اگر شما هم از آن دسته از همشهریان هستید که برای سیستم گرمایشی منزل خود از پکیج استفاده می کنید، حتما با مشکل خرابی پکیج مواجه شده اید. اما واقعا راه حل خلاصی از این مشکل چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است تا آخر این مقاله در کنار ما باشید چرا که ما می خواهیم در مورد تعمیر پکیج در محل اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ابتدا بهتراست با علل خرابی پکیج بیشتر آشنا شویم تا در مواقع مشاهده آنها بتوانیم برای تعمیر آن اقدام کنیم. برای اطلاعات تکمیلی مقاله تعمیر پکیج را مطالعه نمایید.

تعمیر پکیج در محل 1

در کلیپ زیر آقای محمد اشتیاقی از سرویسکاران پکیج توضیح میدهند زمانی که پکیج خطا می دهد بهترین اقدام چیست

 

 

  • علت سرد بودن آب پکیج چیست؟

  1. در صورت خرابی سیستم جرقه زن، شعله تشکیل نمی شود و در نتیجه آب سرد می ماند.
  2. در صورت نقص در سیستم سیم کشی دستگاه، جریان برق نوسان پیدا می کند و شعله تشکیل نمی شود.
  3. تنظیم نبودن فاصله سنسور شعله مشعل تا جرقه زن نیز باعث این امر می شود.
  4. اگر شیر گاز مشکل داشته باشد، فشار گاز کم و زیاد می شود.
  5. اگر از پمپ آب در سیستم لوله کشی آب ساختمان استفاده کرده اید، کم و زیاد شدن فشار آب می تواند سبب خاموش شدن شعله باشد.
  6. خرابی پرشر سوئیچ هوا و آب نیز می تواند علت سردی آب در نتیجه عدم تشکیل شعله باشد.

اگر از پکیج بوتان استفاده می کنید، می توانید مقاله علت گرم نشدن آب پکیج بوتان را مطاعه نمایید. همچنین مشاهده فیلم علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع آن را از دست ندهید.

 

  • علت خاموش و روشن شدن پکیج در چیست؟

  1. میتواند به علت نشتی در مسیر و یا نقص در منبع انبساط، آب داخل مدار کاهش یافته باشد.
  2. شاید به علت جنس نامرقوب رادیاتور ها، سیستم گرمایشی دچار هوا گرفتگی شده باشد. راه چاره این مشکل در هواگیری رادیاتور ها است.
  3. به دلیل رسوب و جرم گرفتگی، مسیر مدار گرمایشی مسدود شده است.
  4. پمپ سیرکولاتور ضعیف شده و در زمانی که ورودی آب کم باشد، پکیج خاموش می شود.
  5. جام کردن پمپ هم می تواند یکی از دلایل روشن و خاموش شدن پمپ باشد.
  6. به علت خرابی و یا عدم تنظیم فاصله الکترد یون، شعله تشخیص داده نمی شود.
  7. فشار گاز در پکیج تنظیم نیست در نتیجه با کم و زیاد شدن فشار گاز، شعلع خاموش و روشن می شود.
  8. اگر دودکش پکیج درست تعبیه نشده باشد و یا در ارتفاع صحیحی نصب نشده باشد، دود به درستی خارج نمی شودف در نتیجه سنسور دود به برد اعلام خاموشی می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم علت خاموش شدن شعله پکیج و نحوه رفع آن را مشاهده کنید.                         

تعمیر پکیج در محل 2

  1. در زمان خرابی کلید دما، تنظیم نبودن شعله، خرابی کلیدNTC ، دمای آب موجود در مدار گرمایش به سرعت بالا می رود، در نتیجه پکیج جوش آورده و تا سرد شدن دوباره، خاموش می شود.
  2. وجود نقص در کلید NTC می تواند یکی از علل خاموش و روشن شدن پکیج باشد، زیرا این کلید مسئول بررسی دمای آب است. پس توصیه می کنیم در عیب یابی پکیج اول این کلید را چک کنید.
  3. اگر خود پرشر سوئیچ دود که فرمان روشن وخاموشی پکیج را در زمان وجود دود به برد می دهد، دچار نقص شده باشد، پکیج روشن و خاموش می شود.
  4. گاهی به علت خرابی فن پکیج در مدل فن دار، دود به خارج از آن هدایت نشده و در نتیجه پکیج خاموش می شود.

شما می توانید با مطالعه مقاله چگونه فشار پکیج را کم کنیم یا بالا ببریم با نحوه تنظیم فشار پکیج آشنا شوید.

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی دلیل خاموش و روشن شدن مکرر پکیج را توضیح می دهند.

 

 

  • علت داغ نشدن آب به اندازه نیاز ما در پکیج چیست؟

  1. کاهش فشار گاز
  2. مسدود شدن مبدل به دلیل تجمع کربن
  3. تنظیم نبودن دما برای درجه حرارت بالا
  4. کوچک بودن قطر لوله گاز

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج با وجود روشن بودن را بیان می کنند.

