آیا از برتری های پکیج به نسبت موتورخانه اطلاعی دارید؟

آیا می دانید چگونه می توان سیستم شوفاژخانه را به پکیج تغییر داد؟

آیا می دانید لوله کشی شوفاژ در هنگام تبدیل موتورخانه به پکیج چگونه صورت می گیرد؟

آیا درباره هزینه های تبدیل موتورخانه به پکیج چیزی می دانید؟

ما در راستای پاسخگویی به سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است، در شروع این مطلب راجع دلایل استفاده از پکیج به جای موتورخانه صحبت خواهیم کرد.

سپس روش تغییر سیستم شوفاژخانه به پکیج را بررسی کرده و بعد به سراغ لوله کشی شوفاژ در زمانی که قصد تبدیل موتورخانه به پکیج را داریم، خواهیم رفت.

در پایان این نوشته هم هزینه هایی که در خصوص تبدیل شوفاژخانه به پکیج باید صرف کنید را به شما توضیح می دهیم.

بنابراین برای این که با جزئیات این موارد بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

دلایل استفاده از پکیج بجای موتورخانه

همانطور که در قسمت مقدمه هم گفتیم، اصلی ترین دلیل استفاده از پکیج به جای موتورخانه در مصرف سوخت پایین تر این وسیله در مقایسه با مصرف سوخت سرسام آور در موتورخانه است.

البته در همین ابتدای صحبت های خود باید به این نکته مهم اشاره کنیم که اکثر ایراداتی که در این قسمت برای موتورخانه برمی شماریم به موتورخانه های سنتی مربوط می شود.

در حالی که اگر در موتورخانه ها از تجهیزات جدید به منظور کاهش سوخت موتورخانه استفاده شود و نظارت صحیح در کارکرد موتورخانه صورت بگیرد، موتورخانه بهترین نوع سیستم حرارت مرکزی در ساختمان های بزرگ محسوب می شود.

در نتیجه بیشتر صحبت های ما در این بخش در خصوص دلایل جمع کردن سیستم موتورخانه در ساختمان های کوچک و قدیمی است که صرف هزینه های سنگین برای راه اندازی موتورخانه عملاً توجیه اقتصادی ندارد.

  • امکان کنترل میزان سوخت در پکیج

یکی از دلایل مصرف بالای انرژی در موتورخانه ساختمان های چندین طبقه با تعداد زیادی خانوار این است که هیچ کس دلسوز انرژی مصرف شده در موتورخانه نیست.

با این توجیه که چون همه ساکنین باید پول شارژ برابری برای موتورخانه را پرداخت کنند، پس چرا باید نگران مصرف سوخت و به دنبال راه هایی برای صرفه جویی سوخت باشند.

در چنین شرایطی که طرز تفکر افراد این است بهترین راه حل نصب یک عدد پکیج به صورت مستقل در هر واحد ساختمانی است.

به این دلیل که چون ساکنین باید بهای سوخت واحد خود را به صورت مجزا پرداخت کنند، پس بیشتر مراقب میزان مصرف انرژی خواهند بود.

علاوه بر این چون پکیج در هر واحد مستقل است، هر واحد می تواند درجه پکیج را با توجه به نیاز و مصرف خود تنظیم کند و در مواقعی که در خانه حضور ندارد، حرارت پکیج را کاهش دهد.

  • پرداخت هزینه های کمتر برای راه اندازی و تعمیر پکیج

اگر شما هزینه های مربوط به راه اندازی و تعمیر پکیج و موتورخانه را به صورت سر انگشتی هم محاسبه کنید، به همین نتیجه خواهید رسید که این دو اصلاً قابل مقایسه نیستند.

یعنی شما باید حداقل تا ده برابر بیشتر از هزینه ای که برای خرید و نصب پکیج می پردازید، برای خرید و راه اندازی موتورخانه و تجهیزات گران قیمت آن صرف کنید.

هزینه تعمیر پکیج در مقایسه با هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه اصلاً هم اندازه نیستند و در یک فاصله طولانی از هم قرار دارند. چون قیمت قطعات به کار رفته در پکیج به مراتب بسیار کمتر از قیمت اجزای موتورخانه است.

