چنانچه شما نیز به دنبال آشنایی با نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه هستید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

امروزه با توجه به تغییر دکوراسیون داخلی منازل بسیاری از افراد به سمت استفاده از انواع لوسترهای دیواری و سقفی یک الی چند شاخه و حتی چند طبقه روی آورده اند. جهت مشاهده انواع لوستر در طرح های مختلف به همراه قیمت بر روی لینک خرید لوستر از دیجیکالا بزنید.

با توجه به اینکه نصب انواع لوستر پس از خرید باید توسط خریدار صورت بگیرد، آشنایی با طریقه نصب و از همه مهمتر نحوه سیم کشی این وسیله بسیار ضروریست.

به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا با اشتراک نقشه سیم کشی لوستر سه شاخه شما را با نحوه سیم کشی این وسیله و در نهایت طریقه نصب آن آشنا کنیم.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه1

نحوه تشخیص سیم فاز و نول در لوستر

اولین موردی که در زمان سیم کشی و نصب لوستر سه شاخه توجه شما را به خود جلب می کند، تعداد زیادی سیم در رنگ های مختلف است که از محل نصب لوستر در سقف اتاق آویزان شده اند.

این تعداد سیم به طور حتم افراد مبتدی را با مشکل مواجه می کنند، چون نمی دانند کدام یک از آن ها سیم نول و کدام از آن ها سیم فاز است.

مخصوصاً اینکه بر اساس قوانین ملی ساختمان در برخی از ساختمان ها سیم ارت هم برای سیم کشی روشنایی و لوستر لحاظ شده است و این سیم به جمع سیم های فاز و نول اضافه می شود.

اما نیازی به نگرانی نیست. شما با کمک یکی از روش های بسیار ساده زیر می توانید سیم های فاز و نول را از هم تشخیص دهید.

  • نحوه تشخیص سیم فاز و نول در لوستر بدون ابزار خاص

یک روش آمیانه برای اینکه بتوانیم سیم فاز و سیم نول را شناسایی کنیم این است که به ظاهر سیم ها دقت کنیم.

معمولاً سیم های برق لوستر به دو شکل دیده می شوند، یا دو رشته سیم تک به دو رنگ آبی و قرمز و یا یک رشته سیم تک آبی رنگ و دو رشته سیم تابیده در هم به رنگ قرمز.

در زبان برق کشی سیم آبی رنگ به عنوان سیم نول و سیم قرمز به عنوان سیم فاز شناخته می شود. در این صورت تک رشته سیم آبی رنگ سیم نول و رشته تک قرمز رنگ و سیم به هم تابیده سیم فاز است.

  • نحوه تشخیص سیم فاز و نول لوستر با استفاده از فازمتر

در تشخیص سیم فاز و نول لوستر به روش قبلی نیازی نبود که برق لوستر وصل باشد، بلکه می توان برق را از جعبه فیوز ساختمان قطع کرد و فقط با توجه به سیم ها آنها را تشخیص داد.

اما از آنجا که ممکن است در زمان سیم کشی برق ساختمان اصول رنگ بندی سیم ها توسط مجریان برقکار رعایت نشود، این احتمال وجود دارد که نتوان از روی رنگ سیم ها نوع آن ها را شناسایی کرد.

به همین دلیل یک روش مطمئن و تقریباً کم خطر به شما معرفی می کنیم، در این راه باید از فازمتر برای تشخیص سیم فاز و نول در لوستر استفاده کنید. جهت مشاه انواع فازمتر به همراه قیمت بر روی لینک خرید فازمتر از دیجیکالا بزنید.

توجه داشته باشید که در روش تشخیص سیم فاز و نول لوستر با استفاده از فازمتر باید برق لوستر وصل باشد، بنابراین رعایت نکات ایمنی در این زمان بسیار مهم است.

فازمتر را به صورت تک به تک بر روی سیم های برق خارج شده از سقف ساختمان در محل نصب لوستر قرار می هیم و به طور همزمان سر انگشت شست دستمان را به ته فازمتر می چسبانیم.

اگر در زمان اتصال نوک فازمتر با سیم برق لوستر، چراغ یا همان لامپ درون فازمتر روشن شد، نشان می دهد که سیم مورد نظر ما فاز می باشد، در غیر این صورت این سیم نول است.

