در ادامه مطلب تعمیرات پکیج دیواری گلدیران این بار قصد داریم تا در مورد کد خطاهای پکیج گلدیران ورفع عیب آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم.
پس اگر از پکیج گلدیران استفاده می کنید و به دنبال یک مرجع مناسب به منظور عیب یابی آن هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.
کد خطای پکیج گلدایران مدل پرستیژ و روش رفع ایراد
پکیج های دیواری گلدیران سال های طولانی است که مورد استفاده مردم ایران قرار دارند.
ما برای آسان نمودن روش تعمیر و عیب یابی این دستگاه در مورد کدهای خطایی که پکیج در موارد اضطراری وجود مشکل در روند کار خود صادر می کند، توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.
از آن جا که بررسی کدهای خطای پکیج گلدیران در مدل پرستیژ بیشتر مورد نیاز افراد قرار گرفته است، ما در ادامه در خصوص کدهای خطای این مدل صحبت خواهیم کرد.
خطای E1:
در این حالت به علت شکستگی یون تشخیص جرقه در دستگاه شعله پکیج تشخیص داده نمی شود و با خاموش شدن پکیج مواجه شده و چه بسا یکی از دلایل گرم نشدن آب در پکیج گلدیران نیز همین مشکل باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص فیلم علت خاموش شدن شعله پکیج و نحوه رفع آن را مشاهده کنید.
رفع ارور e1:
- بررسی وجود یا عدم وجود گاز در دستگاه
- بررسی قطعه جرقه زن و تعویض آن در صورت خرابی
- تعویض یون تشخص جرقه در پکیج
- بررسی مسیر دودکش در پکیج ( مطلب مرتبط: فیلم نحوه رفع ارور دودکش پکیج بدون نیاز به برد و پرشر اضافه)
در کلیپ زیر آقای صالح آبادی از سرویسکاران پکیج توضیحاتی را در مورد تاثیر دودکش بر پکیج و همینطور شرایط دودکش استاندارد توضیحاتی را بیان میکنند.
خطای E2:
این کد به معنی بالا بودن دمای مبدل است.
رفع خطای e2:
در تمامی پکیج ها علت اصلی بالا رفتن بیش از حد حرارت در دستگاه جذب رسوبات توسط مبدل است. بنابراین اولین اقدام رسوب زدایی پکیج است.
البته پس از آن نصب سختی گیر پکیج می تواند تا حد زیادی برای پیشگیری از بروز دوباره این مشکل کمک کننده باشد. برای اطلاع از نحوه رسوب زدایی پکیج-رادیاتور مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.
در ادامه ممکن است خرابی سنسور حرارتی یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل باشد که با تعویض آن مشکل رفع خواهد شد.
کد خطای E3:
هر زمان لوله آب گرم خروجی از پکیج مشکل داشته باشد، کد خطای e3 در پکیج گلدیران نمایش داده می شود.
رفع ارور e3:
از آن جا که لوله آب خروجی می تواند از قسمت پکیج یا حتی لوله های شوفاژ باشد، پس احتمال رسوب گرفتن این لوله ها نیز وجود دارد.
پس به منظور رفع این مشکل در سیستم لوله کشی پکیج و شوفاژها را رسوب زدایی کنید. البته در برخی موارد چند بار ریست کردن دستگاه هم می تواند مشکل را رفع کند.
نکته!
چنانچه پکیج گلدیران بیش از یک ساعت روشن باشد، پکیج به صورت خودکار خاموش می شود. در این حالت کافیست شیر آب گرم را بسته و دوباره باز کنید تا پکیج روشن شود.
کد خطای E4:
در صورتی که فشار آب موجود در مدار بیش از حد پایین باشد، این کد صادر می شود.
رفع خطای e4:
به منظور رفع این خطا باید اول بررسی کنید که هیچ قسمت از پکیج اعم از لوله ها و قسمت زیرین دستگاه دچار نشتی نشده اند. اگر متوجه نشتی پکیج شدید می توانید تا زمان رسیدن متخصص بر اساس توضیحات کلیپ زیر اقدامات لازم را انجام دهید.
سپس پکیج را از طریق باز کردن شیر پرکن آن پر از آب می کنیم، ولی مراقب هستیم که این کار را تا زمانی انجام دهیم که فشار پکیج به بیش از 2 بار نرسد. سپس می توان دستگاه را ریست کرد.
در صورتی که مشکل پکیج حل نشد، پمپ آب آن باید بررسی شود، زیرا این احتمال وجود دارد که پمپ سوخته و به تعویض یا تعمیر پمپ پکیج نیاز باشد. اگر پمپ پکیج شما با وجود باز بودن شیر آب مصرفی کار نمی کند، چاره کارتان را در کلیپ زیر پیدا خواهید کرد.
