اگر کمی دست به آچار باشید، آشنایی با نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان می تواند شما را از سرویسکار کولر آبی بی نیاز کند.

 

امروزه کمتر کسی است که از لزوم سرویس کولر آبی پیش از استفاده مجدد از این وسیله اطلاع نداشته باشد.

همه می دانند که چون کولر آبی در طول فصول سرد سال به کنار گذاشته شده، لازم است تا قبل از استفاده آچارکشی و راه اندازی شود.

اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید شما را با جزئیات کامل نحوه راه اندازی کولر آبی بزرگ و رومیزی آشنا خواهیم کرد.

آموزش راه اندازی کولر آبی

با گرم تر شدن هوا اکثر افراد به فکر راه اندازی مجدد کولرهای آبی و گازی خود می افتند. این تصمیم معمولاً در اواسط بهار که هوا رو به گرمی می رود گرفته می شود.

البته با توجه به اقیلم جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه ممکن است این بازه زمانی کمی جابجا شود، اما چیزی که اهمیت دارد، آشنایی با نحوه راه اندازی کولر آبی است.

برای راه اندازی کولر آبی لازم است تا یک سری اقدامات را پیش از روشن کردن این وسیله انجام دهید، که همگی جزو مراحل سرویس کولر آبی می باشند:

  1. شستشوی بدنه داخلی کولر آبی

اول از همه به سراغ کولر آبی خود بروید تا حجم گرد و غبار انباشته شده در داخل بدنه دستگاه را مشاهده کنید.

اینکه میزان کثیفی کولر آبی چقدر باشد، بستگی به این موضوع دارد که تا چه حد بر اساس چک لیست سرویس و نگهداری کولر آبی اقدام کرده و روش آماده سازی این وسیله برای زمستان را رعایت کرده اید.

مثلاً اگر شما از آن دست افراد هستید که با آغاز فصل سرما تنها کاری که انجام می دهید، خاموش کردن کولر آبی است. به طور حتم در زمان بازدید دوباره کولر آبی متوجه می شوید که کارهای زیادی برای انجام دارید.

مخصوصاً اگر آب داخل کفی کولر را تخلیه نکرده باشید که در این صورت ممکن است لازم باشد قبل از اقدام به راه اندازی کولر آبی کفی آن را نیز تعویض کنید.

چون این احتمال وجود دارد که کفی کولر در اثر نگهداری طولانی مدت آب در داخل خود زنگ زده و پوسیده شده باشد.

حال برای اینکه با جزئیات کار بیشتر آشنا شوید، ما فرض را بر این می گیریم که آب داخل کولر را هم تخلیه نکرده اید.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان 1

الف) درب های کولر آبی را بردارید.

اولین اقدام شما این است که پس از قطع برق ورودی به کولر درب های کناری این وسیله را باز کنید. برای انجام این کار انگشتان دست خود را در زیر دستگیره های روی درب کولر قرار داده و درب را به سمت بالا بکشید.

در این صورت درب از قسمت پایین بدنه خود را جدا کرده و می توانید با یک حرکت سریع آن را کمی عقب کشیده و از قسمت بالای بدنه کولر جدا کنید.

این مراحل را برای باز کردن تمامی 3 درب روی بدنه کولر آبی تکرار کرده و درب ها را در گوشه ای قرار دهید تا بعداً به سراغ شستشوی آن ها بروید.

ب) شیر تخلیه آب کولر را باز کنید.

اگر کفی داخل کولر آبی را خوب بررسی کنید یک شیر تخلیه پلاستیکی در زیر آن مشاهده می کنید که مهره آن به کفی پیچ شده است. برای خارج کردن آب های جمع شده در کولر باید مهره باز شود.

برای باز کردن شیر تخلیه کولر آبی یک دست خود را بر روی قسمت بالایی شیر در داخل کفی کولر قرار داده و با دست دیگر مهره شیر را از زیر کفی کولر بپیچانید.

باز کردن شیر تخلیه آب کولر اصلاً کار دشواری نیست و به راحتی با دست قابل انجام است. مگر اینکه رسوبات بر روی مهره شیر جمع شده باشند.

در این صورت باید با آچار شیر را باز کنید. فقط مراقب باشید چون شیر تخلیه از جنس پلاستیک است، فشار اضافی به آن وارد نشود.