چنانچه در زمان استفاده از فازمتر برای تشخیص فاز و نول لوستر، لامپ داخل فازمتر اصلاً روشن نشد، این احتمال وجود دارد که یا فازمتر خراب است و یا برق از منبع قطع می باشد.

در صورتی که مایلید با طریقه نصب جعبه فیوز در ساختمان آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم فیلم نحوه سیم کشی و نصب جعبه فیوز ساختمان را مشاهده کنید.

  • نحوه تشخیص فاز و نول لوستر با کمک ولت متر

یک روش دیگر هم برای تشخیص فاز و نول لوستر وجود دارد که در این روش از ولت متر استفاده می شود. در این شیوه باز هم لازم است تا برق ساختمان در محل نصب لوستر وصل باشد. پس باز هم باید نکات ایمنی را رعایت کنید. (اگر قصد تهیه ولت متر را دارید بر روی لینک خرید ولت متر از دیجیکالا بزنید.

برای شناسایی نوع سیم های لوستر با استفاده از مولتی متر باید پروب ها یا پایه های ولت متر را به سیم های برق اتصال دهیم.

در این حالت اگر یک پایه ولت متر به سیم فاز و پایه دیگر آن به سیم نول متصل شود، شما جریان 220 ولت را بر روی ولت متر خواهید دید.

اما اگر دو سیم اتصال داده شده به ولت متر هر دو فاز باشند، هیچ جریانی بر روی صفحه ولت متر نشان داده نمی شود.

 

نقشه سیم کشی لوستر سه شاخه

شما می توانید انواع لوستر را با تعداد شاخه های متنوع در بازار پیدا کنید که یکی از رایج ترین آن ها لوستر سه شاخه است.

منظور از لوستر سه شاخه این است که از سه عدد لامپ بر روی لوستر استفاده شده که می توان با توجه به نوع سیم کشی برق لوستر و همچنین دوپل یا تک پل بودن کلید برق، این سه لامپ را به صورت همزمان یا جدا از هم روشن و خاموش کرد.

چیزی که در این مرحله برای ما مهم است نقشه سیم کشی لوستر سه شاخه است، چون می توان با توجه به نقشه روش صحیح سیم کشی لوستر سه شاخه را پیدا کرد.

به همین دلیل ما نمونه نقشه سیم کشی برای لوستر سه شاخه را برای شما آماده کرده ایم که در تصویر زیر آن را مشاهده می کنید:

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه2

نقشه نمونه ای که برای شما در نظر گرفته ایم از نوع سه سیم است. توجه داشته باشید که سیم کشی داخلی لوسترها بدون در نظر گرفتن تعداد شاخه هایشان به دو صورت کلی دو سیم و سه سیم می باشد.

نقشه سیم کشی لوستر سه شاخه با سه سیم به این صورت است که از دو عدد سیم فاز در کنار یک عدد سیم نول استفاده شده است.

معمولاً کلید مناسب برای نصب این مدل از لوستر از نوع دو پل است. سیم های فاز و سیم نول از کلید دو پل خارج می شوند و بعد از ورود به ترمینال برق در بین شاخه های لوستر تقسیم و سربندی می شوند.

همانطور که در نقشه هم مشاهده می کنید، هر دو سیم فاز و سیم نول ترمینال به سه شاخه لوستر کشیده شده است.

اگر سیم کشی لوستر شما از نوع دو سیم است، برای درک بهتر طریقه سیم کشی داخلی لوستر سه شاخه با دو سیم ورودی تصویر نقشه زیر را بررسی کنید:

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه3

در نقشه فوق از یک عدد سیم فاز در کنار یک عدد سیم نول ترمینال برای سیم کشی برق لوستر سه شاخه استفاده شده است.

این سیم ها بعد از رسیدن به لامپ های هر شاخه به یک سیم نول و یک سیم فاز تقسیم شده و به لامپ اتصال داده شده اند.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه

با توجه به توضیحاتی که در قسمت نقشه سیم کشی داخلی لوستر سه شاخه در مدل های دو پل و تک پل گفتیم، تا حدودی با نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه آشنا شدید.

اما برای انجام دقیق و بدون خطای سیم کشی لوستر سه شاخه توضیحات زیر را از دست ندهید:

  • نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه دو پل

ابتدا اجازه دهید معنی دو پل و تک پل در سیم کشی لوستر سه شاخه را برای شما توضیح دهیم. منظور از لوستر دوپل این است که کلید برق لوستر از نوع دو پل است.

