در صورتی که شما هم به دنبال یادگیری نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

آبگرمکن ایستاده یا مخزنی یکی از قدیمی ترین و می توان گفت بهترین نمونه های آبگرمکن است که در بیشتر خانه های ویلایی و حتی آپارتمان های بزرگ دیده می شود.

این مدل از آبگرمکن با کمی مراقبت و توجه می تواند به یک وسیله تولید آب گرم بسیار مطمئن و پربازده تبدیل شود که سال های سال با کمترین مشکل برای شما کار می کند.

هر چند امروزه به دلیل تغییر در طراحی ساختمان ها و کوچک شدن فضای داخلی خانه ها بیشتر شاهد استفاده از آبگرمکن های دیواری و بدون مخزن هستیم.

اما با این وجود هنوز هم افرادی هستند که ترجیح می دهند از مدل مخزنی در ساختمان خود استفاده کرده و یا به دلیل وسعت متراژ خانه خود، تنها آبگرمکن ایستاده است که توان تامین آب گرم مصرفی خانه را دارد.

به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم در خصوص آبگرمکن ایستاده یا مخزنی، طریقه لوله کشی و تخلیه آن بیشتر توضیح دهیم.

طرز کار آبگرمکن ایستاده

شما آبگرمکن های ایستاده یا مخزنی را در 2 مدل برقی و گازی در بازار مشاهده خواهید کرد. اما مدل گازی این وسیله به دلیل هزینه های پایین تر سوخت و تامین فوری آب گرم بیشتر توصیه می شود.

اساس طرز کار آبگرمکن ایستاده به این صورت است که این وسیله آب سرد ورودی از لوله آب ساختمان به درون خود را گرم می کند.

سپس تا زمانی که در تجهیزات متصل به آب گرم در خانه همچون شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات حمام، سرویس بهداشتی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی نیاز به آب گرم باشد، این آب گرم را ذخیره می نماید.

نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده1

تصویر نمونه آبگرمکن ایستاده به همراه اجزای داخلی و خارجی آن

آبگرمکن ایستاده مخزن دار با توجه به قانون همرفت در فیزیک کار می کند، که درواقع نشان دهنده طریقه بالا رفتن دما در این وسیله را توصیف می کند.

بر اساس این قانون آب سرد از طریق لوله آب تامین کننده به مخزن دستگاه وارد می شود. آب سرد متراکم شده در قسمت انتهایی مخزن آبگرمکن توسط مشعل گازسوز دستگاه که دقیقاً در زیر مخزن تعبیه شده، گرم می شود.

به محض اینکه آب گرم و گرم تر می شود، در داخل مخزن بالا می رود تا جایی که سطح آب به لوله خروجی آب گرم در آبگرمکن می رسد. از لوله خروجی آب گرم آماده شده برای محل های مصرف فرستاده می شود.

لوله خروجی آب گرم در آبگرمکن های ایستاده یا مخزنی بسیار کوتاه تر از لوله آب سرد ورودی به داخل آبگرمکن است. چرا که وظیفه لوله خروجی این است که تنها آب گرم جمع شده در بالای دستگاه را خارج نماید.

تنظیم درجه حرارت آبگرمکن ایستاده توسط رگلاتور گاز قرار گرفته در کنار آبگرمکن انجام می شود که یکی از مهمترین بخش های آن ترموستات است.

وظیفه ترموستات اندازه گیری دمای آب داخل مخزن و خاموش و روشن کردن مشعل دستگاه در مواقعی است که دمای آب در این وسیله به اندازه مورد نیاز رسیده باشد.

مجرای سوخت قطعه ای است که در مرکز مخزن آبگرمکن قرار گرفته و اجازه عبور گاز در داخل مخزن را می دهد و گازهای حاصل از احتراق آبگرمکن را از طریق دودکش آن به خارج از خانه منتقل می کند.

در بین بخش داخلی و خارجی مخزن آبگرمکن ایستاده از لایه عایق استفاده شده تا هدر رفت حرارت در این وسیله را به حداقل برساند.

حتی شما هم می توانید به منظور پیشگیری از هدر رفت انرژی بیشتر دور تا دور بدنه خارجی آبگرمکن را با لایه ای از مواد فایبرگلس عایق کاری کنید.