پ) پمپ آب کولر از روی دستگاه بردارید و آن را تمیز و روغن کاری کنید.

پس از آنکه آب داخل کفی کولر به طور کامل تخلیه شد، باید تمام قطعات داخلی کولر را تمیز کنیم، که یکی از آن ها پمپ کولر است.

در پشت پمپ آب کولر دو قسمت خار مانند وجود دارد که پمپ را بر روی کولر آبی نگه می دارد. برای باز کردن پمپ آب از روی بدنه کولر آبی لازم است تا آن دو قسمت خار مانند را با دست گرفته و به سمت عقب بکشید.

سپس باید پمپ آب کولر را از شیلنگ آب پخش کن نیز جدا کنید. این شیلنگ به لوله ورودی پمپ آب دستگاه وصل شده و آب پمپاژ شده توسط پمپ را به چند راهی های توزیع کننده آب بر روی پوشال های کولر منتقل می کند.

برای جداسازی پمپ کولر از شیلنگ آب پخش کن کافیست شیلنگ را از محل اتصال آن به لوله ورودی پمپ کولر با دست گرفته و بکشید تا جدا شود.

حال با کمک پیچ گوشتی کفی پمپ کولر را از روی آن جدا کرده و با فرچه و دستمال تمام جرم های انباشته شده بر روی کفی پمپ را تمیز می کنیم.

سپس به سراغ بدنه پمپ کولر رفته و تمام رسوبات موجود بر روی بدنه پمپ را باز هم با کمک فرچه سیمی نازک و دستمال پاک می کنیم.

در آخر لازم است تا پمپ کولر به طور کامل روغن کاری شود. برای این منظور به شما پیشنهاد می دهیم مطالعه مقاله نحوه روغن کاری پمپ آب کولر آبی را از دست ندهید.

پ) سبد پمپ آب کولر را تمیز یا تعویض کنید.

اگر در داخل بدنه کولر آبی را با دقت نگاه کرده باشید، سبد پلاستیکی را خواهید دید که پمپ آب کولر را در خود جای داده است.

تمیز و سالم بودن این سبد تاثیر زیادی در کارکرد دقیق پمپ کولر و در ادامه بازدهی کولر آبی دارد. چون از ورود اجسام خارجی همچون خرده های پوشال ها به داخل لوله ورودی پمپ آب کولر پیشگیری می کند.

توجه داشته باشید شکسته بودن سبد و یا پر بودن آن از اجسام خارجی همچون خرده های پوشال می تواند یکی از دلایل بالا نرفتن فشار در پمپ آب کولر آبی و همچنین علت سوختن پمپ آب کولر آبی باشد.

پس لازم است تا سبد پمپ را تمیز کرده و از این طریق منفذهای آن را برای عبور آب به داخل پمپ باز کنید. در صورتی که سبد شکسته و یا حجم رسوبات بر روی منفذهای آن بیش از حد است، سبد نیاز به تعویض دارد.

ت) کفی و فن کولر را شستشو دهید.

اکنون در این مرحله پمپ آب کولر باز و تمیز شده و فعلاً بر روی کولر نصب نیست. پس می توانیم کفی کولر را تمیز کنیم.

برای این کار ابتدا لازم است تا پروانه یا فن کولر را با آب شستشو دهیم. معمولاً فن کولر پر از گرد و خاک شده که اگر قبل از راه اندازی کولر خاک های آن را تمیز نکنیم، به محض روشن کردن دستگاه آن حجم از خاک وارد خانه می شود.

پس شیلنگ آب را باز کرده وروی فن آب می گیریم، فقط مراقب باشید که بر روی موتور کولر آبی که در قسمت بالای کولر و تقریباً نزدیک به فن قرار گرفته، آب ریخته نشود.

وقتی تمام خاک های روی فن را با آب شستشو دادیم، باید با کمک فرچه سیمی نازک کفی کولر را بکشیم و رسوبات جمع شده بر روی شیر تخلیه را نیز تمیز کنیم.

هم زمان سعی می کنیم تا تمام جرم ها و خرده های پوشال داخل کفی را به سمت مسیر آبریز یا تخلیه کولر هدایت کنیم.

اگر پس از تمیز کردن کفی کولر متوجه زنگ زدگی در تشتک یا همان کفی کولر شدید، باید با توجه به حجم زنگ زدگی برای تعمیر آن اقدام کنید.