همانطور که افراد آشنا به حوزه برق ساختمان خبر دارند، در کلیدهای دو پل از سه رشته سیم برای روشنایی لوستر استفاده شده که معمولاً یک سیم به صورت تک و یک سیم جفت در هم تابیده وجود دارند.

سیم تک موجود را اکثراً سیم نول و سیم جفت در هم تابیده را سیم فاز در نظر می گیرند. هر چند اگر در این خصوص شک دارید، می توانید از روش های تشخیص سیم فاز و نول که در قسمت اول صحبت هایمان گفتیم، کمک بگیرید.

اما لوستر سه شاخه یک پل ساده ترین مدل از سیم کشی برق لوستر است، چون شما تنها به دو عدد سیم برق مواجه هستید، که یکی از آن ها نول (معمولاً سیم آبی رنگ) و یکی از آن ها فاز (معمولاً سیم قرمز رنگ) هستند.

تفاوت کلید دو پل و تک پل لوستر سه شاخه این است که در صورت استفاده از کلید تک پل برای سیم کشی و روشنایی لوستر سه شاخه با زدن یک کلید تمام لامپ های لوستر به صورت همزمان روشن و خاموش می شوند.

اما کلید دو پل لوستر به صورت متفاوت عمل می کند، به این صورت که با زدن یکی از پل های کلید می توان تعدادی از لامپ های روی شاخه های لوستر را روشن و خاموش کرد و اگر بخواهیم تمام لامپ ها روشن یا خاموش شوند، باید هر دو پل کلید را بزنیم.

به همین دلیل اغلب از کلید دو پل به منظور روشنایی لوسترهایی با شاخه ها و لامپ های متعدد استفاده می شود و برای لوسترهایی با شاخه های محدود کلید تک پل کابرد بیشتری دارد. ( لینک خرید کلید دوپول برق از دیجیکالا )

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه4

با توجه به توضیحات بالا دریافتیم که لوستر سه شاخه دو پل دارای یک جفت سیم فاز و یک رشته سیم نول می باشد که از سقف محل نصب لوستر آویزان شده است.

برای انجام سیم کشی لوستر سه شاخه با سه سیم یا همان کلید دو پل به ترمینال سه تایی نیاز داریم. به این صورت که یک سیم را نول و دو سیم متصل به هم را فاز در نظر می گیریم و این سیم ها را از طریق ترمینال سه تایی به هم وصل می کنیم.

توجه داشتید که شاید بتوانید سیم های برق ساختمان و سیم های لوستر سه شاخه را بدون استفاده از ترمینال، یعنی با کمک چسب برق به یکدیگر متصل کنید.

اما در این صورت ایمنی سیم کشی رعایت نشده و احتمال داغ کردن سیم ها، بروز اتصالی، برق گرفتگی و آتش سوزی بعد از آن دور از انتظار نیست. بنابراین توصیه می کنیم حتماً از ترمینال برای اتصال سیم های برق لوستر به هم استفاده کنید.

  • نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه تک پل

در یک حالت دیگر ممکن است که کلید برق مربوط به لوستر از نوع تک پل باشد، در این صورت شما تنها دو عدد رشته سیم تک فاز و نول را مشاهده خواهید کرد.

برای اتصال این سیم ها به سیم های برق لوستر باید از ترمینال دوتایی استفاده کنید و سیم فاز کلید را به تک تک سیم های فاز لوستر در شاخه های آن و سیم نول کلید را به تک تک سیم های نول لوستر در سه شاخه آن اتصال دهید.

  • نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه سه سیم به کلید تک پل

روش هایی که تا بحال توضیح دادیم ساده ترین شکل ممکن از سیم کشی برق لوستر سه شاخه بودند. چون تعداد سیم های کلیدها با تعداد سیم های لوستر برابر بودند.

اما ممکن است یک حالت دیگر هم وجود داشته باشد، به این صورت که لوستر سه عدد سیم داشته باشد، اما کلید ما از نوع تک پل بوده و فقط دو رشته سیم فاز و نول در آن موجود باشد، در این صورت نحوه سیم کشی به چه صورت است؟

اگر در زمان سیم کشی لوستر سه شاخه خود با چنین شرایطی مواجه شدید، باید بدانید که در لوسترهای سه سیم، رشته سیم تک در واقع سیم نول و رشته سیم جفت دو رشته سیم فاز هستند.