پس هزینه تعمیرات موتورخانه از جمله تعمیر و عیب یابی مشعل موتورخانه، تعمیر و تعویض منبع دوجداره آبگرم، رفع ترکیدگی لوله های موتورخانه، عایق کاری لوله های موتورخانه و غیره بالاتر از تعمیر قطعات پکیج است.

طبیعتاً هر چه قیمت اولیه هر قطعه بیشتر باشد، در زمان تعمیر آن باید هزینه های بالاتری پرداخت کنید.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج1

  • اشغال فضای کمتر توسط پکیج

یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از پکیج به جای موتورخانه در فضای نسبتاً بزرگی است که موتورخانه و اجزای آن در ساختمان اشغال می کنند.

در حالی که حداکثر فضای مورد نیاز برای نصب و راه اندازی پکیج به اندازه یک کابینت در آشپزخانه است. البته شاید عده ای این دلیل را بیاورند که موتورخانه در پیلوت یا انباری قرار می گیرد، پس جایی را اشغال نمی کند.

اما حقیقت این است که با کوچک شدن فضای داخلی خانه ها، وجود انباری و پیلوت در ساختمان حکم یک امتیاز مثبت برای ساکنین ساختمان را دارد.

  • مصرف متراژ لوله کمتر در لوله کشی شوفاژ پکیج

اگر قرار باشد بجای موتورخانه از پکیج به عنوان سیستم حرارت مرکزی ساختمان استفاده شود، دیگر لازم نیست لوله کشی طویلی از موتورخانه خارج از ساختمان تا داخل هر واحد را انجام دهید.

در نتیجه طول لوله و مقدار اتصالات مورد نیاز برای راه اندازی پکیج بسیار کمتر از موتورخانه می شود که تاثیر مستقیم بر روی اجرت مجری لوله کش هم می گذارد.

آنچه در این قسمت گفتیم تنها بخشی از صحبت های ما در خصوص دلایل استفاده از پکیج بجای موتورخانه بود، اگر می خواهید این موضوع را بیشتر بررسی کنید، به مقاله پکیج بهتر است یا موتورخانه مراجعه نمایید.

اما باز هم برای تکمیل توضیحات داده شده از شما دعوت می کنیم که در کلیپ زیر به صحبت های کارشناس تاسیساتی آقای اسماعیلی گوش دهید. ایشان توضیح می دهند که پکیج بهتر است یا موتورخانه؟

اگر می خواهید پاسخ به این سوال که موتورخانه بهتر است یا پکیج را از زبان یک مجری تاسیساتی بشنوید، می توانید کلیپ زیر را تماشا کنید. در این کلیپ مجری تاسیساتی آقای بایزگلی به این سوال جواب داده است.

روش تغییر سیستم موتورخانه به پکیج

اکنون اگر با توجه به معایب موتورخانه و مزایای پکیج تصمیم گرفتید سیستم مورتوخانه ساختمان خود را به پکیج تغییر دهید، می توانید بر اساس مراحل زیر اقدام نمایید:

مرحله اول: خرید پکیج مناسب با نیاز ساختمان

اولین و در عین حال مهمترین کاری که باید برای تغییر سیستم موتورخانه به پکیج انجام دهید این است که برای خرید پکیج مناسب اقدام کنید.

چرا می گوییم این مرحله بسیار مهم است، چون تنها در صورتی از مزایای پکیج بهره مند خواهید شد که پکیج استاندارد و متناسب با نیاز ساختمان خود را تهیه کنید.

در غیر این صورت این وسیله هم نمی تواند رضایت شما را جلب کند و حتی شاید بعد از مدتی جایگزینی موتورخانه با پکیج، احساس پشیمانی به شما دست دهد.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج2

در زمان تهیه پکیج باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید، از جمله:

  • انتخاب نوع پکیج (گازسوز، برقی، دیواری و یا زمینی)
  • مقدار بازدهی دستگاه
  • متراژ ساختمان
  • تعداد افراد خانوار
  • نوع عایق بندی بنا
  • تعداد شوفاژهای رادیاتور
  • شرایط آب و هوایی
  • ابعاد پکیج دیواری
  • تعداد حمام در ساختمان
  • دوبلکس یا یک طبقه بودن خانه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش پکیج
  • قیمت خرید و نحوه نصب آن

ما توضیحات کامل در خصوص تمامی موارد ذکر شده را در مقاله راهنمای خرید بهترین پکیج دیواری موجود در بازار ایران برای شما بیان کرده ایم. در صورت تمایل به مطالعه آن بر روی لینک مقاله بزنید.