فقط باید مراقب باشید که قسمت برنر یا مشعل آبگرمکن ایستاده و دودکش آن توسط لایه عایق مسدود نشود.

 

ورودی و خروجی آبگرمکن مخزنی

در قسمت بالایی مخزن آبگرمکن مخزنی شما دو عدد لوله آب را مشاهده خواهید کرد، که یکی از آن ها مسئول انتقال آب سرد ورودی به داخل مخزن و دیگری وظیفه خروج آب گرم تولیدی در داخل آبگرمکن را به عهده دارد.

  • لوله آب سرد ورودی به آبگرمکن مخزنی

آب سرد مورد نیاز برای مخزن آبگرمکن توسط خط لوله آب ورودی تامین می شود که تنظیم و کنترل میزان این آب از طریق شیر قطع و وصل اصلی دستگاه صورت می گیرد.

آگاهی از محل قرارگیری شیر قطع و وصل اصلی آب دستگاه در مواقعی از جمله تعمیر آبگرمکن مخزنی بسیار مهم است.

چون می توانید در چنین شرایطی به راحتی این شیر را ببندید و از ورود آب به داخل آبگرمکن جلوگیری کنید.

قطع منبع آب سرد به طور موثر جریان آب را به طور کامل قطع می کند، زیرا این فشار ناشی از آب سرد ورودی به مخزن است که آب گرم دستگاه را به بیرون جریان می دهد.

در بسیاری از نصبیات آبگرمکن ایستاده یا مخزنی شیر قطع و وصل آب ورودی به دستگاه با دسته آبی رنگ مشخص شده است.

  • لوله خروجی آب گرم از آبگرمکن مخزنی

انتهایی ترین لوله ای که در قسمت بالای آبگرمکن مخزنی مشاهده خواهید کرد، لوله خروجی آب گرم از این وسیله است.

این لوله آب گرم تولید شده در آبگرمکن را به تمام مصرف کننده ها از جمله سینک ظرفشویی، وان حمام، دوش حمام و در کل به همه تجهیزات متصل به لوله آب گرم در ساختمان می رساند.

لوله خروجی آب گرم در آبگرمکن هم ممکن است در بعضی از برندها به شیر قطع کن مجهز باشد که معمولاً دسته آن به رنگ قرمز است.

نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده2

نقشه لوله کشی آبگرمکن ایستاده

قبل از اینکه نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده را توضیح دهیم، لازم است تا نقشه لوله کشی این وسیله را با شما به اشتراک بگذاریم.

نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده3

همانطور که در نقشه فوق مشاهده می کنید، از لوله آب سرد ورودی از خط لوله آب در سیستم لوله کشی آب ساختمان یک انشعاب گرفته می شود و سپس شیر قطع و وصل در همین نقطه قرار می گیرد.

بعد از آن رگلاتور فشار دستگاه را مشاهده می کنید، که در این نمونه مورد استفاده قرار گرفته است. لوله آب سرد ورودی با کمک زانویی خم شده و پس از آن به سمت ورودی آب سرد آبگرمکن ایستاده منتقل می شود.

اما قبل از ورود به دستگاه به شیر یک طرفه وصل می شود. از طرفی لوله آب گرم خروجی از آبگرمکن را ملاحظه می کنید که به رنگ قرمز در تصویر فوق نشان داده شده است.

این لوله از خروجی آب گرم آبگرمکن ایستاده یا مخزنی خارج می شود و پس از اتصال زانویی به سمت مصرف کننده های آب گرم در ساختمان منتقل می شود. توضیحات بیشتر در خصوص نحوه لوله کشی آبگرمکن زمینی را در ادامه ذکر کرده ایم.

طریقه لوله کشی آبگرمکن زمینی(ایستاده یا مخزنی)

معمولاً طریقه لوله کشی آبگرمکن زمینی با ایستاده در دفترچه راهنمای نصب این وسیله ذکر است، چون اجرای لوله کشی آبگرمکن قسمتی از نصب آن می باشد.

با این وجود ما توضیحاتی در خصوص طریقه لوله کشی آبگرمکن زمینی که به نام های آبگرمکن ایستاده و یا مخزنی نیز شناخته می شود، در اختیار شما قرار می دهیم.