در نتیجه برای سر هم کردن سیم های فاز و نول کافیست سیم تک را به عنوان نول در نظر گرفته و با استفاده از ترمینال دوتایی به سیم نول در سقف اتصال دهید.

در ادامه سیم جفت فاز را بعد از لخت کردن به هم متصل کنید، به شکلی که یک رشته سیم فاز تک داشته باشید. سپس طبق روش قبلی سیم فاز تک اصلاح شده را از طریق همان ترمینال دوتایی قبلی به فاز سقف اتصال دهید.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه5

  • نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه با دوتا رشته سیم دوتایی

به طور معمول سیم های برق سقف برای لوستر سه رشته است، چون بسیاری از لوسترها به صورت دو مرحله ای روشن و خاموش می شوند.

اما اگر از لوستر دو تا دو رشته سیم خارج شده باشد، به این معنی است که باز هم لوستر شما از نوع دو پل است.

برای سیم کشی این مدل از لوستر باید دو رشته از سیم ها را به هم بپیچید، فرقی نمی کند این کار را برای کدام دو رشته انجام دهید و سپس آن را به سیم نول سقف اتصال دهید.

حال برای شما دو رشته سیم باقی مانده که می توانید به صورت جداگانه به سیم های فاز کلید دو پل ساختمان اتصال دهید.

چنانچه در لوستر سه شاخه خود بیش از این تعداد که توضیح دادیم سیم برق مشاهده می کنید، هرگز آن ها را قطع کنید. چون سیستم سیم کشی آن ها به این صورت است که سیم نول خود را از لوستر کناری خود می گیرند.

طریقه نصب لوستر سه شاخه

حال با روش های سیم کشی لوستر سه شاخه با توجه به نوع کلید برق آن آشنا شدید، بد نیست تا به منظور حسن ختام صحبت های خود طریقه نصب این مدل از لوستر را هم برای شما توضیح دهیم.

مرحله اول: برق ساختمان را از منبع قطع کنید.

مهمترین اقدامی که باید قبل از نصب لوستر انجام دهید، قطع کردن برق ساختمان است. حتی توصیه می شود بعد از قطع کردن برق باز هم سر سیم های برق در سقف محل نصب لوستر را با فازمتر چک کنید تا از نبود برق در سیم ها مطمئن شوید.

البته اگر هنوز فاز و نول سیم های برق را تشخیص نداده اید، بهتر است با فازمتر یا ولت متر سیم های فاز و نول را پیدا کرده و بعد برق را به طور کامل قطع کنید.

مرحله دوم: اندازه زنجیر لوستر را تنظیم کنید.

در اغلب موارد سازندگان لوستر طول زنجیر این وسیله را متناسب با ارتفاع استاندارد سقف خانه ها در نظر می گیرند.

با این حال اگر سقف محل نصب لوستر شما کمی کوتاه تر از حد معمول است، باید از تعداد زنجیرهای لوستر کم کنید.

برای این منظور از انبردست کمک گرفته و بعد از باز کردن حلقه های اضافی، سیم های برق لوستر که در لابلای زنجیرها حرکت کرده اند را در جای خود قرار دهید.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه6

مرحله سوم: وزن لوستر را اندازه بگیرید.

معمولاً لوسترهای سه شاخه وزن بالایی ندارند، اما باز هم به منظور اطمینان از مقاومت سقف باید وزن آن را اندازه بگیرید.

توجه داشته باشید که وزن لوستر با توجه به جنس متفاوت دیوار می تواند در طریقه نصب لوستر تاثیر بگذارد.

مرحله چهارم: با توجه به وزن لوستر و جنس سقف از قلاب مناسب برای نگه داری لوستر بر روی سقف استفاده کنید.

از آنجا که تمام وزن لوستر بعد از نصب بر روی قلاب دیواری آن قرار می گیرد، لازم است تا این مرحله را با دقت تمام به خاطر سپرده و در زمان نصب لوستر سه شاخه رعایت کنید تا خدایی ناکرده لوستر پس از نصب از سقف جدا نشده و آسیب جدی به افراد ساکن وارد نشود.

غالباً در زمان ساخت ساختمان قلاب فلزی در محل نصب لوستر به سقف اصلی جوش داده می شود. اگر چنین بود باز هم باید میزان تحمل قلاب را بسنجید.