برای برسی بیشتر این کد خطا در دستگاه می توانید فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران را مشاهده کنید.
کد خطای E6/E7:
در تمامی پکیج ها از جمله پکیج گلدیران مدل پرستیژ از یک عدد سنسور یا حسگر دما به نام NTC به منظور تنظیم دمای آب استفاده می شود.
حال در صورتی که این سنسور شکسته شده باشد، این کد در دستگاه نمایش داده می شود.
رفع خطای e6/e7:
تنها راه تعویض سنسور NTC توسط تعمیرکار پکیج است.
در کلیپ زیر آقای اشتیاقی وظیفه NTC در پکیج را توضیح می دهند.
کد خطای E9:
سیستم ضد یخ زدگی در تمامی پکیج ها وجود دارد و دستگاه گلدیران مدل پرستیژ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به منظور جلوگیری از بروز یخ زدگی سیستم باید از قرار دادن آن در فضای خارج از ساختمان به مدت طولانی و به صورتی که پکیج خاموش است، جلوگیری کرد.
مطالعه مطلب محل نصب پکیج در ساختمان می تواند اطلاعات خوبی برای محل قرار دادن پکیج به شما بدهد. خلاصه ای از این مطلب را می توانید در کلیپ زیر با عنوان بهترین محل نصب پکیج مشاهده کنید.
در کلیپ زیر آقای اشتیاقی در مورد دلایل یخ زدن پکیج و همینطور راه های پیشگیری از آن توضیحاتی را بیان می کنند.
رفع خطای e9:
به منظور از بین بردن این خطا باید کاری کنید تا لوله های پکیج و مبدل آن گرم شوند که برای انجام این کار می توانید از سشوار کمک بگیرد.
البته احتمال بروز نشتی در قسمت اتصالات پکیج و سیستم لوله کشی پکیج نیز وجود دارد. دلایل نشتی در پکیج و راه های رفع آن را از طریق مشاهده کلیپ زیر کشف کنید.
کدهای خطای پکیج گلدیران مدل پایونیر و رفع آنها
در این قسمت به کدهای خطای پکیج گلدیران در مدل پایونیر اشاره می کنیم:
کدهای خطای پکیج گلدیران مدل پایونیر کاملا شبیه به پکیج گلدیران مدل پرستیژ هستند و تنها تفاوت آن ها در دو کد ذکر شده در قسمت ذیل می باشد که در قسمت کدهای خطای پکیج گلدیران مدل پرستیژ به صورت کد E6/E7 ذکر شده است.
کد خطای E6 در مدل پایونیر:
این کد مربوط به خرابی یا قطع بودن سنسور آب گرم داخلی یا NTC آن می باشد.
رفع خطای e6:
سنسور NTC را تعویض کنید.
کد خطای E7 در مدل پایونیر:
این کد نشان دهنده خراب بودن یا قطع شدن سنسور دمای آب در مدار گرمایش است.
رفع خطای e7:
سنسور NTC را تعویض کنید.
یکی از نکات مهم در خصوص حفظ و نگهدای انواع پکیج و جلوگیری از بروز هر گونه ایراد در آن ها انجام سرویس پکیج توسط مجری نصاب و تعمیرکار آن است.
شما با انجام این کار می توانید از صرف هزینه های بیشتر در خصوص تعمیر پکیج معاف شوید.
آقای اشتیاقی در کلیپ زیر مزایای سرویس دوره ای پکیج را توضیح می دهند.
همچنین برای آشنایی با نحوه سرویس کامل پکیج دیواری مشاهده کلیپ خالی از لطف نیست.
جمع بندی:
ما در این مقاله سعی کردیم که همچون یک دفترچه راهنما، کلیه کد خطاهای پکیج گلدیران و روش های رفع عیب های آن را در اختیار شما قرار دهیم.
بروز هر یک از کدهای خطا می تواند به صورت موقت دستگاه شما را دچار مشکلاتی از قبیل گرم نشدن آب در پکیج نماید و آرامش و آسایش شما و دیگر اعضای خانواده را برهم بزند.
اما با توجه به پیچیدگی هایی که پکیج های مختلف از جمله پکیج گلدیران وجود دارد اگر شما شناسایی و رفع این خطاها و مشکلات را به فردی نابلد بسپارید، غیر از چند برابر شدن هزینه ها و همچنین خرابی بیشتر پکیج، چیزی عاید شما نخواهد شد.
پس اگر قصد دارید از بروز این کدهای خطا و ایجاد خسارت در دستگاه خود جلوگیری نمایید، بهترین کار این است سرویس دوره ای پکیج را توسط سرویسکار ماهر در دستور کار خود قرار دهید.