در لوله کشی آبگرمکن ایستاده شما باید لوله ورودی آب سرد و لوله خروجی آب گرم را در نظر بگیرید. برای این منظور لوله ورودی آب سرد برای آبگرمکن را از خط لوله آب ورودی به ساختمان انشعاب می گیریم.

لوله خروجی آب گرم از آبگرمکن زمینی یا مخزنی در واقع خط لوله آب گرم اصلی در ساختمان است که از آبگرمکن خارج شده و به سمت تمامی مصرف کننده ها منشعب می شود.

  • لوله کشی آب سرد ورودی به آبگرمکن زمینی

یکی از مهمترین قطعاتی که باید در زمان اجرای لوله کشی آب سرد ورودی به آبگرمکن زمینی در نظر داشته باشید، شیر یک طرفه است.

این شیر بر روی لوله ورودی آب سرد به آبگرمکن نصب می شود تا از بازگشت آب به داخل خط لوله اصلی آب ساختمان پیشگیری کند.

قطعه بعدی که باز هم باید بر روی لوله ورودی آب سرد به آبگرمکن قرار بگیرد، شیر قطع و وصل است. با کمک این باز و بست کردن این شیر می توانید دستگاه را آبگیری کرده و یا در مواقع لزوم ورود آب به آبگرمکن را ببندید.

لازم است تا تمام این قطعات توسط مهره و ماسوره به لوله آب سرد ورودی به آبگرمکن وصل شوند. برای آب بندی صحیح اتصالات از نوار تلفن استفاده کنید.

ترتیب نصب شیر یک طرفه و شیر قطع و وصل بر روی لوله آب سرد ورودی به آبگرمکن به این صورت است که ابتدا شیر قطع و وصل را به لوله اصلی آب سرد ورودی به آبگرمکن وصل کرده و سپس شیر یک طرفه را بر روی لوله می بندیم.

در نتیجه شیر یک طرفه در نزدیک ترین فاصله به ورودی آب سرد به آبگرمکن مخزنی قرار خواهد گرفت و بعد از آن شیر قطع و وصل نصب می شود.

  • لوله کشی آب گرم خروجی از آبگرمکن زمینی

طریقه لوله کشی آب گرم خروجی از آبگرمکن زمینی بسیار ساده تر از لوله کشی آب سرد خروجی از این وسیله است.

برای اجرای لوله کشی آب گرم خروجی از آبگرمکن ایستاده هم به شیر قطع و وصل نیاز داریم. هدف از نصب شیر قطع و وصل بر روی لوله آب گرم خروجی این است که بتوان جریان آب از آبگرمکن را کنترل کرد.

علاوه بر این لازم است تا شیر اطمینان استاندارد بر روی خروجی آب گرم آبگرمکن نصب کنیم. وظیفه شیر اطمینان یا شیر رها کننده این است که در برابر فشار یا درجه حرارت بالای آبگرمکن عمل کرده و باز شود.

از این طریق از ترکیدن و انفجار آبگرمکن ایستاده جلوگیری می کند. برای نصب شیر اطمینان بر روی سیستم لوله کشی خروجی آب گرم از آبگرمکن، لوله تخلیه شیر اطمینان را تا 30 سانتی متری کف محل نصب آبگرمکن ادامه می دهیم.

 

توجه داشته باشید که اتصال مستقیم لوله متصل به شیر اطمینان به داخل شبکه لوله کشی فاضلاب ساختمان اصلاً مجاز نیست.

 

شیر اطمینان از یک طرف به مخزن آبگرمکن ایستاده و از طرف دیگر به لوله سرریز دستگاه متصل می شود و تمامی این اتصالات با کمک فیتینگ مهره و ماسوره انجام می گیرد.

به شما توصیه می کنیم برای بررسی نحوه لوله کشی آبگرمکن دیواری بر روی لینک مقاله بزنید و توضیحات بیشتر در این خصوص را مطالعه کنید.

چند نکته مهم در خصوص لوله کشی آبگرمکن ایستاده

در این قسمت به منظور تکمیل توضیحات داده شده در قسمت طریقه لوله کشی آبگرمکن ایستاده چند نکته مهم در این خصوص را با شما به اشتراک می گذاریم:

  • جهت صحیح بستن شیر آب سرد و گرم را بر روی سیستم لوله کشی آبگرمکن رعایت کنید.
  • چنانچه می خواهید از لوله های پلیمری برای لوله کشی آبگرمکن زمینی استفاده کنید، بایستی ابتدا یک لوله فلزی به طول 46 سانتی متر به خروجی آبگرمکن وصل کنید و سپس در ادامه لوله کشی لوله پلیمری را به کار بگیرید.