به این صورت که به اندازه دو برابر وزن لوستر به قلاب فشار وارد کنید و آن را به سمت پاین بکشید. اگر تحمل قلاب کافی بود، می توانید لوستر سه شاخه خود را بر روی آن نصب کنید.

اما اگر در محل نصب لوستر هیچ قلابی برای اتصال لوستر در نظر گرفته نشده باشد، به توضیحاتی که در ادامه می دهیم توجه کنید.

نوع سقف ساختمان ها در مدل های سقف کاذب، سقف غیر کاذب و سقف یونولیت یا آکاسیو است، که برای هر کدام باید از قلاب خاصی استفاده کرد.

الف) قلاب رول بولت برای سقف های غیر کاذب

اگر وزن لوستر سه شاخه شما حداکثر 15 کیلوگرم است و سقف اتاق شما از نوع غیر کاذب است، بهترین قلابی که می توانید برای نصب لوستر از آن استفاده کنید رول بولت می باشد.

برای نصب این مدل از قلاب باید ابتدا با دریل سوراخی در سقف ایجاد کنید که اندازه آن به صورتی باشد که رول بولیت با کمترین فشار ممکن در داخل سوراخ قرار بگیرد.

سپس قسمت چنگک مانند رول بولت را با استفاده از انبردست آنقدر بچرخانید که پره های رول بولت به طور کامل در سقف باز و محکم شوند. در نهایت کافیست لوستر را بر روی چنگک رول بولت وصل کنید.

در صورتی مه برای نصب لوستر سه شاخه خود نیاز به ابزار خاصی همچون انبردست دارید، لینک خرید آچار از سایت ایسام را لمس کرده و نمونه مورد نیاز خود را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که هر چقدر وزن لوستر شما سنگین تر باشد، باید از رول بولت با اندازه بزرگ تر استفاده کنید.

برای نصب لوستر سه شاخه بر روی سقف غیر کاذب می توانید از پیچ و روپلاک هم استفاده کنید، البته به یک شرط مهم که وزن لوستر سه شاخه بیش از 5 کیلوگرم نباشد.

ب) قلاب رول بولت پروانه ای برای سقف های کاذب

چنانچه سقف اتاق شما از نوع کاذب است و حداکثر وزن لوستر سه شاخه شما 10 کیلوگرم است، می توانید این مدل لوستر را با استفاده از قلاب رول بولت پروانه به روش زیر بر روی سقف نصب کنید.

ابتدا با مته شماره 16 سوراخی به اندازه کمی بزرگتر از انگشت شست بر روی سقف کاذب ایجاد کنید، به نحوی انگشت شست به راحتی در داخل سوراخ قرار بگیرد.

سپس پروانه های پیچ را ببندید و رول بولت را در داخل سوراخ فشار دهید. در این مرحله باید پروانه های رول بولت در داخل سقف کاذب باز شوند.

اکنون می توانید قسمت چنگک مانند قلاب را بچرخانید تا کاملاً سفت شود. سپس لوستر سه شاخه را به آن آویزان کنید.

چنانچه وزن لوستر سه شاخه شما بیش از 10 کیلوگرم باشد، دیگر نمی توانید با توجه به روشی که گفتیم آن را بر روی سقف کاذب اتصال دهید.

بلکه لازم است تا سقف کاذب را برداشته و قلاب را به سقف اصلی ساختمان جوش دهید. سپس در ادامه رول بولت را به آن متصل کنید.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه7

ج) قلاب رول بولت و یا پیچ و رول پلاک برای سقف های یونولیت

حال به سخت ترین نوع سقف اتاق برای نصب لوستر رسیدیم. نصب لوستر بر روی سقف های یونولیت یا آکاستیو از تمام مدل هایی که توضیح دادیم وقت گیرتر است.

چون لازم است تا ابتدا به کمک گردبر یک سوراخ به قطر تقریباً 12 سانتی متر بر روی سقف ایجاد کنیم و وقتی به آکاستیوهای سقف رسیدیم، با یک پیچ گوشتی آکاستیوها را بسابیم تا به سقف بتنی اتاق برسیم.

در صورت نیاز به تهیه پیچ گوشتی، مقاله راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی دوسو وچهارسو دستی و یا راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی همه کاره را از دست ندهید.

به طور معمولاً قطر آکاستیوها 25 سانتی متر است، بنابراین باید به همان اندازه به تراشیدن آکاستیو ادامه دهیم.

پس از آنکه به سقف بتنی رسیدیم، می توانیم همانند سقف غیر کاذب به نصب رول بولت اقدام کنیم. حتی می توانیم به جای قلاب رول بولت از سه عدد پیچ و رول پلاک به عنوان قلاب لوستر استفاده کنیم.

ادامه کار ما در بازسازی کنده کاری های ایجاد شده در سقف با توجه به مدل لوستر سه شاخه ما می تواند متفاوت باشد.

با این توضیح که اگر لوستر سه شاخه از نوع صفحه ای و چسبیده به سقف باشد، هیچ نیازی به پر کردن سوراخ ایجاد شده در سقف نیست، چون وقتی لوستر بر روی آن نصب شود، جای سوراخ ها خود به خود پوشیده می شوند.

اما اگر لوستر سه شاخه ما از نوع آویزان باشد، لازم است تا مجری گچ کار محل سوراخ ایجاد شده در سقف را پر کند.

بعد از اینکه به سقف بتنی رسیدید، رول بولت یا پیچ و رول پلاک را وصل کنید و سپس به وسیله سیم رابیتس مرکز قسمت فلزی بعلاوه شکل لوستر را با انبردست به رول بولت وصل کنید تا لوستر لق نزند.

مرحله پنجم: سیم های برق لوستر را به سیم های برق سقف اتصال دهید.

توضیحات کامل در خصوص اتصال سیم های برق لوستر به سیم های برق سقف را در بخش نحوع سیم کشی لوستر سه شاخه برای شما بیان کرده ایم. شما نیز می توانید به همان قسمت مراجعه کنید.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه8

مرحله ششم: محل اتصال سیم ها و لوستر را مرتب کنید.

وقتی لوستر را بر روی سقف نصب می کنید سیم های برق لوستر و زنجیر آن از زیبایی سقف می کاهد، بنابراین لازم است تا قطعه زنبق شکل لوستر را به سمت بالا کشیده و سیم های اضافی لوستر را در پشت آن مخی کنید.

در نهایت با استفاده از پیچ گوشتی باید پیچ های اتصال دهنده قطعه زنبق شکل را به سقف ثابت کنید. در برخی از موارد قسمت زنبق شکل لوستر سه شاخه ما به جای پیچ یک قطعه پلاستیکی دارد که باید محکم شود.

مرحله هفتم: حباب ها و لامپ های لوستر را در جای خود قرار دهید.

در این مرحله لازم است که به نوع لوستر خود دقت کنید. بعضی از مدل های لوستر به این صورت هستند که ابتدا حباب بر روی شاخه لوستر وصل شده و سپس لامپ در جای خود پیچانده می شود.

برخی دیگر نیز به شکل متفاوت هستند، به این صورت که ابتدا لامپ ها در جای خود بر روی شاخه های لوستر پیچیده می شوند و سپس حباب بر روی آن قرار می گیرد.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه9

مرحله هشتم: فیوز برق لوستر را وصل کرده و روشنایی لامپ ها را امتحان کنید.

آخرین مرحله نصب لوستر سه شاخه به اتصال فیوز برق لوستر و تست لامپ های آن مربوط می شود. برای این منظور فیوز برق را وصل کنید و کلید روشنایی مربوط به لوستر را بزنید.

اگر تمام لامپ های روی لوستر روشن شدند، یعنی تمامی مراحل قبلی برای نصب لوستر را به درستی انجام داده اید.

اما اگر یکی یا تمام لامپ ها روشن نشدند، ابتدا از سالم بودن لامپ ها مطمئن شده و اگر هیچ مشکلی از لامپ ها نبود، به احتمال زیاد سیم کشی لوستر را به درستی انجام نداده اید و قسمتی از سیم های برق لوستر قطعی دارند.

پس لازم است تا مراحل قبلی را یک به یک به عقب بازگشته و سیم کشی برق لوستر را دوباره انجام دهید.

نحوه سیم کشی لوستر سه شاخه10

از توضیحات داده شده در این قسمت می توانید جهت آشنایی با طریقه نصب لوستر سه سیم یا همان دوپل نیز استفاده کنید.

اگر نیاز به نصاب لوستر دارید همین الان با ما تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

منابع فارسی:

منبع1 منبع2 منبع3 منبع4 منبع5

منبع انگلیسی:

منبع1

اشتراک گذاری این صفحه