ولی با این حال اگر باز هم کدهای خطا را در پکیج گلدیران مشاهده کردید اصلاً نگران نباشید. شما می توانید با کمک یک تعمیرکار حرفه ای این مشکلات را برطرف نمایید.
بنابراین به اطلاع شما می رسانم که چه نیاز به سرویسکار متبحر داشته باشید و چه به تعمیرکاری کار بلد احتیاج پیدا کنید، می توانید با خیالی آسوده از کارشناسان خبره و با تجربه مجموعه تاسیسات 24 ساعته کمک بگیرید.
مزایای تاسیسات ۲۴ ساعته در تعمیر پکیج گلدیران
در انتخاب خدمات تاسیسات 24 ساعته برای تعمیر پکیج گلدیران مزایای قابل توجهی وجود دارد که به شرح زیر است:
- تیم ما در تعمیر پکیجهای داخلی و خارجی، دارای دانش و مهارت فوقالعادهای است، که این اطمینان را به شما میدهد که پکیج گلدیران شما در دستان متخصصین حرفهای قرار دارد.
- ما تعمیر و عیب یابی پکیج گلدیران را با گارانتی ارائه میدهیم. در صورت بروز هرگونه مشکل پس از تعمیر، خدمات رایگان رفع عیب را به شما عرضه میکنیم.
- ما تضمین میکنیم که پکیج شما با بالاترین استانداردهای کیفیت تعمیر و عیب یابی شود.
- تیم ما حتی در ایام تعطیل، برای تعمیر پکیج گلدیران شما آماده خدمترسانی است.
فرآیند ارائه خدمات ما
1. ثبت درخواست: شما میتوانید با تماس یا استفاده از فرم آنلاین، درخواست خود را ثبت کنید.
2. هماهنگی: تکنسین ما در مدت زمان کوتاهی با شما تماس گرفته و برای بازدید از محل تعمیر هماهنگی میکند.
3. تعیین هزینه: پس از بازدید و بررسی پکیج، هزینه تعمیر به شما اعلام خواهد شد.
4. اجرای کار: با تأیید شما، تعمیر پکیج گلدیران آغاز شده و در زمان مقرر به پایان میرسد.
5. تسویه حساب: پس از اتمام کار و تأیید عملکرد پکیج، از جمله بررسی دمای آب و گرمایش رادیاتورها، تسویه حساب انجام میشود.
خدمات پس از فروش
تیم پشتیبانی ما پس از تحویل پروژه، همواره آماده رفع هرگونه ایراد احتمالی است. این رویکرد جامع و متعهدانه در ارائه خدمات تعمیر پکیج گلدیران، تضمین میکند که مشتریان همیشه از بالاترین سطح رضایتمندی برخوردار باشند.
ما در این مجموعه ضمن ارائه ضمانت برای خدمات خود، پروژه شما را در اسرع وقت و بدون هزینه ایاب و ذهاب انجام خواهیم داد.
به همین منظور کافی است همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا از طریق شماره تلفن های صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفهای دارید
همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتیتان را در اسرع وقت برطرف کنیم
درخواست سرویسکار متخصص
سوالات متداول
ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.
باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.
تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.
بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.
در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمیگیرند.
تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.
شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:
1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.
2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.
منابع:
پکیج گلدیران پایونر داریم. وقتی برای بار اول شیر آب و باز می کنیم پکیج روشن میشه وقتی به دمای تنظیم می رسه خاموش میشه تا دمای آب دوباره به حد تنظیم می رسه جرقه می زنه اما پکیج روشن نمیشه و خطای e3 میده . وقتی دوباره آب و باز می کنیم اول چراغ سبز آب گرم روشن میشه جرقه میزنه اما شعله روشن نمیشه و یهو کل چراغ های پکیج یک لحظه روشن بعد خطای e3 میده. پرشر فن و عوض گردیم مشکل برای یکی دو ساعت حل شد اما بعدش دوباره باز خطای e3 شروع شد. این مورد هم بگم زمانی که آب می بندیم فن یه مدت کار می کنه در همان زمانی که فن کار می کنه اگر شیر آب باز کنیم پکیج دوباره روشن میشه.
ممنون میشم آگه کمکم کنید.
با تشکر
خرابی سنسور..
پکیج ما خطای E1میدهد و خاموش میشود
ببخشید بالا رفتن حرارت و آلارم E2کدام سنسور حرارتی باید چک شود .؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید...
ممنون میشم جواب بدید
در طول روز گاهاً 6 بار آلارم OF تو دستگاه میاد و آب گرم نمیشود و با ریست کردن درست میشود ممنون میشم راهنمایی کنید.