در غیر این صورت اتصال مستقیم لوله پلیمری به خروجی آب گرم از آبگرمکن صحیح نیست و بر خلاف اصول قوانین ملی ساختمان می باشد.

  • از آنجا که لوله های آب سرد ورودی و لوله خروجی آب گرم آبگرمکن هر دو از قسمت بالای دستگاه عبور می کنند، مراقب باشید که دستگاه های برقی در زیر مسیر حرکت لوله های آبگرمکن نباشند.
  • لوله کشی آبگرمکن ایستاده را می توانید به دو روش لوله کشی توکار و لوله کشی آب به روش روکار انجام دهید.
  • از بکار بردن اتصالات پلاستیکی برای بستن شیرهای قطع و وصل و شیر اطمینان بر روی آبگرمکن ایستاده اجتناب کرده و فقط از رابط ها و واشرهای مخصوص که در داخل بسته بندی محصول هستند، استفاده کنید.
  • لوله های آب گرم خروجی و آب سرد ورودی به آبگرمکن را به صورت موازی نصب و اجرا کرده و فاصله آن ها را با هم به شکلی در نظر بگیرید که بتوان در صورت لزوم لوله ها را به راحتی عایقکاری نمود.
  • برای ایجاد تغییر مسیر در لوله کشی آبگرمکن ایستاده از زانویی استفاده کرده و از بکار بردن سه راهی اجتناب کنید.
  • بعد از اتمام لوله کشی تمام قسمت های سیستم لوله کشی به خصوص محل اتصالات را به منظور کسب اطمینان از عدم وجود نشتی چک کنید.

نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده4

نحوه تخلیه آب آبگرمکن ایستاده

همانطور که می دانید آبگرمکن یکی از تجهیزات تولید آب گرم در ساختمان است که می تواند 13 الی 15 سال با بالاترین حد بازدهی خود برای ما کار کند.

با این حال از آنجا که در آبگرمکن آب در حال حرکت است، احتمال ایجاد مشکل در این وسیله دور از انتظار نیست.

یکی از ساده ترین کارهایی که می توان در صورت بروز مشکل در آبگرمکن ایستاده یا مخزنی انجام داد، تخلیه آب درون دستگاه با هدف بازگردانی حداکثر بازدهی به این وسیله است.

از جمله بارزترین علائم نیاز آبگرمکن به تخلیه این است که دمای آب گرم دریافتی از آن تا حد زیادی افت پیدا می کند.

این مسئله به دلیل تجمع رسوبات داخل آب در مخزن آبگرمکن ایجاد می شود و شما آن را با علائمی همچون زرد یا نارنجی شدن آب گرم خروجی از آبگرمکن مشاهده خواهید کرد.

در برخی موارد خروج صداهای عجیب از آبگرمکن دلیلی بر تجمع رسوبات در این وسیله است و شاید اخطاری بر پایان عمر آبگرمکن باشد.

البته نیاز به تخلیه آبگرمکن مخزنی تنها به تجمع رسوبات در این وسیله ختم نمی شود، بلکه ممکن است شما با نشتی آب از آبگرمکن مواجه شده باشید که در این حالت هم باید دستگاه را تخلیه کنید تا بتوانید علت نشتی را پیدا کرده و آن را رفع نمایید.

هر چند باز هم اصلی ترین دلیل نشتی از آبگرمکن تجمع رسوبات در داخل مخزن و خورده شدن فلز آن توسط واکنش با هواست.

با توجه به این توضیحات که در خصوص علائم نیاز آبگرمکن ایستاده به تخلیه آب دادیم، می توانید بر اساس مراحل زیر برای تخلیه آب آبگرمکن ایستاده اقدام کنید:

  1. آبگرمکن را خاموش کنید.

چنانچه می خواهید آبگرمکن ایستاده را تخلیه کنید لازم است تا ابتدا این وسیله را در حالت خاموش قرار دهید. از همه مهمتر اینکه باید بدانید دستگاه شما از چه طریق خاموش می شود.

اگر آبگرمکن ایستاده شما از نوع برقی باشد، یک کلید برق برای روشن شدن آن وجود دارد. اگر نمی توانید کلید روشن و خاموش آن را پیدا کنید، کافیست قسمت بالای آبگرمکن را بررسی کنید، چون معمولاً این کلید در آن قسمت قرار گرفته است.

البته بهترین کاری که در چنین مواقعی می توانید انجام دهید این است که برق اصلی ورودی به آبگرمکن را قطع کنید.

در صورتی که آبگرمکن ایستاده شما از نوع گازسوز می باشد، راه خاموش کردن آن بسیار راحت است. به این صورت که مشعل دستگاه را در حالت پیلوت قرار دهید.

  1. تا زمان سرد شدن کامل آب در آبگرمکن صبر کنید.

توصیه اکید ما به شما این است که هرگز تا زمان سرد شدن کامل آب در داخل مخزن آبگرمکن برای تخلیه آن اقدام نکنید.

برای این منظور باید حداقل چند دقیقه تا چند ساعت صبر کنید. این زمان با توجه به سایز مخزن آبگرمکن می تواند متفاوت باشد. در این مرحله لازم است که شیر آب ورودی به آبگرمکن در حالت باز قرار داشته باشد.

  1. آب درون لوله ها را تخلیه کنید.

بعد از اینکه تا سرد شدن کامل آب در داخل آبگرمکن ایستاده صبر کردید، زمان آن می رسد که آب داخل لوله های ساختمان را تخلیه کنید.

برای این منظور دسته شیر آب سرد ورودی به آبگرمکن را ببندید. این شیر معمولاً در قسمت بالایی و جلوی بدنه آبگرمکن قرار گرفته است.

همچنین باید شیر آب گرم در ظرفشویی را باز کنید. تا زمانی که آب سرد از شیر خارج شود، شیر آب گرم ظرفشویی را باز نگه دارید.

هدف از به جریان انداختن آب در آبگرمکن و خروج آن از شیرآلات ساختمان این است که فشار تولید شده در لوله ها کاهش پیدا کند.

در این مرحله که به تخلیه آب از لوله ها اقدام می کنید، لازم است که شیر فشار شکن یا اطمینان آبگرمکن نیز در حالت باز نگه داشته شود. نگران صدایی که از شیر فشار شکن می شنوید نباشید، این صدا کاملاً طبیعی است.

  1. آب داخل مخزن آبگرمکن را تخلیه کنید.

در اکثر موارد تخلیه آب از آبگرمکن با خارج کردن آب درون مخزن آن کامل می شود. برای این منظور باید شیلنگ آب بلندی را به شیر تخلیه در آبگرمکن متصل کرده و طرف دیگر شیلنگ را در داخل حمام یا باغچه حیاط قرار دهید.

در این مرحله لازم است که از بلند بودن شیلنگ مطمئن باشید. برای اطلاع از قیمت و خرید شیلنگ آب در اندازه های متنوع لینک خرید شیلنگ آب از سایت دیجی کالا را لمس کنید.

اگر پس از باز کردن شیر تخلیه از آبگرمکن مشاهده کردید که آب به خوبی از شیلنگ خارج نمی شود، به طور حتم داخل شیلنگ مسدود شده و نیاز به باز کردن دارد.

نحوه لوله کشی آبگرمکن ایستاده5

  1. از پمپ آب کمک بگیرید.

چنانچه آبگرمکن ایستاده شما در قسمت زیرزمین خانه قرار گرفته است، این احتمال وجود دارد که تخلیه آب از آن به راحتی صورت نگیرد.

در نتیجه لازم است تا در چنین مواقعی از دستگاه پمپ آب کمک بگیرید. به این صورت که پمپ آب کوچکی در حد پمپ آب داخل آپارتمانی را به یک طرف شیلنگ متصل کرده و یک شیلنگ دیگر به طرف خروجی پمپ وصل کنید.

سپس پمپ آب را روشن کرده و اجازه می دهد که آب از داخل آبگرمکن تخلیه شود. چنانچه برای این منظور قصد خرید پمپ آب آپارتمانی را داشتید، راهنمای خرید بهترین پمپ آب داخل آپارتمانی را از دست ندهید.

  1. آب خروجی از آبگرمکن را جمع آوری کنید.

اگر می خواهید از میزان رسوبات جمع شده در آبگرمکن ایستاده مطلع شوید، باید آب خروجی از آبگرمکن را در داخل ظرف بزرگی جمع آوری کنید.

علاوه بر این از آنجا که در زمان تخلیه آبگرمکن مخزنی حجم زیادی آب از این وسیله خارج می شود، توصیه می شود که این حجم از آب را نگه دارید تا در زمان نیاز دوباره مورد استفاده قرار دهید و یا حداقل شیلنگ را در داخل باغچه بگذارید تا آب هدر نرود.

  1. میزان رسوبات در آب تخلیه شده از آبگرمکن را بررسی کنید.

همانطور که گفتیم یکی از فواید جمع آوری آب تخلیه شده از آبگرمکن در داخل ظرف بزرگ این است که می توان میزان جرم گرفتگی و رسوب را در دستگاه مشاهده کرد.

بر این اساس می توانید بفهمید که آبگرمکن شما تا چه حد رسوب گرفته و آیا نیاز به تعویض یا عیب یابی بیشتر دارد یا خیر؟

  1. داخل مخزن آبگرمکن را شستشو دهید.

اگر قصد داشتید به منظور بهره وری بهتر از آبگرمکن داخل مخزن آن را شستشو دهید، بایستی ابتدا شیلنگ آب متصل به شیر تخلیه دستگاه را جدا کنید.

همچنین باید شیر آب ظرفشویی و شیر فشار شکن آبگرمکن را ببندید. در ادامه شیر آب سرد ورودی به آبگرمکن را باز کنید تا مخزن آن پر از آب شود.

در نهایت بایستی تمام مراحل فوق را به منظور تخلیه دوباره آب جمع شده در آبگرمکن تکرار کنید تا تمامی رسوبات انباشته شده در مخزن دستگاه تخلیه شوند.

  1. آبگرمکن را به حالت اولیه خود باز گردانید.

حال که از تخلیه کامل جرم ها و رسوب های داخل مخزن و لوله های آبگرمکن مطمئن شدید، باید به منظور استفاده مجدد از آبگرمکن دستگاه را به حالت اولیه خود برگردانید.

پس ابتدا شیلنگ تخلیه را از شیر تخلیه دستگاه باز کرده و شیر فشار شکن یا اطمینام را ببندید. اگر آبگرمکن مخزنی شما از نوع برقی بود، اتصال برق دستگاه را برگردانید و اگر از نوع گازسوز بود، مشعل آن را روشن کنید.

پس از انجام این مراحل آبگرمکن ایستاده شما باید با بالاترین حد از راندمان شروع به کار کرده و دمای آب گرم مصرفی در ساختمان باید به حد نرمال رسیده باشد.

  1. حفظ و نگهداری همیشگی از آبگرمکن را فراموش نکنید.

یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید برای حفظ کارایی آبگرمکن و پیشگیری از بروز مشکل در این وسیله انجام دهید این است که از فیلترهای رسوب گیر در ورودی آب به آبگرمکن استفاده کنید.

در صورتی که مایلید برای خرید رسوب گیر اقدام کنید، می توانید ابتدا مقاله راهنمای خرید بهترین فیلتر رسوب گیر پکیج و آبگرمکن را مطالعه کنید.

در ادامه اگر به دنبال خرید اینترنتی این وسیله هستید، بر روی لینک خرید فیلتر رسوب گیر پکیج و آبگرمکن از سایت دیجی کالا بزنید.

جمع بندی:

در این مطلب توضیحات کامل در خصوص نحوه کارکرد آبگرمکن ایستاده، طریقه لوله کشی و تخلیه آب از این وسیله را توضیح دادیم.

در صورتی که باز هم برای نصب و اجرای لوله کشی انواع آبگرمکن ایستاده یا مخزنی یا زمینی نیاز به کمک داشتید، می توانید از مجریان تاسیساتی ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته کمک بگیرید.

برای این منظور همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

منبع فارسی:

منبع1

منابع انگلیسی:

منبع1 منبع2 منبع3 منبع4

اشتراک گذاری این صفحه