید.

سپس در محل اتصال سیم ها به یکدیگر از درپوش اتصال کرده و در داخل جعبه تقسیم قرار دهید. برای اتصال محکم تر سیم ها می توانید علاوه بر درپوش از چسب برق هم کمک بگیرید.

مرحله سوم: سیم های زنگ اخبار و دکمه زنگ را به پیچ های ترمینال ترانس متصل کنید.

پس از آن ها درب جعبه تقسیم برق را بستید، دوباره سراغ ترانس رفته و سیم های مربوط به زنگ اخبار و دکمه زنگ را به پیچ های ترمینال بر روی ترانس اتصال دهید و با پیچ گوشتی آن را سفت کنید.

  • نحوه نصب دکمه زنگ درب خانه

مرحله اول: محل مناسبی برای نصب دکمه زنگ در نظر بگیرید.

سعی کنید دکمه زنگ را در محلی قابل دسترس قرار دهید و ارتفاع نصب آن را طوری در نظر بگیرید که تمام اعضا خانواده بتوانند شاسی را فشار دهند.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه5

مرحله دوم: سیم های برق خروجی در محل نصب کلید زنگ را پیدا کرده و به زنگ وصل کنید.

در محل نصب دکمه زنگ به دنبال دو عدد سیم فاز و نول باشید که یا به صورت توکار از دیوار خارج شده اند و یا به صورت روکار تا این محل آورده شده اند.

این دو سیم را تا قسمت زیر پیچ های اتصال دهنده در پشت دکمه زنگ خانه ادامه دهید و با استفاده از پیچ گوشتی هر دو سیم را به دو پیچ دکمه وصل کنید.

مرحله سوم: دکمه زنگ را بر روی دیوار نصب کنید.

معمولاً برای نصب دکمه یا کلید زنگ از قوطی های روکار یا توکار استفاده می شود. پس کافیست که کلید را در داخل قوطی فشار داده و پس از گذاشتن درپوش آن کلید را ببندید.

  • نحوه نصب زنگ اخبار درب

مرحله اول: سیم های مربوط به زنگ اخبار را به آن متصل کنید.

زنگ اخبار را می توانید در در نزدیکی سقف در قسمت داخلی خانه که صدای زنگ را راحت تر می شنوید و در محلی نزدیک به درب خروجی واحد نصب کنید.

برای اتصال اولیه آن لازم است تا ابتدا درپوش روی زنگ اخبار را بردارید و سپس سیم های مربوط به زنگ اخبار را به داخل ترمینال های آن اتصال دهید.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه6

مرحله دوم: زنگ اخبار را بر روی دیوار ثابت نگه دارید.

برای ثابت نگه داشتن زنگ اخبار به دیوار لازم است تا با دریل سوراخ هایی را بر روی دیوار محل نصب آن ایجاد کرده و سپس پیچ های دو طرف زنگ را در داخل سوراخ های ایجاد شده قرار دهید و با پیچ گوشتی آن ها را محکم کنید.

مرحله سوم: سیم های زنگ درب را به ترمینال های آن ها در زنگ اخبار اتصال دهید.

هر سیم مخصوص زنگ درب را باید به ترمینال مربوط به خود وصل کنید. فراموش نکنید که زنگ اخبار سه ترمینال دارد. سپس با کمک پیچ گوشتی پیچ های ترمینال ها را محکم کنید.

مرحله چهارم: درپوش زنگ اخبار را بر روی آن قرار دهید.

بر روی زنگ اخبار درپوشی از جنس بدنه زنگ اخبار وجود دارد که می تواند از جنس پلاستیکی یا فلزی باشد. پس از اتمام اتصال سیم های زنگ به این قطعه باید کاور را در جای خود قرار دهید.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه7

مرحله نهایی: تست زنگ حیاط خانه

وقتی تمام اتصالات زنگ درب در جای خود قرار گرفتند نوبت به تست کردن آن ها می رسد. برای این منظور فیوز برق را وصل کرده و دکمه یا دکمه های زنگ را فشار دهید. سپس از واضح و بلند بودن صدای زنگ مطمئن شوید.