در دستگاه شما تخلیه دود بدرستی انجام نمیشه وباید توسط متخصص بررسی کامل بشه
پكيج p302گلدايران دارم با باز كردن آب گرم فن كار ميكنه و گاهي جرقه هم ميزنه ولي روشن نميشه يه دفعه ارور E3 ميده و فن هم از كار ميوفته، تميزي خروجي و لوله هاي پرشر كنار فن اوكيه، با تعويض پرشر مشكل حل ميشه و آيا ممكنه مشكل از رسوب در خروجي آب گرم باشه؟ ممنون
رو حالت زمستانی و بالا بردن درجه شوفاژ روشن میشود
دلیل چیست ؟
و اون شیر قرمز کنار پمپ بلز میکنم اب داغ از پشت پکیج میاد بیرون
مشکل چیه؟
ممنون
پیچ هواگیری روی پمپ سیرکولاتور باید همیشه باز باشه؟
یه ولو خاکستری رنگ هست
ممنوت
لطف کردید
و اون شیر قرمز کنار پمپ بلز میکنم اب داغ از پشت پکیج میاد بیرون
مشکل چیه؟
ممنون
پکیج گلدیران e1 پیام میده
البته با ۳ بار استارت روشن میشه
و بعد چند بار روشن شدن و کار کردن دوبار پیام e1 میده و دستگاه خاموش میشه
۱-پکیج پایونر در حالت تابستان هیچ مشکلی با آب گرم نداردندارد.
۲-در حالت زمستانه فقط وقتی که شعله روشن است و رادیاتور در حال گرم شدن،به محض باز کردن آب گرم مصرفی ،چراغ قرمز و زرد و سبز مرتب خاموش و روشن می شود،مشکل کجاست؟
شیر موتوری رو عوض کردم ،مشکل بر طرف نشد
در ضمن در حالتی که پکیج روی حالت زمستانه است وشعله روشن نیست اگر آب گرم مصرفی را باز کنیم مشکل یاد شده را نداریم،سوپاپ شیر سه را ه را هم جرم داشت عوض کردم.
ممنون از پاسخگویی
پکیج ما بعد از اینکه مدتی در حالت زمستانی کار کرد در سون سگمنتش of میزنه و دیگه کار نمیکنه حتی شیر اب رو باز میکنی که اب گرم بیاد نمیاد
باید چیکار کنیم؟
علامت فشار هم روی ۳و ۴ هست ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
علتش چی میتونه باشه و باید چیکار کنیم؟
1. دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید تا ببینید آیا خطا ریست میشود یا نه.
2. فشار آب سیستم را چک کنید و در صورت نیاز، فشار را تنظیم نمایید.
3. اگر دستگاه دارای فیلترهایی است که قابل بررسی توسط کاربر هستند، این فیلترها را بررسی و در صورت لزوم تمیز کنید.
اگر پس از انجام این مراحل، پیغام "0F" همچنان نمایش داده میشود، بهتر است در سایت فرم درخواست سرویسکار متخصص پرکنید تا دستگاه به دقت بررسی شود. ممکن است نیاز به تعمیرات تخصصی یا تعویض قطعات خاصی داشته باشید.
1. اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی به برق متصل است و قطعی برق ندارید.
2. بررسی کنید که ترموستات دیواری (اگر وجود دارد) به درستی تنظیم شده باشد.
3. مطمئن شوید که شیر گاز باز است و گاز قطع نشده باشد.
4. دستگاه را ریست کنید.
5. فشار آب سیستم را چک کنید و در صورت نیاز آن را تنظیم نمایید.
اگر با انجام این مراحل مشکل حل نشد، بهتر است در سایت فرم درخواست سرویسکار متخصص پرکنید تا به صورت حرفهای دستگاه را بررسی کند. از دستکاری قطعات داخلی پکیج بدون داشتن دانش فنی خودداری کنید تا از بروز آسیبهای احتمالی جلوگیری کنید.
1. خطای سیستم الکترونیکی یا برد کنترل.
2. وجود هوا در سیستم یا فشار آب کم.
3. مشکل در سنسورهای دما.
برای حل این مشکلات، برخی اقدامات ساده عبارتند از:
- ریست کردن پکیج با خاموش و روشن کردن دستگاه.
- بررسی فشار آب در سیستم و اطمینان از اینکه در محدودهی توصیه شده است.
- بیرون کردن هوا از رادیاتورها و سیستم شوفاژ.
اگر پس از انجام این مراحل، مشکل حل نشد، بهتر است برای جلوگیری از آسیب بیشتر، از یک تکنسین مجاز کمک بگیرید تا دستگاه را به دقت بررسی کند.