در صورتی که مقدار زنگ زدگی کم باشد، با رنگ زدن می توانید کفی را ترمیم کنید. اما اگر کفی در اثر زنگ زدگی دچار پوسیدگی شده باشد، راهی جز تعویض کفی نیست. هر چند آشنایی با نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی می تواند مفید باشد.

اکنون می توانید دوباره پمپ آب را در جای خود در درون سبد قرار داده و شیلنگ آب پخش کن را به لوله ورودی پمپ آب وصل کنید.

  1. روغن کاری موتور و یاتاقان های آن

در داخل بدنه کولر آبی از قطعات مکانیکی و الکتریکی متعددی استفاده شده است. موتور کولر آبی به همراه پولی و یاتاقان از جمله این دو دسته قطعه هستند.

به منظور کارکرد روان کولر آبی بایستی این قطعات را روغن کاری کنیم. چون به احتمال زیاد کار نکردن طولانی مدت دستگاه سبب تجمع گرد و غبار بر روی موتور و یاتاقان کولر شده است.

الف) یاتاقان ها را روغن کاری کنید.

اگر روغن کاری موتور دستگاه را به تعویض بیاندازیم، سوختن آن دور از انتظار نیست. روغن کاری موتور کولر و یاتاقان ها را می توانید از ریختن روغن در داخل قسمت روغن خور یاتاقان ها شروع کنید.

کولر آبی دو عدد یاتاقان دارد که هر کدام در دو طرف پروانه دستگاه تعبیه شده اند. بر روی لبه هر دو یاتاقان سوراخ کوچک به همراه درپوش وجود دارد که در واقع همان بخش روغن خور این قطعه می باشد.

بنابراین کافیست درپوش روغن خور را از روی هر دو یاتاقان برداشته و چند قطره روغن در آنجا بچکانید. سپس باید پروانه را با دست حرکت دهید تا روغن ها پایین رفته و بتوانید دوباره چند قطره روغن بریزید.

اگر در این لحظه متوجه شکستگی یاتاقان ها شدید، بهتر است به مقاله نحوه تعویض یاتاقان کولر آبی مراجعه کنید تا با مشاهده فیلم روش تعویض این قطعه را یاد بگیرید.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان 2

ب) موتور کولر آبی را روغن کاری کنید.

در نهایت روغن کاری موتور کولر را انجام می دهیم. به این صورت که با روغن دان چند قطره روغن مخصوص کولر در پشت پولی و یا روی محور اصلی موتور می ریزیم.

البته این شیوه از روغن کاری موتور کولر آبی که برای افراد مبتدی است که خود قصد راه اندازی کولر در تابستان را دارند.

چرا که اگر قرار باشد سرویسکار کولر این کار را انجام دهد، لازم است تا موتور را از روی بدنه باز کرده و پس از تمیز کردن و روغن کاری داخلی آن را در جای خود قرار دهد.

اما از آنجا که ممکن است افراد ناآشنا با سیستم کولر آبی نتوانند تنظیمات تسمه پروانه کولر را به خوبی انجام دهند، توصیه می کنیم از باز کردن موتور کولر اجتناب کنند.

  1. بررسی تسمه پروانه کولر

معمولاً کارکرد زیاد کولر آبی در کنار گرمای هوا باعث پوسیده شدن تسمه کولر می شوند. اگر تسمه کولر پوسیده و شل شده باشد، صداهای ناهنجاری از دستگاه شنیده شده و پروانه به راحتی نمی چرخد.

همین مسئله بر روی موتور دستگاه فشار وارد می کند. بنابراین لازم است پیش از راه اندازی کولر آبی در تابستان تسمه را با دست بکشید و میزان کشسانی آن را چک کنید.

اگر حتی قسمت های کوچکی از تسمه پوسیده و نخ نما شده است، باید تسمه را با نمونه جدید تعویض کنید. دقت داشته باشید که سایز تسمه کولرها در مدل های مختلف متفاوت است.

پس برای اینکه دچار اشتباه نشده و تسمه هم سایز کولر خود را تهیه کنید، حتماً شماره روی تسمه قبلی را به خاطر سپرده و تسمه کولر آبی با همان شماره را بخرید.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان 3

  1. تعویض پوشال های کولر

تمیز بودن پوشال های کولر آبی تاثیر زیادی در افزایش بازدهی، قدرت سرمایش و حتی سلامت موتور و پمپ آب کولر آبی دارد.