شما می توانید با توجه به آموزش داده شده در این قسمت زنگ سیم دار حیاط خانه را وصل کنید. البته یک مدل دیگر زنگ درب خانه هم وجود دارد که بی سیم است و فقط با قدرت باتری کار می کند.

طریقه نصب این مدل زنگ نسبت به زنگ سیم دار حیاط ساده تر است. چون دیگر نیاز به مبدل یا ترانس برای کاهش جریان برق ورودی به زنگ ندارید.

طریقه نصب این مدل زنگ به این صورت است که ابتدا دکمه زنگ را در نزدیکی درب ورودی به ساختمان یا حیاط منظور از خارج خانه، نصب می کنید.

سپس بسته به مدل زنگ اخبار، چند عدد باتری در پشت قاب آن قرار داده و زنگ اخبار را در مرکز خانه که صدا به خوبی شنیده شود، وصل می کنید.

 

آموزش نصب زنگ بلبلی حیاط

زنگ ها در صداهای مختلفی در بازار موجود هستند که یکی از قدیمی ترین و در عین حال خاطره انگیزترین آن زنگ بلبلی است.

از زنگ بلبلی علاوه بر مصارف خانگی می توان در حمام ها و انباری ها نیز مورد استفاده قرار داد. مدار بکار رفته در زنگ بلبلی در واقع یک اسیلاتو هارتلی است.

یعنی با استفاده از دو سلف سری که موازی با یک خازن هستند، طراحی می شود. در نتیجه یک مدار تانک تشدیدی در اسیلاتور هارتلی ایجاد می شود که تولید شکل موج سینوسی می کند.

نحوه سیم کشی زنگ حیاط خانه8

مدار زنگ بلبلی

ترانسفورمر بکار رفته در زنگ بلبلی از نوع ترانسفورمر صوتی است که بیشتر در رادیوهای کوچک کاربرد داشته و به آن چوک قرمز می گویند.

نحوه قرار گرفتن مقاومت R1 و C1 در مدار باعث ایجاد وضعیت چهچه در مدار شده و وقتی خازن C1 در حال شارژ باشد، اسیلاتور کار نکرده و از زنگ صدایی خارج نمی شود.

اما وقتی خازن C1 از طریق مقاومت R1 در حال شارژ در ترانزیستور باشد، اسیلاتور کار کرده و صدای در خروجی بلندگو ظاهر می شود.

از آنجا که در این زنگ از ترانسفورمر داخلی استفاده شده ولتاژ ورودی مورد نیاز برای زنگ بلبلی 220 ولت تک فاز شهری می باشد.

بنابراین در زمان نصب زنگ بلبلی هیچ نیازی به ترانسفورمر یا مبدل برای کاهش جریان برق ورودی به این نوع زنگ نیست.

طریقه نصب زنگ بلبلی بر روی حیاط خانه یا درب آپارتمان بسیار ساده است. کافیست زنگ بلبلی و کلید مختص زنگ را در مسیر جریان برق خانه قرار دهید.

برای این کار ابتدا محل مناسبی برای نصب زنگ بلبلی بر روی دیوار مرکز خانه انتخاب کرده و سیم های فاز و نول برق ساختمان را به زنگ اتصال می دهیم.

در ادامه به سراغ نصب کلید یا دکمه زنگ در قسمت درب ورودی ساختمان رفته و سیم های برق فاز و نول ساختمان را که از قوطی برق این منطقه خارج شده اند، به پایه های کلید وصل می کنیم.

در نهایت کار نصب زنگ بلبلی با اتصال کلید بر روی قوطی برق و تست نهایی زنگ تمام می شود.

جهت نصب انواع زنگ و یا دیگر کارهای برقی ساختمان با ما تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

منابع فارسی:

منبع1 منبع2 منبع3 منبع4

مانبع انگلیسی:

منبع1 منبع2

اشتراک گذاری این صفحه