همچنین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات بهترین پکیج ایرانی و بهترین مارک خارجی پکیج دیواری را از دست ندهید.

مرحله دوم: انتخاب محل نصب پکیج

در این مرحله شما باید جایی را در ساختمان برای نصب پکیج در نظر بگیرید. شما می توانید پکیج خود را در هر قسمت از ساختمان از جمله آشپزخانه، زیر پله و یا بالکن نصب کنید.

اما توجه داشته باشید که تمام این مکان ها باید با توجه به مدل و نوع پکیج انتخاب شوند. به عنوان مثال نصب پکیج در زیرزمین و حمام ساختمان ممنوع است، چون این محل ها مرطوب هستند.

و یا استفاده از پکیج بدون فن در آشپزخانه یا در کل محیط های سر بسته ای که هوا رد و بدل نمی شود، خلاف اصول است.

چون دستگاه با کمبود اکسیژن روبرو شده و دائم ارور می دهد و چه بسا مشکل تنفسی برای ساکنین ایجاد شود.

در چنین شرایطی یا باید محل نصب پکیج خود را تغییر دهید و یا باید از پکیج های فن دار مجهز به دودکش دوجداره استفاده کنید.

از جمله مشخصات محل مناسب برای پکیج عبارتند از:

  • محل نصب پکیج نباید در معرض باد و احتمال یخ زدگی دستگاه باشد.
  • بهتر است در محل نصب پکیج انشعاب شیر گاز و پریز برق برای اتصال دوشاخه پکیج وجود داشته باشد.
  • فضای زیرین پکیج بایستی به قدری باشد که بتوان لوله های رفت و برگشت آب مصرفی و گرمایش را به آن اتصال داد.
  • از نصب پکیج در محل هایی که امکان تعمیر و سرویس پکیج وجود ندارد، باید اجتناب شود. چون پکیج حداقل سالی یک بار به سرویس نیاز پیدا می کند.
  • محل نصب پکیج باید شرایط نصب دودکش مجزا برای دستگاه را داشته باشد.
  • نباید در محیط های بسیار بسته و خفه مثل فضاهایی که به پنجره دوجداره مجهز هستند و هیچ منفذ هوایی وجود ندارد، به نصب پکیج اقدام نمود.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج3

از آنجا که بحث پیرامون انتخاب محل مناسب برای نصب پکیج در ساختمان طولانی و صد البته بسیار مهم است، از شما دعوت می کنیم اطلاعات کاملتر در خصوص این مبحث را از مقاله محل نصب پکیج در ساختمان استخراج کنید.

مرحله سوم: جمع کردن سیستم لوله کشی از موتورخانه

سومین مرحله برای تغییر سیستم موتورخانه به پکیج این است که کلیه تجهیزات و سیستم لوله کشی موتورخانه را جمع کنید.

لوله کشی در موتورخانه به این صورت است که لوله رفت از دیگ بخار موتورخانه آغاز می شود و به کلکتور رفت می رسد.

سپس به منظور کنترل جریان آب در لوله ها شیر فلکه بر روی کلکتورها وصل شده و پس از انشعاب گیری لوله ها به شیرآلات، پمپ سیرکولاتور و مدار بای پس می رسند و از آنجا به فلنج برگشت بر روی دیگ بخار متصل می شوند.

همچنین از روی شیر فلکه کلکتورها لوله های رفت و برگشت به منبع دوجداره آب گرم وصل می شوند و لوله ارتباطی بین رادیاتور و شیرفلکه رفت و برگشت کلکتور به یکدیگر مرتبط می شوند.

نهایت اینکه لوله کشی آب سرد ورودی اصلی به موتورخانه توسط لوله های فولادی گالوانیزه به منبع دوجداره آب گرم و منبع انبساط در پشت بام ساختمان وصل می شوند.