به همین دلیل توصیه می کنیم حتماً قبل از راه اندازی کولر آبی در فصول گرم سال به تعویض پوشال های دستگاه اقدام کنید.

الف) پوشال های قبلی را از روی درب کولر باز کنید.

برای تعویض پوشال کولر باید ابتدا خارهای نگه دارنده بست پوشال را با کمک انبردست از روی درب باز کنیم. این کار را برای تک تک درب ها انجام داده و پوشال های قدیمی را برمی داریم.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان4

ب) درب کولر را خوب شستشو دهید.

معمولاً در اثر رسوبات محلول در آب مقداری جرم و شوره بر روی درب های کولر آبی تشکیل می شود که از گردش هوا به داخل کولر ممانعت می کنند.

علاوه بر این اگر درب کولر را خوب ملاحظه کرده باشید، تعدادی منفذ در جداره داخلی و بالای درب مشاهده می کنید که در واقع آب از طریق همین منافذ بر روی پوشال ها می ریزد و احتمالاً آن ها هم مسدود شده اند.

بنابراین برای تمیز کردن درب کولر آبی لازم است تا بدنه خارجی درب و روی منفذهای آن را با فرچه به خوبی بکشید و با آب شستشو دهید.

پ) پوشال های جدید را بر روی درب ببندید.

حال که درب کولر را از رسوبات تمیز کردید، نوبت به قرار دادن پوشال های جدید می رسد. برای این منظور لازم است تا از طریق تشخیص سایز پوشال ابتدا پوشال کولر هم سایز با ظرفیت دستگاه خود را خریداری کنید.

برای این منظور می توانید بر روی لینک خرید پوشال کولر آبی از دیجی کالا بزنید.

پس از اینکه پوشال کولر آبی در سایز مناسب را تهیه کردید، پوشال ها را بر روی هر سه درب کولر قرار داده و سپس بست های نگه دارنده پوشال ها را ببندید.

به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص مقاله آموزش نحوه تعویض پوشال کولر آبی و زمان آن را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که پوشال ها نباید منفذهای بالای درب کولر را مسدود کنند، به همین دلیل بهتر است بعد از نصب پوشال ها آن ها را خیس کنید و با دست به زیر قاب قرار دهید.

  1. تنظیم شناور کولر آبی

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده کولر آبی شناور این وسیله می باشد که سطح آب داخل تشتک کولر را تا حدی تنظیم می کند که کولر آبگیری اضافه نکرده و آب از سرریز دستگاه جاری نشود.

برای اینکه از کارکرد صحیح شناور مطمئن شوید، باید آب ورودی به کولر را باز کرده و برای مشاهده عملکرد شناور منتظر باشید.

در حالت عادی اگر شناور سالم و تنظیم شده باشد، به محض اینکه آب در داخل کفی به حد استاندارد رسید، بازویی شناور به سمت بالا حرکت کرده و از این طریق جریان آب قطع می شود.

اما چنانچه شناور به درستی تنظیم نشده بود، باید پیچ تعبیه شده بر روی بازویی شناور را کمی بپیچانید تا تنظیم شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص به مقاله نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی مراجعه کنید.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان 5

  1. بررسی سیستم لوله کشی آب کولر

کولر آبی از یک سیستم لوله کشی شامل پمپ آب کولر آبی، شیر ورودی آب به کولر، شیلنگ آب کولر، شیلنگ آب پخش کن و چند راهه های توزیع کننده آب تشکیل شده است.

هر کدام از قسمت های سیستم لوله کشی آب کولر آبی ممکن است به دلیل املاح موجود در آب به مرور زمان رسوب بگیرند و حتی مسدود شوند.

علاوه بر این از آنجا که شیلنگ آب کولر آبی در معرض تابش مستقیم نور خورشید، باران، باد و برف قرار دارد، به احتمال زیاد سریع پوسیده شده و آب نشت می دهد.

پس قبل از راه اندازی کولر آبی شیر اصلی آب کولر را باز کرده و مسیر شیلنگ را خوب بررسی کنید. در صورت نشتی آب از شیلنگ باید این قطعه تعویض شود.

