چرا استفاده از خدمات ما؟

کیفیت و زیبایی

همکاران ما پس از اتمام کار فضا را تمیز می‌کنند و نیازی به نگرانی در مورد نظافت منزل یا محل کار خود بعد از برطرف شدن مشکل تاسیساتی ندارید.

سرعت عمل بالا

با توجه به استقرار همکاران ما در سراسر تهران در کمترین زمان ممکن در کنار شما هستیم و مشکلتان بر طرف خواهد شد.

دسترسی در 24 ساعت شبانه روز

همکاران ما در 7 روز هفته و حتی ایام تعطیل 24 ساعته در دسترس هستند.

چگونه مشکل شما را حل می‌کنیم؟

مراحل حل کردن مشکلات تاسیساتی شما

ثبت سفارش آنلاین یا تماس

پس از ثبت سفارش شما، نزدیکترین متخصص تاسیساتی با توجه به زمان موردنظر شما انتخاب می‌شود.

انجام پروژه

مشکل تاسیسات در سریعترین زمان و بهترین کیفیت توسط همکاران ما بر طرف می‌شود.

پرداخت در محل

شما پس از انجام کار توسط مجری و حل شدن مشکل و کسب رضایت، تسویه حساب می‌کنید.

نظرات برخی از مشتریان

یکی از اجزا مکانیکی کولرآبی که نقش تعیین کننده‌ای در حرکت و کیفیت چرخش پروانه کولرآبی دارد پولی کولر می‌باشد.

پولی عموما از اجزائی است که به این راحتی آسیب نمی‌بیند و کمتر شاهد خرابی آن هستیم.

 

در اصل یک کولرآب دو پولی دارد. یک پولی کوچک‌تر که بر محور موتور نصب شده و یک پولی بزرگتر که همانگونه که توضیح داده شد بر روی محور پروانه نصب شده است.

این دو پولی با استفاده از یک تسمه و با میزان فشار لازمی که باید در محکم بودن تسمه کولر به آنها اعمال شود دور موتور را به پروانه انتقال می‌دهند و باعث حرکت پروانه و نهایتا ایجاد باد خنک می‌شوند.

اما همانگونه که در مقاله تعمیر کولرآبی توضیح داده شد هرگاه سر و صدای کولر زیاد شود و یا هرگاه کولر، تسمه زیاد خراب کند و یا بر اثر ضربه، خرابی یاتاقان و ... به پولی آسیب وارد شود تنها راه تعمیر پولی کولرآبی، تعویض آن می‌باشد.

 

تعویض پولی کولر آبی 0

تعویض پولی کولرآبی توسط همکاران ما

تعویض پولی پروانه

اندازه پولی‌ها در همه انواع کولرها یکسان نیست. در واقع حجم کولر و یا ظرفیت کولر هرچه بیشتر باشد باعث می‌‌شود که اندازه پولی بزرگتر باشد تا فشار بیشتر و دور بیشتری برای پروانه ایجاد کند.

اما در هر صورت روش تعویض پولی کولر در همه کولرها و همه اندازه‌ها تقریبا یکسان است.

برای تعویض پولی بزرگ یا پولی روی پروانه کولر باید ابتدا برق موتور و یا مولر را به کلی قطع کنیم. سپس باید دریچه سمت راست کولر که درست در محل قرار گرفتن پولی‌ها را باز کنیم.

تعویض پولی کولر آبی 2

تسمه انتقال دهنده نیرو بین پولی‌ها

سپس باید تسمه کولر را ابتدا از جا بیاندازیم.

برای این کار خیلی ساده ضمن اینکه باید مراقب دستان خودتان باشید لبه تسمه را روی پولی قرار داده و در جهت حرکت تسمه پولی را نیم دور بچرخانید تا تسمه از جای خود خارج شود.

تسمه را کنار بگذارید و در صورت نیاز به تعویض یک تسمه مشابه تهیه کنید تا بعدا به جای آن بر روی کولر تعبیه کنید.

پولی روی محور پروانه کولر بر روی یاتاقان نصب شده است. بنابراین بد نیست بدانید که این پولی در صورت خرابی یاتاقان و یا پروانه هم باید باز شود.

در هر صورت باید با استفاده از آچار آلن (آچارهای ال مانند شش ضلعی) و یا آچار تخت پیچ‌های نگهدارنده پولی را باز کنید.

مطالب راهنمای خرید بهترین آچار تخت و راهنمای خرید بهترین آچار آلن می توانند برای انتخابی بهتر به شما کمک کنند.