البته تمام این توضیحات که در خصوص نحوه لوله کشی موتورخانه دادیم، تنها قسمتی از این سیستم بزرگ و به هم پیوسته بود.

منظور از بیان این توضیحات بیشتر در خصوص آشنایی شما با نحوه جمع کردن لوله ها و تجهیزات به کار رفته در موتورخانه است.

هر چند می توانید از طریق یک روش راحت تر لوله های موتورخانه به داخل ساختمان را کور کنید و لوله کشی مختص پکیج را از همان نقطه انجام دهید.

به این صورت که باید ابتدا در محل نصب پکیج نقطه ورود لوله های آب سرد ورودی، لوله گرم مصرفی، لوله رفت رادیاتور و لوله برگشت رادیاتور را کمی کنده کاری کنیم تا به این لوله ها دسترسی پیدا کنیم.

سپس اتصال این چهار عدد لوله به سمت مسیر موتورخانه را قطع می نماییم و به این شکل زمینه برای اجرای لوله کشی پکیج در این محل آماده می شود.

مرحله چهارم: اجرای لوله کشی برای پکیج

حال که محل نصب پکیج در ساختمان مشخص شد و لوله های رفت و برگشت موتورخانه کور شدند، نوبت به اجرای لوله کشی برای پکیج با کمک یکی از روش های لوله کشی توکار و لوله کشی روکار می رسد.

هر چند با توجه به اینکه موتورخانه در ساختمان در حال سکونت وجود داشته و ما اکنون قصد استفاده از پکیج را داریم، مقرون به صرفه ترین راه برای لوله کشی پکیج این است که لوله ها را به صورت روکار اجرا کنیم.

با این حال شما می توانید از لوله کشی به روش توکار هم برای اجرای لوله کشی پکیج استفاده کنید، که طبیعتاً هزینه های شما کمی بالاتر می رود.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج4

از آنجا که پکیج هم قرار است همچون موتورخانه آب گرم مصرفی و آب گرم در رادیاتورها را به صورت همزمان تولید کنید، باید از چهار عدد لوله به منظور لوله کشی پکیج استفاده کنیم:

  1. لوله ورودی آب سرد به پکیج که به لوله آب اصلی ساختمان متصل می شود.
  2. لوله آب گرم خروجی از پکیج که در ادامه بین شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی و سایر تجهیزات آبی در ساختمان منشعب می شود.
  3. لوله رفت مدار گرمایش که قرار است انتقال دهنده آب گرم برای رادیاتورهای شوفاژ باشد.
  4. لوله برگشت مدار گرمایش که آب چرخیده در رادیاتورهای شوفاژ را دوباره به پکیج برمی گرداند.

برای اجرای لوله کشی پکیج به روش روکار می توانید کار لوله کشی را از همان نقطه که زمین را کنده و لوله های موتورخانه را کور کرده اید آغاز می کنید.

شما می توانید از لوله سفید برای اجرای لوله کشی پکیج به روش روکار استفاده کنید. به این صورت که ابتدا متراژ مناسب لوله را اندازه گرفته و سپس لوله را با کمک قیچی لوله بر برش می دهیم.

پس از آن با استفاده از دستگاه اتو لوله باید لوله را به سر لوله آب سرد ورودی به ساختمان اتصال دهیم. در ادامه این لوله به صورت روکار از روی دیوار عبور کرده و در ارتفاع مناسب بر روی دیوار قرار می گیرد.

در صورتی که کار با اتو لوله کشی را نمی دانید، روی اینک مقاله نحوه کار با دستگاه اتو لوله کشی بزنید.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج5

از آنجا لوله کشی را به روش روکار انجام می دهیم، لازم است تا لوله ها در فواصل طولی منظم توسط بست به دیوار محکم شوند.

مطمئناً برای برش لوله به منظور اجرای لوله کشی پکیج به دستگاه قیچی لوله بر نیاز پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال خرید این وسیله هستید، مقاله راهنمای خرید بهترین قیچی لوله بر برای این منظور آماده شده است.