همچنین بایستی پس از اینکه کار بازبینی کلیه قطعات داخلی کولر آبی را به اتمام رساندید، پمپ آب کولر را روشن کنید تا از صحت عملکرد پمپ آب کولر در پمپاژ آب و کارکرد درست توزیع کننده های آب مطمئن شوید.

  1. بازبینی برزنت روی کانال کولر آبی

آخرین موردی که باید در زمان راه اندازی کولر آبی مد نظر قرار دهید، بازبینی برزنت های روی کانل کولر است.

از آنجا که این قسمت در تماس مستقیم با نور خورشید قرار دارد، این احتمال وجود دارد که پوسیده و سوراخ شود و یا اتصال آن به کانال کولر جدا شود.

در چنین شرایطی تنها کاری که می توان انجام داد تعویض برزنت کولر آبی با یک نمونه جدید و سالم است.

البته می توان اقدامات دیگری هم پیش از راه اندازی کولر آبی در تابستان انجام داد:

  • کسب اطمینان از تراز بودن پایه های کولر آبی
  • نصب سایبان بر روی کولر آبی
  • بررسی نحوه عملکرد کلیدهای کولر
  • باز کردن دریچه های کولر در داخل خانه

نحوه راه اندازی برق کولر آبی

تا این قسمت از متن هر چه توضیح دادیم هم زمان با قطع بودن برق کولر آبی بود. اما لازم است تا برای تکمیل راه اندازی کولر آبی برق این وسیله را نیز راه اندازی کنیم.

برای این منظور ابتدا به سراغ جعبه برق در داخل بدنه کولر می رویم. شما در این قسمت 4 رشته سیم برق را مشاهده خواهید کرد که دو رنگ مختلف از سیم ها به کلید دور تند و کند کولر ختم می شوند.

همچنین یک رنگ از سیم ها به پمپ آب کولر و یک رنگ دیگر از این 4 رشته سیم برق به نول کلید وسط که در واقع کلید اصلی روشن و خاموش دستگاه است، متصل می شود.

اگر سوکت های اتصال دهنده سیم های برق کولر آبی از جای خود خارج شده یا سست شده اند، آن ها را در جای خود قرار داده و اتصالات را محکم کنید.

البته طریقه سر هم بندی سیم های برق کولر آبی در مدل های مختلف این وسیله می تواند متفاوت باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که مقالات نقشه برق موتور کولر آبی و راهنمای نحوه نصب کلید کولر آبی را نیز مطالعه کنید.

نحوه روشن کردن کولر آبی

تا این قسمت با تمام جزئیات نحوه راه اندازی کولر آبی آشنا شدید و اکنون قصد داریم تا طریقه روشن کردن کولر آبی را برای شما توضیح دهیم.

پس از آنکه از عملکرد صحیح تمام قطعات داخلی و همین طور قسمت های خارجی کولر آبی مطمئن شدید، می توانید برق دستگاه را وصل کرده و شیر آب اصلی به کولر آبی را در حالت باز قرار دهید.

در این مرحله کولر آبی شروع به آبگیری می کند و پس از پر شدن تشتک کولر از آب کافی شیر شناور عمل کرده و ورود آب به داخل کولر موقتاً پایان می گیرد.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان6

اکنون کار ما در بالای پشت بام تمام شده و باید به سراغ کلیدهای کولر برویم تا دستگاه را روشن کنیم. بر اساس توصیه کارشناسان این حوزه بهتر است تا کولر آبی را ابتدا با دور تند روشن کرده و بعد از آن دستگاه را بر روی دور کند قرار دهید.

بنابراین اول کلید پمپ کولر را فعال می کنیم تا پمپ آب کولر روشن شده و آب را بر روی پوشال ها پمپاژ کند.

پس از اینکه از ریزش آب بر روی پوشال ها مطمئن شدیم، کلید دور تند کولر آبی را می زنیم و پس از چند لحظه دستگاه را روی دور کند قرار می دهیم.

با توجه به اینکه قبلاً تمام اقدامات سرویس کولر آبی پیش از راه اندازی را انجام داده ایم، در این مرحله دستگاه بدون هیچ مشکل و با بالاترین حد از بازدهی به کار خود ادامه می دهد.

اگر مایلید در کنار نحوه راه اندازی کولر آبی با طریقه نصب این وسیله هم آشنا شوید، فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد را ملاحظه کنید.

نحوه راه اندازی کولر آبی رومیزی(کوچک)

کولر آبی کوچک که به آن کولر رومیزی هم می گویند، یکی از مدل های محبوب کولر آبی برای فضاهای محدود است.

نحوه راه اندازی کولر آبی رومیزی کوچک با طریقه راه اندازی کولر پشت بامی تغییر زیادی ندارد، تنها اینکه حجم دستگاه کوچکتر است، کولر آب رومیزی دارای کانال کشی نیست و اغلب آب مورد نیاز دستگاه بصورت دستی تامین می شود.

به همین دلیل شما می توانید با طی چند مرحله ساده کولر آبی رومیزی خود را راه اندازی کنید:

  1. اتصال برق به دستگاه را قطع کنید.
  2. پس از باز کردن درب های کولر، پمپ آب دستگاه را از داخل آن خارج کرده، سپس پمپ را تمیز کنید و در محل قبلی قرار دهید.
  3. کفی کولر آبی رومیزی را از هر گونه گرد و غبار و جرم بشویید. برای انجام این کار می توانید آب داخل کولر را به صورت دستی تخلیه کنید.
  4. موتور و یاتاقان های کولر آبی رومیزی را روغن کاری کنید. البته در مدل هایی که کولر آبی بدون تسمه است، از یاتاق استفاده نمی شود.
  5. اغلب کولرهای آبی رومیزی دارای پد سلولزی بجای پوشال هستند که نیازی نیست هر ساله قبل از استفاده دوباره آن ها را تعویض نمود.
  6. اما اگر کولر آبی کوچک رومیزی شما دارای پوشال است، باید پیش از راه اندازی به تعویض پوشال های دستگاه اقدام کنید.
  7. با توجه به گنجایش کولر آبی در داخل آن آب بریزید و اگر به سیستم آب مجهز است، شیر آبگیری آن را باز کنید تا از صحت عملکرد شناور مطمئن شوید.
  8. دو شاخه برق کولر آبی رومیزی را به پریز اتصال دهید.
  9. ابتدا کلید پمپ و سپس کلید دور موتور کولر را از روی پنل جلویی آن فشار دهید. اگر دستگاه شما به ریموت کنترل مجهز است، می توانید این عملیات را با استفاده از کنترل آن انجام دهید.
  10. جهت پنجره های کولر را به سمتی که مایل به جریان هوای سرد هستید، تنظیم کنید.
  11. برای پیشگیری از دم کردن هوای داخل حتماً یک پنجره یا خروجی هوای کوچک را در اتاق باز بگذارید.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان7

کلام آخر...

روشن کردن کولر آبی در آغاز فصل گرما نیازمند تمهیدات مختلف و متعددی است که اگر به درستی رعایت نشوند، بعد از مدت کوتاهی مجبورید به تعمیر کولر آبی اقدام کنید.

بنابراین کولر آبی وسیله ای نیست که تنها بتوان با فشار دادن دکمه خاموش و روشن آن را راه اندازی کرد. بلکه لازم است تا تک تک قطعات داخلی و خارجی دستگاه مورد سرویس قرار بگیرند.

ما در این مطلب تلاش کردیم نحوه راه اندازی کولر آبی پشت بامی و کولر آبی رومیزی را به زبانی ساده توضیح دهیم تا اگر خودتان کمی دست به آچار هستید، بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

اما فراموش نکنید که سرویس و راه اندازی کولر آبی آن هم توسط مجری متخصص تاسیسات بهترین انتخاب می باشد.

چون این فرد تجربه بیشتری در زمینه کولر آبی داشته و اگر هر کدام از قطعات نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند، می تواند پیش از راه اندازی دستگاه آن قطعات را تعمیر و یا تعویض کند.

نحوه راه اندازی کولر آبی در تابستان8

مجریان سرویسکار ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته با تخصص بسیار بالا در زمینه سرویس و تعمیر انواع کولر آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

شما می توانید در صورت نیاز به خدمات ما همین الان با شماره های سایت در بخش تماس با ما ارتباط برقرار کرده و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را ارسال کنید.

منابع فارسی:

منبع1 منبع2

منابع انگلیسی:

منبع1 منبع2

اشتراک گذاری این صفحه