این پیچ‌ها ممکن است دو، یک و یا سه پیچ بسته به مدل کولر باشند. از این رو تفاوتی ندارد شما باید همه پیچ‌های اطراف پولی را باز کنید.

جهت دیدن انواع آچار آلن در کیفیت های مختلف و قیمتهای مختلف بر روی خرید اینترنتی آچار آلن از سایت دیجیکالا بزنید.

تعویض پولی کولر آبی 1

نمایی از پولی بزرگ کولرآبی

عموما پیچ نگهدارنده پولی نیاز به آچار آلن شماره 4 دارد ولی باز هم این موضوع قطعیت ندارد و ممکن است پیچ‌های بزرگتری انتخاب شوند.

وقتی پولی را شل کنید با استفاده از پولی‌کش می‌توانید پولی را بیرون بکشید.

برای اینکه به محور پروانه آسیبی وارد نشود بهتر است از یک پولک فلزی که قطر آن کمی از قطر بیرونی پروانه کوچکتر باشد استفاده کنید و روی محور قرار دهید تا پولی‌کش به محور آسیب نزد.

با جمع کردن دسته پولی کش، پولی از جای خود خارج خواهد شد.

نکته: در صورتیکه پولی‌کش ندارید می‌توانید با ضربات آرامی که به پشت پولی می‌زنید پولی را از جای خود خارج کنید.

خیلی مراقب باشد که پولی آسیب نبید بخصوص اگر دوباره قصد دارید آن را نصب کنید. برای این کار از چکش‌های پلاستیکی استفاده کنید و یا با گذاشتن دستمال در جایی که می‌خواهید ضربه بزنید شدت ضربات را بگیرید.

به همین سادگی پولی را خارج خواهید کرد.

توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به تعویض یاتاقان همین الان اقدام کنید و یا حتی اگر سرویس دوره‌ای کولر را انجام هم داده‌اید باز هم یاتاقان را در این وضعیت روغن کاری کنید.

تعویض پولی کولر آبی 3

باتاقان کولرآبی

پولی جدید را در جای پولی قبلی گذاشته و به آرامی و با استفاده از همان چکش پلاستیکی و یا دستمال پولی را تا انتها جا بزنید.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که پولی یک خار دارد و باید در این مسیر وارد شود. برخی از پولی‌ها خار دارند و برخی از آنها شیار که در هر دو مورد باید خار و یا شیار درست در مقابل جایگاه خود قرار گرفته و جا زده شوند، در غیر اینصورت باعث شکسته شده پولی خواهید شد.سپس پیچ‌ یا پیچ‌های پولی را محکم کنید و کار تعویض پولی پروانه را به اتمام برسانید.

 

تعویض پولی کوچک کولرآبی

پولی کوچک‌تر کولرآبی بر روی شفت و یا محور موتور تعبیه شده است.

معمولا در زمان‌های تعمیر کولرآبی که موتور آن خراب باشد نیاز است که این پولی باز شود ولی در هر صورت در مواقع دیگر هم ممکن است آسیب ببیند و نیاز به تعویض داشته باشد.

برای تعویض پولی کوچک هم می‌توانید موتور را باز کنید و هم بر روی کار پولی را تعویض کنید. توصیه ما این است که برای اینکه تنظیمات تسمه و کولر به هم نریزد روی کار پولی را باز کنید.

تعویض پولی کولر آبی 4

محل قرار گرفتن پولی کوچک‌تر

برای این کار باید برق کولر را قطع کنید و تسمه را باز کنید.

سپس با استفاده از آچار آلن پیچ یا پیچ‌های کنار پولی را باز کنید و با استفاده از پولی کش و یا چکش پلاستیکی پولی را از جای خود خارج کنید. مراقب باشید که اگر پولی از نوع خاردار است خار آن را گم نکنید.

حالا بهتر است ابتدا شفت و یا محور موتور را روغن کاری کنید و سپس پولی جدید را درست در همان سمت مشابه و با استفاده از همان چکش پلاستیکی و یا با تعبیه دستمال بر زیر چکش به آرامی و درست در جهت خار و یا شیار پولی آن را تا انتها جا بزنید و سپس پیچ یا پیچ‌های پولی را محکم کنید و تسمه را بیاندازید.

جهت تهیه چکش پلاستیکی بر روی خرید اینترنتی چکش سر پلاستیکی از سایت دیجیکالا بزنید.