برای اجرای لوله کشی مربوط به لوله رفت آب گرم مصرفی هم همین کار را انجام می دهیم. یعنی پس از برش لوله در متراژ مناسب و با کمک اتو لوله کشی یک طرف لوله را به رایزر آب گرم ساختمان وصل می کنیم.

سپس برای ایجاد تغییر مسیر از زانویی 45 درجه استفاده کرده و لوله را از کنار دیوار تا محل نصب پکیج در ساختمان و در ارتفاع یک الی 2 متری از کف زمین ادامه می دهیم..

تنها لوله هایی که باقی مانند لوله کشی مربوط به رادیاتور شوفاژ است که در قسمت زیر به صورت کامل روش اتصال آن ها را توضیح خواهیم داد.

فقط توجه داشته باشید که چهار عدد لوله مورد نیاز برای پکیج باید کاملاً موازی با هم حرکت کرده و چه بهتر که فاصله بین لوله ها به حدی باشد که امکان نصب بست و تعمیر لوله ها در آینده وجود داشته باشد.

مرحله چهارم: اتصال پکیج به شوفاژها با کمک مسیر لوله کشی جدید

در زمان راه اندازی موتورخانه لوله کشی های مربوط به شوفاژها در ساختمان انجام می شود، بنابراین وقتی بخواهیم از پکیج بجای موتورخانه استفاده کنیم، لوله کشی مربوط به شوفاژها در ساختمان وجود دارند.

در نتیجه برای استفاده از سیستم لوله کشی رادیاتور قبلی کافیست که ابتدای لوله رفت و برگشت رادیاتورها را در محل نصب پکیج پیدا کنیم و سپس لوله رفت و برگشت مسیر گرمایش پکیج را به صورت جداگانه به آن ها وصل کنیم.

برای این کار هم می توانیم از همان لوله سفید استفاده کنیم. به این صورت که یک لوله به عنوان لوله رفت گرمایش را با استفاده از اتو لوله کشی به ابتدای خط لوله رفت رادیاتورها اتصال می دهیم.

سپس همین لوله را به صورت موازی با سایر لوله های سیستم پکیج تا محل نصب دستگاه بر روی دیوار ادامه داده و با بست به دیوار محکم می کنیم.

به منظور لوله کشی مسیر برگشت گرمایش از پکیج نیز به یک لوله جداگانه نیاز داریم که یک طرف آن را به ابتدای خط برگشت رادیاتورها اتصال داده و طرف دیگر آن را تا زیر پکیج بر روی دیوار هدایت می کنیم.

شما می توانید تمام توضیحات داده شده در این قسمت را در فیلم تغییر لوله کشی موتورخانه به پکیج مشاهده کنید.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج6

لوله کشی شوفاژ در زمان تبدیل مورتوخانه به پکیج

شما می توانید در زمان تبدیل موتورخانه به پکیج از همان سیستم لوله کشی شوفاژ قبلی که برای اتصال به موتورخانه در ساختمان وجود داشته، استفاده کنید.

چون با اتصال پکیج به لوله های رفت و برگشت رادیاتور عملاً سیستم لوله کشی قبلی برای شما جوابگو است. با این تفاوت که بجای اتصال به موتورخانه، اکنون به پکیج وصل است و تغذیه می شود.

مگر اینکه بخواهید محل نصب رادیاتورها را تغییر داده و یا بر تعداد رادیاتورها در ساختمان اضافه کنید. در این صورت باید یک برنامه جدید برای لوله کشی شوفاژ در نظر بگیرید.

اولین موردی که باید آن را لحاظ کنید، توان و ظرفیت پکیج برای افزودن رادیاتور جدید به این سیستم است.

چون با افزودن رادیاتور جدید خواه ناخواه به طول لوله کشی رادیاتور اضافه می شود و اگر ظرفیت پکیج برای پمپاژ آب تا فاصله طولانی تر جوابگو نباشد، به پمپ دستگاه فشار وارد می شود.

همین مسئله سبب استهلاک زود هنگام پکیج خواهد شد و چه بسا که باید دائماً برای تعمیر پمپ پکیج اقدام کنید.