 

 

  • علت نشتی آب در پکیج چیست؟

  1. اگر درجه فشار پکیج بالا باشد، برای جلوگیری از انفجار، دریچه تخلیه فشار آب را خارج می کند. درجه فشار پکیج باید همیشه بر روی 5/1 تنظیم شود.
  2. اگر نشتی آب در قسمت درجه دما باشد، این به این معنی است که دمای پکیج بسیار بالا است.
  3. گاهی وجود رسوب در بویلر باعث افزایش فشار در آن و در نتیجه نشتی آب می شود.
  4. خوردگی لوله ها و مخازن یکی از اصلی ترین علل نشتی آب هستند. حال اگر این خوردکی کوچک باشد قابل تعمیر است.
  5. اگر پکیج به شکل نادرست نصب شده باشد، نشتی از قسمت واشرهای پکیج است.

در کلیپ زیر آقای صالح آبادی دلایل آب ریزی از پکیج و راه حل آن را بیان می کنند.

 

 

  • علت سر و صدای زیاد در پکیج چیست؟

  • همانطور که در مقاله علت صدای تق تق انواع پکیج ذکر کردیم، این مشکل می تواند به علل زیر رخ دهد :
  1. رسوب گرفتن مبدل به علت سختی آب
  2. وجود هوا در لوله ها
  3. اگر فشار کم آب در زمانی شعله بالا باشد.
  4. اگر در فصل زمستان این صدا را می شنوید، به علت ورود آب بسیار سرد به داخل پکیج و عدم تطابق دمایی با محیط داخلی پکیج می باشد.
  5. به علت نقص در پرشر سوئیچ آب، مسیر ورودی آب تنگ شده و ایجاد صدا می کند.
  6. در صورت استفاده از لوله هایی با قطر کوچک در سیستم لوله کشی پکیج، چون فضای کافی ندارند، ایجاد صدا می کنند.
  7. اگر پمپ پکیج ضعیف یا خراب شده باشد، شما شاهد صدای تق تق خواهید بود.                    

تعمیر پکیج در محل 3

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی دلایل سر و صدای پکیج و اقدام شما برای آن را توضیح میدهد.

 

 

از آنجا که عمده مشکلات پکیج مربوط به گرفتگی رسوب به دلیل سختی آب می شود، در این قسمت در مورد استفاده از سختی گیر آب در انواع پکیج بیشتر توضیح می دهیم.

سختی گیر آب وسیله ای است که بین قسمت ورودی آب و دستگاه پکیج نصب می شود.

این دستگاه از مواد معدنی موجود در آب از جمله کلسیم و منیزیوم را که در حرارت بالا در آب رسوب می کنند را جذب می کند.

با انتخاب رسوب گیر بر اساس راهنمای خرید بهترین رسوب گیر پکیج و آبگرمکن و استفاده از این وسیله می توان عمر مفید دستگاه را افزایش داد.

اما اگر باز هم با توجه به نکات ارائه شده نتوانستید مشکل پکیج خود را حل کنید، جای هیچ نگرانی نیست. توصیه ما به شما این است که از متخصصان در این امر بهره ببرید تا علاوه بر اطمینان از نتیجه کار، از صرف وقت وهزینه اضافی جلوگیری کنید.

ما برای انجام این کار برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم و آن سپردن تعمیر پکیج خود به همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است.

تعمیر پکیج در محل 4

تعمیر پکیج در محل با بالاترین کیفیت

یکی از نیازهای اساسی ما در زمان خرابی پکیج این است که سرویسکار و یا تعمیرکار پکیج در سریع ترین زمان ممکن در محل ما حاضر شده و با بهترین حالت ممکن به رفع عیب دستگاه بپردازد.

اما پیدا کردن چنین شرایطی کمی سخت شده است. یا تعمیرکار متخصص و با مهارت در محدوده ما وجود ندارد و یا سرعت رسیدن تعمیرکار آنقدر سریع نیست که بتوان به رفع مشکلات پکیج آن هم با سرعت بالا امیدوار بود.

خبر خوب اینکه با کمک متخصصین مجموعه تاسیسات 24 ساعته دسترسی به خدمات باکیفیت و با سرعت بالا اصلاً دور از ذهن نیست.

فرقی نمی کند پکیج شما چه مارکی داشته باشد، بوتان، ایران رادیاتور، گلدیران، بوش، ایساتیس یا حتی مارک های ایتالیایی و خارجی.

تعمیرکاران این مجموعه می توانند با بهترین کیفیت پکیج شما را در محل عیب یابی و تعمیر کنند. در این صورت مدت زمان کمتری باید بابت خرابی پکیج خود از آب گرم محروم باشید.

برای تضمین خدمات نیز می توانید به گارانتی گروه تاسیسات 24 ساعته مطمئن باشید. چون اگر از تعمیر پکیج خود رضایت نداشتید، این مجموعه تعهد دارد تا دستگاه شما را به صورت مجانی تعمیر کند.

پس برای تعمیر پکیج خود در محل توسط متخصص ترین افراد در این مجموعه همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

منبع انگلیسی

اشتراک گذاری این صفحه