تعویض پولی کولر آبی 5

نمایی از پیچ پولی کوچک کولرآبی

نکته مهم این است که باید در تعویض پولی کولرآبی، پولی‌ها تا انتها و درست جا زده شوند. یکی از نشانه‌های درست جا رفتن پولی قرار گرفتن پیچ‌های پولی در راستای سوراخ‌های پیچ برای سفت شده هستند. از این رو اگر پیچ دقیقا مقابل سوراخ خود نبود یعنی پولی درست جا انداخته نشده است.

نکته دیگر اینکه اگر به دلیل خرابی پولی جای خار محور پروانه و یا موتور گشاد کرده باشد باید ابتدا محور موتور اصلاح و یا تعویض شود.

اگر قصد خرید اینترنتی یا دیدن قیمت پولی یا دیگر اجزای کولرآبی یاتاقان، تسمه، برزنت و .... را دارید بر روی لینک خرید لوازم یدکی کولر آبی از سایت دیجیکالا بزنید.

برای دریافت خدمات حرفه‌ای ما در گروه تاسیسات 24 ساعته همین امروز فرم درخواست سرویسکار را پر کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

تاسیسات ۲۴ ساعته در کنار شماست تا به شما کمک کند مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنید

درخواست سرویسکار متخصص

ترتیب مطالعاتی مربوط به نصب، سرویس و تعمیر کولر آبی

اینجا جواب میگیری اگر سوال فنی بپرسی

دیدگاه‌ها  

آموزنده بود +21 # روستازاده 1397-02-22 23:39
سلام
اگر پولی بزرگتر انتخاب شود مشکلی دارد؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # اسماعیلی 1397-02-23 23:31
سلام وقت شما بخیر
بله. دور پروانه کمتر از توان استاندارد آن می شود و ممکن است با سایر قسمت ها هم همخوانی نداشته باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +10 # کیوان 1397-02-24 21:54
خسته نباشید. پیچ داخل پولی بریده و باز نمی شود و پولی هم شکسته. باید چکار کنیم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +7 # اسماعیلی 1397-02-25 22:40
وقت شما بخیر
با استفاده از یک قلاویز باید پیچ شکسته را خارج کنید. از متخصص کمک بگیرید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # عمران 1397-02-27 16:43
سلام
پولی را همانطور که فرمودید عوض کردم ولی الان کولر با صدای عجیبی به راه می افتد. مشکل از پولی است؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +5 # اسماعیلی 1397-02-28 16:02
سلام دوست گرامی
مشکل از تسمه است. تسمه را زیاد محکم کرده اید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # احمد 1397-04-08 11:25
سلام
برای در اوردن پولی بزرگ از چه نوع اچار پولی کش باید استفاده شود؟
منظورم ارزانترین نوع که فقط پولی بزرگ را بتوان خارج کرد
و سوال دوم ایا در صورت تعویض ضربه گیر موتور (حلقه اتصال جلو و عقب موتور که یک زوار لاستیکی دارد) روی کاهش صدای موتور تاثیر گذار هست یا نه و بطور کلی برای کاهش لرزش موتور
چه راهی را توصیه میکنید؟
سپاسگذار از راهنمایی...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +5 # اسماعیلی 1397-05-16 10:04
سلام وقت شما بخیر
اگر منظورتان موتور کولر است که بیشتر اوقات پولی که جام کرد حتی با پولی کش هم شکسته میشود .بصرفه تر است پولی را بشکنید . کوچکترین پولی کش در حال حاضر در بازار زیر 25هزار تومان نیست. و قیمت پولی در بازار نهایت 5هزار تومان باشد.
در رابطه با لاستیک های دوطرف موتور،
اگر خراب شدن تعویض کنید ضربه گرفته میشود و موتور هم در استارت اولیه ضربه میزند. در بازدهی که همان دور تند یا کند است موتور ضربه ندارد سر و صدای ناشی از حرکت موتور در صورت سفت بودن موتور روی پایه ها مربوط به یاتاقان های تسمه و فنی، که تراز بسته نشده باشد است.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # احسان 1397-04-09 17:40
سلام. وقتی که میخواستم پولی را باز کنم، اول پیچشو باز کردم و بعد به سختی پولی را در آوردم و روی دینام جدید بستم، اما بعد از دو روز پیچ پولی شل شده بود و پولی از روی محور در اومده. البته پولی رو درست روی محور و مطابق با شیار بستم. اما الان پولی خیلی راحت از روی محور درمیاد در صورتی که روی دینام قبلی خیلی به سختی باز شد. مشکل چیه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1397-04-19 11:15
سلام وقت بخیر .
به علت جنس پولی دینام که از آلومینیوم نرم میباشد زمانی که پولی را در آوردید حلقه ی پولی که شفت دینام در آن قرار می گیرد گشاد شده است. با خرید یک پولی دیگر مشکلتان حل میشود
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # صفا 1397-04-26 13:02
با سلام وخسته نباشید. ببخشید قسمت فولی بالای که روی موتورقرار داره خیلی صدای زیادی داره.تسمه رو که در میارم موتورکولرروشن میکنم صدای خیلی زیادی داره؟میشه راهنمایی کنید که این صدابرای چی هست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1397-05-29 09:50
سلام وقت شما بخیر
موتور شما نیاز به تعمیر دارد. آن را بررسی کنید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # علیرضا 1397-05-01 01:00
سلام اگر جای پولی کوچک و بزرگ را باهم عوض کنیم سرعت فن بیشتر میشه؟یا آسیب میبینه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # اسماعیلی 1397-06-03 10:41
سلام دوست عزیز وقت شما بخیر
لطفا بفرمایید در مورد چه دستگاهی صحبت میکنید و چرا میخواهید جای پولی را عوض کنید؟
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی مهاجری 1397-05-07 09:39
سلام کولر ما هم خیلی تسمه رو میخوره هم فولی سر موتور از وسط میشکنه مشکل چیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-06-03 09:56
سلام وقت شما بخیر
سایز تسمه باید مناسب باشد احتمالا تسمه کوچک است و پولیها را در یک راستا قرار دهید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # علی 1397-05-29 16:28
تسمه کولر زیاد خورده میشود ایراد از چیست؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # Omid hadadi 1397-10-16 14:56
سلام یا فولی ها مشکل دارد و یا یاتاقان البته شفت دینام اگر کج شده باشد هم این مشکل به وجود میاد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سید مهدی 1397-06-07 20:40
با سلام و عرض خسته نباشید
من برای تعویض یاتاقان کولر با مشکل روبرو شدم...یاتاقان قدیمی بسیار سفت و زنگ زده است و با هر وسیله ای که بگین امتحان کردم ولی باز نشد که نشد...حتی روغن کاری هم کردم ولی فایده نداشت...نمیدونم چکار کنم و چجوری بازش کنم...لطفا راهنمایی بفرمایید

با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # اسماعیلی 1397-06-10 07:54
سلام وقت بخیر
پولی با سنگ فرز باید بریده شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # عباسي 1397-06-25 08:05
سلام،پيچ پولي كوچك رو با آچار آلن باز كردم اما هرچي تلاش كردم پولي خارج نميشه چكار كنم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1397-06-25 21:24
سلام وقت شما بخیر
در حالتی با باز کردن الن فولی باز میشود که نو باشد اما در غیر این صورت باید بریده شود یا در نهایت فولی کش استفاده شود که امکانش نیست.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # علیپور.الف 1397-07-17 10:23
باسلام وخسته نباشید
برای تعویض یاتاقان خراب پیچ ها را باز کردم ومحور را بالاگرفتم تا یاتاقان خارج شود اما یاتاقان به راحتی خارج نمیشه حتی پوسته ی روی آن جداشده اما اون قسمتی که شبیه بلبرینگ هست در یک شیاری قرار گرفته که از محور بیرون نمیاد لطفا راهنمایی فرمایید باتشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # اسماعیلی 1397-07-18 09:53
سلام وقت شما بخیر
اگر میتوانید با قلم چکش ضربه بزنید تا بیرون بیاید در غیر اینصورت با سنگ فلزیک چاک به آن بدهید طوری که به لوله محور آسیب نرسد بریدن با فرز نیز پاسخگو است.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسن 1398-03-07 04:44
سلام
برای تعویض یاتاقان، پیچ های پولی رو باز کردم ولی هر چی ضربه میزنم پولی در نمیاد.
پولی کش هم ندارم و با آچار فرانسه ضربه میزدم.
لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # علیرضا آقاملایی 1398-03-07 21:22
سلام
ابتدا کمی روان کننده یا روغن ترمز به یاطاقانها بزنید و بعد از مدتی اقدام به بازکردن یاطاقان بکنید
اگر باز نشد با اره ببریدش بدون اینکه به شفت صدمه بزنه و یاطاقان نو جایگزیم کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # تهمتن 1398-03-07 11:10
سلام. کولر آبی ما صدای هوهویی داره موقع کار کردن علتش چیه؟
چند روز قبل پولی پروانه درآمده بود اون رو جا زدم و پیچ ها رو سفت کردم جدیدا صدای هوهو بطور متناوب میده ، تعمیر کار هم آوردم میگه مشکلی نداره همه چیز کولر درسته، اما صدای کولر کلافه مون کرده ، خواهشا راهنمایی بفرمایید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علیرضا آقاملایی 1398-03-07 21:18
سلام
مواردی که در کولر آبی در گردش و دوران هستند همگی میتونن صدای ناهنجار بوجود بیارن
شفت . یاطاقان و فولی ها همه باید روانکاری و چک بشن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-03-12 15:45
سلام.پولی بزرگ هنگام چرخیدن ک پروانه را بچرخونه روی میله هرز میچرخه نمیتونه پروانه را بچرخونه هرچقدم پیچش را سفت میکنم بازم نمیش.چیکار باید بکنم.روی میله هم ی چیزی مثل رزوه درست کرده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مصطفی اسماعیلی 1398-03-13 14:32
سلام پولی بزرگ با پیچ آلن به شفت متصل و ثابت می شود. شاید پیچ هرز می چرخد و محکم نمی شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احمد 1398-04-10 00:53
سلام . من دستورعمل خارج کردن میله اهنی وسط پروانه را میخواستم که در این راهنما نبود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # رضا پیری 1398-04-11 11:05
سلام وقت بخیر
یاتاقان هارو باز کن
با چکش اینقد بزن تا در بیاد
قبلش روغن ترمز بریز رو محل هایی که درگیرن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حمید 1398-04-24 15:45
سلام. سوالی داشتم. علت صدای هوم کولر آبی چی هست؟ مثل اینکه صدای کار کردن موتور داخل کولر پخش میشه. من ضربه گیرهای پلاستیکی دو طرف موتور کولر رو تعویض کردم ولی باز هم اون صدای هوم هستش. تسمه و یاتاقان‌ها تعویض شده. تسمه رو شل کردم. موتور نو هست مارک موتوژن. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا پیری 1398-04-25 16:19
سلام وقت بخیر
پوشال های کولرتون رو عوض کنید ب احتمال زیاد صدای باده اما اگه صدا فقط لحظه استارت میا مشکلی نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # ایمان ملایی 1398-05-15 02:52
سلام کولر من 5800هست چون کانال کولر بنده خیلی پیچ خم داره زیاد باد نمیزنه گفتن پولی گوچک رو عوض کنم و کمی بزرگتر بگیرم تا سرعت باد زدن بیشتر بشه ایا با این کار درست میشود شما چه راه کاری دارین ممنون میشم توضیح دهید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا پیری 1398-05-15 12:53
سلام وقت بخیر

کنار اون پوشال هارم عوض کن و سایه بون بزن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احمد حلوانی 1398-10-25 14:11
درود بر شما ، پولی شماره 08 پرتاب بیشتری دارد یا شماره 07 ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # mohamad javad 1398-10-25 20:10
سلام کاربر گرامی پولی سایز کوچک تر مطمئنن پرتاب و شتاب بیشتری دارد ولی باید بدانید که برای کاری که میخواهید انجام دهید موتور توانش رو دارد که با سرعت و شتاب بیشتری کار کند اگر برای کولر آبی میخواهید مشکلی ندارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # فائزه 1399-01-31 19:13
سلام، ببخشید به پولی ۲۵۶ ،محور (شفت) با چه قطری باید وصل شود؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اردبیلیAlijeddi 1399-02-01 03:17
باسلام کاربرگرامی احتمالا قطر باید27باشه بامحاسبه ای کردم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # محمد رضا سرلک 1399-03-13 11:48
برای اینک سرعت کولر زیاد شود در کولر 4500 چه شماره پولی باید بندازم پولی کوچک شمارش چند باشه پولی بزرگ شمارش چند باشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسین فاضلی 1399-03-13 14:46
سلام شما باید توان موتور رو هم در نظر بگیرید.ولی درجهت راهنمایی پولی بزرگتر رو در صورت نداشتن تداخل میتونید یک تا دو نمره کوچکتر بندازید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Sh.a 1399-03-23 14:49
سلام.پیچ الن خور فولی باز نمیشه.روغن ترمز زدم نشد.گرما دادم نشد.الن هم داغون شد.راه حلی هست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # محسن 1399-04-02 17:36
با سلام من یاتاقان کولر رو عوض کردم بستم کولر رو راه اندازی کردم تا چند دقیقه درست بود بعد دیگه باد نمیومد موتور کار میکرد بعد متوجه شدم پولی حلزونی داخل نمیچرخد ولی موتور و تسمه و محور همه میچرخند مشکل کجاست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-04-03 09:28
سلام احتمالاً بوش پولی موقع جا زدن شکسته وباید کامل تعویض بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # عماد 1399-04-05 09:51
سلام، من یه کولر ۴هزار جنرال موتور کوچک دریچه بالا خریده ام برای یه واحد نود متری اما خوب خنک نمیکند، پوشالها خیس میشه کامل و داخل بالکن هم نصب کرده ام، یک نصاب آوردم نگاه کرد گفت میتونی پولیش که ۶۵هست عوض کنی و پولی ۷۵بذاری و همچنین گفتن نصاب قبلی کولر را درست نصب نکرده و باید صد و هشتاد درجه بچرخونیمش، میخواستم ببینم آیا واقعا این دو موردی که این نصاب جدید بهم گفتن صحت داره و انجام بدم یا اینکه واقعا حرفای ایشونم کارگشا نیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-04-05 14:16
سلام دوست عزیز باید محل نصب رو بازدید کرد تا بهتر نتیجه گرفت ولی اگر نصاب دیگه کاررو دیده ومورد اطمینان هست به گفته هاش اطمینان کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی ملکی 1399-04-11 01:00
در صورت تغییر سایز فلکه(پولی کنار یاتاقان راست )از 210م م به 155 میلی م آنگاه سایز تسمه از 59" به چند تغییر میکند؟
#امیدوارم1سالم2سلامت3مصون از کروناباشید +
#همیشه_شاد_و_همیشه_خوش_باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-04-11 12:03
سلام احتمالاً ۶۴ولی برای بدست آوردن دقیق میتونید مطلب مربوط به سرویس کولر آبی در سایت ۲۴ ساعته رو مطالعه کنید در اواسط صفحه فرمول بدست آوردن سایز تسمه بخوبی توضیح داده شده است.موفق باشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Payam 1399-04-20 23:58
سلام بعد ده سال موتور کولر تعمیر کردم حالا بعد نصب کردن دقیقا کار میکند اما مشکل این دور تند بعد تعمیر شده دور کند قبل تعمیر.
منظورم این الان دور کند خیلی یواش می چرخه و دور تند هم کمی ساعتش بیشتر میشه و اصلا خونه خنک نمیشه.ولی قبلا روی دور تند خونه خیلی خنک میشد.
به نظر شما چرا سرعت پروانه کم شده؟ایا میشه دور پروانه بیشتر کرد؟مثلا پیچی داشته باشه که شل و سفت بشه؟
ممنون میشم در اسرع وقت راهنمایی کنید واقعا عذاب آور.
خیلی خیلی سپاس گذارم.ممنون و تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-04-21 09:48
سلام دینام رو جهت بررسی مجدد به تعمیرکار نشون بدین.ودر صورت امکان برای خنک شدن بیشتر از سایبان روی کولر استفاده کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # وفا 1399-04-25 16:37
سلام خسته نباشید
ببخشید،علت شکستن پولی کوچک چیست و میشه لطفا طریقه بستن پولی را توضیح دهید؟!
با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # مصطفی اسماعیلی 1399-04-26 08:12
سلام پولی کوچک بدلیل هم تراز نبودن با تسمه و پولی بزرگ احتمال شکستن دارد. مهره آلن خور دارد، باز میشود و تعویض
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امیر 1399-05-06 07:42
سلام چند روز بود کولر هرثانیه یه بار تق تق میکرد تا دیدم تسمه هش خراب بود عوض کردم کردم الان دوباره تق تق کوچیک میکنه انگار هر ۳.۴ ثانیه مشکلش چیه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسین فاضلی 1399-05-06 09:29
سلام پولی روی دینام وحلزونی رو هم بررسی کنید احتمالاً پیچ آلن اونها سفت نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسن ضیائی 1399-05-06 14:42
با سلام من پولی موتور کولر را که اندازه 750بود با سایز 85 عوض کردم توان موتور 75/. است کمی سرعت چرخش فن و باددهی کولر افزایش یافته آیا این مشکلی پیش می آورد و اگر با پولی بزرگتر عوض کنم اشکالی پیش می اورد؟ با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسین فاضلی 1399-05-07 09:01
سلام اگر پولی با قطعات دینام واطاق درگیر نباشه ومقدارکشش تسمه نیز تنظیم باشه مشکلی نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # mohammad 1399-05-08 21:51
سلام وقت بخیر امروز ی کولر سلولزی آبی ۶۰۰خریدم ولی خیلی بادش ضعیفه قبلی ۵۵۰۰بود قدرت بادش بیشتر بود چکارش کنم خنک تر و قدرت باد زنیش بیشتر بشه رو دور تند هم ک میزارمش خیلی خنک نمیکنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-05-09 09:46
سلام کولر نو هست وباید قدرت موتور وکشش تسمه بررسی بشه وهمینطور اگر در زیر آفتاب هست از سایه بان استفاده کنید در ضمن اگر مشکلی که میفرمایید حاد هست حتماً با خدمات گارانتی کولر تماس بگیرید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # صراف 1399-05-09 11:46
سلام و خسته نباشید
بنده یک کولر ۴۵۰۰ دارم که یک موتور ۳/۴موتوژن براش نصب کردم
میخواستم با توجه به اینکه کولر در طبقه چهارم قرار داره و واحد ما در طبقه همکف با تغییر اندازه فولی ها سرعت باد را به حداکثر برسونم.
سوال اینکه سایز فولی موتور و فلکه را چند بندازم که بیشترین خروجی باد را داشته باشم؟
تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # عرفانی حسینی 1399-05-09 12:09
کاربر گرامی سلام شما میتوانید پولی موتور را یک شماره افزایش داده و یا پولی پروانه را یک شماره کوچکتر نمایید . که راحتر تعویض پولی موتور میباشد مثلا به جای سایز 75mm میتوانید 85mm بگذارید موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # داش علی 1399-05-15 17:53
سلام من یک کولر ابی دارم ۶۵۰۰ دور کند پرتاب بادش کم است پولی سر دینام ۷۵ است لطفا سایز پولی و فلکه یا اشکال را مرحمت فرمائید مممون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-05-15 23:42
سلام شماره پولی که میفرمایید معمولاً روی کولر ۶۰۰۰ به بالا بسته میشه جهت بررسی کشش تسمه ودریچه ها رو بررسی کنید ودهانه کانال متصل به برزنت وکولر وهمچنین بررسی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # داش علی 1399-05-15 17:56
سلام کولر ما۶۵۰۰است پرتاب باد در دور کند کم است پولی سردینام۷۵ است لطفا سایز پولی فواکه یا ایراد را بگویید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-05-15 23:42
سلام پولی مربوطه صحیح است کشش تسمه رو بررسی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # م.صادقی 1399-05-28 22:55
سلام اگر بخواهیم سرعت پرتاب باد در حالت دور کند کولر آبی بیشتر بشه یا میشود فولی سر موتور را بزرگتر گرفت یا فولی سر پروانه کولر را کوچکتر.
بنظر شما تغییر کدام یک فشار کمتری به موتور میآورد؟
یا تفاوتی ندارد هر کدام عوض شود؟
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # عرفانی حسینی 1399-05-30 12:28
کارب گرامی سلام جهت سهولت کار و هزینه کمتر بهتر است فولی سر موتور را بزرگتر نمایید موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # م.صادقی 1399-05-28 22:57
سلام وقت بخیر
اگر بخواهیم دبی باد در حالت دور کند کولر آبی بیشتر بشه یا میشود فولی سر موتور را بزرگتر گرفت یا فولی سر پروانه کولر را کوچکتر.
بنظر شما تغییر کدام یک فشار کمتری به موتور میآورد؟
یا تفاوتی ندارد هر کدام عوض شود؟
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # عرفانی حسینی 1399-05-29 09:45
سلام به طور معمول فولی موتور را تعویض نمایید راحتتر و هزینه کمتری خواهد داشت موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسین فاضلی 1399-05-29 09:48
سلام،تغییر هر کدام که با دینام وبدنه درگیر نشود ودر حد حداکثر دو سایز مشکلی ایجاد نمیکنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # شهرام نسوادرانی 1399-06-29 15:46
سلام
وقت بخیر
کولر آبی انرژی داریم، 7000
از دیروز هوای خنک نمیده، خودم چک کردم مشکل آب نداشت، سینی پر از آب بود، پوشالها هم خیس
پروانه هم میچرخید؛ اما از داخل خنکی حس نمیشد.
البته قبلش صدای جیر جیر میداد که با مقداری روغن کاری صدا رفع شد،
شما میدونید مشکل چیست؟

با تشکر فراوان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1399-06-29 19:09
سلام،بجز آبرسانی پمپ کولر و خیس بودن پوشال باید حلزونی کولر رو از لحاظ چرخش وتسمه ها رو بررسی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # عرفانی حسینی 1399-06-30 07:30
کاربر گرامی *سلام *با توجه به بررسی هایی که انجام داده اید اگر سرعت پروانه نیز فرقی نکرده و مانند قبل است و یک خروجی مناسب جهت خروج هوا مانند پنجره یا دریچه نیز باز می باشد باز هم کولر خنک نمیکند باید توسط یک متخصص از نزدیک بررسی گردد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا سالاری 1400-02-06 17:43
آیا تعویض فولی کولر میتواند در شدت باد کولر تاثیر بگذارد؟ از وقتی فولی کولر رو تعویض کردیم احساس میکنم از قدرت باد کولر کم شده. فولی جدید از فولی قبلی کمی کوچکتر است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1400-02-07 11:44
سلام خسته نباشید یکی از پیچ های آلن فولی بزرگ باز نمیشه آیا میتوانم با دلر سوراخ کنم بعد از ی پیچ خودکار یا پیچ مهره استفاده کنم ؟
مشکلی پیش نمیاد؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسین فاضلی 1400-02-09 05:08
سلام،بله میتوتید با درل طوری که به شفت آسیب نرسد پیچ را خارج کنید واگر جای پیچ خراب شود پولی را تعویض نمائید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # آزادگان 1400-02-15 08:49
با سلام بفرمایید که پولی سمت حلزونی بزرگتر باشد سرعت باد بیشتر میشود یا کوچکتر ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-02-15 18:16
سلام،کوچکتر سرعت بیشتری دارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مجتبی زنجانی 1400-03-05 00:53
سلام چرافولی کوچک پس از سفت کردن شل میشود؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-03-07 09:56
سلام،خراب بودن پیچ آلن و واحتمالاً درست در جای خودش قرار نگرفته
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # الیای 1400-03-25 20:54
سلام خسته نباشید استاد.
پولی کوچک با پولی بزرگ بر یه محور نیستن و باعث پارگی چندباره تسمه میشود.
حدود بیست درجه تغییر پیدار کرده چطوری مساوی کنم دوتا پولیارو
ممنون از پاسخگوییتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-03-26 10:53
سلام،با جابجا کردن پایه های موتور باید این کار انجام شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1400-04-18 12:50
با سلام و خسته نباشید ، پیچ پولی کوچک رو هر چقدر زور میزنم باز نمیشه ! به هر طرفی چرخوندم نشد ! زنگ هم نزده ، شما تا کنون چنین مشکلی دیدین اگر دیدن راه حل چیه ؟؟ با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-04-19 16:44
سلام،کمی روغن ترمز روی پیچ بریزید وبعد از نیم ساعت مجدد البته با ثابت نگهداشتن شفت دینام پیچ را باز کنید در غیر این صورت از متخصص این کار کمک حضوری بگیرید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امیر 1400-05-02 08:45
سلام وقتتون بخیر
موتور کولر خیلی صدا میده انگار اهن به اهن ساییده میشه و اینکه خود موتور هم لرزش داره ولی هم دور موتور خوبه هم دور کند و تند به خوبی کار میکنه مشکلش فقط سرو صداشه مشکل از چی موتور میتونه باشه ؟
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-05-03 11:18
سلام،شل بودن پولی های دینام وحلزونی وپایه های دینام،خرابی یاطاقان های فن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امیر صفوے 1400-05-02 20:52
سلام میخوام‌دور کولر زیادتر بشه، باید پولی دینام بزرگتر بشه یا کوچکتر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-05-03 11:18
سلام،با کوچک کردن پولی دور فن زیادتر میشود البته باید اندازه وگردش را هم در نظر بگیرید تا هنگام چرخش برخورد با بدنه اتفاق نیافتد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سجاد 1400-05-29 23:46
سلام خدا قوت پولی کوچک عوضش کردم حالا افتاده ب صدامیخاستم بدونم پیچ آلن پولی بایدسمت موتورباشه یاپوشال
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین فاضلی 1400-05-30 11:35
سلام،پیچ پولی معمولاً بسمت موتور میباشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

دعوت به همکاری

اگر تاسیساتی حرفه‌ای هستید، جهت همکاری با ما کلیک کنید.