دومین مورد که باید به آن توجه کنید، محل نصب رادیاتور یا رادیاتورهای جدید در ساختمان است. معمولاً بهترین محل برای نصب رادیاتور در زیر پنجره ها است تا تبادل حرارتی به بهترین شکل صورت بگیرد.

همچنین نباید رادیاتور را در پشت درب ورودی به اتاق قرار داد و هر چه فاصله رادیاتور تا پکیج کوتاه تر باشد، احتمال هدر رفت حرارت در مسیر لوله ها کاهش پیدا می کند.

توصیه مجریان تاسیساتی این است که بعد از انتخاب محل نصب رادیاتور جدید در ساختمان باز هم از لوله کشی شوفاژ به روش روکار استفاده کنید.

چون در این روش هزینه های شما برای کنده کاری زمین حذف شده و از طرفی کار لوله کشی با سرعت بالاتری انجام می شود.

نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج7

بهترین لوله ای که می توانیم برای لوله کشی شوفاژ روکار به شما پیشنهاد دهیم، لوله های پلیمری پنج لایه هستند که در کمترین زمان ممکن، با بالاترین ضریب اطمینان بر روی سیستم لوله کشی قبلی نصب می شوند.

برای انجام لوله کشی روکار شوفاژ برای رادیاتور جدید باید از نزدیک ترین لوله رفت و لوله برگشت در مسیر رادیاتورهای قبلی یک انشعاب برای رادیاتور در نظر بگیرید.

پس باز هم انجام مقدار جزئی کنده کاری برای پیدا کردن لوله های رفت و برگشت و اتصال آن ها به لوله جدید اجتناب ناپذیر است.

اما از آنجا که ادامه کار قرار است به صورت روکار انجام شود، هیچ نیازی به کنده کاری های بیشتر کف ساختمان نیست.

کافیست لوله ها را از پایین ترین قسمت از گوشه دیوار به صورت تراز به محل نصب رادیاتور جدید ادامه داده و سپس با کمک داکت کشی لوله ها را بپوشانید.

دستگاه پرس دستی و یا هیدرولیک مهمترین ابزاری است که برای اجرای لوله کشی روکار شوفاژ با لوله های پنج لایه به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

چنانچه به دنبال تهیه این وسیله هستید، پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید آن مقاله راهنمای خرید بهترین پرس لوله را مطالعه کنید.

در زمان لوله کشی شوفاژ توجه داشته باشید که لوله های پنج لایه باید کاملاً صاف و به صورت تراز بر روی دیوار قرار بگیرند تا آب رفت و برگشت گرمایش به راحتی در داخل لوله جریان پیدا کند.

در نهایت باید به نصب رادیاتور جدید در محل مورد نظر اقدام کنید که لازمه آن خرید رادیاتور متناسب با نیاز ساختمان است.

 

فیلم نحوه تبدیل موتورخانه به پکیج

در فیلم زیر با روش تغییر موتورخانه به پکیج آشنا میشوید که در یکی از پروژه های ما فیلمبرداری شده است.

 

هزینه تبدیل موتورخانه به پکیج

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن افراد علاقه مند به استفاده از پکیج بجای موتورخانه ممکن است شکل بگیرد، به هزینه های این کار مربوط می شود.

همانطور که در توضیحات فوق مشاهده کردید، تبدیل موتورخانه به پکیج با توجه به چند پارامتر متغییر است:

  • انتخاب نوع مسیر لوله کشی پکیج که روکار باشد یا توکار؟
  • قیمت خرید پکیج که از برندهای ایرانی باشد یا خارجی؟
  • از همان مسیر لوله کشی شوفاژ قبلی استفاده شود یا لوله کشی جدید مورد نیاز است؟
  • تمایل به اضافه کردن رادیاتور دارید یا نه؟
  • نوع لوله انتخابی برای لوله کشی، لوله پنج لایه، لوله سفید و...
  • متراژ لوله کشی با توجه به محل نصب پکیج

تمامی این جزئیات می توانند بر روی هزینه نهایی تبدیل موتورخانه به پکیج تاثیر مستقیم داشته باشند، به همین دلیل نمی توان به طور دقیق هزینه این کار را برآورد کرد.

اما پیشنهاد ما به شما این است که برای تخمین هزینه تبدیل موتورخانه به پکیج به صفحه تعرفه خدمات ما مراجعه کنید.

شما در این صفحه می توانید هزینه های جزئیات کار از جمله نصب پکیج و رادیاتور را مشاهده کنید.

 

جمع بندی:

در این نوشته هر آنچه که لازم بود راجع به تبدیل موتورخانه به پکیج بدانید را در اختیار شما قرار دادیم. اما به هر حال بد نیست که در پایان مروری بر تعدادی از مهم ترین نکات این مطلب داشته باشیم:

  • اگر در موتورخانه ها از تجهیزات جدید برای کاهش سوخت موتورخانه استفاده شده و نظارت صحیحی بر کارکرد آن وجود داشته باشد، موتورخانه بهترین سیستم حرارت مرکزی در ساختمان های بزرگ است.
  • طول لوله و مقدار اتصالات مورد نیاز برای راه اندازی پکیج، کمتر از موتورخانه بوده و تاثیر مستقیمی بر کاهش اجرت مجری لوله کش دارد.
  • از جمله که در هنگام خرید پکیج باید در نظر بگیرید، می توان به انتخاب نوع پکیج، مقدار بازدهی دستگاه، متراژ ساختمان، تعداد افراد خانوار، نوع عایق بندی بنا و تعداد شوفاژهای رادیاتور اشاره کرد.
  • از جمله مشخصات محل نصب پکیج این است که نباید در معرض باد و احتمال یخ زدگی باشد. همچنین در محل نصب آن باید انشعاب شیر گاز و پریز برق برای اتصال دو شاخه پکیج وجود داشته باشد.
  • اگر در ساختمانی که ساکن هستید موتورخانه وجود داشته و حال قصد تعویض آن با پکیج را دارید، مقرون به صرفه ترین راه این است که لوله کشی پکیج را به صورت روکار انجام دهید.
  • اگر قصد دارید بر تعداد رادیاتورها در ساختمان اضافه کنید باید حتماً توان و ظرفیت پکیج را برای افزودن رادیاتور جدید به این سیستم در نظر بگیرید.
  • هزینه های تغییر موتورخانه به پکیج بر اساس پارامترهایی مثل لوله کشی روکار یا توکار پکیج،استفاده از برند ایرانی با خارجی برای پکیج، انجام لوله کشی جدید یا استفاده از همان مسیر لوله کشی شوفاژ قبلی، متغیر است.

اگر با این خواندن این مطلب ترغیب شده اید که به جای سیستم موتورخانه از پکیج استفاده نمایید، باید بدانید که نصب و لوله کشی های مورد نیاز پکیج تنها از عهده مجری لوله کش و مجری نصاب پکیج برمی آید.

بنابراین با توجه به حساسیت هایی که برای تبدیل موتورخانه به پکیج وجود دارد، اگر این کار را به فردی غیر متخصص بسپارید قطعاً ضررهای زیادی خواهید کرد.

پس چنانچه نمی خواهید در آینده از این که سیستم شوفاژخانه ساختمان را به پکیج تغییر دادید پشیمان شوید، کار خود را با خیال راحت به مجموعه حرفه ای تاسیسات 24 ساعته بسپارید.

این مجموعه با سال ها تجربه در زمینه موتورخانه و پکیج و همچنین استفاده از استادکارانی کاربلد و ماهر، بهترین انتخاب برای پروژه تاسیساتی ساختمان شما می باشد.

در ضمن ما برای این که تمام نگرانی ها را از شما دور کنیم کلیه خدمات خود را با ضمانت جبران خسارت ارائه می دهیم.

به این مفهوم که اگر مشتریان از کار مجری ما رضایت نداشته باشند، ما وظیفه داریم که همان پروژه را بار دیگر از صفر تا صد و بدون دریافت هیچ هزینه ای برای مشتری انجام دهیم.

بنابراین تا دیر نشده سفارش خود را از طریق پر کردن فرم درخواست سرویسکار متخصص و یا تماس با شماره تلفن های مجموعه ثبت نمایید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

منبع فارسی:

منبع1

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

برخی از سوابق کاری مرتبط با سرویس و تعمیر موتورخانه و تجهیزات وابسته

 

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه